Saeria Skrevet 27. april 2010 #1101 Del Skrevet 27. april 2010 Uff, for en veterinær! Skjønner godt at dere er kjempeskuffet, og det er ikke det minste rart at det tyngen i sorgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 27. april 2010 #1102 Del Skrevet 27. april 2010 Høres ut som en skikkelig dusteveterinær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 27. april 2010 Forfatter #1103 Del Skrevet 27. april 2010 Vi skulle også på utstilling til helgen med Bullefrøken. Jeg har vært i kontakt med arrangørklubbene og får refundert påmeldingsavgiften. En mager trøst må jeg si. Jeg håper at Bullefrøken blir tatt ut av programmet slik at ikke ringsekretæren står og brøler i det uendelige. De pleier nemlig å gjøre det med hunder som ikke møter opp, roper navn og nummer flere ganger. Jeg vil ikke ha den oppmerksomheten rundt Bullefrøkens fravær, jeg skal jo ikke være der selv men jeg er sikker på at flere i miljøet klandrer meg for Bullefrøkens død, spesielt siden hun var så ung og skaden var i ryggen, hvor de kan tro at jeg handlet uaktsomt og lot henne hoppe ned fra biler og annet. Noe som slettes ikke er tilfelle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 27. april 2010 #1104 Del Skrevet 27. april 2010 Uff. Det miljøet virker jo pill råttent! Håper dere slipper mer negativ oppmerksomhet rundt Bullefrøken. Du var verdens beste mamma for henne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 27. april 2010 Forfatter #1105 Del Skrevet 27. april 2010 Da har jeg fått svar fra NKK. Det er ikke noe de kan gjøre i en slik sak da de anser saken til å være en sak mellom meg og veterinær, eventuelt mellom meg og oppdretter. NKK kan vanskelig vurdere hvorvidt veterinæren har gjort noe feil. Jaja må si at jeg ikke akkurat er overrasket over en slik tilbakemelding. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 27. april 2010 #1106 Del Skrevet 27. april 2010 Så kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanei Skrevet 27. april 2010 #1107 Del Skrevet 27. april 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 27. april 2010 #1108 Del Skrevet 27. april 2010 Huff, det var mye motgang dere skulle få i forbindelse med dette, som om det ikke er ille nok at dere har mista et kjært familiemedlem Jeg kan forstå NKK sitt svar, men det blir jo fryktelig lettvint da, å bare avskrive sånn. Hvis ikke de kan gripe inn i slike saker, så kan jo oppdrettere og veterinærer dure fram som de vil da jo! Fryktelig leit at du skal være redd for at noen i miljøet klandrer dere for skadene hun fikk. Det skal virkelig ikke være sånn i et miljø jeg mener man heller skal støtte hverandre! En god til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 28. april 2010 Forfatter #1109 Del Skrevet 28. april 2010 Jeg fant noen amerikanske bulldog nettforum igår og ble litt klokere med tanke på Bullefrøkens skade. Det viser seg at flere har opplevd samme skade med sine buller og at operasjon har vært eneste løsningen. Men selv med operasjon har prognosen vært 50% for å få tilbake kontroll over blære og tarm samt førlighet i bena. I Norge utføres en slik operasjon kun ved veterinærhøyskolen i Oslo. En slik skade bør også opereres så raskt som mulig. Bullefrøken kunne ikke ha vært reddet da vi bor milevis unna Oslo og jeg tror faktisk ikke jeg ville latt henne gjennomgå en operasjon med så dårlig prognose. Jeg gjorde rett i å avlive henne, problemet var at hun skulle vært avlivet tidligere i forløpet samt hatt smertestillende hele veien. Never again! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 28. april 2010 #1110 Del Skrevet 28. april 2010 Da er du litt klokere, og du gjorde det som var best for Bullefrøken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 28. april 2010 #1111 Del Skrevet 28. april 2010 Å, så godt at du fant den informasjonen og vet litt mer nå Mange raser har jo sånne "svakheter" og skader som de er utsatt for. Det kan ingen eier klandres for Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 29. april 2010 Forfatter #1112 Del Skrevet 29. april 2010 Idag skal vi se på valper! Jeg fikk høre om et kull hvor valpene er leveringsklare om en uke! Snakk om flaks, det er ikke ofte det er kull her i nærområdet, jeg så for meg en ventetid på flere mnd opptil 1-2 år. Vi får se hva den muligheten bringer, er usikker i og med at vi kommer så sent inn i prosessen. Oppdretter har kanskje allerede bestemt seg for hvem som skal få valp og hvilken valp. Men kanskje vi er heldige da det er et stort valpekull med 5 tisper og 2 hanner, vi vil ha tispe da. Jeg har allerede tittet på noen av valpebildene og har et par favoritter. Jeg får se hva magefølelsen sier og om kjemien er tilstede med noen av valpene. Jeg kjøper ikke ny valp bare for å kjøpe, det må være noe ekstra der også. Jeg må tross alt ut med 17000 og da vil jeg passe på at jeg kjøper en valp vi virkelig liker og ikke bare et substitutt for Bullefrøken (hun kan aldri erstattes). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanei Skrevet 29. april 2010 #1113 Del Skrevet 29. april 2010 Så gøy ! Er det lov å spørre om hvilken rase dere kikker på? Og 17000 for en hund Var faktisk ikke klar over hvor dyrt det er med en renraset hund... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 29. april 2010 #1114 Del Skrevet 29. april 2010 Lykke til i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 29. april 2010 #1115 Del Skrevet 29. april 2010 Kanei: Ikke alle koster like mye Men små hunder er gjerne en del dyrere, etter hva jeg har fått med meg. Det er gjerne fordi det som regel blir mindre kull, mange får bare 1-2 valper, mens når det er større hunder så er det ikke unormalt med kull på 8-12 valper Vi betalte 8000,- for vår labrador. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanei Skrevet 29. april 2010 #1116 Del Skrevet 29. april 2010 Det er jo penger vel brukt, man får jo en trofast venn og turkamerat:) Vi har en hund som vi "låner", og tror nok bare vi kunne fått den av eieren hvis vi vil det. Men denne rasen er ikke "renraset" og nok ikke like verdifull... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 29. april 2010 #1117 Del Skrevet 29. april 2010 Lykke til i dag! Og finner dere en valp dere liker og får, så er det selvsagt at den ikke erstatter Bullefrøken. Hun er med dere i hjerter og sjel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 29. april 2010 Forfatter #1118 Del Skrevet 29. april 2010 Er det lov å spørre om hvilken rase dere kikker på? Og 17000 for en hund Var faktisk ikke klar over hvor dyrt det er med en renraset hund... Det er samme rase som Bullefrøken, Fransk Bulldog Ja jeg syns 17000 er en forholdsvis stiv pris men har også hørt om oppdrettere som tar enda mer. Grunnen til høy pris er stor etterspørsel da dette er en miniatyrhund (dog en av de største i den kategorien) få oppdrettere i Norge samt valpekullene er som regel små, som oftest 2-4 valper. Som regel må valpene tas med keisersnitt som kun kan tas 2 ganger. Dermed kan en tispe stort sett ikke ha mer enn 2 valpekull i motsetning til andre raser som føder selv og kan ha mange kull gjennom et helt hundeliv. Kanei: Ikke alle koster like mye Men små hunder er gjerne en del dyrere, etter hva jeg har fått med meg. Det er gjerne fordi det som regel blir mindre kull, mange får bare 1-2 valper, mens når det er større hunder så er det ikke unormalt med kull på 8-12 valper Vi betalte 8000,- for vår labrador. Ja du har helt rett. Raser som er større og lettere å få tak i koster som regel mindre, men det er noen unntak der også. Det er jo penger vel brukt, man får jo en trofast venn og turkamerat:) Vi har en hund som vi "låner", og tror nok bare vi kunne fått den av eieren hvis vi vil det. Men denne rasen er ikke "renraset" og nok ikke like verdifull... Ja jeg mener det er vel verdt å bruke såpass mye penger på hund, jeg kan ikke leve uten en doggie. Kjøpssummen er en ting, man har også utgifter til utstyr, fôr, forsikring, vaksinasjoner, veterinærbehandlinger, utstillinger m.m En hund er da alltid verdifull selv om den er en gatemix. En gatemix kan være en like så god hund som en renraset :nikker: Jeg er bare litt opphengt i raser da disse er mer "skreddersydde" med tanke på utseende, lynne og bruksegenskaper. Lykke til i dag! Og finner dere en valp dere liker og får, så er det selvsagt at den ikke erstatter Bullefrøken. Hun er med dere i hjerter og sjel! Aaaw ja, Bullefrøken vil vi aldri glemme! Jeg savnet henne noe sinnsykt igår, var en fæl dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanei Skrevet 29. april 2010 #1119 Del Skrevet 29. april 2010 Må bare presisere at hunden vår ikke er gatemix, bare at Alaska Husky ikke er anerkjent som rase. Den er avlet frem som en trekkhund, og er en utrolig sosial og snill hunderase Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 29. april 2010 #1120 Del Skrevet 29. april 2010 Å, så spennende med kikking på valpekull!! Håper det har gått bra og at dere kan hente hjem en ny, flott og unik valp snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå