Roadrunner Skrevet 5. oktober 2010 #1401 Del Skrevet 5. oktober 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter #1402 Del Skrevet 6. oktober 2010 Så spennende. En førstegangsfødsel kan trekke ut i tid, regnet fra første ri, så det kan hende supportteamet hennes rekker å fly til henne. Du må hvertfall ikke regne inn mi fødsel som vanlig for en førstegangs, for jeg brukte jo under 8 timer fra start til slutt, noe som er ganske kjapt i grunn. Jeg vet om flere førstegangs som har født på rundt 8t, deriblant min søster som fødte tvillinger (vaginalt). Så det er fullt mulig men kanskje ikke helt vanlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 6. oktober 2010 #1403 Del Skrevet 6. oktober 2010 Nei, det er ikke det som er "standard", selv om noen er ganske kjappe. Får håper hun får sine støttespillere der da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 6. oktober 2010 #1404 Del Skrevet 6. oktober 2010 Jeg har hørt venninner hvor det har gått i rekordfart (ei rakk så vidt frem til sykehuset), og andre hvor det har tatt laaaaaang tid. Så man vet vel lite før moroa er i gang.. Men mi venninne er nok et lite unntakstilfelle, for der gikk begge fødslene i full fart... Håper det går bra med di svigerinne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 6. oktober 2010 #1405 Del Skrevet 6. oktober 2010 Håper det ordner seg for svigerinnen din, så hun får støtte under fødselen. Det er jo litt kinkig for mannen din, det kan jeg forstå, samtidig er det jo litt sårt for henne som er helt alene. Det er utrolig tøft synes jeg, å gå igjennom noe sånt uten partner! Det har jeg stor respekt for! Og det som er spennende med fødsler er jo at man ikke vet hvordan de vil bli på forhånd, førstegangs eller ikke. Min fødsel varte ca fem timer fra start til slutt, mens andre holder jo på i et par døgn. Så det er vanskelig å planlegge. Men jeg håper det ordner seg til det beste for henne iallefall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter #1406 Del Skrevet 7. oktober 2010 Håper det ordner seg for svigerinnen din, så hun får støtte under fødselen. Det er jo litt kinkig for mannen din, det kan jeg forstå, samtidig er det jo litt sårt for henne som er helt alene. Det er utrolig tøft synes jeg, å gå igjennom noe sånt uten partner! Det har jeg stor respekt for! Takk for fint innspill Pusla. Jeg ville heller ikke vært alene når fødselen startet og det er vel heller ikke helt forsvarlig derav jordmors formaninger. Jeg kunne gjerne vært der for henne jeg, men det er jo Snoppen som kjenner henne best og også han som ble spurt. Snoppens sin tilstedeværelse kan gjerne bli begrenset, derfor er svigers veldig bekymret over at datteren deres risikerer å være alene. De vil gjerne sende svigerfar flyvende nedover da han er pensjonist og har mulighet til å reise med det samme. Samtidig vet de ikke om deres nærvær er ønsket i forkant, min svigerinne vil nemlig ikke ha noen tilstede på sykehuset under selve fødelsen.... Uffa, skal ikke være lett det her.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter #1407 Del Skrevet 11. oktober 2010 Mandda morra blues gitt. Jeg har hatt en fin helg med masse turgåing, siste innspurt i hagen før vinteren samt kosemose foran skjermen. En mindre hyggelig nyhet var at et av kullsøsknene til Una har fått vannhode, en arvelig sykdom. Jeg ble litt matt, er jo omtrent som å vinne i lotto når det gjelder å få et friskt individ av denne rasen. Jeg har min dypeste medfølelse med eierne, det er deres første bulle og den må sannsynligvis avlives. Heldigvis er Una fortsatt rask og frisk, men jeg klarer ikke å slappe helt av, oppfører hun seg litt rart en dag, blir jeg veldig bekymret. Når det gjelder svigerinnen min så har hun enda ikke født, men svigermor er innlagt på sykehus i all hast og må sannsynligvis operere. Svigerfar kommer selvsagt ikke til å reise fra henne, så det ser ut til at svigerinna mi må klare seg på egenhånd tiden etter fødsel. Uff, ikke noen kjekk situasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 11. oktober 2010 #1408 Del Skrevet 11. oktober 2010 Huff, så trist med hunden fra kullet til Una Er det mye sykdom med den rasen? Det kan jammen være et risikoprosjekt å velge rett oppdretter, ja. Håper at Una ikke får problemer da, dere fortjener ikke mere tøys nå Leit med svigermoren din da, dårlig timing for svigerinna di ja. Hun er jo tøff som har tatt valget om å gjøre det alene og er sikkert tøff nok til å takle tida etter fødsel alene også, men det blir tøft, ja. Jeg vet jo selv hvor krevende det er med baby og jeg har jo hjelp. En god mandags- til deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 12. oktober 2010 #1409 Del Skrevet 12. oktober 2010 God morgen! Plutselig tilbake, og tar meg en liten dagbok-runde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 12. oktober 2010 Forfatter #1410 Del Skrevet 12. oktober 2010 (endret) Huff, så trist med hunden fra kullet til Una Er det mye sykdom med den rasen? Det kan jammen være et risikoprosjekt å velge rett oppdretter, ja. Håper at Una ikke får problemer da, dere fortjener ikke mere tøys nå Leit med svigermoren din da, dårlig timing for svigerinna di ja. Hun er jo tøff som har tatt valget om å gjøre det alene og er sikkert tøff nok til å takle tida etter fødsel alene også, men det blir tøft, ja. Jeg vet jo selv hvor krevende det er med baby og jeg har jo hjelp. Ja rasen er dessverre befengt med mye sykdom. Jeg var ikke klar over hvor ille det faktisk er før jeg mistet Sara, min første hund. I etterkant av dette fikk jeg vite om flere som har buller som sliter både med det ene og det andre. På søndagsturen vår møtte jeg en bulle som hadde mistet bortimot all pelsen på ryggen grunnet allergi, stakkars. Ja svigerinna mi er helt inneforstått med at hun selv har valgt å gjøre dette alene, har selvsagt forberedt seg på dette også. Men jeg tenker at uansett hvor godt man har prøvd å forberede seg så blir det vel ofte ikke helt slik som man har forestillt seg. Jeg håper for hennes del at hun får en rolig baby. Hun klarer seg sikkert bra altså. Jeg er nok litt preget av at jeg aldri hadde gjort det samme , altså bevisst valgt å være alene om omsorgen for barnet. God morgen! Plutselig tilbake, og tar meg en liten dagbok-runde Welcome Back Bippe! Endret 12. oktober 2010 av mocci Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 12. oktober 2010 Forfatter #1411 Del Skrevet 12. oktober 2010 Nå er det ikke bare deppings for tiden, selv om det kan synes slik i dagboken. Igår hadde jeg en fantastisk tur på beachen sammen med miniatyrhundegjengen, tror det var 20 hunder som løp i samlet flokk, hvilket syn! De fleste forbipasserende fikk helt hakeslepp av alle hundene, noen ble helt omringet av hunder men ble heldigvis ikke sinte/redde. Denne beachen brukes stort sett av folk med hunder så jeg antar at de som ikke liker hunder styrer unna. Jeg hadde meg med fotoapparatet, fikk tatt noen herlige bilder i solnedgangen. :rødme: Dette var første gang Una var på stranden og i nærkontakt med sjø. Hun tok seg like så godt et bad, som den eneste hunden og til stor fornøyelse for oss tobeinte. Deretter la hun seg på hjul etter en dame som gikk et stykke foran oss, rene stalkeren hun bikkja mi. Gruppens desidert morsomste hund iallefall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 12. oktober 2010 #1412 Del Skrevet 12. oktober 2010 Det hørtes morsomt ut. Una virker som en veldig søt hund (om enn litt rampete innimellom )Du er heldig som har den hundegjengen å gå tur med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 13. oktober 2010 Forfatter #1413 Del Skrevet 13. oktober 2010 Idag har lillebror bursdag, fyller 23 år! Akk ja sann, den som fortsatt hadde vært ung og lovende... Dream on Moccis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 13. oktober 2010 #1414 Del Skrevet 13. oktober 2010 Grattis til brodern! Er ikke vi "unge og lovende" fremdeles da? Må jeg begynne å se på meg selv som ei gammal røys? Nope! I hodet er jeg fremdeles ung og lovende, så det så! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 13. oktober 2010 #1415 Del Skrevet 13. oktober 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #1416 Del Skrevet 14. oktober 2010 Grattis til brodern! Er ikke vi "unge og lovende" fremdeles da? Må jeg begynne å se på meg selv som ei gammal røys? Nope! I hodet er jeg fremdeles ung og lovende, så det så! Du er da hvertfall ung og lovende Bippe.Jeg derimot, er en annen sak, føler meg slettes ikke young and vibrant som 35 åring! Men jeg kan da fortsatt gå for å være fjortis i det rette antrekket så skal vel ikke klage. I huet mitt er jeg vel max 25 også, datostemplet anno 1975 passer ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 14. oktober 2010 #1417 Del Skrevet 14. oktober 2010 35 er da ingen alder! Her er det ikke fødselsåret som teller, men hva man føler seg Og da er vi unge og lovende! Og jeg trøster meg med at det ikke er lenge siden jeg ble spurt om legitimasjon på polet Saved my day! Ha en strålende torsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter #1418 Del Skrevet 15. oktober 2010 Idag har svigerinna mi termin, foreløpig har det ikke skjedd noe, venter i spenning. En god venninne av henne skal være tilstede under fødselen, så heldigvis har det ordnet seg. Snoppen skal være sjåfør som planlagt. Det blir ut å handle bebistøy etter jobb idag, en liten snuppe venter på å komme til verden. :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 15. oktober 2010 #1419 Del Skrevet 15. oktober 2010 Så bra at det har ordnet seg med den forestående fødselen. Får håpe hun snart går i fødsel også, for det kan være kjedelig å vente. Jeg var jo "heldig" som måtte til pers dagen før UL-termin og dagen etter min egen termin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter #1420 Del Skrevet 18. oktober 2010 Hola, monday morning awaits! Svigerinne har enda ikke gått i fødsel, ser ut som om snuppa liker seg godt innomhus enda. Ved vårt sykehus lar man gravide faktisk gå til TO uker over termin før de må settes igang..... Jeg syns ikke det høres helt forsvarlig ut, har jo hørt om de som har mistet babyen fordi de gikk for lenge over tiden. En uke kan jeg være med på, men to uker syns jeg er altfor risikabelt. Jeg skjønner ikke hvorfor det er så ulik praksis fra sykehus til sykehus?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå