Gå til innhold

The story of Snuppa & Snoppen


mocci

Anbefalte innlegg

God morgen!

Jeg har også hørt at flere praktiserer 2 uker over termindato, før ting iverksettes. Trodde det nesten var normalt? :klø: Ellers må det vel nevnes at jeg ikke har peil... :sjenert:

:regn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ellers har helgen vært ganske rolig, akkurat slik vi liker det!! ;)

Har faktisk blitt en del fysisk fostring, på lørdag besteg vi en fjelltopp blant annet. Veldig greit med voffe i hus som drar oss ut av sofaen. :fnise:

Vi er noen forferdelige hjemmesittere, hver gang vi får en henvendelse om å dra på besøk en kveld i helgen så blir vi litt sånn njaaaaaa, uff nei, nå må vi bytte ut kosemose joggisen med noe decent tøy, for ikke å snakke om at vi MÅ være sosiale, God forbid! :hoho:

Men når vi først er kommet oss avgårde, så er det jo kjempekos. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, to uker over er ganske vanlig. De tar jo stort sett/alltid inn den gravide til vurdering når de er en uke over da.

Oki, det var jo beroligende å høre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det første morgen med skraping av bilruter, kjipern! Jeg har heller ikke skiftet til vinterdekk, syns det var litt risikosport å kjøre til jobb idag men kjørte i sneglefart og overlevde! :fnise:

Jeg har piggdekk, har vel egentlig ikke lov å legge de på før 1.november, men det kan vel gjøres unntak hvis værforholdene er ekstreme. Kjører man piggfritt så er det ingenting i veien for å legge om allerede. :)

Svigerinna har fortsatt ikke poppa, ser ut til at lillefrøkna liker seg godt innomhus fortsatt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerdekk og skraping av bilruter kan bli en vel interessant erfaring ja.... Var skraping her også (for de som hadde bilen stående ute, min står inne :nigo: ), og jeg tok det rolig på veien. Har nye piggfrie vinterdekk, så de kommer på til helga uansett! Men hadde nok vurdert det uansett, med det føret som er...

Noe sier meg at svigerinna kanskje får ei tulle idag? Jeg mener, Ikea åpner jo på Sørlandet og greier (nesten flaggdag? :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sommerdekk og skraping av bilruter kan bli en vel interessant erfaring ja.... Var skraping her også (for de som hadde bilen stående ute, min står inne :nigo: ), og jeg tok det rolig på veien. Har nye piggfrie vinterdekk, så de kommer på til helga uansett! Men hadde nok vurdert det uansett, med det føret som er...

Noe sier meg at svigerinna kanskje får ei tulle idag? Jeg mener, Ikea åpner jo på Sørlandet og greier (nesten flaggdag? :fnise: )

Heldige du som har bil innomhus, det høres veldig greit ut, i hvertfall på vinterstid. :)

Nope, det kom ingen tulle igår heller, det fristet visst ikke med bursdag på samme dag som IKEA åpning. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver ikke lenger med risikosport da Snoppen tilbød seg å bytte dekk på bilen igår. Men først måtte han på trening så det ble ikke bilbytte før halv tolv på natta!! Søte Snoppen, han gjør alt for meg! :rødme: :fnise:

Vi kjører bilen inn på låven for å bytte dekk, så han hadde visst holdt kuene våkne, var visst særlig en ku som holdt konsert. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Ikke bare bare å bli "vekket" fordi husbonden skal skifte dekk skjønner jeg!

Men godt for alt som er gjort! Gleder meg til å få på vinterdekkene i helga jeg også... Så er det gjort liksom :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tihi, jeg synes det er morsomt at du kaller din bedre halvdel for Snoppen ;) Passer fint sammen med snuppa da :jepp:

Håper du får en fin fin helg :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag ble jeg filletante! "lille" Eila på 4 kg kom til verden kl 07.30 imorges. :rødme:

En liten "stjernekikker" var hun også, måtte tas med sugekopp. Svigerinna mi var ganske så medtatt etter fødselen pga stort blodtap, men det går helt utmerket med mor og barn nå. Snoppen var på besøk i ettermiddag i besøkstiden, jeg skal være med på besøk imårra :) Ut fra bildene å dømme så er hun rund og god, helt ulik andre nyfødte jeg har sett, hun ser jo ut som en 2mnd gammel bebis. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gratulasjoner Saeria og Bippe! :klemmer:

Igår var jeg på barselbesøk og fikk se verdens knusesøteste jentebebis ever!! :hjerte::hjerter:

Det er leeenge siden jeg har sett noe så vakkert! Hun var helt fullkommen på alle vis. :) Hun ser virkelig ut som om hun skulle være 2 mnd, akkurat passe rund og god med gode bollekinn. :)

Jeg tok meg i å tenke at jeg også vil ha en sånn! ;)

Men kom meg raskt ned på jorda da fødselsforløpet ble DET STORE samtaleemnet...Foruten om meg og Snoppen så var det 2 venninner av svigerinne på besøk også, begge de har også barn selv og skravla gikk om alles fødselsopplevelser...

Følte meg ganske utenfor akkurat da, akkurat som en klubb hvor kun mødre har adgang. :sukk:

I tillegg ble vel ikke fødselsangsten min noe særlig mindre, det hørtes ikke fristende ut med unge som sitter fast, smerter som er helt hinsides, sugekopp, 3 jordmødre som legger seg opp på magen, revning, stort blodtap slik at man er besvimelsen nær, blodoverføring..... :unsure:

Hmm hater det faktum at jeg er så engstelig, hvorfor kan jeg ikke bare gi mer blaffen......*sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest:

Kjenner litt tanken jeg også, selv om jeg ikke har noen utpreget fødselsangst... Men knep beina godt sammen da det ble snakk om sugekopper, tang, blodtap og revning/klipping... Kanskje det blir valp i stedet? :klø:

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer som tante :klem:

Nå hadde jeg kanskje i underkant lite fødselsangst, så har ikke så mange kloke ord å komme med. Men jeg kan si at selv om jeg syns det var utrolig vondt mens det holdt på, var det glemt ca. 5 minutt seinere. Nå husker jeg ikke smerten i det hele tatt...

(jeg hadde heller grudd meg til søvnmangelen :ler: )

Dagboken min forsvinner snart, men håper jeg kan henge her inne når jeg er på KG?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på min fødsel da. 8 timer fra start til slutt, og joda, det var veldig vondt en liten periode, men når pressriene kom var det som å komme til himmelen. Smertefritt, greit, sved litt når hodet var på vei ut, men ellers, null smerte!

Ingen kjemisk smertestillende var nødvendig, og jeg hadde vel på forhånd bestemt meg for at jeg ikke ville ha det, og hvertfall ikke epi, og den planen gikk fint. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tihi, jeg synes det er morsomt at du kaller din bedre halvdel for Snoppen ;) Passer fint sammen med snuppa da :jepp:

Heisann Virre, så koselig å se deg her også :)

Snoppen & Snuppa er kallenavnene våre som vi har brukt omtrent siden vi ble sammen for 8 år siden. Snoppen kan vel kanskje høres litt tvilsomt ut, men det passer bare så bra på mannen, han er som mannfolk flest litt enspora i tankegangen til tider. :hoho:

Kofferthumor er veldig til stede i vår hverdag. :ler2:

:troest:

Kjenner litt tanken jeg også, selv om jeg ikke har noen utpreget fødselsangst... Men knep beina godt sammen da det ble snakk om sugekopper, tang, blodtap og revning/klipping... Kanskje det blir valp i stedet? :klø:

:sjenert:

Jeg tar valp anytime fremfor fødsel. :fnise:

Gratulerer som tante :klem:

Nå hadde jeg kanskje i underkant lite fødselsangst, så har ikke så mange kloke ord å komme med. Men jeg kan si at selv om jeg syns det var utrolig vondt mens det holdt på, var det glemt ca. 5 minutt seinere. Nå husker jeg ikke smerten i det hele tatt...

(jeg hadde heller grudd meg til søvnmangelen :ler: )

Dagboken min forsvinner snart, men håper jeg kan henge her inne når jeg er på KG?

Heisann Kanei, nå er det lenge siden, koselig å høre fra deg! :) Håper alt står bra til i heimen! :klemmer:

Aaaw, så synd at du sletter dagboken din, men forstår deg også, tiden strekker vel ikke like mye til som før. Klart du kan fortsette å henge her, det er et must! :) Du vil vel ikke gå glipp av mitt überspennende liv. :ler2:

Godt å høre at du hadde en fin fødsel. :)

Tenk på min fødsel da. 8 timer fra start til slutt, og joda, det var veldig vondt en liten periode, men når pressriene kom var det som å komme til himmelen. Smertefritt, greit, sved litt når hodet var på vei ut, men ellers, null smerte!

Ingen kjemisk smertestillende var nødvendig, og jeg hadde vel på forhånd bestemt meg for at jeg ikke ville ha det, og hvertfall ikke epi, og den planen gikk fint. :)

Høres ut som en drømmefødsel det der. :) Jeg vil også ha en stk sånn. :jepp:

Jeg tror vel i utgangspunktet at jeg ikke klarer å gå gjennom en fødsel helt uten smertestillende, vet ikke helt hvordan jeg skal takle/håndtere en slik smerte. Men samtidig er jeg litt skeptisk til Epi, har hørt om de som har fått sterke reaksjoner i etterkant, blant annet hodepine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...