mocci Skrevet 6. februar 2010 Forfatter #941 Del Skrevet 6. februar 2010 Jeg er også imot Facebook, husker du ikke at jeg bar meg skikkelig over det inne hos meg? Men selv jeg begynner å komme på gli der.. Men det er dette prinsippet som holder meg tilbake. Jeg vet ikke om jeg har lyst, samtidig som jeg har det. Jeg er vel også den typen som kan få dilla og da kanskje vil "bosette" meg der. OG IKKE MINST, dette med snikkikking. Vet man kan sperre, hindre og anonymisere, men er det nok? Ellers er vel Facebook en fantastisk PR-kanal da, som sikkert kan hjelpe hvis... ehh... når... når jeg starter for meg selv. Ser den. I julen var det forresten en nabodame på 70 som maste om at jeg måtte se å komme meg inn på FB Det er vel kanskje jeg er som er treg.. Jøje, ante ikke at 70 år gamle damer er på FB. Det er jo egentlig ganske freskt da. Ja du har nok rett i at FB er en utmerket PR arena, se og bli sett er jo greia der. Ja, det var dette med prinsipper da, kjenner at jeg fortsatt ikke er helt komfortabel med at Facebook "eier" alt jeg legger ut, men da får man ta noen forhåndsregler. Tror også jeg kan bli rimelig hekta, høres gøy ut med spillene, Ulva prater stadig om disse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O'hara Skrevet 6. februar 2010 #942 Del Skrevet 6. februar 2010 Jeg er på FB, og synes det er helt supert. Nå kan jeg få oppdateringer om mennesker som en eller annen gang har vært viktige for meg tidligere. Siden jeg har flyttet utrolig mange ganger, er det mange jeg har mistet kontakten med, men som jeg nå har fått oppdateringer om. Utrolig koselig å da også se bilder fra livet deres. Selv legger jeg ut bilder, men det er bare de som er venner av meg som kan se de. Enkelte har bildene sine offentlig til absolutt alle, men det synes jeg blir for drøyt. Er helt enig med at bilder av unger ikke er noe for absolutt alle. Sjekker innom FB ett par ganger om dagen, og bruker det ikke konstant. Men at det er en fin ting for å kunne ha muligheten for å følge litt mer med i hverdagen til folk man ikke har rundt seg, ja det synes jeg. Samtidig så synes jeg FB, og mange andre mediumer, vi bruker per i dag er skummelt. Jeg liker ikke at FB har kontroll over alt som skjer, men det har jo alle som sitter med ansvar egentlig. Her inne på KG kan jo alle moderatorene lese inne i lukkede blogger, all e-mail kan jo leses av en webadministrator. Vi legger igjen et utall av små elektroniske spor med hva vi bedriver med om dagene.. Så, det kan være lett å få hysteriske anfall av slike ting. Men så lenge man er litt forsiktig, tenker fornuftig og bruker ting rett, så er jeg mer av typen som synes ny teknologi er supert kontra skremmende.. God helg mocci! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 6. februar 2010 Forfatter #943 Del Skrevet 6. februar 2010 LØrrda allerede....Dagen i dag er en skikkelig sose dag, deilig!! og vi må for all del ikke glemme den store MGP finalen i kveld!! Vi skal på MGP party hos mine foreldre, med masse god mat, stemning i taket og heftige diskusjoner om hvem som er best, vi pleier nemlig ikke å ha de samme favorittene. GOOOOOOO Stenerud og GOOOOOOOOOOO A1!! :duskedame: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 6. februar 2010 #944 Del Skrevet 6. februar 2010 Kose deg med MGP. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 6. februar 2010 #945 Del Skrevet 6. februar 2010 for lørdag og MGP-finale Så gøy med litt sosialt rundt det da; det er artig å se sammen med flere, ja. I fjor så vi Eurosong-finalen med mine foreldre og da skåla vi hver gang Alexander Rybak fikk 12 poeng. Det ble en festlig aften ja Jeg heier på søte Muri jeg Jeg vet han ikke har sjans i havet, men jeg har fått sangen hans på hjernen. Han er nok litt for lettvekter til å nå fram, men likevel. Sånn realistisk så heier jeg på Didrik, men jeg har ikke hørt låta til Stenerud da. :duksedame: Sløvedag her også, deilig! Kos dere i kveld da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 6. februar 2010 #946 Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Mocci Heier ikke på de som du heier på. Stenerud liker jeg ikke, og selv om A! har en fin låt synes jeg det er helt feil at de skal være med. Heia Didrik og Venke sier jeg Tror førstnevnte har mest sjanse i Europa, men vil vi virkelig vinne en gang til? Hørte at metalgruppa var storfavoritter Ha en fin kveld og kos deg masse Edit: Bra nå Saeria? Endret 6. februar 2010 av Ulva35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 6. februar 2010 #947 Del Skrevet 6. februar 2010 Metal(l)gruppa. Ikke metallica...flisespikker, jeg veit! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 7. februar 2010 Forfatter #948 Del Skrevet 7. februar 2010 Gratulera så masse med seieren Ulva. ikke lite sur jeg..... hehehe neida, tar det hele med fatning. Kan det være noe med din generasjon, mamma heiet også på Didrik med trampeklapp og jubelrop..... Det var ingen som tok sånn av som hun. Didrik har jo flott stemme men det hjelper så lite når sangen er så intetsigende og kjedelig, en dusinballade. Dog skal det sies at jeg fikk noen My heart will go on (fra Titanic) moments underveis..... så helt uberørt var jeg ikke...... Men jeg var superfornøyd med Murien som kom så langt, jeg digger den sangen! Jeg stemte på han siden Stenerud ikke nådde opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 7. februar 2010 #949 Del Skrevet 7. februar 2010 Hørtes artig ut med MGP kveld! Jeg stod derimot på jobb og trykket refresh på vg.no for å få skriftlige liveoppdateringer hele kvelden. Ikke like gøy nei! ;p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 8. februar 2010 Forfatter #950 Del Skrevet 8. februar 2010 Hørtes artig ut med MGP kveld! Jeg stod derimot på jobb og trykket refresh på vg.no for å få skriftlige liveoppdateringer hele kvelden. Ikke like gøy nei! ;p Ånei det hørtes kjipern ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 8. februar 2010 Forfatter #951 Del Skrevet 8. februar 2010 Sjekker innom FB ett par ganger om dagen, og bruker det ikke konstant. Men at det er en fin ting for å kunne ha muligheten for å følge litt mer med i hverdagen til folk man ikke har rundt seg, ja det synes jeg. Samtidig så synes jeg FB, og mange andre mediumer, vi bruker per i dag er skummelt. Jeg liker ikke at FB har kontroll over alt som skjer, men det har jo alle som sitter med ansvar egentlig. Her inne på KG kan jo alle moderatorene lese inne i lukkede blogger, all e-mail kan jo leses av en webadministrator. Vi legger igjen et utall av små elektroniske spor med hva vi bedriver med om dagene.. Så, det kan være lett å få hysteriske anfall av slike ting. Men så lenge man er litt forsiktig, tenker fornuftig og bruker ting rett, så er jeg mer av typen som synes ny teknologi er supert kontra skremmende.. Ja, det kunne vært fint å følge med på livet til venner og bekjente, feks har jeg et søskenbarn i London som er på FB, tror kanskje det hadde vært lettere å holde kontakten via FB. Jeg er også av typen som ønsker ny teknologi velkommen, skjønner derfor ikke helt hvorfor jeg har så sterke motforestillinger mot å registrere seg på FB. Til og med mamma trodde at jeg hadde registrert meg på FB for lenge siden....... :gjeiper: Søstern min mener at jeg er i overkant paranoid og ved nærmere ettertanke så har hun vel rett i det, er vel en smule narsisstisk av meg å tro at det er så mange som vil sniktitte på min profil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteBrun Skrevet 8. februar 2010 #952 Del Skrevet 8. februar 2010 Jeg kan jo legge til at det er en grunn til til at jeg ikke er er på FB, en ganske barnslig en sådan: "Alle andre"-syndromet. Meaning: "Alle" andre er der, og "alle" andre forventer at man skal være der, og da skal i hvert fall ikke jeg! Akkurat den greia der bør jeg vel se å komme over Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 8. februar 2010 #953 Del Skrevet 8. februar 2010 Mocci Ja jeg var kjempefornøyd med at Didrik vant Om det har noe med min generasjon å gjøre eller ikke aner jeg ikke. Kanskje flest fra den gruppa stemte på han, men tanteunga mine+barnebarna til Ulvemannen ville også ha han som vinner Minus en guttunge på 10, han ville at Metalbandet skulle vinne. Ha en fin dag videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #954 Del Skrevet 9. februar 2010 Jeg kan jo legge til at det er en grunn til til at jeg ikke er er på FB, en ganske barnslig en sådan: "Alle andre"-syndromet. Meaning: "Alle" andre er der, og "alle" andre forventer at man skal være der, og da skal i hvert fall ikke jeg! Jeg er litt på samme måte, er motstander av å følge saueflokken, gjøre som alle andre, men som regel kommer jeg diltende etter noen mnd/år senere. Mocci Ja jeg var kjempefornøyd med at Didrik vant Om det har noe med min generasjon å gjøre eller ikke aner jeg ikke. Kanskje flest fra den gruppa stemte på han, men tanteunga mine+barnebarna til Ulvemannen ville også ha han som vinner Minus en guttunge på 10, han ville at Metalbandet skulle vinne. Søstern min på 30 liker også Didrik, han apellerer nok til flere aldersgrupper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 9. februar 2010 #955 Del Skrevet 9. februar 2010 Jeg er litt på samme måte, er motstander av å følge saueflokken, gjøre som alle andre, men som regel kommer jeg diltende etter noen mnd/år senere. Høres litt ut som meg, det Jeg holdt igjen på mobiltelefon-fronten en stund og, men det gikk jo ikke i lengden. Men facebook gir jeg meg ikke på enda altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteBrun Skrevet 9. februar 2010 #956 Del Skrevet 9. februar 2010 ...men som regel kommer jeg diltende etter noen mnd/år senere. Her og. Jeg er enten veldig tidlig ute, kanskje blant de første, på noen ting, andre ting er jeg sist ute på. Spørsmålet blir jo noen ganger om jeg kanskje kommer med på ting idet de er på vei ut da... :klø: Jaja, da har jeg vel ikke gått glipp av sååå mye at det gjør noe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #957 Del Skrevet 10. februar 2010 Se og bli sett var tema i ukens Puls (NRK) hvor blant annet Jon Niklas Rønning var gjest i studio. Han har skrevet en satirisk bok om Facebook generasjonen, den fikk jeg virkelig lyst til å lese. http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.d...oduktId=4420203 Jeg er faktisk enig i flere av utsagnene hans. som også er grunnene til at jeg ikke har registrert meg på FB....men det står for fall..... Jeg har vel egentlig innerst inne made up my mind.....men har ikke iverksatt noe enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 12. februar 2010 Forfatter #958 Del Skrevet 12. februar 2010 Haloisen, freddaen er her. Sorry har vært litt treg med å skrible her i det siste, men det er ikke så mye spennende som har skjedd på hjemmefronten. Jeg har stiftet godt bekjentskap med Viasats kunderservice da. Greia er nemlig den at PVR dekoderen min har den siste tiden ikke klart å spille av Tv-opptak, sannsynligvis skyldes det en defekt harddisk. Jeg sendte inn dekoderen for over en mnd siden, etter to uker hadde jeg ikke hørt noe og kontaktet dermed reperatørselskapet. Etter mye om og men viser det seg at de ikke har registrert pakken med dekoderen min i deres system, selv om de har hentet den. Jeg får høre all mulige slags bortforklaringer, de prøve å legge skylden over på meg fordi jeg ifølge dem ikke har sendt inn pakken med dekoder på riktig måte. Men jeg følgte jo bare anvisningene jeg hadde fått fra Viasats kunderservice. Til slutt får jeg helt nok og ringer Viasat, lettere forbannet og tror dere ikke jeg skal få en helt ny dekoder som plaster på såret. So far so good, men da den nye dekoderen dukker opp i posten, så er det ikke riktig dekoder, bare en vanlig som ikke har opptaksmuligheter. Etter nok en telefon til Viasat så lover de meg så sende riktig dekoder denne gang mot at jeg sender den andre i retur. Igår fikk jeg riktig dekoder på plass, just in time siden jeg må ta opp Skavlan ikveld. Hmm nå er OL rett rundt hjørnet, lurer på hva jeg skal ta meg til de neste to ukene :liker ikke sport: Begredelig helg med sport fra tidlig morra til sene natta. Kan jo håpe på kunstløp sendinger da. Eller jeg får husmor ånden over meg, I wish. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanei Skrevet 12. februar 2010 #959 Del Skrevet 12. februar 2010 Phuui, det var mye frem og tilbake! Godt du tilslutt fikk deg en ny decoder Og det er vel kanaler som ikke sender OL i tiden fremover? Bare å holde seg unna NRK og kveldssendingene på TV2, ellers er du vel good to go ? Så får jeg ta meg av NRK-sendingene Ha en fin helg, Mocci! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 12. februar 2010 #960 Del Skrevet 12. februar 2010 Men ... jeg trodde da jeg la igjen spor her inne forrige uke? :klø: Mystisk. Jeg leste, i hvert fall! Mm ...jeg vil også ha en sånn dekoder-ting! Å programmere opptak høres helt sci-fi ut for meg som bare har vanlig ledning i veggen Men OL kan du få billig av meg, altså. Nok en grunn til å skaffe seg flere TV-kanaler og opptaksmuligheter, ser jeg. Hm! God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå