Gå til innhold

The story of Snuppa & Snoppen

mocci

Anbefalte innlegg

2 uker fri?? Åssen klarer du det? Jeg vil også ha!!! :ler:

Og støtter deg i at adventstida er den beste tida! Forventninger, innekos, masse lys, julepynt +++ :tree:

Jeg pleier alltid å spare opp en del feriedager til julen da jeg ikke pleier å ta noe fri i løpet av høsten. Da kjennes det ekstra godt med en laaang ferie siden man ikke har hatt noe fri siden sommerferien. Jeg har også jobbet en del ekstra timer som jeg skal avspasere, det er jo arbeidsgivers jul i år, så dermed måtte jeg spe på feriedagene mine med avspasering. :) Slik ordner man seg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ahh! Ikke dumt :)

Jeg har pleid å ta fri det meste av romjula jeg også, men i år er det jo helt håpløst. Får liksom ikke noe "gratis", så da gidder jeg ikke svi av feriedager der. Dessuten var jeg jo til varmere strøk i mars, så kan vel kanskje ikke klage så veldig... Og får jo langhelg til Køben om halvannen uke :nigo: Men tar vel kanskje en dag eller to fri i romjula... Er jo en stund til neste fri-periode (påska er skikkelig sen til neste år, 1.påskedag er ei uke før 1.mai...).

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten var jeg jo til varmere strøk i mars, så kan vel kanskje ikke klage så veldig... Og får jo langhelg til Køben om halvannen uke :nigo: Men tar vel kanskje en dag eller to fri i romjula... Er jo en stund til neste fri-periode (påska er skikkelig sen til neste år, 1.påskedag er ei uke før 1.mai...).

Ja du er nå ute og flyr støtt og stadig du Bippe! :fnise:

Oida, er påsken så sen neste år altså, det kan bli en laaaang vinter.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fryyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyser noe så innihampen for tiden!! :fryser::fryser::fryser:

Skulle tro at en ullsinglet skulle avhjelpe situasjonen men neida her tror jeg det må til med full mundur fra topp til tå, trøye med lange armer og longs, håper jeg finner noen på Cubus etter jobb idag. Er veldig fornøyd med ullundertøyet derfra, tøyet klør ikke, føles lett på kroppen og rimelig pris.

Det eneste som hjelper er å benke meg foran vedovnen i stua, da føler jeg at jeg tiner opp i det minste. ;)

Ikveld skal jeg på mitt andre møte i orkideforeningen. Ikveld skal man få besøk av en blomsterdekoratør som viser hvordan man lager juledekorasjoner med orkideer, gleder meg! I tillegg blir det matservering og utlodning av juledekorasjoner, måtte vinnerlykken stå meg bi!

Jeg har også endelig fått bloggen på stell igjen etter å ha ligget brakk en god mnds tid. Det føles bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen startet med 14 BLÅ idag! Nå nærmer det seg mer og mer fjorårets ekstremvær, på det verste var det 22 BLÅ! :haar:

En kollega har måttet sette bilen på verksted da dieselen har frosset i tanken!! :sjokk:

Jeg undres over hvordan folk overlever i Trøndelag for tiden, men fikk meg en god latter da jeg så strømdebatten på NRK igår. Sendingen ble avrundet med følgende utsagn fra et grepa kvinnfolk: "Her i trøndelag kler vi på oss, det e no bærre te å ta på seg ullklean, det er vel ikke noe å syt før". :ler2:

Jeg har fulgt oppfordringen og sitter her på kontoret i full ullmondur, deilig varmt ja! Men om det fører til at jeg skrur ned varmeovnene hjemme, well not so much! :fnise: I likhet med voffse så kliner jeg meg inntil alt som avgir varme. :hoho:

Kontoret mitt er forresten kjent som "Badstuen" på jobb, og det er til alle årstider. :fnise:

Endret av mocci
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tree: Endelig mandda igjen......NOT! Helgen flyr så fort at jeg har problemer med å huske hva jeg foretok meg. :fnise:

Let me see....Freddan gikk med til major shoppingspree etter jobb, kjørte land og strand rundt på jakt etter den perfekte julepynt. Jeg har nemlig kjøpt meg et slikt stettfat som er så inn for tiden, men istedet for cookies skal jeg legge julepynt på fatet, tror det blir bra. :gullengel: Resten av året skal jeg pynte med lysestaker for telys i ulike former samt med små blomster/planter innimellom. Im on a interior roll. ;)

Med helgen kom også den første snøen for vinteren, til Unas store glede! Første gang hun opplever snø og det så ut til å falle i smak. Hun rullet rundt og kastet seg sidelengs, snø fungerer visst utmerket som kroppskrubb. :ler:

Vi fikk også opp lysene utendørs, nå er det skikkelig Meryyy Christmas stemning her, litt discolys på verandaen og hvite lys på to ulike trær. Me like! :tree::tree:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, titter innom her, jeg. :goodbye: Sør-Rogaland, ja, kan ikke være så veldig langt fra meg det, da. :fnise:

Jeg har ikke fått pyntet til jul enda selv. Jeg ville vente til vi hadde fått gjort en skikkelig husvask, men den lar vente på seg. :sjenert: Har hatt det litt travelt i det siste med jobb for samboer, oppgaveskriving for meg og forberedelser til bursdagsfest nå i helga. Men må få fingrene ut snart og lage litt kosestemning. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, titter innom her, jeg. :goodbye: Sør-Rogaland, ja, kan ikke være så veldig langt fra meg det, da. :fnise:

Heisann Tabris! Mange takk for snoking! :fnise:

Hehehehe vet du jeg bare ventet på denne kommentaren.... :ler2:

Jeg ante faktisk ikke at du er på samme sted som meg før jeg leste om stavanger og sandnes i boken din. ;) Stas med andre rogalendinger må vite! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Sannelig på tide med en oppdatering her inne, er visst noen dager siden sist... :sjenert:

Og jeg skal jo snart på vingene igjen :ler:

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er på europeisk server på LotRO, er du ikke?

Jupp! Du skulle jo også ha vært der vettu, så kunne vi ha spilt sammen! :jepp: Er det så gøy å henge på amerikanske servere da? :fnise: Jeg spiller på Laurelin - rp server. Jeg er også medlem av et veldig hyggelig kinship. :)

Igår fikk jeg meg en ny reputation mount, Im in heaven! :rødme:

Ble endelig kindred med Mathom society så nå har jeg hobbitenes hest/ponni. :rødme: Nå er jeg jo litt hestegal da, kunne gjerne tenkt meg alle hestene in game. ;) Særlig de nye men da må man jo være kindred med omtrent alle factions......grinding like hell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp! Du skulle jo også ha vært der vettu, så kunne vi ha spilt sammen! :jepp: Er det så gøy å henge på amerikanske servere da? :fnise: Jeg spiller på Laurelin - rp server. Jeg er også medlem av et veldig hyggelig kinship. :)

Igår fikk jeg meg en ny reputation mount, Im in heaven! :rødme:

Ble endelig kindred med Mathom society så nå har jeg hobbitenes hest/ponni. :rødme: Nå er jeg jo litt hestegal da, kunne gjerne tenkt meg alle hestene in game. ;) Særlig de nye men da må man jo være kindred med omtrent alle factions......grinding like hell...

Hehe, det var ikke bevisst at jeg valgte US servere. Da jeg lastet ned gratis trial først, så var det visst US versjonen jeg lastet ned, uten at jeg selv var klar over det. Jeg har også en karakter som er Kindred med Mathom Society. Jeg visste ikke du fikk en hest da, jeg kjøpte meg en fin robe/kjole derfra.

Kan du ikke lage deg en US karakter? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nok en juleaktivitet unnagjort, fikk sendt avgårde en bunke med julekort igår. Jeg sender et slikt fotokort da, men siden det er manko på barn i heimen så er det voffse som er avbildet. ;) Jeg syns det er en artig vri, må jo vise frem substituttbarnet slik som andre viser frem barna sine. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det var ikke bevisst at jeg valgte US servere. Da jeg lastet ned gratis trial først, så var det visst US versjonen jeg lastet ned, uten at jeg selv var klar over det. Jeg har også en karakter som er Kindred med Mathom Society. Jeg visste ikke du fikk en hest da, jeg kjøpte meg en fin robe/kjole derfra.

Kan du ikke lage deg en US karakter? :lur:

Hehehehe I know Tabris, det var jo rett før jeg gjorde det samme selv, ante ikke noe om at det var to ulike selskaper som drifter lotro. Det er kommet mange nye reputation mounts med den siste oppdateringen, EU servere fikk den på tirsdag.

US char, ja ehm må tenke litt på den....;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffa, Una voffsen min har blitt halt. ;(

Hun lekte rundt i snøen med boxerkompisen igår kveld og da jeg tok henne inn så oppdaget jeg at hun var halt. Hun hinker rundt på 3 ben, høyre bakben vil hun ikke stå eller trå på så det holder hun opp eller strekker rett ut bakover. Jeg har ringt veterinær og har fått time i ettermiddag. Jeg er så bekymret.... :( Skrekkopplevelsen med min forrige hund sitter godt i enda kjenner jeg. Jeg har jo vært forskånet fra problemer med Una frem til nå, hun har jo vært i storform hele tiden.

Jeg håper inderlig at det ikke er noe alvorlig fatt, det kan jo være så mangt som kan føre til halthet... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun har helt sikkert bare fått seg en smell i kampens hete, det er nok bare litt hvile over helga som skal til, så er hun tilbake igjen. :klem: Men jeg vet godt hva du mener, man blir jo så bekymret for sine små når slikt skjer. I hvertfall hvis man har tidligere dårlige erfaringer (hva skjedde sist?).

Hun har ikke fått snø og is festet mellom tredeputene?

Jeg har også sendt julekort med hunden på. :fnise:

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg hopper glatt over spillpraten, skjønner ikke et kvekk :ler:

Men leit å lese om Una! Får håpe det er herjingen som har gitt en liten strekk eller noe, og at hun blir fort bra igjen. Er ikke noe gøy når de små har det vondt...

Ingen barn og ingen hund... Hva skulle jeg hatt på julekortet? Meg selv, innsmurt i olje, på et pelspledd foran peisen? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har helt sikkert bare fått seg en smell i kampens hete, det er nok bare litt hvile over helga som skal til, så er hun tilbake igjen. :klem: Men jeg vet godt hva du mener, man blir jo så bekymret for sine små når slikt skjer. I hvertfall hvis man har tidligere dårlige erfaringer (hva skjedde sist?).

Hun har ikke fått snø og is festet mellom tredeputene?

Jeg har også sendt julekort med hunden på. :fnise:

Jeg mistet min første hund i april i år, hun ble bare 3,5 år...

Hun ble akutt syk, diagnostisert med svært alvorlig prolaps i rygg som førte til at hele bakparten ble lammet hvorpå hunden verken kunne gå, stå, ligge. I tilegg ble nervene til urinblære og endetarm satt i klem slik at urin og avføring rant ut hele tiden. Det er noe av det verste jeg har vært med på. Som om ikke det skulle være nok så satt hunden slik i 4 dager før jeg satte foten ned og forlangte avlivning. Veterinæren hadde hele tiden påstått at hunden ikke var alvorlig syk, men til slutt innrømmet også h*n at det beste var å avlive da hunden hadde 5% sjanse til å bli frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...