cypress Skrevet 18. desember 2009 #781 Del Skrevet 18. desember 2009 En hel abeidsdag uten å gå på do?? Hadde jeg aldri klart.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 18. desember 2009 #782 Del Skrevet 18. desember 2009 Er 11 blå her! Ingen snø da. Så i dag blir det turbæring i sjal! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 19. desember 2009 #783 Del Skrevet 19. desember 2009 Mocci Nå er det bestemt. Vi får hvit jul i år sa de på TV i går Men jammen kunne det ha snødd nedover og ikke bortover synes jeg. Og vi bor litt høyere enn selve byen vi også Ha en fin lørdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 20. desember 2009 #784 Del Skrevet 20. desember 2009 Nok julesnø nå Mocci :snø: :snø: :snø: Ha en knallfin søndag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteBrun Skrevet 20. desember 2009 #785 Del Skrevet 20. desember 2009 Her er det også masssssse jule-:snø: Snør veldig tett akkurat nå, faktisk... Æsj, er ikke så himla glad for det, men synes jo samtidig det er fint med hvit jul. Idag skal treet pyntes Det er snart! Håper du har hatt en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 20. desember 2009 Forfatter #786 Del Skrevet 20. desember 2009 Da er det offisielt, vi er snødd inne!!!! :snø: :snø: :snø: Ifølge pappa har det ikke vært slike snømengder her på 30 år!! Det ligger godt og vel en halvmeter med snø. Dagen idag har gått med til å prøve å grave ut bilene samt måke snø i gårdsrommet, egentlig til ingen nytte da vi foreløpig verken kommer ut eller inn. Vi er nemlig prisgitt traktor med brøyteredskaper og foreløpig har ikke nabobonden brøytet hos oss. Selv kom han gående til gårds imårres for å ta fjøsstellet, håper han finner det for godt å brøyte til kveldsstellet. If not vil han få høre det. Både jeg og Snoppen skal ut med bilene imårra, så det er helt nødt til at det blir en årnings med brøyting. Ellers er det jo fantastisk fint ute med all snøen Jeg føler meg hensatt til svunne tider, som en scene tatt fra "tre nøtter til askepott". :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O'hara Skrevet 22. desember 2009 #787 Del Skrevet 22. desember 2009 ...har du for mye snø så kan du godt sende litt hit.... *titter ut på bare enkelte snøflekker* Jeg ELSKER snø!! Håper dere får en skikkelig super jul snuppa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanei Skrevet 22. desember 2009 #788 Del Skrevet 22. desember 2009 Fikk dere ut bilene igår, eller er dere fortsatt snødd inne? Hvis man har nok mat, høres det jo igrunnen litt romantisk ut :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 22. desember 2009 Forfatter #789 Del Skrevet 22. desember 2009 ...har du for mye snø så kan du godt sende litt hit.... *titter ut på bare enkelte snøflekker* Jeg ELSKER snø!! Ja jeg kan gjerne sende deg et trailerlass med snø, her er det nok å ta av. Jeg liker egentlig ikke snø, men da vi skulle måke på søndag, måtte jeg bare legge meg ned og tumle rundt i den deilige puddersnøen. :rødme: Jeg ble som et barn igjen Bullefrøken ble også helt i ekstase av snøen, men hun druknet for det meste i snø, helt til vi hadde måket oss ut. Fikk dere ut bilene igår, eller er dere fortsatt snødd inne? Hvis man har nok mat, høres det jo igrunnen litt romantisk ut :rødme: Ja faktisk føltes tanken på å være innesnødd ganske så romantisk :rødme: , men drømmen brast da nabobonden brøytet litt utpå kvelden. Faktisk måtte han legge kjettinger på hjulene for å komme opp, men heldigvis ble det årnings på det. Ja vi fikk måket ut bilene på egen hånd, men guri meg for en vanvittig jobb. Jeg er fremdeles mørbanket etter snømåkingen, det er virkelig tungt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 22. desember 2009 Forfatter #790 Del Skrevet 22. desember 2009 Deilig med friiiiiiiiiiiiiiiii, jeg virkelig nyter sene kvelder og late morninger i sengen, det er det gode liv! Jeg skal være gressenke i julen, igår satte jeg Snoppen og søsteren hans på flyet nordover. Jeg og Snoppen har faktisk aldri feiret jul sammen, da vi begge vil helst være sammen med egen familie. I tillegg har jo Snoppen sin familie i Nord Norge og føler vel også på at han må hjem og hilse på foreldrene, han ser de jo ikke så mange ganger i året. Det er faktisk helt uproblematisk å feire hver for oss, selv om jeg selvsagt ville hatt Snoppen hjemme til jul. Men så lenge vi ikke har barn så kjører vi denne løsningen. Jeg trives også utmerket i eget selskap, syns faktisk det er deilig å få litt alenetid. Dessuten er jeg jo også mye sammen med familien i julen, så føler meg ikke mutters alene uansett. Bullefrøken er det jo også mye selskap i men tror faktisk hun savner Snoppen mer enn meg, der hun er på leting huset rundt etter han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 22. desember 2009 #791 Del Skrevet 22. desember 2009 I går så jeg en Bulle på gaten, og da tenkte jeg på deg. Heldig du som har fri allerede!! Håper du fortsatt koser deg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 22. desember 2009 #792 Del Skrevet 22. desember 2009 Vi reiser til mamma i morgen, så da sier jeg det nå... Ha en riktig GOD JUL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 23. desember 2009 #793 Del Skrevet 23. desember 2009 God jul Mocci Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O'hara Skrevet 23. desember 2009 #794 Del Skrevet 23. desember 2009 God jul snuppa!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteBrun Skrevet 23. desember 2009 #795 Del Skrevet 23. desember 2009 (endret) God Jul!!! Endret 23. desember 2009 av -TanteBrun- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 23. desember 2009 Forfatter #796 Del Skrevet 23. desember 2009 aaaw tusen takk for alle kjempekoselige god jul hilsener Ønsker dere alle en herlig jul! Håper jeg får en god natt søvn i natt, da gårsdagens natt tok en uventet vending. Jeg våknet litt over ett av Bullefrøken som gjødde noe helt forferdelig - og hun bjeffer aldri! Jeg hopper ut av sengen og ned til yttergangen hvor Bullefrøken er helt oppkavet, hun skraper på døren og vil ut. Jeg åpner døren og ser ikkeno uvanlig, skal til å lukke døren da jeg brått får øye på et par HESTER i gårdsrommet!!! Da er klokken nærmere halv to på natten. Jeg vet heldigvis hvor hestene hører hjemme, et stykke fra der jeg bor. Min første tanke er stakkars hester som må være ute i kulden(dyreplageri), og hva gjør jeg nå???? Ikke vet jeg navn og nummer til eier av hestene og jeg har særdeles lite lyst til å ringe fremmede midt på natten. Hestene kan heller ikke være hos meg. Da er det bare en ting å gjøre og det er å lose hestene hjem selv Som sagt så gjort, der tuslet vi langs veien midt på natten, hestene hadde ikke noe grime, så jeg leide dem ikke, men fikk dem til å gå foran meg mens jeg inntok gjeterrollen. Heldigvis møtte vi ikke noen biler, da kunne det lett ha utartet seg. Jeg fikk dem trygt hjem til seg selv, mens jeg tok til på hjemveien lettere bekymret for om de kom til å stikke av flere ganger. Idag så jeg dem heldigvis i god behold ute på beite, de hadde tydeligvis holdt seg hjemme resten av natten, det holdt med en juleutflukt. En ganske så uvirkelig hendelse Jeg skal ringe eieren senere i romjulen og fortelle hva som skjedde, jeg syns ikkeno om hester som er ute på natten i denne kulden og de må passe bedre på hestene sine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteBrun Skrevet 23. desember 2009 #797 Del Skrevet 23. desember 2009 Gurimalla for en opplevelse Bare det å bli vekket sånn må jo være både skummelt og ekkelt, for så å oppdage et par hester på tunet, sikkert rart det også. Bra det ordnet seg så greit. Men jeg vet ikke om jeg hadde turt å gå ute sånn. Vel, jeg er ikke noen større landsens jente, hadde jeg vært det hadde det vel vært noe annerledes... Vel, ha en god natt I morgen er det jul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 24. desember 2009 #798 Del Skrevet 24. desember 2009 (endret) Jøje meg! det var litt av et juleeventyr! Ønsker deg og Bullefrøken en riktig god jul! Endret 24. desember 2009 av Saeria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanei Skrevet 28. desember 2009 #799 Del Skrevet 28. desember 2009 For en snodig og morsom opplevelse :klø: Jeg er nok mest glad i hester på avstand (med et gjerde mellom oss), så jeg tror ikke jeg hadde turt å følge de hjem... Fortsatt god jul til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 28. desember 2009 #800 Del Skrevet 28. desember 2009 Mocci Jeg også er mest glad i hester på avstand, og det der varlitt av en opplevelse du hadde Godt du fikk de hjem igjen. Håper du har det bra og koser deg i jula Mocci Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå