Gjest Ulva35 Skrevet 18. februar 2010 #981 Del Skrevet 18. februar 2010 Mocci Så gøy at du trives på FB Veldig kjekt å ha deg der Når det gjelder arbeidskollegaer så har jeg jo ingen jobb nå, men har fått kontakt med ganske mange tidligere kollegaer som jeg hadde god kontakt med. Kjempekjekt, og særlig nå som vi bor på hver vår kant av landet. Ellers PUSLA, så kan du søke opp de vennene du vil ha, for deretter og sperre for at folk kan finne deg. Men det er som Mocci sier, de ser bare et lite bilde(du trenger ikke ha bilde av deg selv en gang, noen har hund, katt e.l). Mocci, turen til Sandnes må utsettes på lørdag Fikk en telefon i stad om at min søster som er i en vanskelig situasjon for tiden ville komme en tur i helga. Hun har jo akkurat vært her, men hadde fått noen billige flybilletter og trengte søstra si sa hun, og da sier ikke Ulva nei. Men det kommer vel flere lørdager og jeg gleder meg masse til å treffe deg. Ha en fortsatt fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteBrun Skrevet 18. februar 2010 #982 Del Skrevet 18. februar 2010 Nå ble jeg beroliget, Pusla Neida, er ikke så ille, og jeg er ikke bastant hverken den ene eller andre veien. Blir jeg med, så gjør jeg det. Og gjør jeg det ikke så gjør jeg det ikke. Jeg er forøvrig også slik at jeg ikke ønsker kontakt med tidligere klassekamerater og sånn. Tidligere liv jeg har snudd ryggen til, er jeg ferdig med. Uff, det hørtes litt bastant ut... Du får passe på at Facebook ikke blir så altoppslukende at du blir helt utbrent da, Mocci. For lite søvn for lenge er ikke bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 19. februar 2010 Forfatter #983 Del Skrevet 19. februar 2010 Så gøy at du trives på FB Veldig kjekt å ha deg der Mocci, turen til Sandnes må utsettes på lørdag Fikk en telefon i stad om at min søster som er i en vanskelig situasjon for tiden ville komme en tur i helga. Hun har jo akkurat vært her, men hadde fått noen billige flybilletter og trengte søstra si sa hun, og da sier ikke Ulva nei. Kjektå høre at du vil ha meg på FB Ulva. Nå begynner jeg å få mer taket på YOVILLE også, en smule forvirret i begynnelsen. KLart vi kan treffes en annen lørdag, no problem! Jeg forstår utmerket godt at du vil tilbringe tid sammen med søstern din, jeg hadde gjort akkurat det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 19. februar 2010 Forfatter #984 Del Skrevet 19. februar 2010 Ellers PUSLA, så kan du søke opp de vennene du vil ha, for deretter og sperre for at folk kan finne deg. Men det er som Mocci sier, de ser bare et lite bilde(du trenger ikke ha bilde av deg selv en gang, noen har hund, katt e.l). Ja det var kanskje det jeg burde ha gjort også, sperret for søk..... Har nemlig havnet i en kinkig situasjon hvor jeg har fått venneinvite av en kollega som jeg overhode ikke kan fordra. Vi jobber på ulike avdelinger men har kontor på samme sted, vi har også vært kollegaer hos en annen arbeidsgiver, hvilket er hovedårsaken til at jeg hater dette kvinnemennesket. Hun jobbet da som personalsjef og da jeg hadde vært sykemeldt en uke, ble jeg kalt inn på teppet sammen med de øvrige sjefer. Her fikk jeg beskjed om at jeg var UØNSKET og UEGNET i arbeidslivet, det er noe av det jævligste noen har sagt til meg ever!!! Og disse beskyldningene kom etter en ukes sykemelding!!!!!!!!!!!!!!!! Hun satte igang en skikkelig vendetta mot meg, prøvde å presse fastlegen min for opplysninger, ringte til NAV for å melde meg for trygdemisbruk.......the list is endless. Kort sagt, siden det helvete for noen år siden har jeg aldri fått orden på magen igjen, så den dag idag er livet mitt fortsatt sterket preget av denne regelrette mobbingen/utskvisingen i arbeidslivet. Ja, for hun klarte nemlig å få meg sagt opp på bakgrunn av nedbemanning......vi var flere som måtte gå altså, men jeg er overbevist om at jeg måtte gå pga mine sykemeldinger (ja for det ble flere etter som helvete skred frem, fikk aldri ro til å blir frisk etter som man bare gikk og ventet på neste utspill fra den bitchen! Da jeg endelig hadde bearbeidet den vonde opplevelsen og funnet meg en ny jobb hvor jeg er den dag idag, tror dere jammen meg ikke at hun heksa dukket opp på mitt nåværende arbeidssted også!! Joda hun hadde fått seg ny jobb her......og er her fortsatt...jeg må face henne i gangene og i lunsjen hver dag.... Hvordan hun kan tro at jeg vil ha henne som venn på FB er helt utrolig!! Kan ikke ha mye selvinnsikt den dama der, jeg akter nemlig ikke å ha henne som venn på FB, makan altså, NEVER EVER!!! Så får hun heller bare bitche om meg til de andre her på jobb, hun er nemlig truendes til å syte om at jeg ikke har lagt henne til som venn...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanei Skrevet 19. februar 2010 #985 Del Skrevet 19. februar 2010 Hjelp, er det mulig !!! Jeg trodde sånn oppførsel ble lagt igjen på ungdomsskolen, men det er vel noen som aldri 'uteksamineres' derfra... Skjønner godt at du ikke vil ha henne som venn på FB, og at hun tror det lyser dårlig selvinnsikt lang vei. For en frekkhet !!! Var det virkelig ingen andre som reagerte på dette hun holdt på med? Jeg klarer ikke skjønne hvordan det er mulig å oppføre seg sånn.... Syns ikke du skal ha dårlig samvittighet for å takke nei på fb-forespørselen hennes... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteBrun Skrevet 19. februar 2010 #986 Del Skrevet 19. februar 2010 Menneskers oppførsel slutter aldri å forundre meg. Det der er jo forkastelig, og jeg er enig med deg at det virker som om hun prøvde å bli kvitt akkurat deg. Én uke...??? Hallo, sånne ting skal ikke kommer etter én uke! Nå vet ikke jeg om du var organisert eller noe, men det hadde nok vært en sak for fagforeningen dette. Selv hadde jeg en sjef som truet med personalsak rett som det var, helt ut av det blå og uten grunn. Det kom når h*n ikke var fornøyd med noen resultater. Og det var Tillitsvalgte tok det opp og h*n sa at det var et fint virkemiddel for å få folk til å yte enda mer. Men det kom aldri ros når h*n var fornøyd. Det var bare en av måtene å psyke oss ned på. Vel, hele avdelingen var jo borte et år senere. Og vi kom jo ganske godt ut av det med enten sluttpakke eller AFP på nesten alle. Skjønner godt at du fremdeles sliter, sånt setter spor og sitter leeenge. Skjønner godt at du ikke vil ha henne som "venn", hadde ikke villet det jeg heller. Kan du ikke bare skrive til henne at du har bestemt deg for å ikke ha kolleger på FB? Blir kanskje litt håpløst dersom hun vet at du har lagt til andre kolleger... :klø: Men hvis jeg har forstått det riktig kan du ved å sperre sørge for at hun ikke ser noe om deg. Kanskje hun prøver å gjøre noe godt igjen ved å bli venn med deg... Jeg håper for øvrig at hun ikke er i en posisjon hvor hun kan skade deg igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 22. februar 2010 Forfatter #987 Del Skrevet 22. februar 2010 Var det virkelig ingen andre som reagerte på dette hun holdt på med? Jeg klarer ikke skjønne hvordan det er mulig å oppføre seg sånn.... Syns ikke du skal ha dårlig samvittighet for å takke nei på fb-forespørselen hennes... Nei dessverre fikk hun fritt spillerom til å bedrive sine aktiviteter, til og med sjefen min var redd henne og backet meg ikke opp i det hele tatt. Helt forferdelig!! Nei egentlig så burde jeg synes det var fornøyelig å gi henne et avslag i fleisen, IGNORE in your face! Men har ikke gjort det enda...er vel litt redd for konsekvensene jf at vi jobber på samme sted, fader altså den dama har fortsatt klørne rundt meg. Menneskers oppførsel slutter aldri å forundre meg. Det der er jo forkastelig, og jeg er enig med deg at det virker som om hun prøvde å bli kvitt akkurat deg. Én uke...??? Hallo, sånne ting skal ikke kommer etter én uke! Nå vet ikke jeg om du var organisert eller noe, men det hadde nok vært en sak for fagforeningen dette. Skjønner godt at du fremdeles sliter, sånt setter spor og sitter leeenge. Jeg håper for øvrig at hun ikke er i en posisjon hvor hun kan skade deg igjen... Jeg var dessverre ikke fagorganisert på det tidspunktet, tviler på at det hadde hjulpet noe særlig da hele bedriften var rimelig korrupt. Det var blant annet ingen som informerte meg om at jeg kunne ta med meg tillitsvalgt på møtet......så der stod jeg da mutters alene mot et kobbel av sjefer, husker det hele like godt som om det skulle skjedd igår, hadde mareritt lenge etterpå også. Ja jeg sliter fortsatt, får liksom ikke lagt det bak meg og spesielt ikke etter at jeg må face dette kvinnemennesket hver dag. Det gikk mye bedre meg med de to årene før hun dukket opp på arbeidsplassen min, falt tilbake til scratch når jeg måtte begynne å forholde meg til henne igjen....Jeg som trodde jeg hadde sluppet unna....og kunne begynne på en ny start på et nytt arbeidssted... Frykten for at hun skal "skade meg" sitter fortsatt i, men har avtatt litt ettersom det har gått 3 år siden hun begynte i jobb her, og i løpet av den tiden har hun oppført seg, iallefall det jeg vet. Jeg aner imidlertid ikke om hun har baksnakket meg eller noe...... Heldigvis så jobber vi ikke på samme nivå i virksomheten, jeg jobber faktisk på Hovedkontoret mens hun er sjef på regionalt nivå. Hun har overhode ikke noen innflytelse på Hovedkontoret iallefall og dermed er jeg "trygg" skulle man tro. Hun har heller ikke noe videre kontakt med sjefen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 22. februar 2010 Forfatter #988 Del Skrevet 22. februar 2010 HJELP Det SNØR!!!!!!! :snø: :snø: :snø: :snø: Det var såvidt jeg fikk bilen ut idag og karret meg på jobb, veiene var helt grusomme, ingen som hadde brøytet selv på riksveien! Men jeg tviler på om jeg får bilen helt hjem idag da, Bonden med traktor har nemlig dratt på vinterferie og dermed har vi ingen som brøyter.......og det er helt umulig å måke disse snømengdene selv. Det er jo bare så typisk!! Vi kommer nok til å sitte værfast de neste dagene, heldigvis kan jeg jobbe hjemmefra. GRRRRRRRRR dette her gjør meg virkelig grinete! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 22. februar 2010 #989 Del Skrevet 22. februar 2010 Mocci Jeg får av frekkheten til dette menneske, og at hun kan være så frekk at hun søker deg opp som venn på FB etter en sånn oppførsel er bare IKKE til å tro Du kan blokkere for de du ikke vil skal finne deg overhodet. Gå inn på personopplyninger og klikk deg inn på blokker, og skriv inn navn på personer som du ikke vil skal finne deg. Sorry at jeg ikke fortalte deg dette før, så hadde du sluppet og få forespørsel fra dette grusomme menneske. :snø: :snø: gjør meg grinete også, selv om jeg er heldig og ikke må ut. Men Ulvemannen må og gårdsplassen må ryddes og garasjetaket må ryddes, for det er alt for mye snø oppå det. Nå holder det med vinter og snø. Så bildene du hadde lagt ut på FB. Så søt du er, og så herlig Bullefrøken er Ha en fin dag Mocci Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 22. februar 2010 #990 Del Skrevet 22. februar 2010 Først skal jeg gi deg en god fordi du må tåle sånne grusomme kvinnemennesker som denne kollegaen din. Ingen fortjener å bli utsatt for sånt. Og så skal du får en for snøvær og måkeproblemer, jeg skjønner det er frustrerende når dere sliter med veiene. Vi bor i en privat vei som vi deler med 3 naboer, men alle har store fresere og mannfolka er ute og hjelper hverandre med måking. Så når skjønnemannen jobber, så freser naboen bakken vår. Sånne naboer er gode å ha Håper dere ikke sitter værfaste for lenge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 22. februar 2010 #991 Del Skrevet 22. februar 2010 Maken til bitchete kollega!??!? Nei fy søren, hun fortjener ikke å bli venn med deg på FB! Jeg vet ikke om du vet det, men dersom du rejecter, så får hun ikke beskjed om det, det kommer ingen "Mocci has rejected your friend request"-melding. Eneste måten hun kan finne ut om du har avvist henne eller bare aldri svart, er om hun søker deg opp på nytt, da kan hun se om hun kan sende ny request, eller om det står at hun venter på svar. Men da skal hun jo faktisk være litt aktiv for å prøve å finne ut av det. Og om du rejecter - så kan hun vet ikke være så tjukk i huet at hun ikke skjønner hvorfor?!? Jeg er fortsatt litt :dåne: over at hu i det hele tatt sendte det til deg jeg. Det ville jeg ALDRI gjort, hvis jeg først hadde vært premie-biatchen mot noen!! Snakk om lite selvinnsikt!! Må forreseten litt av hvor hekta du er blitt på FB. Kjenner meg igjen fra hvordan jeg selv var for noen år siden.. FB ble "oppfunnet" omtrent da jeg satt og skrev masteren min... Ingen god kombinasjon... PS. Du får si fra hvis du trenger en FB-venn til.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 23. februar 2010 Forfatter #992 Del Skrevet 23. februar 2010 Du kan blokkere for de du ikke vil skal finne deg overhodet. Gå inn på personopplyninger og klikk deg inn på blokker, og skriv inn navn på personer som du ikke vil skal finne deg. Sorry at jeg ikke fortalte deg dette før, så hadde du sluppet og få forespørsel fra dette grusomme menneske. Så bildene du hadde lagt ut på FB. Så søt du er, og så herlig Bullefrøken er No problem Ulva, jeg skulle jo kommet på det selv, visste jo om muligheten for å blokke noen, men jeg var så oppslukt av spillene og søke opp venner så jeg glemte helt ut å "sikre" meg mot det gale kvinnemennesket. Nå derimot har jeg blokkert vedkommende og vips forsvant venneforespørselen også. As far as I am concerned så eksisterer ikke dette kvinnemennesket, ihvertfall ikke på FB. Tusen takk for komplimentene, Bullefrøken er superherlig but me not so much. Jeg har jo valgt bilder av meg selv med omhu må vite, ser sånn noenlunde ok ut. Først skal jeg gi deg en god fordi du må tåle sånne grusomme kvinnemennesker som denne kollegaen din. Ingen fortjener å bli utsatt for sånt. Og så skal du får en for snøvær og måkeproblemer, jeg skjønner det er frustrerende når dere sliter med veiene. Vi bor i en privat vei som vi deler med 3 naboer, men alle har store fresere og mannfolka er ute og hjelper hverandre med måking. Så når skjønnemannen jobber, så freser naboen bakken vår. Sånne naboer er gode å ha. Aaaaaaw takk for god og varm klem Pusla! Du har helt rett, ingen fortjener en slik behandling, for meg ble det ekstra vanskelig å takle i og med at jeg ble utsatt for mobbing gjennom barne og ungdomsårene, alle tanker og følelser fra barndommen kom tilbake, siden dette føltes som et tilsvarende overgrep. Jeg har nok vært et lett offer for mobberne i og med at jeg har vært og fortsatt er en snill, beskjeden og rolig jente, lett å tråkke på hvis man ønsker det. Men etter all motgangen så tar jeg heldigvis lettere til motmæle nå, skulle bare mangle. Dere har snøfreser går jeg utifra? Det er rett før vi går til anskaffelse av det her også, gud bedre det er nok snø til det iallefall! Men det spørs om det ikke blir en dyr investering da vi til vanlig knapt nok ser en snøfille om vinteren. Men nå har jeg da mistanke om at Sør-Rogaland har blitt den nye nordpolen! Og om du rejecter - så kan hun vet ikke være så tjukk i huet at hun ikke skjønner hvorfor?!? Jeg er fortsatt litt :dåne: over at hu i det hele tatt sendte det til deg jeg. Det ville jeg ALDRI gjort, hvis jeg først hadde vært premie-biatchen mot noen!! Snakk om lite selvinnsikt!! Må forreseten litt av hvor hekta du er blitt på FB. Kjenner meg igjen fra hvordan jeg selv var for noen år siden.. FB ble "oppfunnet" omtrent da jeg satt og skrev masteren min... Ingen god kombinasjon... PS. Du får si fra hvis du trenger en FB-venn til.. Jeg gikk kraftigere til verks og blokket like så godt vedkommende. Det føltes utrolig bra!! Lite selvinnsikt ja, det er ikke første gangen hun viser det for å si det slik. For et par år siden hadde de en ledig stilling i hennes avdeling (hun er sjef for denne avdelingen) og da kom hun til meg for å tilby meg stillingen. Hvordan hun i det hele tatt kunne tro at jeg ville jobbe under henne og ha henne som sjef er mildt tatt uforståelig!!!! Jupp jeg er ekstremt hekta på FB for tiden og jeg må le litt av meg selv også, hvor har all skepsisen tatt veien?? Det vil si jeg er fortsatt en smule skeptisk men skjuler det godt. Ja vil gjerne ha deg som venn på FB Cypress, the more the merrier! Sender deg en PM. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 23. februar 2010 #993 Del Skrevet 23. februar 2010 Nå har jeg sendt vennerequest, så hvis du bare aksepterer så har du en venn til du kan snoke så masse du vil på.. Jeg har masse bilder liggende ute og, så nå kan du kose deg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 24. februar 2010 Forfatter #994 Del Skrevet 24. februar 2010 Nå har jeg sendt vennerequest, så hvis du bare aksepterer så har du en venn til du kan snoke så masse du vil på.. Jeg har masse bilder liggende ute og, så nå kan du kose deg.. Considered it done - snokingen altså. For noen nydelig bryllupsbilder, du og mannen er jo så flotte sammen! For ikke å snakke om pene! Har noen sagt at du ligner litt på Tone Damli Aaberge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 24. februar 2010 #995 Del Skrevet 24. februar 2010 Considered it done - snokingen altså. For noen nydelig bryllupsbilder, du og mannen er jo så flotte sammen! For ikke å snakke om pene! Har noen sagt at du ligner litt på Tone Damli Aaberge? Hmm.. husker jammen ikke.. Jeg har hørt at jeg ligner på så mange. Men den jeg har fått høre flest ganger er faktisk prinsesse Madde. Kan se det på noen bilder selv, men stort sett ikke. Men takk for kompliment!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 24. februar 2010 #996 Del Skrevet 24. februar 2010 Nå er det jammen mye FB-prat her, men jeg blir ikke nysgjerrig ellernoe altså Skjønnemannen har akkurat lagt seg til på FB og han er hekta, han og. Han er det mest sosiale mennesket jeg vet om da og elsker å få kontakt med masse gamle klassekamerater og sånt. Så for han er det midt i blinken. Vi er litt forskjellige på det punktet kan man si Flott at mobbing og motgang har lært deg å si fra mer, mocci Jeg har også vært et enkelt mobbeoffer i min barndom og ungdom, men har blitt tøffere jeg også. Årene har gjort meg godt sånn sett Skal du se litt på OL i kveld da? Stafetten blir jo spennende, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 26. februar 2010 Forfatter #997 Del Skrevet 26. februar 2010 Hmm.. husker jammen ikke.. Jeg har hørt at jeg ligner på så mange. Men den jeg har fått høre flest ganger er faktisk prinsesse Madde. Kan se det på noen bilder selv, men stort sett ikke. Men takk for kompliment!! Jaaaa du ligner kjempemye på Madde! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 26. februar 2010 Forfatter #998 Del Skrevet 26. februar 2010 Nå er det jammen mye FB-prat her, men jeg blir ikke nysgjerrig ellernoe altså Skjønnemannen har akkurat lagt seg til på FB og han er hekta, han og. Han er det mest sosiale mennesket jeg vet om da og elsker å få kontakt med masse gamle klassekamerater og sånt. Så for han er det midt i blinken. Vi er litt forskjellige på det punktet kan man si Skal du se litt på OL i kveld da? Stafetten blir jo spennende, tror jeg. Oki, jeg skal shut it. whats FB concerned anyway. Skal si dere er forskjellige du og Skjønnemannen. Jeg og Snoppen er begge to veldig lite sosiale, vi liker oss best i tosomhet hjemme. Skulle av og til ønske at vi ikke var sånne treiginger. Er til tider mer satt enn et gammelt ektepar. Men vi har mye morro da, ler sammen stort sett hele tiden. Ja det har blitt en del sniktitting på OL :innrømmer: og jeg som ikke skulle se noe.......tror jammen meg at jeg må være smittet av gullviruset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanei Skrevet 26. februar 2010 #999 Del Skrevet 26. februar 2010 Ja det har blitt en del sniktitting på OL :innrømmer: og jeg som ikke skulle se noe.......tror jammen meg at jeg må være smittet av gullviruset. Aha! :pekefinger: I knew it ! OL er gøy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteBrun Skrevet 26. februar 2010 #1000 Del Skrevet 26. februar 2010 Ja det har blitt en del sniktitting på OL :innrømmer: og jeg som ikke skulle se noe.......tror jammen meg at jeg må være smittet av gullviruset. Har faktisk blitt litt sniktitting her og, jeg har sett litt curlig og jeg så spurten til Northug på sprintstafetten, ikke hele greia, altså. Men nei, jeg er ikke spesielt smittet av gullviruset. Tror jeg. Mye FB-snakk ja... Jeg er nysgjerrig, men ikke noe mer nn jeg har vært i det siste. God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå