Gå til innhold

The story of Snuppa & Snoppen

mocci

Anbefalte innlegg

Er det ikke festlig med slike bønder. I morgen, ja da skal folk feire. Tenker jeg feirer i dag jeg. Med møkkasprederen!

Hadde jordet dødd av å vente to dager på litt kuskit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig taktisk av naboen din....

Det burde være nabovarsel på slike ting !

Håper det roer seg slik at det ikke ødelegger grillingen deres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:spy:

Jeg hater møkklukta!

.....min erfaring er at den ikke forsvinner med det første, men jeg krysser fingrene for dere!

Nå kan jeg ingenting om gårdsarbeid og slikt, men tenker litt sånn som Saeria, bonden kunne vel da ha ventet? Men jeg vil tro at han ikke tenkte på St.Hans, men var mer opptatt av å få møkka ut når den skal (?).

Håper det blir fint vær, uten møkklukt, og med koselig grilling i dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: litt av valpen som ikke klarte å holde seg lenger enn til fotgjengerfeltet.. :fnise:

Håper dere får en vellykket st.hans - med eller uten møkkalukt! (Helst uten da.. ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klø:

Trodde den verste møkkinga var over nå jeg? Er ikke det gjerne i mai at store deler av landet lukter fjøs? Uansett kjipt med møkking rett før St.Hans feiringa da! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, det lukter så ille når de har gjødslet - håper ikke Sankthans feiringen tar skade av lukten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke festlig med slike bønder. I morgen, ja da skal folk feire. Tenker jeg feirer i dag jeg. Med møkkasprederen!

Hadde jordet dødd av å vente to dager på litt kuskit?

Nei det hadde absolutt ikke det. Dessuten kunne Bonden gjødslet tidligere da førsteslåtten er unnagjort for flere dager siden (vanligvis kjører de ut møkka dagen etter slåtten)

Veldig taktisk av naboen din....

Det burde være nabovarsel på slike ting !

Håper det roer seg slik at det ikke ødelegger grillingen deres :)

Nabbovarsel. :fnise: Kan være enig i det. :) Faktisk så var det ikke så ille på St.hans, utrolig nok! Tror det må være sola som har tørket ut det meste av fuktigheten og dermed lukta også.....

:spy:

Jeg hater møkklukta!

.....min erfaring er at den ikke forsvinner med det første, men jeg krysser fingrene for dere!

Nå kan jeg ingenting om gårdsarbeid og slikt, men tenker litt sånn som Saeria, bonden kunne vel da ha ventet? Men jeg vil tro at han ikke tenkte på St.Hans, men var mer opptatt av å få møkka ut når den skal (?).

Håper det blir fint vær, uten møkklukt, og med koselig grilling i dag! :)

Du har helt rett, den pleier å henge i noen dager...men heldigvis så merket vi ikke så mye til den på kvelden. Alle var enige om at det var en vellykket feiring. :)

Ja, tror ikke bonden ofret St.hans en tanke.....og tok dermed heller ikke hensyn....Så lenge han ikke bor i nærheten av møkkinga så bryr vel ikke han seg....

:ler: litt av valpen som ikke klarte å holde seg lenger enn til fotgjengerfeltet.. :fnise:

Håper dere får en vellykket st.hans - med eller uten møkkalukt! (Helst uten da.. ;) )

Mange takk, det ble en vellykket feiring! :) *puster lettet ut*

:klø:

Trodde den verste møkkinga var over nå jeg? Er ikke det gjerne i mai at store deler av landet lukter fjøs? Uansett kjipt med møkking rett før St.Hans feiringa da! :sukk:

Jo du har rett, men hele prosessen med slåing av gress etterfulgt av møkkings ble flere uker forsinket grunnet denne lange vinteren....pleier nemlig å slå i begynnelsen av Juni..

Usj, det lukter så ille når de har gjødslet - håper ikke Sankthans feiringen tar skade av lukten ;)

Ja selv jeg som har bodd på gård hele mitt liv har ikke klart å venne meg til lukta. ;) Lukten var nærmest fraværende på St.Hans heldigvis! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Travle tider, er på leit etter campingsteder i Sverige med hytteutleie....:)Det ble nemlig så mye snakk om Sverige på St.hans afta at jeg og Snoppen bestemte oss for å ta en snartur til Sverige i ferien, nærmere bestemt Gøteborg. Vi skal bile bort da vi selvsagt må ha med Bøllefrøken. Vi har ikke tenkt så mye på ferie tidligere da vi ikke visste hvordan Bøllefrøken ville tilpasse seg sitt nye hjem. Hun vil være 5 mnd når vi eventuelt drar på tur, håper det går bra. :) Derfor campingferie (leie hytte) da det ikke er så praktisk med hund på hotell.

Har dere tips til gode campingsteder langs vestkysten av Sverige?

Jeg har allerede sendt e-post til to steder, men har ikke hørt noe enda...*utålmodig*

Krysser fingrene for at vi ikke er for sent ute, selv om det er i seneste laget... :sjenert:

Vi skal ikke ha ferie før om 1mnds tid....

Endret av mocci
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe tips om sted dessverre, men ville bare si at det høres ut som en veldig bra plan!! :tommelopp:

Forresten, bloggen din, er det mulig å få en link til den?? :sjenert:

Endret av cypress
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres herlig ut med noen dager i Sverige :jepp: Håper dere finner et campingplass da! Er veldig greit med Sverige og hunder da, da slipper man alt styret med å få de over grensa og sånt.

Ha en fin helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe tips om sted dessverre, men ville bare si at det høres ut som en veldig bra plan!! :tommelopp:

Ja håper vi lykkes i å finne en camping med noenlunde decent standard *kresen*

Høres herlig ut med noen dager i Sverige :jepp: Håper dere finner et campingplass da! Er veldig greit med Sverige og hunder da, da slipper man alt styret med å få de over grensa og sånt.

Jepp skal bli kjekt med ferie i Sverige, jeg har ikke vært andre steder enn i Stockholm tidligere, så det skal bli spennende med Gøteborg og vestkysten. Jeg syns også det er stas med bilferie. :)

Ja grunnen til at det blir Sverige er jo nettopp fordi det er så enkelt å ta med seg hund dit. Vi kan ikke reise til Danmark da vi ikke har rabiesvaksine på valpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mårran! :vinke:

Har vært en daffehelg da jeg stort sett har vært alene med valpen. Snoppen har tilbragt stort sett hele helgen med å tapetsere badet til søstern sin. Heldigvis er dette siste rommet som hun pusser opp, Snoppen har jammen lagt ned mange arbeidstimer etterhvert.

Ellers har jeg gått på tå hev hele helgen da jeg fortsatt ikke har fått bekreftet eventuell leie av hytte på camping. Det vil si, den ene campingen hadde ledig hytte men jeg har enda ikke fått bekreftet bookingen, sendte de en e-post på fredag og har enda ikke hørt noe...syns det er litt tregt jeg da. :filer:

På den andre campingen fikk jeg først til svar at de ikke hadde ledige hytter, for så å si at det kun var luksushyttene som var ledig og der er det ikke tillatt med hund. For deretter å gi kontrabeskjed 5 min senere, jo det var visstnok tillatt med hund på den ene luksushytta. :klø: Jeg har da spurt om den er ledig for våre datoer selv om vi egentlig har booket en hytte på billigcamping (3stjerners). Hmmmmm.....

Jeg er veldig spent på hytta på 3stjerners campingen, det var nemlig ikke noe bilde av hytta innvendig, så den tar vi usett....Jeg er litt kresen på standarden da, men vi kommer vel ikke unna et furuhelvete uansett. :ler2:

Luksushytta er helt ny, men består av kun et rom utenom bad/dusj, har en mistanke om at det kan bli litt lite, kun en dobbeltseng. Det rekker jo for oss bevares, men i motsetning til billighytta som har 6 sengeplasser så der kan vi boltre oss. :)

Jeg har nå lagt følgende plan, vi gjennomfører opprinnelig booking av 3 stjerners hytte men den hadde kun ledig 5 netter så da prøver vi å få to netter på luksushytta på den andre campingen. Men det er jo slettes ikke sikkert de vil leie ut en hytte for bare to netter... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antall sengeplasser trenger ikke å ha noe å si for størrelsen på hytta... :sjenert:

Krysser fingrene for at det går greit med campingtur! Høres veldig deilig ut hvertfall. Mye fint langs kysten der.

Når drar dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen!

Håper det løser seg med hytta, og at dere kan senke skuldrene og glede dere til en superkoselig ferie! Godt å komme bort litt...

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

:vinke: Mocci

Har farta mye i Sverige, men ikke på den kanten av landet, så noen tips har jeg ikke, men nå ser det jo ut til å ordne seg.

Møkklukt ja :spy: Vi hadde en del av det før når det bare var jorder og skog rundt oss, så noen fordeler er det med utbygginga også, for vi har ingen ting av det lenger nå, og den lukta savner jeg iallefall ikke.

Ha en fin dag Mocci :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antall sengeplasser trenger ikke å ha noe å si for størrelsen på hytta... :sjenert:

Krysser fingrene for at det går greit med campingtur! Høres veldig deilig ut hvertfall. Mye fint langs kysten der.

Når drar dere?

Vi drar 24 juli. :)

God morgen!

Håper det løser seg med hytta, og at dere kan senke skuldrene og glede dere til en superkoselig ferie! Godt å komme bort litt...

Ja det skal bli deilig å komme seg bort, har lenge hatt lyst til å dra til Gøteborg. *shopping* ;)

:vinke: Mocci

Har farta mye i Sverige, men ikke på den kanten av landet, så noen tips har jeg ikke, men nå ser det jo ut til å ordne seg.

Ja får håpe det årner seg. :)

-----------------------------------------------------------------

Hmm har enda ikke hørt noe fra campingplassene, tror jammen at jeg må kvinne meg opp og ringe dem selv. *skrekk og gru* Jeg forstår svensk men tviler vel egentlig på om de forstår rogalandsk...... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hmm har enda ikke hørt noe fra campingplassene, tror jammen at jeg må kvinne meg opp og ringe dem selv. *skrekk og gru* Jeg forstår svensk men tviler vel egentlig på om de forstår rogalandsk...... :gjeiper:

Jeg klarte da til slutt å skjelvende taste inn numrene til Sverige. Samtalene gikk greit, jeg var nok litt vel ovenpå med min forståelse av svensk. :fnise: Svenskene hadde ikke problemer med å forstå meg, men jeg slet litt med å forstå dem. ;) Svensk på tv er ikke det samme som å prate med svensker på tlf. :fnise: (selv om jeg har hatt flere telefonsamtaler med svensker i jobbsammenheng uten problemer.)

Så fin bloggen din er!!! Koselig å lese i den!! :jepp:

Aaaw så koselig å høre. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi bokat stuga! :jepp: Får øve meg på svorsken kjenner jeg. :fnise:

Vi får dessverre bare 5 netter i Sverige da hytten ikke var ledig lengre. Men vi var jo lovlig sent ute også så da skal man vel bare være fornøyd med at vi fikk plass. ;)

Vi hadde valget mellom en luksushytte og noe jeg forestiller meg er vanlig standard (ikke noe ekstraordinært). Luksusdyret meg hadde mest lyst på luksushytten (helt ny!) men Snoppen gikk for det mer økonomiske alternativet. Vi endte opp med Snoppens valg, da han nekter å betale i dyre dommer for å bo.......

Det vil jo vise seg hva vi endte opp med....Min største frykt er at det ikke er rent, veldig gammelt og nedslitt...På campingens nettside var det nemlig ikke lagt ut bilder av hyttene innvendig......*skeptisk* På den annen side har hytten både dusj og toalett og det pleier å være høyere standarder på disse enn hytter uten sanitæranlegg. :) Den som venter får se......:)

Uansett med billig bosted blir det mer på shopping! :ler: *prøver å være positiv*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt enig med Snoppen... Samtidig så fordrar jeg ikke å ligge hvor som helst, men er ikke alt for kresen. Husker godt vi tok inn på et slikt billighotell i Frankrike, og det var litt, tja, ekkelt. Ville ikke hatt mange netter der nei... :ler:

Men det går sikkert an å oppgradere eller noe slikt om det er helt for jævlig!

Det går sikkert bra! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...