Gjest Ulva35 Skrevet 31. mars 2010 #1061 Del Skrevet 31. mars 2010 Mocci Jeg ble heller ikke nysgjerrig Joda hytta ble fin den, men den var ikke det når jeg kjøpte den. Bare 5000 og knuste vinduer og avflaset maling. Men så mulighetene, for det var stor hage. Nye vinduer og maling var jo gjort i en fei. Ganske ok inne og, men må spare for å få ting til å tette de sorte hullene med. Har blitt fint hos deg da, og du klatrer oppover. Ja vet, det er fristende å kjøpe cash, men kommer aldri til å gjøre det. Det burde vært som i FV, at vi får en seddel for hvert nivå. Brukte 16 sedler i FV jeg da, fordi jeg hadde så lyst på et norsk flagg Ha en fin dag videre Mocci Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 5. april 2010 Forfatter #1062 Del Skrevet 5. april 2010 Jauda, nå er det snart slutt på friheten for denne gang. :gjeiper: Har tilbrakt dagene med PC pusling/spilling, familiebesøk, fysisk fostring for meg og Bullefrøken (har faktisk gått lange turer HVER dag *stolt*). Igår hadde jeg filmaften for me&me starring Julia &Julia, Coco before Chanel og andre filmen i Millennium triologien (ild ett eller annet). Audrey Tatou var aldeles nydelig som den unge Coco, et perfekt rollevalg! Nå skal jeg en snartur ned i stua for å se om Eia har noe lurt å melde om sex. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 5. april 2010 #1063 Del Skrevet 5. april 2010 Vel overstått påske for deg og Frøken Bulle får man si da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanei Skrevet 6. april 2010 #1064 Del Skrevet 6. april 2010 Tilbake til hverdagen! (litt godt er det også, selv om det var rimelig hardt å stå opp idag) De to førstnevnte filmene dine så jeg på flyet til Australia, og syns begge var utrolig fine. Kanskje spesielt Coco-filmen. Tatou er en herlig skuespiller, liker også Amalie og Sammen er vi mindre alene veldig godt Og jeg er heller ikke nysgjerrig !!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 6. april 2010 #1065 Del Skrevet 6. april 2010 Jeg hadde også filmaften for bare pusla med Julia&Julie i påska Likte filmen godt, tror skjønnemannen synes det var greit at han ikke var hjemme da Ja, greit at hverdagen er her igjen, selvom det er litt tøft. Så flink du har vært og gått med bullefrøken i påska da - det er digg med fridager så man har litt ekstra tid til turer ja! Kos deg med hverdagene denne uka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 12. april 2010 Forfatter #1066 Del Skrevet 12. april 2010 Heisann. Beklager at jeg har forsømt dagboken de seneste dagene men det har vært så mye både jobbmessig og på fritiden, men nå er det heldigvis noen rolige dager fremover. Hehehee ja hemmeligheten forblir hemmelig en stund til, men not to worry jeg skal røpe den altså - to be continued. For et fantastisk vær i helgen!! Vi har omtrent bodd i hagen hele helgen, fra soloppgang til solnedgang, ikke slappet av men lekt gartnere. Nå ser det ut til at vi har fått kontroll på det meste, har kun igjen å barke to bed *lettet*. For en helvetes jobb det er å klippe ned metervis med hekk som ikke har sett en hagesaks på årevis. Heretter blir klipping av hekk en årlig happening, neimmen om vi skal måtte ta en slik jobb igjen, dårlig gjort av mine foreldre å ikke passe bedre på. Uansett, snart kan vi endelig nyte hagen vi også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanei Skrevet 12. april 2010 #1067 Del Skrevet 12. april 2010 Hei! Hekkeklipping er ikke en stor prioritet her heller Hekken mot naboen som er vårt ansvar har blitt klippet av naboen de siste årene, som så seg lei på de utrimmete greinene Hekkeplantingen er forsåvidt et kapittel i seg selv; det ser ut som de er planta fra helikoper! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 12. april 2010 #1068 Del Skrevet 12. april 2010 Vi har hekk, men heldigvis ikke en diger en. Den står ut mot gata, så det er ingen nabo som kan hjelpe til med ene siden heller. Da er det greit at den ikke er så lang og voldsom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 12. april 2010 #1069 Del Skrevet 12. april 2010 Vi har ikke hekk, vi Sikkert deilig å være ute i det flotte helgeværet da, selvom dere jobbet som helter i hagen. Det er jo verdt det, når det blir fint og man kan sitte og nyte hagen! Her er ikke all snøen vekke enda, så skjønnemannen går bare i sirkel og verker etter å sette i gang Men til helga, tenker jeg Ha en fin uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 13. april 2010 Forfatter #1070 Del Skrevet 13. april 2010 Her er ikke all snøen vekke enda, så skjønnemannen går bare i sirkel og verker etter å sette i gang Men til helga, tenker jeg Oisann,har dere snø fortsatt?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 13. april 2010 Forfatter #1071 Del Skrevet 13. april 2010 Har fått helt sommerfølelsen her så igår ble det kjøp av stooor parasoll på Ikea. Vi må ha tilgang til slikt på den nye terassen vår ellers overlever man ikke mange minuttene i solsteiken. Men den får stå innomhus noen uker til, er vel ikke helt sesongen enda. Bullefrøken har løpetid og er særdeles deprimert om dagen da hun syns det er pyton å måtte gå med hundetruse innomhus. Jeg føler med henne for å si det slik. Jeg har heller ikke tenkt å informere oppdretter om at hun har løpetid, orker bare ikke det helvetes maset om valper......Oppdretter hadde nok helst sett at Bullefrøken skulle fått små, men det er ikke aktuelt av flere grunner. For det første så kan jeg ikke ta meg av et valpekull 24t i døgnet da jeg har full jobb, måtte isåfall brukt hele ferien min på det, noe som ikke er aktuelt, måtte satt bort hunden til oppdretter isåfall. For det andre så er jeg ikke interessert i en hund nr 2 på nåværende tidspunkt da jeg ikke orker å hanskes med både valp og forhåpentligvis bebis på samme tid. For det tredje må valpene sannsynligvis tas med keisersnitt og jeg vil ikke utsette Bullefrøken for et "unødvendig" kirurgisk inngrep. For det fjerde så innhar jeg overhode ikke noe erfaring i det å oppfostre valper, syns det er noe oppdrettere burde ta seg av og ikke oss som tilfeldigvis er eiere av en tispe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 13. april 2010 #1072 Del Skrevet 13. april 2010 Enig med deg hva valper på Bulle, angår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 13. april 2010 #1073 Del Skrevet 13. april 2010 Mocci Sant vel, det er sommer om dagen Herlig. Jeg har kost meg i hagen i helga og i dag, men jeg har ikke jobbet mye da. Den biten tar Ulvemannen seg av, men til gjengjeld gjør jeg innearbeid da+ at jeg var med og vasket uteplassene våre. Ha en fortsatt fin dag Mocci Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 13. april 2010 #1074 Del Skrevet 13. april 2010 Vi har montert parasollen på terrassen alt vi altså Ikke at vi trenger å bruke den enda, men da er den på plass! Vi har litt snø her og der enda ja, men det smelter skikkelig nå, så jeg vil tro bedene våre er klare for vedlikehold til helga. Jeg forstår tankene dine rundt valper på Bullefrøken. Jeg synes oppdretter bør ta seg av henne og valpene hjemme hos seg i såfall, og ikke forvente at dere skal gjøre det. Det krever ganske mye tid og kunnskap, så jeg forstår at du ikke er lysten på det. Kos deg med nesten-sommer-stemningen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 14. april 2010 Forfatter #1075 Del Skrevet 14. april 2010 Enig med deg hva valper på Bulle, angår. Kjekt å høre. Sant vel, det er sommer om dagen Herlig. Jeg har kost meg i hagen i helga og i dag, men jeg har ikke jobbet mye da. Den biten tar Ulvemannen seg av, men til gjengjeld gjør jeg innearbeid da+ at jeg var med og vasket uteplassene våre. Ja det er definitivt sommer om dagen, men merker fortsatt et kaldt drag i luften, ikke helt klar for å kaste klærne kjenner jeg. Det er på dager som denne jeg misunner dere som er hjemme, vi som er på jobb får ikke nyte dagen på samme måte... Vi har montert parasollen på terrassen alt vi altså Ikke at vi trenger å bruke den enda, men da er den på plass! Vi har litt snø her og der enda ja, men det smelter skikkelig nå, så jeg vil tro bedene våre er klare for vedlikehold til helga. Jeg forstår tankene dine rundt valper på Bullefrøken. Jeg synes oppdretter bør ta seg av henne og valpene hjemme hos seg i såfall, og ikke forvente at dere skal gjøre det. Det krever ganske mye tid og kunnskap, så jeg forstår at du ikke er lysten på det. Oki, når dere har gjort det så kan vel vi også? Ja, helt enig i at det er oppdretter som eventuelt må ta seg av et valpekull, det vil jo si at hun blir opptatt hele sommeren, valpene vil ikke være leveringsklare før i august. Jeg tror det passer dårlig med planene til oppdretter da jeg vet at hun skal på flere utstillinger utenlands i sommer samt at hun tilbringer flere uker i strekk på hytta. Hun vil ikke kunne delta på noe av dette hvis hun skal ha kull. Jeg har ikke vært fremmed for kull tidligere, men det var mest fordi jeg hadde lyst på en hund nr 2 og da er jo enkleste måten å skaffe seg det på ved å avle på Bullefrøken. Imidlertid har Snoppen og jeg kommet frem til at vi har nok med 1 hund, særlig hvis vi får bebis i hus også. Det er veldig deilig med voksen hund som er utrolig enkel å ha med å gjøre, noe som er en stor fordel ved familieforøkelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 16. april 2010 Forfatter #1076 Del Skrevet 16. april 2010 Endelig freddan! Idag skulle egentlig søstern med mann på helgetur til Paris i regi av svogers jobb. Men askeskyene har satt en effektiv stopper for de planene. Virkelig et fasinerende naturfenomen/katastrofe syns jeg, utrolig hvor mye i samfunnet som blir berørt når flyene står på bakken. Mest bekymringsverdig er det jo at redningshelikopter og luftambulanse ikke er i virke, i verste tilfelle kan jo liv gå tapt. Jeg har ikke merket noe til verken svovellukt eller askestøv på denne kanten av landet, får håpe vi slipper. Har ikke de store planene for helgen, men forhåpentligvis får vi barket de siste to bedene og gjødslet plenen. Deretter kan vi ta en pause frem til klippeplenhelvete begynner. Ønsker dere alle en askefri helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 16. april 2010 #1077 Del Skrevet 16. april 2010 Jeg kjente svovellukta i går, men tenkte ikke på asken. Jeg tenkte at det var Sælenvannet som luktet igjen, for det har vært STORE sirkulasjonsproblemer med vannet, særlig i vinter, og det har ført til at halve dalen har ligget i en svoveleim! De som bor helt nær vannet har blitt skikkelig dårlige, og noen måtte evakuere pga. gassen. Dette vannet har slitt med gjennomstrømmingen i årevis, men sjelden har det vært så ille som i år. Ønsker deg også fin, askefri helg! Er enig med du i at det er et veldig fascinerende fenomen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 18. april 2010 Forfatter #1078 Del Skrevet 18. april 2010 (endret) Bullefrøken er blitt alvorlig syk. Hun ble akutt dårlig natt til lørdag, har vært hos dyrlegen 4 ganger i løpet av helgen, har blitt diagnostisert til å være prolaps i ryggen. Bullefrøken er helt lam i bakparten, bakbena er helt følelsesløse og hun har heller ingen kontroll over avføring og urin. I tillegg klarer hun ikke å roe seg ned, vil ikke legge seg, sitter og peser som en gal samt kaster opp. Helt forferdelig! Jeg får så vondt av henne at jeg gråter nesten hele tiden. Hun har fått kortison og har også vært neddopet da det er eneste måten å få henne rolig på. Jeg fikk med sprøyte fra veterinæren som jeg kunne sette selv hvis hun blir helt hysterisk i løpet av kvelden/natten. Jeg vet snart ikke ut eller inn, dette er noe av det jævligste jeg har opplevd! Har ikke sovet forrige natt, klarer ikke å sove når hun har det så fælt. Endret 18. april 2010 av mocci Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 18. april 2010 #1079 Del Skrevet 18. april 2010 Huff, så fælt Det hørtes helt forferdelig ut, det er så fælt når dyra har det vondt Hva sa veterinæren om tida framover da; vil hun bli bedre eller kan dette vare en stund? En god til deg og bullefrøken, jeg kommer til å tenke på dere, for dette var ikke noe kjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 18. april 2010 #1080 Del Skrevet 18. april 2010 Nei, så forferdelig! Håper Bulle blir bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå