Gå til innhold

The story of Snuppa & Snoppen

mocci

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bullefrøken er ikke blant oss lengre. :cry: :cry: :cry: :cry:

:trist: :trist: :trist: :trist: :trist:

Vi valgte å avlive henne da det ble oppdaget en tilleggsskade. Livet blir aldri det samme igjen, det gjør så vondt! :cry3: :cry3: :cry3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Så utrolig leit at dere måtte avlive henne. Forstår godt at dere er knust, jeg orker ikke engang tenke på hvordan det ville vært å miste vofsen.

Tenker på dere, dette var fælt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oufh... Så trasig!! :klemmer:

Det er tøft å miste hunden sin!

:klemmer:

Husker selv alle hundene vi har mistet, og det er ikke noe moro, men nå tenker vi tilbake på de med glede.

Usj, nei, jeg har ingen gode råd å komme med, bare håper du har det bra etter forholdene. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det etter forholdene ok, vi er over den verste hyle/gråte fasen og har vel innsett at vi aldri får Bullefrøken tilbake. Jeg klarer ikke helt å forsone meg med tanken på at jeg aldri mer får kose med henne, alle de artige ansiktsutrykkene og påfunnene, savner det masse!!! :tristbla:

Vi skal huske henne med glede, skal lage en egen fotobok om henne for å bevare minnene til evig tid. :)

Det som plager meg mest nå er omstendighetene rundt hennes bortgang, de kunne vært helt annerledes. Jeg er særdeles skuffet og forbanna på veterinærene som behandlet henne. For det første ble vi sendt hjem med Bullefrøken hvor diagnosen var magevondt. Neste morgen var hun blitt helt lam i bakparten, kunne verken gå eller stå!!!!!!

Hvordan det er mulig å gjøre en slik feil er for meg helt uforståelig!!! Jeg vet ikke om Bullefrøken kunne vært reddet hvis de hadde undersøkt ryggen hennes da skaden var særdeles alvorlig, men makan til inkompetanse!!! Jeg har ikke ord......

På dette tidspunktet var Bullefrøken helt hysterisk, kraftig pesing, urin og avføring bare rant ut, sprutoppkast. Allikevel valgte veterinæren å holde henne i live i denne tilstanden for 4 dager, og det uten å gi henne smertestillende!!!!!!!!!! :sinna: Jeg spurte til og med etter smertestillende men neida hun hadde fått tilstrekkelig gjennom kortisonbehandlingen. Røntgen ble ikke tatt før på tredje døgnet og først dagen etter ble vi informert om at skaden i ryggen var veldig alvorlig. Om ikke det er nok, så mente veterinæren at vi kunne ta med Bullefrøken hjem i denne tilstanden, men jeg fikk henne avlivet samme dag. Jeg har hatt det helt forjævlig og det samme har Bullefrøken som har hatt grusomme smerter i 4 døgn, itillegg til å være livredd siden hun var lam i hele bakparten. Jeg nevnte det for oppdretter at jeg syns veterinæren hadde handlet uaktsomt da det var hun som anbefalte å gå til han. Men det skulle jeg aldri ha gjort.........

Som om jeg ikke hadde nok med å takle sorgen over å miste Bullefrøken, så fikk jeg en av de jævligste telefonsamtalene noensinne. To dager etter at Bullefrøken var avlivet så ringer oppdretter hvor hun fremsetter følgende trussel: Hvis jeg leverer en klage på veterinæren som behandlet Bullefrøken, så er vennskapet vårt over for godt og hun skal sørge for å svarteliste meg i hele bulldogmiljøet!! Hvis jeg er ute etter å lage faenskap så skal hun svare tilbake med like mye faenskap. Jeg ble helt paff og klarte ikke å si noe.....Dette er noe av det jævligste og sykeste noen har sagt til meg ever!!!!!! Det verste er at jeg ikke kan ta til motmæle da hun vil for sure ødelegge alle mine sjanser til å få en ny bullevalp, miljøet er nemlig ikke så stort.

Dette er helt forjævlig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde pinadø vurdert en anmeldelse av denne kjerringa! For et forferdelig menneske! jeg hadde også sendt inn en bekymring til NKK vedrørende denne oppdretteren, og vurdert å sende inn en klage til hvem det nå er som behandler saker hvor veterinær har opptrådd uaktsomt.

Jeg kjenner jeg koker innvendig! At noen kan behandle deg og bullrfrøken slik, og at ikke oppdretter er bedre til menneske når du har mistet det kjæreste du hadde! :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makan til oppførsel av både veterinær og oppdretter :kjefte: Som om ikke det er tøft nok å miste kjæledyret sitt og et kjært familiemedlem! Dere fortjener jammen ikke sånn oppførsel da! :frustrert:

Jeg er enig med Saeria i at dette burde meldes inn til NKK. Slik skal ikke oppdrettere oppføre seg! Og nå som dere burde bruke tida på å minnes bullefrøken og virkelig få lov å være lei dere, så blir det så synd når dere heller må bruke tid og energi på sinne.

Mange :klemmer: fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også muligens ha sagt noe til NKK, men problemet er at da hun muligens vil skjønne hvem det er og det vil ikke hjelpe mocci noe... :vetikke:

Selv får jeg helt hakeslepp av en slik oppførsel!! Håpløst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil det ikke. Men det er en uting at det skal slarves og fares med løgn i oppdrettermiljøet i ren skjær hevn fordi en hundeeier er ærlig og sier hvordan de opplevde veterinæren oppdretter anbefalte.

Dermed burde NKK få vite at oppdretter har kommet med trusler etter det som skjedde med Frøken Bulle, og de burde si i fra til andre oppdrettere i miljøet at det ikke finnes grunnlag for å svarteliste mocci.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

Dette er det jævligste jeg har hørt Mocci. Jeg kjenner også at jeg koker når jeg leser om hvordan dere har blitt behandlet :kjempesinna:

Vet ikke nok om hundemiljøet og eventulle konsekvenser hvis dere anmelder til å komme med råd, men jeg vet at jeg synes sånne folk burde anmeldes :kjempesinna:

Stakkars dere, og stakkars Bullefrøken som hadde det så vondt :tristbla: Synes du tok en rett avgjørelse og det var nok det beste for Bullefrøken selv om det er trist. :tristbla: Det viser at deres kjærlighet til henne var så stor at det som betydde noe var at hun ikke hadde det vondt.

Har selv måtte ta en sånn avgjørelse en gang og jeg vet hvor sykt vondt det er.

Mange :hug::hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde pinadø vurdert en anmeldelse av denne kjerringa! For et forferdelig menneske! jeg hadde også sendt inn en bekymring til NKK vedrørende denne oppdretteren, og vurdert å sende inn en klage til hvem det nå er som behandler saker hvor veterinær har opptrådd uaktsomt.

Jeg kjenner jeg koker innvendig! At noen kan behandle deg og bullrfrøken slik, og at ikke oppdretter er bedre til menneske når du har mistet det kjæreste du hadde! :frustrert:

Ja du har helt rett Saeria, jeg er så eitrende sinna og skuffa over oppdretter at jeg har ikke ord. Det eneste jeg tenker på er å finne en mulighet for å take down that bitch. Men så lenge jeg vil ha en valp av samme rase så er hendene mine bundet pga oppdretters trusler. Jeg tviler ikke på at hun vil gjøre alvor av trusselen. Hun er dessuten en av mentorene i miljøet og alle vil selvsagt ta hennes parti, jeg tror til og med at noen vil anklage meg for Bullefrøkens skade. Jeg skal sende en henvendelse til NKK men den skal være anonym.

Makan til oppførsel av både veterinær og oppdretter :kjefte: Som om ikke det er tøft nok å miste kjæledyret sitt og et kjært familiemedlem! Dere fortjener jammen ikke sånn oppførsel da! :frustrert:

Jeg er enig med Saeria i at dette burde meldes inn til NKK. Slik skal ikke oppdrettere oppføre seg! Og nå som dere burde bruke tida på å minnes bullefrøken og virkelig få lov å være lei dere, så blir det så synd når dere heller må bruke tid og energi på sinne.

Du har helt rett, jeg syns virkelig NKK burde få vite om dette, men jeg er redd for at det ikke er så mye de kan gjøre fra eller til. Det er heller ikke sikkert at de vil gå inn i slike saker.

Jeg ville også muligens ha sagt noe til NKK, men problemet er at da hun muligens vil skjønne hvem det er og det vil ikke hjelpe mocci noe... :vetikke:

Selv får jeg helt hakeslepp av en slik oppførsel!! Håpløst!

Ja, jeg er nødt til å være anonym i kontakt med NKK, ellers kan jeg bare glemme å få meg en ny bullevalp. Oppdretter vil umiddelbart forstå hvem det er som har "angitt" henne. Så lenge jeg vil ha valp av samme rase så kan jeg ikke gjøre noe. :sukk:

Men derimot hvis jeg hadde valgt en annen rase så skulle jeg tatt den bitchen for godt!!

Det vil det ikke. Men det er en uting at det skal slarves og fares med løgn i oppdrettermiljøet i ren skjær hevn fordi en hundeeier er ærlig og sier hvordan de opplevde veterinæren oppdretter anbefalte.

Dermed burde NKK få vite at oppdretter har kommet med trusler etter det som skjedde med Frøken Bulle, og de burde si i fra til andre oppdrettere i miljøet at det ikke finnes grunnlag for å svarteliste mocci.

Ja jeg er så hjertens enig med deg Saeria, det er så mye dritt i hundemiljøene at du aner ikke. NKK skal få vite om det som skjedde, dog anonymt men jeg er ikke så sikker på om de ville tatt seg bryet med å "renvaske" meg i rasemiljøet.

Dette er det jævligste jeg har hørt Mocci. Jeg kjenner også at jeg koker når jeg leser om hvordan dere har blitt behandlet :kjempesinna:

Vet ikke nok om hundemiljøet og eventulle konsekvenser hvis dere anmelder til å komme med råd, men jeg vet at jeg synes sånne folk burde anmeldes :kjempesinna:

Stakkars dere, og stakkars Bullefrøken som hadde det så vondt :tristbla: Synes du tok en rett avgjørelse og det var nok det beste for Bullefrøken selv om det er trist. :tristbla: Det viser at deres kjærlighet til henne var så stor at det som betydde noe var at hun ikke hadde det vondt.

Har selv måtte ta en sånn avgjørelse en gang og jeg vet hvor sykt vondt det er.

Mange :hug::hug:

Takk for omtanken Ulva. Ja jeg sliter skikkelig om dagen, spesielt nå i helgen hvor vi har tilbrakt mye tid ute i hagen. Bullefrøken elsket nemlig å løpe rundt i hagen som en kanonkule, samt rulle rundt på plenen, tygge på pinner og leke med kattene. Det er helt uforståelig at hun er borte........ :trist:

Endret av mocci
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får håpe det blir noe resultater ut av det, og at det ikke slår tilbake på deg :)

Jeg opprettet en ny e-post adresse som er anonym og skrev også i e-posten at jeg ville være anonym. Jeg har ikke oppgitt verken mitt eget navn eller navn på oppdretter eller veterinær. Har heller ikke oppgitt navn på hunderase. Da burde jeg jo være sikret anonymitet får man håpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det er tunge dager for tiden. :tristbla: Savner Bullefrøken noe voldsomt. :trist: Hun var så mye mer enn bare en hund, hun var jo et familimedlem på lik linje med oss andre. Jeg tror nesten jeg sørger like mye som om det skulle vært en person som gikk bort.

Dessuten klandrer jeg meg selv for hennes bortgang, forstår ikke hvordan hun kunne få skadene i ryggen da hun verken hadde hoppet ned fra store høyder eller lignende. Jeg prøvde å spørre veterinæren men han hadde ikke tid til å snakke med oss. :sukk:

Selv ikke da Bullefrøken ble avlivet var han tilgjengelig for en samtale, han bare satte sprøyten og gikk sin vei da dette var rett før stengetid på klinikken. Makan til ufølsomhet! Jeg forventet ikke at han skulle felle tårer selvsagt men han kunne da ivaretatt oss etterlatte bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...