Gjest Fisk73 Skrevet 20. august 2009 #401 Del Skrevet 20. august 2009 Næmmen!! Så kjekt da!!! Gratulerer så mye!!! Godt dere lyktes på første forsøk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanei Skrevet 21. august 2009 #402 Del Skrevet 21. august 2009 God morgen Skjønner godt at selv om det var planlagt, kommer det som et sjokk når det blir til virkelighet. Heldigvis har dere noen uker å forberede dere på og venne dere til med tanken God helg ! Blir det kvalitetstid med Snoppen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 21. august 2009 #403 Del Skrevet 21. august 2009 SÅ utrolig spennende! Gratulerer så mye!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Biscuit Skrevet 21. august 2009 #404 Del Skrevet 21. august 2009 Så gøy lesing det var her inne da Gratulerer så masse med en liten Mocci! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 21. august 2009 #405 Del Skrevet 21. august 2009 Vi traff også blink uten å prøve en gang. Første eggløsning, og så var det bingo! Kommer fra en ganske fruktbar familie jeg også. Men vi kan ikke annet enn å være takknemlige, for det er så mange som strever. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 21. august 2009 #406 Del Skrevet 21. august 2009 Ååååh! Gratulerer!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miso Skrevet 21. august 2009 #407 Del Skrevet 21. august 2009 Hei vennen hvordan har dagen din vært, formen vært bra?? håper det!! å så håper jeg at du får en kjempefin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 22. august 2009 Forfatter #408 Del Skrevet 22. august 2009 Næmmen!! Så kjekt da!!! Gratulerer så mye!!! Godt dere lyktes på første forsøk Tuusen takk for kjempekos hilsen , det ble visst full klaff på første forsøk - vi er fortsatt litt satt ut av det hele eller det vil si - jeg er satt ut av det hele- Snoppen er besynderlig rolig God morgen Skjønner godt at selv om det var planlagt, kommer det som et sjokk når det blir til virkelighet. Heldigvis har dere noen uker å forberede dere på og venne dere til med tanken God helg ! Blir det kvalitetstid med Snoppen? Ja virkelig et sjokk da det ble en realitet, selv om det var planlagt. Ja det er virkelig godt at svangerskapet varer så lenge som det gjør, tror man trenger tiden til å forberede seg både kroppslig og mentalt. SÅ utrolig spennende! Gratulerer så mye!!! Tusen takk for det Midna Så gøy lesing det var her inne da Gratulerer så masse med en liten Mocci! hehehe tusen takk for koselig hilsen . Ja klart det blir stas med en mini meeee Ååååh! Gratulerer!! Tusen takk for koselig hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 22. august 2009 Forfatter #409 Del Skrevet 22. august 2009 Vi traff også blink uten å prøve en gang. Første eggløsning, og så var det bingo! Men vi kan ikke annet enn å være takknemlige, for det er så mange som strever. Helt enig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 22. august 2009 Forfatter #410 Del Skrevet 22. august 2009 Hei vennen hvordan har dagen din vært, formen vært bra?? håper det!! å så håper jeg at du får en kjempefin helg Uff nei formen var ikke bra igår, våknet med skikkelig mageknip, sikkert fordi jeg knapt nok har fått i meg en matbit i det siste. Ble hjemme fra jobb og skal bruke helgen til å prøve å roe sjela og kroppen, magen er helt i opprør Jeg har ikke vært så elendig på årevis....... Huff håper virkelig det gir seg snart, har slitt med et anfall idag også men det er heldigvis på retur, håper jeg klarer å spise litt snart.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 22. august 2009 Forfatter #411 Del Skrevet 22. august 2009 Vi har hundefri helg denne helgen da oppdretter har tatt med seg Bullefrøken på utstilling i Kristiansand - gjett om vi savner Bullefrøken da - vi lengter skikkelig!! Bullefrøken fikk også løpetid for noen dager siden og da ble oppdretter i fyr og flamme - hun vil så gjerne at jeg setter valper på Bullefrøken. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å ha et kull på Bullefrøken men slik situasjonen er nå så er det helt uaktuelt. Jeg har mer enn nok med graviditeten og alt som vil følge med den om jeg ikke skal styre med et valpekull itillegg. For det første kan jeg ikke ha kullet hjemme hos meg selv da vi begge jobber fulltid. En venninne av oppdretter har sagt seg villig til å ha Bullefrøken med valper hos seg, hun er eier av far til Bullefrøken, så hun føler vel at hun har noen aksjer i Bullefrøken. Jeg prøvde å forklare henne at livssituasjonen min har endret seg totalt og man skulle tro at hun ville forstå - hun er da selv mamma og har flere barnebarn. Men dengang ei.......i siste epost prøvde hun nok en gang å overbevise meg - ikke snakk om å respektere min avgjørelse i det hele tatt. Jeg ble skikkelig irritert - det er MIN hund og ingen andre har noe de skulle ha sagt. Ved å ha kull vil det være masse utgifter - sannsynligvis utgifter til keisersnitt da denne rasen har problemer med å føde selv (mor til Bullefrøken fødte selv så man håper det har gått i arv) - andre veterinærutgifter som ultralyd, vanlig sjekk, det kan inntreffe andre komplikasjoner samt vaksinering, registrering og id merking av valpene. Selv om man kan ta astronomiske summer for en valp - prisen ligger på 15000, er man avhengig av at det blir flere enn en valp........... samt all tiden som vil gå med til valg av hanne, selve paringen, oppfølging hos veterinær, utvelgelse av potensielle valpekjøpere, ta ansvar for Bullefrøkens og valpenes velbefinnende.........Jeg orker bare ikke å forholde meg til dette akkurat nå...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 22. august 2009 #412 Del Skrevet 22. august 2009 Nei, fadermeg, altså. De bør da respektere avgjørelsen din. Det er ikke bare å sette hvalper på ei tispe heller. Det kreves jo oppfølging og mye omsorg for den drektige vofsen, og det er da mer enn nok med en gravid Mocci i hus. Synes du gjør riktig som står på ditt, jeg. Det er jo DIN hund, og ingen har aksjer i den, selv om de later til å tro det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk73 Skrevet 22. august 2009 #413 Del Skrevet 22. august 2009 Drit i de da! Det er jo DIN hund! Synes det er litt respektløst av de å overkjøre deg slik.... Men slik er det jo alltid, ikke alle som skjønner at man er forskjellig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteBrun Skrevet 22. august 2009 #414 Del Skrevet 22. august 2009 Uff, så upassende, og egentlig litt frekt å forlange noe sånt, uansett situasjon. Men - jeg har forstått det slik at dersom man velger en renraset hund så er det visstnok en uskreven regel om at man skal være inneforstått med at man skal sørge for paring når oppdretter ønsker det. Mulig jeg beveger meg på gyngende grunn nå, men det er ikke første gang jeg hører om det. Jeg synes hun burde respektert deg og din avgjørelse. Enig med de andre her ja. Drit i det og stå på ditt. Det kommer ganske skkert senere sjanser, enten det er med din hund eller andres Håper helgen din ellers er fin, Mocci Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 24. august 2009 Forfatter #415 Del Skrevet 24. august 2009 Nei, fadermeg, altså. De bør da respektere avgjørelsen din. Det er ikke bare å sette hvalper på ei tispe heller. Det kreves jo oppfølging og mye omsorg for den drektige vofsen, og det er da mer enn nok med en gravid Mocci i hus Ja mer enn nok med en gravid i husholdningen Drit i de da! Det er jo DIN hund! Synes det er litt respektløst av de å overkjøre deg slik.... Men slik er det jo alltid, ikke alle som skjønner at man er forskjellig... Ja syns virkelig de kunne respektert min avgjørelse og ikke prøvd å " talk me out of it" Uff, så upassende, og egentlig litt frekt å forlange noe sånt, uansett situasjon. Men - jeg har forstått det slik at dersom man velger en renraset hund så er det visstnok en uskreven regel om at man skal være inneforstått med at man skal sørge for paring når oppdretter ønsker det. Mulig jeg beveger meg på gyngende grunn nå, men det er ikke første jeg hører om det. Du har helt rett, de fleste oppdrettere ønsker avkom på sine hunder, hvis ikke tispen har en utstillingsfeil eller noe, da er det ikke så nøye. Det er derfor så mange oppdrettere velger løsningen med fôravtale istedetfor kjøp. På den måten leier de ut hunden til de har hatt ett eller to kull på den, da kan "leietaker" kjøpe hunden for en billig penge. Jeg liker ikke opplegget med fôravtaler så for meg var det kun aktuelt å kjøpe hunden, være eier både på papiret og i handling. En av forutsetningene for at jeg fikk kjøpe Bullefrøken var at jeg skulle ha et kull på henne.........I løpet av årene som har gått har oppdretter moderert seg kraftig, noe jeg håpet hun ville gjøre, hun har da visserligen 3 tisper hjemme selv som hun har hatt og skal ha kull på. Vi er skjønt enige om at det hadde vært kjekt med et valpekull etter Bullefrøken da hun virkelig er en alletiders hund på alle måter, utseende og personlighet. Men timingen er ikke rett nå, muligens vi kan planlegge et kull neste høst/vinter hvis ikke Bullefrøken har blitt for gammel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 24. august 2009 Forfatter #416 Del Skrevet 24. august 2009 OMG for en helg jeg har hatt...... havnet på legevakten igår morges hvor jeg ble diagnostisert med akutt nyrebekkenbetennelse!! Det er den verste smerten jeg har opplevd i hele mitt liv, FY FAEN sååååååå inni helvete vondt!!!!! Beklager ordbruken..... Smertene begynte som små stikninger i 5tiden lørdag ettermiddag men tiltok i styrke i 2tiden natt til søndag......jeg slet meg gjennom et smertehelvete i 7timer før jeg kom meg til legevakten.....silly me trodde smertene skulle forsvinne jeg......har aldri kjent noe lignende.....akkurat som et belte som strammet til rundt livet og en brennende smertefølelse i siden.....kan ikke beskrives som annet enn ubeskrivelig VONDT! Jeg fikk antibiotika og en ukes sykemelding så nå slapper jeg av i sofaen med god samvittighet Føler meg mye bedre allerede Thank GOd trodde min siste time var kommet en stund der..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanei Skrevet 24. august 2009 #417 Del Skrevet 24. august 2009 Aj aj aj! Du må jo komme deg på legevakta en liten stund før du tror du skal dø ! 7 timer med slike smerter Godt at medisinene kicker fort inn...! God bedring til deg, Mocci Ta vare på degselv ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk73 Skrevet 24. august 2009 #418 Del Skrevet 24. august 2009 Høres IKKE noe godt ut!! Hvil deg godt, drikk mye væske og bare konsentrer deg om å bli frisk igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteBrun Skrevet 24. august 2009 #419 Del Skrevet 24. august 2009 Bann i vei du, kan være greit å få ut litt aggresjon etter det der. For det der skal visst være skinnsykt vondt. Slapp av og god bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 24. august 2009 #420 Del Skrevet 24. august 2009 Mocci Huff det der hørtes forferdelig vondt ut Det er lov å bruke kraftuttrykk i sånne situasjoner. Enig med hun som skriver at du må jo bare komme deg til legevakta før det har gått så lang tid. Og når det gjelder Bullefrøken og valper, så er jeg helt på linje med de andre her. Dere bestemmer jo det selv, og ingen skal komme å prøve å presse andre til å gjøre noe som ikke passer Skjønner godt at det ikke frister med det styret nå. Ha en fin dag og god bedring Mocci Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå