Gå til innhold

The story of Snuppa & Snoppen


mocci

Anbefalte innlegg

:ler:

Klart det er kjedelig når dere sitter ved hver deres pc! Dama krever selskap :fnise:

Godt å høre at du trives i hverdagen, og at alt er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan bare si at jeg har ambivalente følelser for å få ei lita tøtte i hus jeg også. Nå har jeg jo ikke mange valgene nå da, men jeg vi tro at enkelte dager vil være pyton og man regelrett spør seg selv både en og to ganger "Hva i all verden tenkte jeg på??", men at de aller fleste dagene vil være at man er glad man fikk en liten en.

Per i dag er jeg jo slik med hunden også. Han er jo det beste i livet mitt, men enkelte dager er jeg trøtt og lei, og usj, skal han ha tur i dag ooooog?? Og maser, og kjaser og jeg ser hvor lett livet hadde vært uten han, men samtidig, tomt. Tror alle har det slik, men ikke alle som snakker om det ;)

Ha en skikkelig super dag mocci!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Klart det er kjedelig når dere sitter ved hver deres pc! Dama krever selskap :fnise:

Det skal være sant og visst at hun krever selskap, hun er skikkelig high maintenance denna voffsen! Noe jeg slettes ikke er vant til da min forrige hund var veldig ydmyk og rolig, hun var glad og fornøyd med tilværelsen, heller ikke noe mas fra den kanten. Unipuni is quite another story!

Jeg kan bare si at jeg har ambivalente følelser for å få ei lita tøtte i hus jeg også. Nå har jeg jo ikke mange valgene nå da, men jeg vi tro at enkelte dager vil være pyton og man regelrett spør seg selv både en og to ganger "Hva i all verden tenkte jeg på??", men at de aller fleste dagene vil være at man er glad man fikk en liten en.

Per i dag er jeg jo slik med hunden også. Han er jo det beste i livet mitt, men enkelte dager er jeg trøtt og lei, og usj, skal han ha tur i dag ooooog?? Og maser, og kjaser og jeg ser hvor lett livet hadde vært uten han, men samtidig, tomt. Tror alle har det slik, men ikke alle som snakker om det ;)

Jeg kjenner på det samme som deg, noen dager vil sikkert være pyton, min søster sa faktisk at noen dager skulle hun ønske at hun kunne sette barna bort. Jeg tror de fleste kjenner på den følelsen der men ingen som sier det høyt...God forbid om man snakker slik, vel da kan man vel ikke være glad i barna sine og skulle vel aldri hatt barn..... :roll:

Jeg foretrekker å si det som det er, kan ikke fordra å måtte legge bånd på meg bare fordi det er kotyme.

Jeg har de samme følelsene ovenfor voffsen, noen dager blir jeg bare helt matt og lei av henne, men samtidig hadde det vært helt utenkelig å ikke ha henne i livet sitt, jeg er så utrolig glad i den hunden!! :hjerte: Jeg går gjennom ild og vann for henne om jeg må. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann sveisann! :vinke:

Da var helgen over for denne gang og den brakte med seg et lite melisdryss utendørs som fikk meg helt i julestemning. :) Tok meg i å ønske meg mer snø til jul, men med fjorårets vinter i minne så bør jeg vel revurdere det ønsket mitt. Be careful what you wish for! ;) Snoppen er veldig glad i snø, nordlending som han er, men til og med han fikk nok av snøen ifjor. :fnise:

Helgen gikk med til feriehus/hyttebesøk på lørdagen, et vennepar la bursdagsfeiringen sin til hytta. Det var egentlig en overnattingstur men siden vi måtte ha med voffse så valgte vi å ta en dagstur istedet. Det var nemlig fullt hus og stormende jubel med ørti fjørti barn i alderen 6 uker til 5 år og de var alle redde for hunder.....Følte oss ikke så høye i hatten der vi troppet opp i stua med en hyper hund (hadde henne i bånd da men allikevel). Jeg fikk flere blikk fra de voksne som antydet at det ikke var ok med hund i stua, så vi bestemte oss for å gå en tur istedet. Vi hadde selvsagt hørt med venneparet vårt om det var greit at vi tok med voffse, ellers hadde vi ikke kunnet dra. De sa at det var greit men det viste seg jo at det ikke var så greit allikevel.....:(

Etter tur tok vi inn buret i gangen nede hvor voffse la seg til å sove, hun sov godt resten av kvelden og alle barna kunne igjen løpe/krabbe rundt i stua. Alle gemytter roet seg og vi hadde en hyggelig middag sammen. :)

Igår hadde vi en rolig dag hjemme, jeg koste meg med PC spill. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med overstått 8-årsdag. :)

Kjipt at vennene ikke karte å være ærlige om at hund ikke var så greit, men godt det ordnet seg på et vis for det om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med overstått 8-årsdag. :)

Kjipt at vennene ikke karte å være ærlige om at hund ikke var så greit, men godt det ordnet seg på et vis for det om.

Ja jeg hadde det i tankene at det kunne bli litt problematisk, spesielt når det er barn med i bildet. I tillegg var det ingen der som selv har hund, noe som også kan slå ut negativt. Det var jo til og med en som gjorde narr av voffse, da ble jeg litt såret.....Helt greit at noen ikke har sans for hunder men trenger de å gjøre et så stort nummer ut av det??..... :sukk:

Det er med god grunn at jeg aldri tar med voffe på besøk, det blir bare styr ut av det og voffe har det helt utmerket hjemme. Men da begrenser besøket seg til nærområdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår tok jeg med meg mamma og søstern for å besøke tantebarnet mitt, hun lille E. :rødme:

Mamma og søstern ble like sjarmert som meg, vi holdt henne på rundgang ;) Jeg kunne ikke se meg mett på henne, hun er bare såååå nydelig og sååå rolig, skriker omtrent aldri. :rødme: Jeg har bestillt meg en stk sånn. ;)

Mamma og søster påstår at jeg er rimelig verpesyk, de kunne se det på meg..... :sjenert: Jeg føler meg egentlig ikke så sinnsykt verpesyk men når jeg kommer i nærheten av småttiser ja da er det ikke lett å forbli upåvirket. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene er som regel forbløffende rolige og i sovemodus de første ukene, og unger som bæres mye tett inntil (i f.eks. sjal, meitai el. lignende, dvs. ikke baby bjørn)griner mye mindre i snitt enn andre barn.

G er bærebarn, og han har ikke vært noen gråtegutt, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hvis du ville hatt litt anti-verpesjuka skulle du møtt min junior de første månedene. Han skrek ca. alltid med mindre han sov eller amma :gjeiper: Han hadde nok et stort søvnbehov som ikke ble dekt, fordi han ikke skjønte hvordan han skulle sove...

Jeg klarte lett å forbli upåvirket av småttiser før jeg ble gravid, så at du kjenner det rasler litt i eggstokkene betyr vel bare at du er klar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

God morgen, mocci!

Mårnings! :)

Ungene er som regel forbløffende rolige og i sovemodus de første ukene, og unger som bæres mye tett inntil (i f.eks. sjal, meitai el. lignende, dvs. ikke baby bjørn)griner mye mindre i snitt enn andre barn.

G er bærebarn, og han har ikke vært noen gråtegutt, nei.

Det visste jeg ikke. Det blir spennende å se om lille E tøtta forblir like rolig, tror ikke svigerinne har noen planer om å bruke sjal/metai.

Hehe, hvis du ville hatt litt anti-verpesjuka skulle du møtt min junior de første månedene. Han skrek ca. alltid med mindre han sov eller amma :gjeiper: Han hadde nok et stort søvnbehov som ikke ble dekt, fordi han ikke skjønte hvordan han skulle sove...

Jeg klarte lett å forbli upåvirket av småttiser før jeg ble gravid, så at du kjenner det rasler litt i eggstokkene betyr vel bare at du er klar?

Hehehehe, gråtegutter kan virke skikkelig preventivt. Jeg var hellig overbevist om at jeg aldri skulle ha barn da tantebarna (tvillinggutter) ble født for 3,5 år siden. De skrek nemlig 4mnd i strekk, hadde både kolikk og KISS, det var helt grusomt! Men da de fikk behandling for KISS ble de som nye gutter. :) Pga udugelige helsesøstre ble ikke KISS oppdaget tidligere.....stakkars småttiser...Min søster var helt på randen av fortvilelse da hun aldri klarte å roe noen av dem...

Klar og klar Fru Blom. :fnise: Noen dager kunne jeg gjerne tenke meg et lite nurk, mens andre dager not so much, om i det hele tatt. Jeg er også en del bekymret for min kroppslige tilstand, har jo disse mageproblemene som lager mye trøbbel for meg i hverdagen, ofte har jeg mer enn nok med å klare å komme meg på jobb, blir veldig bekymret for om jeg klarer å ta av meg en liten bebis når jeg har det slik...... :sukk:

Men på den annen side så får jo både uføre og folk med kroniske sykdommer barn.....da må vel jeg klare det også?? Uff, dette plager meg virkelig altså..... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare fortelle om to happenings i det siste som jeg har glemt å skrible ned. ;) Den første er møtet med skogens konge! Jeg var på vei til hundeskogen for å gå tur med Una og vi var nesten kommet frem til parkeringsplassen og bæng rundt en sving står en diger elg!! :sjokk: Heldigvis kjørte jeg i et rolig tempo men stoppet bare få meter fra elgen....Den var helt rolig, så seg litt forundra rundt før den lusket inn i skogen igjen, fantastisk opplevelse!! :hoppe: Første gang jeg har vært så nært innpå elg og veldig overraskende siden det tross alt er mye trafikk av turfolk i området. Jeg hadde dessverre verken mobil eller kamera med så fikk ikke foreviget elgen.... :sur:

Da jeg skulle kjøre hjem fra jobb i forgårs ble jeg vitne til noe som kunne ha blitt en forferdelig trafikkulykke. Bilen foran meg skrenset plutselig over på 2 hjul, seilte over i motsatt kjørebane hvor bilen veivet fra side til side, jeg var helt overbevist om at den kom til å havne i grøfta. Men på mirakuløst vis klarte fører av bilen å rette den opp og fikk bilen over i riktig kjørebane igjen. Heldigvis kom det ikke motgående trafikk da dette skjedde, tør ikke tenke på hva som kunne ha skjedd da...... :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjendisvarsel: Lederen av Norsk Pelsdyr Alslag samt veterinær Gorm Sansom deltok på jobblunsjen idag. :)

Nå lurer dere nok fælt på hvor jeg jobber....;)

Endret av mocci
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er litt dårlig på å skrive i andres bøker om dagen :sjenert: Er innom og leser og skal skrive, men så skjer det jo gjerne noe (les: tulla våkner eller blir urolig). Men her er et livstegn fra meg :goodbye:

Så flott med den opplevelsen med elgen - de er utrolig vakre dyr hvis man bare har dem på trygg avstand, ja. Det er da jeg tenker vi er heldige som bor i Norge :jepp:

Det der med å ta med hunden på besøk til folk som ikke er hundemennesker, kan være litt kinkig ja. Vi er såheldige at familie og venner stort sett synes det er greit, så her er vofsen med nesten overalt. Når vi har besøk her, må de som kommer bare finne seg i at vi har en hund som er i blant oss, forhan er ikke vant til bur eller å bli lukket inne på rom. Kjenner jeg gruer meg litt til barseltreff her med 7 babyer og tilhørende voksne :fnise:

Ha en strålende helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt dårlig på å skrive i andres bøker om dagen :sjenert: Er innom og leser og skal skrive, men så skjer det jo gjerne noe (les: tulla våkner eller blir urolig). Men her er et livstegn fra meg :goodbye:

Det der med å ta med hunden på besøk til folk som ikke er hundemennesker, kan være litt kinkig ja. Vi er såheldige at familie og venner stort sett synes det er greit, så her er vofsen med nesten overalt. Når vi har besøk her, må de som kommer bare finne seg i at vi har en hund som er i blant oss, forhan er ikke vant til bur eller å bli lukket inne på rom. Kjenner jeg gruer meg litt til barseltreff her med 7 babyer og tilhørende voksne :fnise:

No worries Pusla, du har andre ting å gjøre enn å sitte på KG. ;) Veldig glad for at du tar deg tid til å stikke innom i ny og ne. :klemmer:

Heldige dere som har så mange venner og familie som syns det er OK med hund. Mine foreldre har selv hund men tror dere jeg får ta med meg voffsefrøken dit, neida...... :roll: Pappa er livredd for parketten for det blir jo alltid litt herjing med det samme hundene møtes......

Jeg har bevisst lært Unipuni til å akseptere å være lukket inne på et rom. Faktisk sover hun alene i yttergangen og det er også her hun blir lukket inn hvis vi har besøk som ikke takler hund. Hun er veldig nærgående og pågående når det gjelder barn så da må hun som oftest lukkes inne. Jeg håper dette skal endre seg ettersom hun vokser til og når vi selv får barn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O deilige adventstid! :strix:

Jeg storkoste meg igår med å rydde frem fra loftet kjente og kjære lysestaker, adventsstake, julestjerne o.l

Jeg liker aller best adventstiden jeg, kjenne på forventninger til alt det koselige som skal komme...samt 2 uker FRIIIIII! :bolledeig:

Idag får bilen seg en overhaling også, hovedservice 120.000 km......det svir i lommeboka! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

2 uker fri?? Åssen klarer du det? Jeg vil også ha!!! :ler:

Og støtter deg i at adventstida er den beste tida! Forventninger, innekos, masse lys, julepynt +++ :tree:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...