Gå til innhold

The story of Snuppa & Snoppen

mocci

Anbefalte innlegg

Herlig med en gynekolog som kommer med sånne spontane kommentarer :ler:

Det var vel en lettelse å høre at det ikke var noe å bekymre seg for :klemmer: ?

Skal du til videre utredning for andre muligheter for dine vondter?

Ja man kan si at det var en herlig engasjert gynekolog. :) Jeg fikk tilbud om å ta tidlig ultralyd hos henne hvis jeg ønsker det.

Jeg har ikke helt bestemt meg for om jeg skal forfølge smertegreia, for alt jeg vet kan det være luft/tarm smerter og det er vel vanskelig å gjøre noe med. Det kan også være noe med urinblæra, men de fant ikke tegn på UVI sist gang jeg leverte urinprøve.

Så bra at alt var vel. Jeg var en gang til innvendig UL, og da fikk jeg høre at jeg hadde noen nydelige eggstokker! :ler:

Herlig kommentar ikke sant? :) Velkommen til klubben for eksklusive og nydelige eggopplag. :ler:

:jepp: Akkurat som meg det. Vi har også hatt et kjempeavslappa forhold til det å få barn og jeg har aldri hatt det som noe høyt ønske, men så tenkte vi at vi iallefall kunne gi det et forsøk. Jeg er 22 i hodet jeg, forresten :ler:

Igjen kan jeg bare :jepp: til det du skriver; akkurat det samme her og! Her holder jeg kortene tett til brystet og det føles veldig greit!

Pusla, du aner ikke hvor glad jeg er for å se at noen har de samme tankene som meg! :klemmer: Utrolig hvor mye vi har til felles, det er toppers! :)

På en måte kan jeg si meg enig. Det er ingen nå lenger som spør eller hinter lenger (bank i bordet ;)), MEN det hender jeg får spørsmål av folk som jeg knapt nok kjenner, som jeg ikke har noe med og som i hvert fall ikke har noe med det å gjøre. :snurt: Vel, det blir som det blir, sier jeg da. OG det er jo sant :)

Ja at det blir som det blir det har du helt rett i. :jepp: Forøvrig syns jeg det er utrolig frekt å spørre folk om de skal ha barn eller ikke, det er en privatsak!

HAHA, "nydelige egg" :ler: Høres ut som et bra besøk hos gynekologen, i hvert fall - bra det ikke var noe galt. Men rart med de smertene, da? :klø:

Ja blir ikke helt klok på de smertene, tenker å avvente besøk hos legen, får se hvordan smertene utvikler seg. Jeg har heldigvis ikke vært så plaget i det siste. Jeg trodde muligens det kunne være en cyste på eggstokken eller noe, men det avviste gynekologen kontant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke: Mocci

:hoppe: for at alt er iorden og at dere kan begynne prøvinga igjen når dere har lyst :hoppe:

Så du tror A1 vinner hele greia? Har jo tenkt det jeg også, fordi de er så kjent både ute og hjemme, og heller det enn det jeg tror og frykter. At den metalldritten skal vinne hele greia. Det tror jeg kan skje nemlig.

Ha en fortsatt fin dag Mocci :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusla, du aner ikke hvor glad jeg er for å se at noen har de samme tankene som meg! :klemmer: Utrolig hvor mye vi har til felles, det er toppers! :)

Ja, det er ganske stilig :)

Jeg tror faktisk han musikal-duden - Didrik??- vinner den norske finalen, jeg. Jeg tror ikke A1 vinner hele greia tilslutt; til det er det for mange tidligere østblokkland som gir poeng og de har ofte vist å stemme på litt andre ting enn det rent kommersielle.

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du tror A1 vinner hele greia? Har jo tenkt det jeg også, fordi de er så kjent både ute og hjemme, og heller det enn det jeg tror og frykter. At den metalldritten skal vinne hele greia. Det tror jeg kan skje nemlig.

Med hele greia så mente jeg den norske finalen. :) Jeg har vanskelig for å tro at Norge skal ta seieren på hjemmebane.

God forbid at den metalldritten skal vinne den norske finalen, da vet jeg ikke hva jeg gjør. :slår:

Jeg tror faktisk han musikal-duden - Didrik??- vinner den norske finalen, jeg. Jeg tror ikke A1 vinner hele greia tilslutt; til det er det for mange tidligere østblokkland som gir poeng og de har ofte vist å stemme på litt andre ting enn det rent kommersielle.

Det kan godt være at Didrik vinner ja. :) og ja østblokkland er temmelig uberegnelige og patrioter på sin hals. :)

Forresten liker du fotball? Må bare sjekke om vi er like på det området også? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusla LIKER fotball. Hun liker LSK :hoppe: Helt sant. Hun kommer fra samme plassen som jeg kommer fra og vi heier på LSK :hoppe:

:klemmer: og ha en fin kveld Mocci

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusla LIKER fotball. Hun liker LSK :hoppe: Helt sant. Hun kommer fra samme plassen som jeg kommer fra og vi heier på LSK :hoppe

Bummer! :gjeiper: Men jeg hadde en liten mistanke om at hun var kanarifan ja ;) Stilig at dere er fra samme sted. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk som byr. :) Kvelden skal tilbringes på allmannamøte i bygda hvor lokalpolitikere og næringsliv skal diskutere en del aspekter ved bygdas fremtid, blant annet boligutbygging. Bygda mi er nemlig omtrent det eneste stedet i kommunen som ikke er fullt utbygd, og vi trenger virkelig flere innflyttere. I dag fikk vi lapp i posten om at idrettslaget kanskje må legges ned og i første klasse på skolen er det i år bare 6 elever!! Forandringer må til for å holde bygda levedyktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusla LIKER fotball. Hun liker LSK :hoppe: Helt sant. Hun kommer fra samme plassen som jeg kommer fra og vi heier på LSK :hoppe:

Her kom Ulva meg i forkjøpet, ser jeg :ler: Vi er vel ikke helt fra samme plassen (jeg vet hvor Ulva er fra, men hun vet ikke akkurat hvor jeg er fra :fnise:). Ja, jeg er veldig glad i fotball og er medlem av kanarifansen og går på kamper. Så det er på orntli altså :ler:

Du da? Du er også glad i fotball, forstår jeg? Hvilket lag heier du på?

Skjønner at det er viktig for dere å få vite om fremtida til bygda di. Det er synd når de legger ned skoler og sånt, synes jeg. Håper dere kan få flere innbyggere da!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk som byr. :) Kvelden skal tilbringes på allmannamøte i bygda hvor lokalpolitikere og næringsliv skal diskutere en del aspekter ved bygdas fremtid, blant annet boligutbygging. Bygda mi er nemlig omtrent det eneste stedet i kommunen som ikke er fullt utbygd, og vi trenger virkelig flere innflyttere. I dag fikk vi lapp i posten om at idrettslaget kanskje må legges ned og i første klasse på skolen er det i år bare 6 elever!! Forandringer må til for å holde bygda levedyktig.

Kan sikkert komme vi, jeg og min kjære, spsielt hvis det er jobber, fint og gjeldsfritt, men selveid hus som står og venter på oss. :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Ja, jeg er veldig glad i fotball og er medlem av kanarifansen og går på kamper. Så det er på orntli altså :ler:

Du da? Du er også glad i fotball, forstår jeg? Hvilket lag heier du på?

Euhm, da har du nok misforstått :fnise: Jeg er mildt sagt ikke glad i fotball, til tider har jeg hatet det, men nå er jeg bare helt uinteressert. :ler:

Hvis jeg skulle heiet på et lag så hadde det vært Viking, det visstnok laget man heier på her hvor jeg bor. ;)

Kan sikkert komme vi, jeg og min kjære, spsielt hvis det er jobber, fint og gjeldsfritt, men selveid hus som står og venter på oss. :tunge1:

Flust med jobber ja da bygda kun er 15-20 mins biltur fra Oljebyen, nydelig natur men jeg kan vel ikke akkurat diske opp med gjeldsfritt og selveid hus. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredda calling youuuuuuu :Hehe:

Kjenner jeg fortsatt bærer preg av sinne og frustrasjon etter allmannamøtet igår. :frustrert:

Det er allerede et boligområde som er regulert og alt er klart for utbygging, noe det har vært i flere år, men de siste forhandlingsavtalene er ikke helt i boks enda, selv etter flere år med forhandlinger.

Det er nemlig kun en grunneier som trenerer hele forhandlingene og har gjort det over flere år. Jeg er sikker på at det er økonomisk betinget, grunneier forlanger vel en urimelig høy sum, noe som tomteselskapet ikke er villig til å godta.

Jeg blir så forbannet over at en grunneier skal stoppe hele prosessen og på den måte bare la hele bygda blø og gå til grunne!!! Det er nummeret før jeg tropper opp på trappa hans med balltre! :slår: :kjempesinna:

Det er så hårreisende at jeg har ikke ord.....

Det kokte under debatten igår, til slutt var det en som sa navnet høyt på grunneier etter flere skjulte oppfordringer. Nei da ville plutselig ikke tomteselskapet/utbygger kommentere noe mer om utbyggingen. Og selvsagt var ikke grunneier tilstede på møtet...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i mye idrett, men fotball er noe jeg aldri har helt skjønt meg på. Det blir litt voldsomt mye på tv og i aviser, men ser jo at det kan bli i overkant mye langrenn også for den som ikke er så glad i det...

Jeg gleder meg veldig til OL bl.a., da blir det tv-maraton :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig mye kjipe grunneiere det finnes! Har mange samme problemstillinger her med grunneiere som er urimelig vrange og tenker kun på eget beste.

De skjønner ikke hvor mange de ødelegger for!

(blir sint på bygda til mocci sine vegne :frustrert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Mocci

Så kjedelig med sånne grunneiere da. Det første som slo meg var at jammen skulle vi hatt en sånn her også, så slapp det å bygge ut her :fnise:

Men jeg skjønner at du er forbanna da. Litt anderledes der du holder til enn her.

Ha en flott kveld Mocci :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Euhm, da har du nok misforstått :fnise: Jeg er mildt sagt ikke glad i fotball, til tider har jeg hatet det, men nå er jeg bare helt uinteressert. :ler:

Jaja, ditt tap altså :ler: Men vi kan jo ikke ha alt felles, heller!

Skjønner godt at du er frustrert etter møtet i går; det er utrolig hvor sneversynt og egoistiske enkelte kan være. Rart denne grunneieren ikke tenker mer på bygda si; det går jo utover denne personen også (med mindre han/hun er eremitt da ;))

Ha en fin fredagskveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner fustrasjonen din. Grunneier turte vel kanskjer ikke å møte opp? Og det er vel også en måte å dra det ut enda lenger... :slår:

Er ikke så nøye med gjeldsfritt huss, det som er viktigere er vedlikeholdfritt. Er vel lettere det...? Eller...? :klø: :tunge1" ;)

God helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i mye idrett, men fotball er noe jeg aldri har helt skjønt meg på. Det blir litt voldsomt mye på tv og i aviser, men ser jo at det kan bli i overkant mye langrenn også for den som ikke er så glad i det...

Jeg gleder meg veldig til OL bl.a., da blir det tv-maraton :hoppe:

Jeg syns det er generelt altfor mye sport på TV. :sjenert: Men heldigvis har vi flere kanaler vi kan velge mellom slik at vi overlever. Jeg husker med gru tilbake på tiden da man bare hadde NRK, da slapp man virkelig ikke unna sporten. ;)

Uansett kjekt at noen gleder seg til OL da. :)

For en kjip fyr!

You can say that again!!

Utrolig mye kjipe grunneiere det finnes! Har mange samme problemstillinger her med grunneiere som er urimelig vrange og tenker kun på eget beste.

De skjønner ikke hvor mange de ødelegger for!

Nei makan til egoister sier jeg bare, tenker jo ikke lengre enn sin egen nesetipp. :kjefte:

Så kjedelig med sånne grunneiere da. Det første som slo meg var at jammen skulle vi hatt en sånn her også, så slapp det å bygge ut her :fnise:

Ja man får ikke enn mer effektiv bremsekloss enn en vrang grunneier.

Jaja, ditt tap altså :ler: Men vi kan jo ikke ha alt felles, heller!

Skjønner godt at du er frustrert etter møtet i går; det er utrolig hvor sneversynt og egoistiske enkelte kan være. Rart denne grunneieren ikke tenker mer på bygda si; det går jo utover denne personen også (med mindre han/hun er eremitt da ;))

Hehehhee det hadde jo vært kjedelig hvis vi var helt like også. :)

Grunneier er en gammal gubbe. Gubben har jo også barn og barnebarn som bor i bygda, men det ser ikke ut til at han ofrer dem en tanke.

Skjønner fustrasjonen din. Grunneier turte vel kanskjer ikke å møte opp? Og det er vel også en måte å dra det ut enda lenger.

Ikke sant, han kunne i det minste hatt mot nok til å komme på møtet og stå for sine standpunkter, utrolig feigt å holde seg unna. På den annen side så var det rimelig høy lynsjefaktor på møtet, tror kanskje han ikke ville "overlevd" så lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg vært sykepleier for en superdårlig Bullefrøken, daaaaakars voffå. Det som skulle være en stor glede for henne ble istedet en fæl dag. :tristbla:

Hun fikk nemlig et nytt tyggebein av plast igår, litt mykere enn vanlig. Det kjekkeste hun vet er å ligge og momse på et bein. I etterkant viser det seg at beinet var i mykeste laget da hun svelget flere biter av ulik størrelse. Vi fjernet det men i seneste laget, da hun idag har hatt en voldsom oppkast runde, har ikke tall på hvor mange ganger hun har kastet opp. :tristbla: Nå ser det heldigvis ut til at hun har fått opp alle bitene, har bare kastet opp magesyre de siste gangene. Hun drakk nettopp litt vann også og har lagt seg ned for å sove litt. Forhåpentligvis er det verste overstått.

Jeg blir helt dårlig av å tenke på at det er jeg som har påført henne disse fæle greiene. :tristbla: For en uvettig "mamma" jeg er. :( Men nå vet jeg bedre til neste gang, aldri mer mykere bein enn de hardeste harde.

Igår hadde vi også besøk av rørleggeren da varmtvannstanken sa takk for seg etter 20 års lang og tro tjeneste. Jeg håper den nye er mer økonomisk i bruk enn det gamle "skabberakket". Det er i hvertfall det jeg har hørt. Pappa skal betale for kostnaden med å skifte tank, snille pappa! :) Men det er jo rett og rimelig også da vi bare leier huset av mine foreldre enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...