Gå til innhold

The story of Snuppa & Snoppen

mocci

Anbefalte innlegg

Da var nyttårsaften vel overstått. Det gikk veldig bra, voffse brydde seg døyten om verken raketter, lysglimt eller smell. Hun var til og med ute en liten tur i det verste bråket men enset ikke noe. :ler2:

Derimot var hun et masehelvete uten like innendørs, måtte til slutt legge henne i buret for å få litt fred og ro. Da klarte hun også å roe seg ned og sovnet til slutt.

Rolig feiring med ribbe til middag og brettspill etterpå, perfekt for en geek chick : ;) Jeg har ikke spilt så mye strategi brettspill tidligere men det var jo kjempekjekt! Vi prøvde Rattus og det falt så godt i smak at jeg skal kjøpe to spill selv i nær fremtid. :) Vi snakket om å etablere en fast spillekveld en gang i mnd, det er jeg helt med på! :)

Imårra er det slutt på friheten, da er det back to work og Snoppen kommer hjem, det siste er jo en gledelig happening da. ;)

Til slutt må nevnes denne nyttårhilsen (med tilhørende animasjon) som jeg fikk fra Snoppen:

HAPPY NUDE REAR! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:fnise:

Godt nytt år og godt å høre at vofse-frøkna ikke brydde seg om rakettene. Jeg hører stadig om hunder som ikke bryr seg, jeg som trodde de fleste hunder slet med nyttårsaften. Men det går ganske greit her og, et kvartes noia rundt midnatt klarer vi fint ;)

Håper du får en god første dag på jobb etter ferien også må du kose deg med å få snoppen hjem da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år og godt å høre at vofse-frøkna ikke brydde seg om rakettene. Jeg hører stadig om hunder som ikke bryr seg, jeg som trodde de fleste hunder slet med nyttårsaften. Men det går ganske greit her og, et kvartes noia rundt midnatt klarer vi fint ;)

Ja jeg har alltid fått inntrykk av at hundeeiere frykter nyttårsaften. Jeg har også hørt om flere hunder som ikke bryr seg, så det kan godt være at det ikke er så ille som man får inntrykk av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysj og fei andrefondrei for en treg morgen. :Gjesp::Gjesp:

Makan til vrak skal man lete lenge etter. :ler: Det var virkelig en kraftanstrengelse å stå opp idag.

Det første som møtte meg på jobb idag var en forferdelig trist nyhet. En god kollega av meg mistet mannen sin i romjulen. :tristbla: De var på juleferie i mannens opprinnelige hjemland, Honduras hvor de feiret jul sammen med mannens familie. Under en biltur ble de overfalt av landeveisrøvere og min kollegas mann ble drept under fluktforsøk. Kona(min kollega, hun er norsk) og mannens bror var også tilstede i bilen. Heldigvis var ikke deres to barn med på denne bilturen. En ufattelig trist hendelse, sender all min medfølelse til kollega og hennes familie. :trist:

Endret av mocci
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag! Min hund var ikke redd rakettene da hun var ung, men ble mer og mer redd ettersom hun ble eldre. Jeg vet ikke hvorfor. Så de siste 6-7 årene var hun livredd, så vi alltid hjemme med henne.

Trist å høre om din kollega. Må ha vært helt forferdelig å oppleve noe slikt. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Usj hater dette været for tiden, er umulig å manøvrere seg utendørs. :kjefte: Vi har et tykt lag med speilis kombinert med regn rett utafor døra, har måttet parkere bilene langt unna hjemmet da vi bare kan glemme å komme opp bakken til huset vårt.......Det er virkelig et prosjekt å komme seg til bilen med alle lemmer i behold. Jeg har aldri brukket et bein i mitt liv og har ingen planer om å gjøre det nå heller.....;)

Igår fikk jeg tak i både strøsand og salt, men de posene forsvant raskt....Vi skulle vel strengt tatt hatt en sånn stor kasse med sand som man ser plassert rundt omkring. Sånn ellers har jeg også grus på øynene. :Gjesp::Gjesp: ...kom meg ikke i seng før kl 00.30 igår *iiiiiiik*, sånn går det når man har fått Snoppen i hus..... :sjenert:

Jeg har som nyttårsforsett å komme meg i seng til kl 23 på ukedagene, aller helst 22.30 da jeg liker å lese på sengen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig holkeføre her også i går, helt umulig å komme seg frem. I natt begynte det å snø, men heldigvis ikke sånn lett puddersnø som polerer isen. Neida, her var det mer våt og tung snø, som faktisk har gjort det mindre glatt (bare mye mer vått..). :sukk: Noen som sa Sørlandsvinter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til holkeføret, ja. I går var det så glatt at de hundre metrene ned til butikken var med, om ikke livet, så i hnertfall ledd og bein som innsats.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og idag har vi slaps..... :roll: men fikk iallefall bilene opp bakken igår, one good thing at least! :) kjenner jeg savner vinteren fra ifjor, vel og merke når vi fikk snøen under kontroll. ;) men sprengkulda på 22 blå savnes ikke....Hmmm det er noge med alt... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Her snør det i bøtter, og har blitt riktig så vinterlig igjen (med litt slaps og is under). Men kunne det stoppe nå, og så legge seg på 5 kalde og :sol: så hadde jeg vært veldig fornøyd! Men etter det jeg kan se på langtidsvarselet, så er det ingen fare for at ønskene mine skal bli oppfylt med det første :ler:

Ellers alt bra i mocci-heimen?

Bedring på voffsen?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt og høre at vofsen hadde en fin nyttårsaften den også :jepp:

:tristbla: leit og høre om hendelsen med kollegaen din, mener jeg leste en sak om det på en av nettavisene faktisk...

Her er det stort settt holkeføre, blir sånn når mildværet kommer etter endel snø... Jeg håper det regner bort alt sammen, men det skal jo selvdagt bli kaldt igjen :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler:

Her snør det i bøtter, og har blitt riktig så vinterlig igjen (med litt slaps og is under). Men kunne det stoppe nå, og så legge seg på 5 kalde og :sol: så hadde jeg vært veldig fornøyd! Men etter det jeg kan se på langtidsvarselet, så er det ingen fare for at ønskene mine skal bli oppfylt med det første :ler:

Ellers alt bra i mocci-heimen?

Bedring på voffsen?

Helt enig, 5 kalde og ingen nedbør hadde vært perfekt. :)

Alt er bra i mocciheimen, her er det fortsatt stor stas med Snoppen i hus, vi tuller og tøyser dagen og natten lang. :fnise::hjerte:

Voffses tilstand er den samme, det kunne som sagt ta månedsvis før foten blir så god som ny. Hun halter ikke og er heller ikke så stiv i ganglaget men rett som der så må hun tøye ut benet eller holder det opp mot magen så det er tydelig at hun kjenner at ikke alt er som det skal være. Om et par dager er hun ferdig med første runde med smertestillende, skal da ta en pause på 20 dager før ny pillerunde igjen. Jeg er spent på om hun vil få mer vondt når hun ikke får piller. Men det ser ikke ut til å plage henne nevneverdig, hun raser rundt som kanonkule og hopper og spretter om hun får anledning. Vi har et svare strev med å holde henne rolig... :sjenert:

:tristbla: leit og høre om hendelsen med kollegaen din, mener jeg leste en sak om det på en av nettavisene faktisk...

Ja det stemmer, dagbladet hadde faktisk en notis om hendelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandagsmårra! :vinke:

Helgen har forløpt rolig uten noe som helst av planer, superdeilig! :) Bare puslet rundt hjemme med både fornuftige og ufornuftige aktiviteter. :) Igår laget jeg også hjemmelaget fiskegrateng for første gang! *stolt* ;) Den ble faktisk god, men kunne gjerne vært litt våtere i konsistensen samt sterkere smak. Det vanskeligste med å lage mat fra bunnen er å få den til å smake mye, det syns iallefall jeg. Hel og halvfabrikata har som oftest en hel haug med smaksforsterkere....

Jeg har fått Snoppen med på en avtale hvor vi deler på å lage middag i helgene, det er nemlig jeg som har stått for all middagslaging helt siden vi flyttet sammen for 5 år siden. Vi spiser ikke middag sammen i ukedagene da Snoppen ikke innfinner seg hjemme før i 6-7 tiden, mens jeg er hjemme litt over 3.

Denne helgen og neste helg er det jeg som står for middagen og så får jeg 2 helger med fri. ;) Jeg syns det er bare rett og rimelig at mannfolka også skal bidra på kjøkkenet. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God mandag. :vinke:

Høres godt ut med hjemmelaget fiskegrateng. Jeg er ingen ekspert på kjøkkenet selv, men vil tro det ligger mye i gode råvarer, god behandling av råvarene og riktig bruk av krydder. Men det er jo lett å skrive, litt vanskeligere i praksis. ;)

Høres flott ut med deling på kjøkkenet. Her er det som regel samboer som lager middag, men jeg har et par spesialiteter jeg lager i blandt. Noen planer for hva du skal lage neste helg, eller har du ikke kommet så langt?

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: God morgen!

:kaffekopp: Høres ikke dumt ut med litt fordeling av middagslagingen :nigo: Godt å få litt fri innimellom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag. :vinke:

Høres godt ut med hjemmelaget fiskegrateng. Jeg er ingen ekspert på kjøkkenet selv, men vil tro det ligger mye i gode råvarer, god behandling av råvarene og riktig bruk av krydder. Men det er jo lett å skrive, litt vanskeligere i praksis. ;)

Høres flott ut med deling på kjøkkenet. Her er det som regel samboer som lager middag, men jeg har et par spesialiteter jeg lager i blandt. Noen planer for hva du skal lage neste helg, eller har du ikke kommet så langt?

Jeg er absolutt ikke noe god på kokkelering, det går som oftest i halvfabrikata... :sjenert: Men etter at vi begynte med å dele på middagslagingen så blir jeg mer motivert til å lage middag fra bunnen av. I utgangspunktet syns jeg det er drepende kjedelig å lage middag, men det må til. ;) Å bake kaker derimot er kjempegøy. :jepp:

Jeg har ikke helt bestemt meg for menyen til helgen. ;)

Heldige du som har en samboer som står for middagslagingen!

:hallo: God morgen!

:kaffekopp: Høres ikke dumt ut med litt fordeling av middagslagingen :nigo: Godt å få litt fri innimellom!

Jepp, deilig med fri fra kjøkkenbenken! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått meg et nytt headset til bruk ved gaming og å se på film. Snoppen har sett seg lei på all støyen min søte PC produserer, kan ikke forstå det... :gjeiper: :fnise: Vi sitter som regel sammen på datarommet/kontoret, han er veldig flink til å bruke headset slik at jeg ikke skal bli forstyrret.... :nigo:

og nå forlanger han det samme av meg...., makan altså. :ler2:

Egentlig så var det ikke meg imot med nye hodetelefoner, mikrofonen har ikke vært den beste. Igår hentet jeg headsettet, et trådløst til og med! :)Logitech G930

Det virker veldig lovende så langt. Nå er husfreden reddet. :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...