Gå til innhold

The story of Snuppa & Snoppen

mocci

Anbefalte innlegg

Jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet, men de som lager (og de som selger?) hundeleker som kan tygges i stykker på den måten! Dakar bullefrøken. Jeg hadde klaget på hele skiten!

Håper hun blir bra snart. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, stakkars bullefrøkna :troest: jeg vet jo hvordan det er med syk hund, det er ikke noe stas. Vi har også gitt vofsen mat/gobiter og sånt som han har blitt syk i magen av og det blir man jo lei seg for. Men det er sånt som skjer; vi kan jo ikke vite hva de tåler på forhånd!

Ha en fin lørdagskveld, blir det MGP hos dere og? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig kveld hvor vi endte opp på dyrlegekontoret, men rakk hjem i tide for MGP. :gjeiper:

Bullefrøken sluttet ikke å kaste opp og til slutt ble jeg så bekymret at jeg ringte veterinæren. De ville se på Bullefrøken da det kunne være at en plastbit blokket for tarmen. Heldigvis viste det seg at tarmen ikke var blokkert, men Bullefrøken måtte ta to røntgenbilder og drikke kontrastvæske, tapre frøkna!! Hun var så flink hele veien, gjorde ikke særlig motstand mot verken å bli lagt sidelengs på røntgenbordet eller å svelge unna tjukk kontrastvæske.

Snoppen iførte seg blyforkle og hjalp til med å holde Bullefrøken i ro på røntgenbordet. Det var litt av en opplevelse! Til slutt fikk Bullefrøken en sprøyte med kvalmestillende og vi fikk en regning på 3000!!..... :gjeiper: Heldigvis får vi det meste igjen på forsikringen.

Bullefrøken er mye bedre, har ikke kastet opp siden før vi dro til dyrlegen og spiste nettopp litt ris med fiskeboller. Hun var så sulten stakkars. Nå sover hun søtt på teppet her. :)

Når det gjelder MGP var det skikkelig skuff at Mira ikke gikk videre :(, men supert at Muri fikk en finalebilett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Mocci

Stakkars tapre lille Bullefrøken :troest: Men veldig bra at hun er så mye bedre da :)

MGP ja. Synes hele systemet med den cupduell greia var høl i huet jeg. Ville ha begge damene videre, men det gikk jo ikke. Synes Muri melodien var sånn bob, bob, men bedre med han enn med Gaute.

Håper Didrik vinner finalen :duskedame:

Ha en fin søndag Mocci :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, stakkars bullefrøkna; sånne veterinærbesøk er ikke morsomme. Godt at hun er på bedringens vei da og sykekosten er vel populær? Vofs er iallefall veldig glad for sykekost de gangene han har fått det. Høres ut som bullefrøkna deres er flinkere hos dyrlegen enn min vofs iallfall - her kan det ikke røntges uten dop nei, og han måtte ha munnkurv når øynene hans skulle undersøkes - han finner seg ikke i hva som helst nei :fnise:

Godt dere rakk hjem til MGP da :ler: Jeg synes Muri er så utrolig søt og låta er ok også, så jeg er glad han gikk videre. Men Mira kunne godt gått videre, synes jeg.

Ha en fin søndag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MGP ja. Synes hele systemet med den cupduell greia var høl i huet jeg. Ville ha begge damene videre, men det gikk jo ikke. Synes Muri melodien var sånn bob, bob, men bedre med han enn med Gaute.

Håper Didrik vinner finalen :duskedame:

Ser jammen ut til at Didrik har sjarmert deg i senk Ulva med sine mørke lokker og klokkeklare sang. :fnise:

Høres ut som bullefrøkna deres er flinkere hos dyrlegen enn min vofs iallfall - her kan det ikke røntges uten dop nei, og han måtte ha munnkurv når øynene hans skulle undersøkes - han finner seg ikke i hva som helst nei :fnise:

Godt dere rakk hjem til MGP da :ler: Jeg synes Muri er så utrolig søt og låta er ok også, så jeg er glad han gikk videre. Men Mira kunne godt gått videre, synes jeg.

Ja jeg ble også veldig overrasket når jeg forstod at hun skulle ta røntgen uten å dopes ned først, trodde ikke det var mulig å gjennomføre røntgen uten dop, men det gikk kjempefint! Selvsagt sprellet hun og ville opp, men en liten klump på 13 kg var no match for veterinærdama og Snoppen. ;) Veterinærdama holdt en hånd på hodet og en hånd rundt bakbeina, mens Snoppen holdt forbeina i en hånd.

Muri er kjempesøt ja. :jepp: og selvsagt skulle Mira gått videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt sprellet hun og ville opp, men en liten klump på 13 kg var no match for veterinærdama og Snoppen. ;) Veterinærdama holdt en hånd på hodet og en hånd rundt bakbeina, mens Snoppen holdt forbeina i en hånd.

Ja, det er vel enklere med 13 kg enn med 40 kg ;) Første gang vi skulle røntge vofsen ifm hofte-undersøkelse, hjalp ikke første dose, så han måtte dopes ned en ekstra gang. Vi har fått et skikkelig stabeis, det gjelder i grunn det meste - han gir seg ikke sånn uten videre. Men vi er nå glad i han sånn :)

Håper mandagen har vært fin :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! NÅ er jeg vel forhåpentligvis ordentlig tilbake her på KG igjen. :)

Syntes det var supert at Muri gikk videre. Veldig hyggelig fyr, og og sangen er typisk sånn som setter seg fast på hjernen. :) Men Mia derimot syntes jeg er helt grusom. :fnise: Blir helt redd av det blikket hennes og mannstemmen jeg! På den andre siden syntes jeg også sangen til Venke var dårlig, så sånn sett spillte det ingen rolle.

Går det bra eller? Skjer det noe spennende? Får prøve å lese meg litt bakover i dagboken, men prøver å begrense internettbruken min i alle fall litt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vel enklere med 13 kg enn med 40 kg ;) Første gang vi skulle røntge vofsen ifm hofte-undersøkelse, hjalp ikke første dose, så han måtte dopes ned en ekstra gang. Vi har fått et skikkelig stabeis, det gjelder i grunn det meste - han gir seg ikke sånn uten videre. Men vi er nå glad i han sånn :)

Klart det, voffser uten personlighet er utrolig kjedelig. Jeg syns han høres helt herlig ut selv om han er sta. :) Bullefrøken er virkelig snill hun, til tider dumsnill da hun finner seg i absolutt alt, hun skulle stått mer på krava, i hvertfall når hannbikkjene forsøker å sjekke henne opp. Istedet for å sette dem på plass så løper hun til meg og forsøker å få meg til å løfe henne opp eller gjemme seg mellom beina mine. :fnise:

Hei igjen! NÅ er jeg vel forhåpentligvis ordentlig tilbake her på KG igjen. :)

Syntes det var supert at Muri gikk videre. Veldig hyggelig fyr, og og sangen er typisk sånn som setter seg fast på hjernen. :) Men Mia derimot syntes jeg er helt grusom. :fnise: Blir helt redd av det blikket hennes og mannstemmen jeg! På den andre siden syntes jeg også sangen til Venke var dårlig, så sånn sett spillte det ingen rolle.

Går det bra eller? Skjer det noe spennende? Får prøve å lese meg litt bakover i dagboken, men prøver å begrense internettbruken min i alle fall litt. ;)

Welcome back Midna! :klemmer:

Sangen til Venke er utrolig dårlig ja, fatter ikke at den gikk videre!

Vet ikke om det har skjedd sånn sært mye spennende her, det er nå bare den sedvanlige pludringen min, du får lese litt bakover og se om du finner noe av interesse. ;) Forresten jeg fikk besøk av to hester midt på natten like før jul, de hadde stukket av fra sine respektive hjem. Vil du vite hvordan det endte, må du nok lese deg litt bakover. :erter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye nytt å melde herfra, bortsett fra at det :snø: :snø: :snø: :snø: :snø: :snø: :snø: :snø: kjenner at jeg er leiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii. :sur:

Forresten jeg vurderer å registrere meg på Facebook....og jeg som lovet meg selv dyrt og hellig at det skulle jeg aldri gjøre...... :gjeiper:

Hvordan er deres forhold til FB? er dere registrert? Bruker dere FB mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg blir bare glad av all snøen :snø: Men merker at jeg har for lite varme klær. Ønsker meg noen nye (fine!) vintersko og en skikkelig parkasjakke. Men dunjakka fungerer fint den og :)

Hvis du er lei av snøen, kan du gjerne donere litt til fjellene her, det er tilnærmet bart der oppe..

Jeg har vært på FB endel år, men var nok mest aktiv i begynnelsen. Men bruker den til å få tilfredstilt snikkikkeren i meg :fnise: Det er visst mulig å regulere hvem av vennene dine som får tilgang til hva (og hva de som ikke er vennene dine får se), men jeg har ikke satt meg så inn i det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa :klemmer:

Når det gjelder FB, så er jeg som deg (der også :fnise:) - jeg har et anti-FB-prinsipp. Og selvom det hender jeg blir litt nysgjerrig når "alle" er der og prater om det, så tror jeg nok at jeg skal holde meg unna iallefall en stund til.

:goodbye: (snør her også i dag, men jeg gidder ikke være sur fordet engang :ler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det gjelder FB, så er jeg som deg (der også :fnise:) - jeg har et anti-FB-prinsipp. Og selvom det hender jeg blir litt nysgjerrig når "alle" er der og prater om det, så tror jeg nok at jeg skal holde meg unna iallefall en stund til.

Yay,virkelig godt å høre om andre som også er anti FB. :hoppe: Da er det lettere for meg å motstå fristelsen. :) Må si det har vært nære på i det siste, men har besinnet meg i siste øyeblikk. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på FB endel år, men var nok mest aktiv i begynnelsen. Men bruker den til å få tilfredstilt snikkikkeren i meg :fnise: Det er visst mulig å regulere hvem av vennene dine som får tilgang til hva (og hva de som ikke er vennene dine får se), men jeg har ikke satt meg så inn i det...

Ja det er faktisk en av grunnene til at jeg ikke er på FB, har ikkeno lyst til at noen skal kikke meg i kortene... :sjenert:, no offence Kanei. :) Jeg vet at det er jeg som bestemmer hva jeg eventuelt legger ut av informasjon but still....Dessverre er det ikke til å unngå at jeg blir litt nysgjerrig også, særlig når både familie og venner presser på for å få meg registrert.....men lillebror sa at FB er oppskrytt, han syns det hele er ganske så kjedelig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger ut ytterst lite, og jeg mener at hvis folk legger ut div. bilder og andre private ting, så vil de bli snikikket på. Evt. så har de et veldig lite gjennomtenkt forhold til FB...

At folk har en veldig lav terskel for å legge ut bilder av barna, er en uting. Jeg skjønner trangen til å vise frem noe du er stolt av, men ikke på FB. Mannen og jeg er veldig enig om å heller sende bilde på mail til de som er interessert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, leste historien nå! Godt at du var hestevandt og kunne bringe de trygt hjem da! Det går helt fint å ha hestene på utegang nå i kulden, men da MÅ de ha noe de kan gå inn i slik at de ikke må stå ute og ikke minst skikkelige gjerder. Godt det endte så bra som det gjorde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Mocci

Jeg er også møkk lei av vinter og :snø: nå. :kjefte: På toppen av det hele har de begynt å grave nedforbi hos oss, og de maskinfolka bryr seg katta om at de ødelegger en fra før dårlig vei, og at vi bruker den veien :kjefte:

Du bestemmer selv hva du legger ut på FB Mocci, og du kan stille inn akkurat som du vil. Du kan stille inn så bare venner kan se forskjellige ting. Det har jeg gjort. Eneste jeg har stilt inn med alle, er at folk kan søke opp navnet mitt. For det er gøy når man treffer igjen gamle bekjentskaper man ikke har truffet på lenge :) Det eneste de som søker deg opp kan se er navnet ditt, og det lille bilde du eventullt laster opp i profilen din. Du trenger ikke ha bilde heller. Hvis du vil at noen av vennene dine skal se bilde av deg er det bare å lage et album, og trykke bare venner.

Men også der kan du stille inn på: Bare venner. Eller: Bare meg.

Ha en fin dag Mocci :klem:

P.S: Send meg en pm da, hvis du ikke klarer å la være å registrere deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger ut ytterst lite, og jeg mener at hvis folk legger ut div. bilder og andre private ting, så vil de bli snikikket på. Evt. så har de et veldig lite gjennomtenkt forhold til FB...

At folk har en veldig lav terskel for å legge ut bilder av barna, er en uting. Jeg skjønner trangen til å vise frem noe du er stolt av, men ikke på FB. Mannen og jeg er veldig enig om å heller sende bilde på mail til de som er interessert...

Helt enig med deg Kanei, hvis jeg registrerer meg så kommer jeg ikke til å legge ut noen bilder, bortsett fra profilbildet.

Hehe, leste historien nå! Godt at du var hestevandt og kunne bringe de trygt hjem da! Det går helt fint å ha hestene på utegang nå i kulden, men da MÅ de ha noe de kan gå inn i slik at de ikke må stå ute og ikke minst skikkelige gjerder. Godt det endte så bra som det gjorde!

Ja,virkelig bra at det gikk godt, tror jeg var heldig der. :) Når jeg tenker på det i etterkant så var det jo litt skummelt, men når jeg stod midt opp i situasjonen hadde jeg et adrenalinrush av det store, there wasnt anything I could not take on. :ler:

Du bestemmer selv hva du legger ut på FB Mocci, og du kan stille inn akkurat som du vil. Du kan stille inn så bare venner kan se forskjellige ting. Det har jeg gjort. Eneste jeg har stilt inn med alle, er at folk kan søke opp navnet mitt. For det er gøy når man treffer igjen gamle bekjentskaper man ikke har truffet på lenge :) Det eneste de som søker deg opp kan se er navnet ditt, og det lille bilde du eventullt laster opp i profilen din. Du trenger ikke ha bilde heller. Hvis du vil at noen av vennene dine skal se bilde av deg er det bare å lage et album, og trykke bare venner.

Men også der kan du stille inn på: Bare venner. Eller: Bare meg.

Ha en fin dag Mocci :klem:

P.S: Send meg en pm da, hvis du ikke klarer å la være å registrere deg.

Takk for all informasjon Ulva! :blomst:

Hmmm klarer ikke bestemme for hva jeg skal gjøre :gruble: gruble:

Jupp, sender deg PM hvis jeg registrer meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også imot Facebook, husker du ikke at jeg bar meg skikkelig over det inne hos meg? ;)

Men selv jeg begynner å komme på gli der.. Men det er dette prinsippet som holder meg tilbake. Jeg vet ikke om jeg har lyst, samtidig som jeg har det. Jeg er vel også den typen som kan få dilla og da kanskje vil "bosette" meg der. OG IKKE MINST, dette med snikkikking. Vet man kan sperre, hindre og anonymisere, men er det nok?

Ellers er vel Facebook en fantastisk PR-kanal da, som sikkert kan hjelpe hvis... ehh... når... når jeg starter for meg selv. Ser den.

I julen var det forresten en nabodame på 70 som maste om at jeg måtte se å komme meg inn på FB :ler: Det er vel kanskje jeg er som er treg.. :ler:

Er vel bare et tidsspørsmål... og det er realtivt.

Ønsker deg ellers en god helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...