Roadrunner Skrevet 16. juni 2010 #1181 Del Skrevet 16. juni 2010 Måtte bare innom og snoke litt i boka di Lest noen sider nå, og må innrømme at jeg har blitt skikkelig "valpesjuk" (igjen...) Håper det går greit med Una hjemme alene, og at du har fått kommet igang på jobb igjen også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 16. juni 2010 Forfatter #1182 Del Skrevet 16. juni 2010 Da var de første alene hjemme dagene unnagjort for Bøllefrøken Una. Det har gått overraskende bra, første dagen hadde hun herjet litt med valpegrinden/bingen slik at hun hadde stengt seg selv inne i et lite hjørne hvor hun sov søtt da jeg kom hjem. Igår hadde hun ikke gjort noe bøll, alt var som jeg forlot det om morningen. Men igår kveld da Snoppen og jeg skulle gjøre noe hagearbeid, bestemte hun seg for at nok er nok. Jeg hadde henne løs i samme rom som valpebingen og hun gikk fullstendig amok. Avispapir overalt samt en avis med bæsj som hun hadde klint utover gulvet samt momset litt på bæsjen i tillegg. Valpebingen hadde hun parkert i et hjørne. Får håpe at hun ikke fortsetter i samme spor idag...Heldigvis kan hun ikke gjøre så mye når hun er plassert i valpebingen. Etter gårsdagens hendelser er hun iallefall ikke moden for å ha fri tilgang på hele rommet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 16. juni 2010 Forfatter #1183 Del Skrevet 16. juni 2010 Måtte bare innom og snoke litt i boka di Lest noen sider nå, og må innrømme at jeg har blitt skikkelig "valpesjuk" (igjen...) Håper det går greit med Una hjemme alene, og at du har fått kommet igang på jobb igjen også! Heisann Roadrunner, så hyggelig å se deg i boka mi. Du er fri til å snoke anytime!. Aaaw ikke meningen å gjøre deg valpesjuk altså. Har du hatt hund tidligere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 16. juni 2010 #1184 Del Skrevet 16. juni 2010 Jeg har vokst opp med hund, fra jeg var 7 til 18 år. En herlig krabat, bortskjemt, kosete og full av personlighet. Har sagt at jeg SKAL ha hund igjen, men som aleneboer så må jeg jo innrømme at jeg nyter fleksibiliteten også da... Så slites litt mellom barken og veden her, rett og slett. Bor litt for langt unna mine foreldre til at jeg bare kan stikke innom der hvis jeg skulle trenge "barnevakt" (de stiller gjerne opp så sant det passer), så foreløpig må nok valpedrømmen vente. Men jeg er stadig litt valpesjuk altså... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanei Skrevet 16. juni 2010 #1185 Del Skrevet 16. juni 2010 Aj, herlig med valpebæsj utover gulvet :gjeiper: Una høres ut som en morsom liten villstyring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 16. juni 2010 #1186 Del Skrevet 16. juni 2010 Det er ikke så greit for disse små valpene å være hjemme alene. Vi fikk et tips om å ha på radio/musikk når vi forlot. Gjorde det i starten, men glemmer det nå når han er blitt større... Jeg er utrolig glad for at vi har fått hund, tidligere har jeg vært i samme situasjon som Roadrunner. Det er ikke like greit å ha hund om man er alene, så jeg valgte å heller gå "svanger" med hund i åresvis, enn å få en hund som ville gi meg dårlig samvittighet for at jeg hadde for liten tid. Ha en flott dag mocci! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 16. juni 2010 #1187 Del Skrevet 16. juni 2010 Mocci Høres ut som du koser deg masse med Una Her nytes sommeren og solen om dagen, og pc blir det ikke mye av. Litt inne på Fb, men så er det ut i solen igjen. Har le for nordavinden på terassen, og der er det varmt og herlig, selv om det er iskaldt rundt hjørnet. Ha en fin kveld Mocci Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 16. juni 2010 #1188 Del Skrevet 16. juni 2010 Litt herjing får man bare tåle, høres nå ut som hjemme-alene har gått ganske greit likevel da. Vi har også radioen på, som O'hara nevner, men om det har noe å si vet jeg ikke. Vi har aldri oppleved at vofsen har rørt noe som helst når vi har vært borte. Så vi har vært heldige. Kos dere med Una og med sommerværet (vi har iallefall sommervær her nå!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 17. juni 2010 Forfatter #1189 Del Skrevet 17. juni 2010 Har sagt at jeg SKAL ha hund igjen, men som aleneboer så må jeg jo innrømme at jeg nyter fleksibiliteten også da... Så slites litt mellom barken og veden her, rett og slett. Bor litt for langt unna mine foreldre til at jeg bare kan stikke innom der hvis jeg skulle trenge "barnevakt" (de stiller gjerne opp så sant det passer), så foreløpig må nok valpedrømmen vente. Men jeg er stadig litt valpesjuk altså... Ja jeg ventet også med å skaffe meg min første hund til jeg ble samboer. Man blir jo ganske "bundet" av å ha hund og kan ikke bare reise fra dyret sånn uten videre, må planlegges godt på forhånd i og med "barnevakt". Jeg hadde også ønsket meg egen hund i flere år, mine foreldre har alltid hatt hund i huset. Det er greit å være to om ansvaret selv om jeg tar størsteparten av jobben. Da jeg fikk min første hund var Snoppen særdeles skeptisk og gikk motvillig med på å anskaffe seg hund. Han var på det tidspunktet ikke vant med dyr da han faktisk ikke hadde et eneste kjæledyr gjennom oppveksten. Kjipe foreldre tenker jeg da....... Men etter at vår første hund kom i hus så har han snudd helt om, han var like utrøstelig som meg da vi mistet henne, det er faktisk første gang jeg har sett han gråte! Aj, herlig med valpebæsj utover gulvet :gjeiper: Una høres ut som en morsom liten villstyring Jadda hun har iallefall mye personlighet og finner på masse sprell, ikke kjedelig et øyeblikk her. Selv om bæsj smurt utover gulvet ikke er min favoritt så hadde det vært kjedelig med en fullstendig lydig valp også. Det er ikke så greit for disse små valpene å være hjemme alene. Vi fikk et tips om å ha på radio/musikk når vi forlot. Gjorde det i starten, men glemmer det nå når han er blitt større... Jeg er utrolig glad for at vi har fått hund, tidligere har jeg vært i samme situasjon som Roadrunner. Det er ikke like greit å ha hund om man er alene, så jeg valgte å heller gå "svanger" med hund i åresvis, enn å få en hund som ville gi meg dårlig samvittighet for at jeg hadde for liten tid. Jeg brukte også å ha radioen på med min første men med Una har jeg ikke brukt dette. Hun roer seg fint uten. Jeg er også veldig glad for at vi har hund, skjønte raskt at jeg ikke kan leve uten hund da jeg mistet Bullefrøken. Har le for nordavinden på terassen, og der er det varmt og herlig, selv om det er iskaldt rundt hjørnet Joa vi koser vårs vi. Sommer og sommer fru blom, den iskalde nordavinden er ikke mye sommerlig. Vi har også le for vinden på terassen heldigvis. Litt herjing får man bare tåle, høres nå ut som hjemme-alene har gått ganske greit likevel da. Vi har også radioen på, som O'hara nevner, men om det har noe å si vet jeg ikke. Vi har aldri oppleved at vofsen har rørt noe som helst når vi har vært borte. Så vi har vært heldige. Kos dere med Una og med sommerværet (vi har iallefall sommervær her nå!) Ja hjemme alene på dagtid har gått over all forventning, da er det fortsatt helt strøkent når jeg kommer hjem. Jeg var borte igår kveld også og da var det bombet når jeg kom hjem igjen. Tydeligvis masse energi som må ut på kveldstid, selv om jeg tuslet en god tur med henne i hundeskogen hvor hun lekte med masse hunder. Hun blir tilsynelatende ikke særlig trett uansett hvor mye hun herjer/leker/raptuser, korreksjon hun blir trett men velger å ignorere det. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 19. juni 2010 Forfatter #1190 Del Skrevet 19. juni 2010 (endret) Da har jeg endelig fått sving på bloggen! Send meg gjerne PM dere som er interessert. Endret 21. juni 2010 av mocci Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 21. juni 2010 #1191 Del Skrevet 21. juni 2010 Håper helga har vært fin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 21. juni 2010 Forfatter #1192 Del Skrevet 21. juni 2010 Håper helga har vært fin! Hei på deg bippe! Helgen har vært superfin den, helg er jo supert åkkesom. Lørdag tok jeg Bøllefrøken med på bytur , hennes første sådan. Målet for dagen var å kjøpe sele til frøkna, da er det veldig greit å ha med brukeren slik at vi får en sele som passer. Dessuten er det også lov å ta med hunden inn i butikken, veldig kjekt! Jeg tror Bøllefrøken ble litt overveldet av det hele, det var masse folk i byen, hornmusikk overalt da det var korpsstevne og sola varmet godt. Masse folk som ville hilse på Bøllefrøken, hun har en tendens til å tiltrekke seg masse oppmerksomhet. Det er nok looken som gjør det! Bøllefrøken har ingenting imot all bruduljen, hun som er sååå oppmerksomhetssyk blir helt i hundre når folk kommer bort til henne. Etterhvert merket jeg at hele opplevelsen begynte å ta på henne og labbet i vei mot parkeringen. So far so good.......men da vi skulle krysse siste fotgjengerovergangen så satte Bøllefrøken seg like godt til for å bæsje midt på overgangen. Vi kunne jo ikke bli stående der og skape trafikkkork, da løftet jeg henne opp i armene mens bæsjen fløy i alle retninger, sikkert litt av et syn! Som ekstra belønning var det en skikkelig våt klyse også slik at både klær og leiebånd ble smurt inn med herligheten. Søndagen ble tilbrakt i roligere forhold, hjemme i hagen. Der ble det utført sårt tiltrengt hagestell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanei Skrevet 21. juni 2010 #1193 Del Skrevet 21. juni 2010 Timingen til frøkna var perfekt skjønner jeg Uff, hunden vår er heller ikke så flink til å finne det riktige tidspunktet å gjøre fra seg, men nå er det sjelden han befinner seg i byen heldigvis... Må være deilig å vite at hun takler bylivet Søndag var det vel perfekt hagestell-vær? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 21. juni 2010 #1194 Del Skrevet 21. juni 2010 Ja, det var nok litt av et syn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 21. juni 2010 #1195 Del Skrevet 21. juni 2010 Ja, hva man ikke opplever med små valper... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 21. juni 2010 #1196 Del Skrevet 21. juni 2010 Må man så må man, fotgjengerovergang eller ei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 22. juni 2010 Forfatter #1197 Del Skrevet 22. juni 2010 IIIIIIIIIIIIIIIIIK! Fikk beskjed fra Gmail isted at noen har klart å komme seg inn på kontoen, ip adresse i Sør-Korea. Jeg håper inderlig ikke at vedkommende har snoket til seg opplysninger som kan misbrukes....Jeg endret passord med en gang iallefall. Og jeg som troddeGmail kontoer skulle være sikre...... :frown: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 22. juni 2010 #1198 Del Skrevet 22. juni 2010 IIIIIIIIIIIIIIIIIK! Fikk beskjed fra Gmail isted at noen har klart å komme seg inn på kontoen, ip adresse i Sør-Korea. Jeg håper inderlig ikke at vedkommende har snoket til seg opplysninger som kan misbrukes....Jeg endret passord med en gang iallefall. Og jeg som troddeGmail kontoer skulle være sikre...... :frown: Jeg har opplevd å få hotmailen hacket... Er nok ingen som er helt sikre, dessverre. Nå har jeg byttet passord her og der ymse ganger, så nå er det meste ganske sikkert håper jeg. Problemet er vel at det bare et er tidsspørsmål før jeg låser ute meg selv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 22. juni 2010 #1199 Del Skrevet 22. juni 2010 Det er som roadrunner sier, ingen er trygge, men enkelte er mer trygge enn andre... Gmail er vel en av de jeg anser som tryggest Krysser fingrene for at det ikke er stjelt til seg opplysninger som kan misbrukes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 23. juni 2010 Forfatter #1200 Del Skrevet 23. juni 2010 (endret) Idag blir det St.Hans kalas hjemme hos oss. Vi blir 8 til sammen, min familie samt svigerinne og svigerfar. For en gangs skyld ser det ut til at været blir bra, det pleier stort sett å pissregne her på st.hans, vet ikke hvor mange ganger vi har måttet avlyse grillings. Alt ligger til rette for en koselig kveld, bortsett fra at det lukter helt for jævlig ute! Bonden som tar seg av gården vår fant nemlig ut at dagen før St.hans ja da må vi MØKKE! og på det jordet som ligger nærmest huset i tillegg. Jeg håper inderlig at den mest intenste stanken har lagt seg til ikveld, det luktet like heftig i mårres.... og vi som liksom skal spise ute....... Endret 23. juni 2010 av mocci Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå