Gå til innhold

The story of Snuppa & Snoppen


mocci

Anbefalte innlegg

Hei :hallo:

Angående amming hadde jeg akkurat samme syn som deg før jeg fødte, men når ungen din skriker etter mat føles det bare helt naturlig å slenge ut puppen (mulig ammetåka gjør sitt for å gjøre mødre likegyldig til det og). Jeg endra iallefall veldig syn på det når jeg stod midt oppi det :)

Orkide-kunnskaper mottas med takk. Her i huset overlever ikke orkideer mer enn en måned, uansett hvor lite/mye de vannes og uansett hvor jeg plasserer de. Skal vel ikke klage så mye, for jeg har meg ikke satt meg så inn i hvordan behandling de burde ha...

Ha en fortsatt god mandag !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God morgen!

Takk for orkidè-tips!

Rake løv? Ordner ikke naturen opp selv? :ler: Her holder himmelen på å dekke over alt det grønne/brune, med et hvitt, tynt lag. Koselig! (tror det har klikka for meg...).

I wish! Nei, med de mengder som faller ned fra trærne våre så må det minst en skypumpe eller orkan til for å rydde opp. ;)

Hei :hallo:

Angående amming hadde jeg akkurat samme syn som deg før jeg fødte, men når ungen din skriker etter mat føles det bare helt naturlig å slenge ut puppen (mulig ammetåka gjør sitt for å gjøre mødre likegyldig til det og). Jeg endra iallefall veldig syn på det når jeg stod midt oppi det :)

Orkide-kunnskaper mottas med takk. Her i huset overlever ikke orkideer mer enn en måned, uansett hvor lite/mye de vannes og uansett hvor jeg plasserer de. Skal vel ikke klage så mye, for jeg har meg ikke satt meg så inn i hvordan behandling de burde ha...

Ja, det er godt mulig at man endrer syn etterhvert, det viktigste er vel å stagge sult og skriking fra en liten tass. ;) Håper det står bra til med deg og lillemann. :klemmer:

Jeg fikk heller ikke til orkideer før jeg byttet bosted, men da bodde jeg i en sokkelleilighet i kjeller med veldig begrenset tilgang til lys. Nå da jeg bor i enebolig så har jeg masse vinduer som gir bra med lys. Et annet tips er gjødsel, jeg fikk heller aldri gjentagende blomstring før jeg begynte å tilsette gjødsel i vannet.

Endret av mocci
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orkideforening du, det må jeg si, du mener virkelig alvor ;) Sikkert morsomt å få tips da, så man kan bli enda mere dreven!! Jeg er mer på amatørbasis jeg altså, tror jeg holder meg der. Men jeg får til de jeg har da, så det er jo noe bare det!

Det med amming foran folk kan det nok hende du skifter syn på når du blir mamma selv, ja :jepp: jeg tenkte som deg, at jeg nok ikke kom til å amme foran andre enn kanskje søs og samboeren. Men nå har jeg faktisk ikke gått i et eget rom for å amme når vi har besøk mer enn en gang (og det er når kameratene til sambo er her, ammer ikke foran dem :sjenert: ). Jeg passer på å ha på meg ammetøy de dagene vi får folk da, så jeg slipper å dra fram mage og alt liksom. Det går veldig fint. Folk har vett til ikke å nistirre på puppene :fnise:

Ja, det var dagens puppeprat fra meg :ler: Ha en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers jobber jeg ræva av meg for å ta tak i et par støvletter av merket Art

Jeg var på shoppingtur med mamma forrige lørdag og vi falt pladask for et par støvletter fra dette merket. Mamma har aldri vært den helt store shopperen, er veldig nøktern og sparsommelig, men nå tok hun helt av, har aldri sett henne i mer fyr og flamme over et par sko. :ler: Butikken hadde kun str 41 igjen som selvsagt var altfor stort. Det er heller ingen andre butikker i nærheten som fører dette merket.

Thank god for google, jeg har fått kontakt med den største importøren av dette merket i Norge, de skulle se om de klarte å skaffe to par støvletter til oss. :nigo:

Støvletter

Art sko ja! Herlighet, det husker jeg var veldig in en periode da jeg var ung ( :hoho: Jeg høres hauggammel ut! ) Jeg hadde et par også, og de var utrolig slitesterke og behagelige :jepp:

Håper alt er bra med deg ellers med prøving og alt som rører seg. merker selv at jeg er mer verpesjuk enn vanlig for tiden - det kan nok ha noe å gjøre med en liten konkurranse vi har på gang med et annet vennepar som forøvrig de ser ut til å vinne da de allerede er blitt gravide :fnise: uansett er premien fin!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orkideforening du, det må jeg si, du mener virkelig alvor ;) Sikkert morsomt å få tips da, så man kan bli enda mere dreven!! Jeg er mer på amatørbasis jeg altså, tror jeg holder meg der. Men jeg får til de jeg har da, så det er jo noe bare det!

Jeg passer på å ha på meg ammetøy de dagene vi får folk da, så jeg slipper å dra fram mage og alt liksom. Det går veldig fint. Folk har vett til ikke å nistirre på puppene :fnise:

Ja, det var dagens puppeprat fra meg :ler:

Jeg er såpass interessert i orkideer at jeg tenkte det kunne være en god ide å få tips av de drevne gæmlisene. :) Derfor meldte jeg meg inn i foreningen. Jeg skal også melde meg inn i foreningen for hele landet (Norsk orkideforening) da medlemmene der får være med på import av eksotiske orkideer fra fjerne himmelstrøk. Spennende! :) Jeg har nemlig lyst til å prøve meg på noe annet enn bare Phalaenopsis, de trives enormt godt iallefall. :) Men de er jo av de "enkleste" orkideene å få til så det spørs om ambisjonene mine er litt i overkant da. :ler:

Ammetøy ja, det tror jeg var fraværende hos svigerinne, det var mage og pupper for show i en salig blanding. :ler:

Art sko ja! Herlighet, det husker jeg var veldig in en periode da jeg var ung ( :hoho: Jeg høres hauggammel ut! ) Jeg hadde et par også, og de var utrolig slitesterke og behagelige :jepp:

Håper alt er bra med deg ellers med prøving og alt som rører seg. merker selv at jeg er mer verpesjuk enn vanlig for tiden - det kan nok ha noe å gjøre med en liten konkurranse vi har på gang med et annet vennepar som forøvrig de ser ut til å vinne da de allerede er blitt gravide :fnise: uansett er premien fin!

:klemmer:

Heia Mail, så koselig å se deg!! :hoppe:

Jasså, Art sko var in for en mannsalder siden, tror det sier mer om min teft for sko enn din alder. :ler2:

Her er forresten vidunderparet. :hjerter_rundt:

ArtOteizaPrado.jpg

Det var jo opprinnelig Mamma sine sko, men de passet ikke så da ble de mine da de passet meg perfekt! :) Men vi måtte begge to gå opp en str i dette merket, jeg til 39 og mamma til 40. Mamma skal nå kjøpe seg sorte av samme modell, disse er mye lettere å få tak i. :jepp:

Ja artig konkurranse dere har gående, men vil nå si at dere begge er vinnere, ;) Verpesjuka mi går litt opp og ned, nå har jeg jo aldri hatt noe intenst ønske om barn men tror samtidig vi kommer til å angre senere hvis vi ikke prøver i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia Mail, så koselig å se deg!! :hoppe:

Jasså, Art sko var in for en mannsalder siden, tror det sier mer om min teft for sko enn din alder. :ler2:

Her er forresten vidunderparet. :hjerter_rundt:

ArtOteizaPrado.jpg

Det var jo opprinnelig Mamma sine sko, men de passet ikke så da ble de mine da de passet meg perfekt! :) Men vi måtte begge to gå opp en str i dette merket, jeg til 39 og mamma til 40. Mamma skal nå kjøpe seg sorte av samme modell, disse er mye lettere å få tak i. :jepp:

Ja artig konkurranse dere har gående, men vil nå si at dere begge er vinnere, ;) Verpesjuka mi går litt opp og ned, nå har jeg jo aldri hatt noe intenst ønske om barn men tror samtidig vi kommer til å angre senere hvis vi ikke prøver i det minste.

:ler: Sånn er det ofte ;) Nå har jo jeg en brennende interrese for sko også da. Fant noen som likner på de jeg hadde en gang i tiden, bare at mine hadde feste med en bred borrelås: Art Sko Slit'an med nye stilige støvletter ihvertfall (Slit'an er et utrykk her fra byen som betyr noe ala grattis - så lærte du litt bergensk i dag også, dersom du ikke visste det fra før)

Jeg er litt med på tanken din ang verpesjuke, noen dager har jeg fryktelig lyst, andre dager knapt nok :jepp:

Ha en flott dag :klem:

Endret av MaiL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Sånn er det ofte ;) Nå har jo jeg en brennende interrese for sko også da. Fant noen som likner på de jeg hadde en gang i tiden, bare at mine hadde feste med en bred borrelås: Art Sko Slit'an med nye stilige støvletter ihvertfall (Slit'an er et utrykk her fra byen som betyr noe ala grattis - så lærte du litt bergensk i dag også, dersom du ikke visste det fra før)

Jeg er litt med på tanken din ang verpesjuke, noen dager har jeg fryktelig lyst, andre dager knapt nok :jepp:

Ja jeg har faktisk hørt uttrykket Slit'an tidligere, bergensere har en tendens til å gjøre seg bemerket hvor de enn befinner seg. ;):fnise:

Kuule sko forresten!

Jeg har akkurat de samme tankene som deg når det gjelder verping, noen dager har jeg kjempelyst på et lite nurk, andre dager vel not so much, om i det hele tatt. Jeg blir så lei av disse virretankene mine, lurer på om det virkelig skal føles sånn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har faktisk hørt uttrykket Slit'an tidligere, bergensere har en tendens til å gjøre seg bemerket hvor de enn befinner seg. ;):fnise:

Kuule sko forresten!

Jeg har akkurat de samme tankene som deg når det gjelder verping, noen dager har jeg kjempelyst på et lite nurk, andre dager vel not so much, om i det hele tatt. Jeg blir så lei av disse virretankene mine, lurer på om det virkelig skal føles sånn....

:fnise: Bergensere har den tendensen på folk ja!

Det er rart med det, men jeg vil tro at de aller fleste går slike runder med seg selv i en periode hvor det er naturlig å prøve å få barn :jepp:

Ha en strålende dag videre Mocci! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til og med importbergensere som meg bruker uttrykket slit'an. :fnise: Ja, jeg er faktisk opprinnelig fra et sted som er mye nærmere snuppa enn folk flest tror når de hører meg. 10 år + i Bergen gjør sitt, vettu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til og med importbergensere som meg bruker uttrykket slit'an. :fnise: Ja, jeg er faktisk opprinnelig fra et sted som er mye nærmere snuppa enn folk flest tror når de hører meg. 10 år + i Bergen gjør sitt, vettu.

I know, I know. :jepp: Jeg tror faktisk du har nevnt ordet i dagboka mi tidligere. :) Ja det skal vel litt til å bo 10 år+ i Bergen uten å la seg påvirke. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nu er det endelig freddan og det med rette! :lur:

Ellers på tapetet står julegavehandling etter jobb, har store planer om å få julegavene unnagjort i november. :jepp:

Det verste jeg vet er å sose panisk rundt i trengselen på kjøpesentrene i desember. Snoppen har som vanlig ikke noe ønske, helt umulig å finne noe til han da han er veldig god på å kjøpe alle slags duppeditter selv. ;) Dessuten er gave til svigers også en utfordring, men har alliert meg med svigerinne i håp om å få noen tips. Jeg har gitt opp å spørre Snoppen, han sier bare vet ikke og ferdig med det. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jadda da var helgen dratt sin kos, men heldigvis ikke lenge igjen til neste *lever for helgene*. :ler:

På lørdag handlet vi julegaver, greit med Snoppen som sjåfør i et forferdelig trafikk kaos, kø overalt!!

Julegavene til Snoppen og meg fant vi også, litt kjedelig å vite hva man får i julegave, men vi skal kjøpe en liten overraskelses gave fra Unipuni voffsefrøken til hver av oss og den skal være hemmelig! ;)

Søndagen gikk med til å rydde opp i rotet på gjesterom/loftstue, nå er det faktisk mulig å oppholde seg der. :nigo:

Faktisk pleier helgene å gå med til fornuftige gjøremål, jeg får ihvertfall dårlig samvittighet hvis jeg ikke gjør noe fornuftig når jeg faktisk har anledning og tid til det....... :sjenert:

Men vi koser oss på kveldene da, så det er da noe, men skulle ønske vi kunne gi litt mer blaffen på dagtid også...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilige støvletter!! :jepp:

Samboeren min er som dere; han må ha noe å gjøre når han har fri og går stadig rundt her og gjør nytte for seg. Mens jeg, derimot :fnise: Ja, nå har jeg jo ei lita tulle å ta meg av og kan skylde på det da, men ellers så kan jeg fint ligge på sofaen fra fredag ettermiddag til søndag kveld med småturer innom kjøkkenet liksom. Det er digg da!!

Ha en fin ukestart :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilige støvletter!! :jepp:

Samboeren min er som dere; han må ha noe å gjøre når han har fri og går stadig rundt her og gjør nytte for seg. Mens jeg, derimot :fnise: Ja, nå har jeg jo ei lita tulle å ta meg av og kan skylde på det da, men ellers så kan jeg fint ligge på sofaen fra fredag ettermiddag til søndag kveld med småturer innom kjøkkenet liksom. Det er digg da!!

Snoppen er som samboeren din, må ha noe å styre med/prosjekter hele tiden, gjerne noe nevenyttig. Jeg kan gjerne tilbringe hele helgen på sofaen, men får meg ikke til å gjøre det når Snoppen er fornuftig. ;) Selv om det slettes ikke jeg som har pålagt han å snekre i kjelleren på lørdagskvelden, det velger han av egen fri vilje. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:hallo:

Innom og hilser på, og gir et lite livstegn!

Er her fremdeles, selv om det går litt trått i dagbokrundene om dagen

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Innom og hilser på, og gir et lite livstegn!

Er her fremdeles, selv om det går litt trått i dagbokrundene om dagen

:klem:

Godt å få livstegn fra deg kjære Bippe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo innom og se hvordan det står til!

Og så håper jeg at jeg får tid, anledning og overskudd til å komme skikkelig tilbake etterhvert. Går litt på halv tolv om dagen merker jeg :bond:

Alt bra hos mocci?

:veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, alt vel her! :) Ikke så mange begivenheter å skvaldre om dog, dagene går no i den vanlige tralten med jobb-husarbeid-tur med voffsen - tv titting- pc surfing/spilling- skravle/tulle/tøyse med Snoppen. :) Trives godt i hverdagslivet altså :)

Igår maste/hylte voffse i ett sett uten tilsynelatende grunn, nettopp fått mat, vært ute og gjort sitt fornødne opp til flere ganger, allikevel var det hylekonsert, rare dyret. Vi satt begge på datarommet/kontoret foran hver sin PC i dyp konsentrasjon, tror rett og slett hun bare ville ha litt oppmerksomhet, PRONTO. For hver gang en av oss forlot Pcen så ble det helt stille....Gud bedre hvordan den hunden har snurret oss rundt lillefingeren..... :sjenert:

Jeg har helt måttet gi opp å slumre litt på sofaen etter jobb, ikke snakk om at jeg får lov til å ligge i fred der nei...... :roll:

Endret av mocci
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...