Gå til innhold

Tankespinn II

Ellevill

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

KQXOs39-NmQ&

Håper virkelig Løvebakken kommer tilbake til høsten!!

Beranek :hjerte:

Endret av Ellevill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer så fælt på badet mitt...

En venn kan gjøre masse billig (les: gratis) for meg. Han er flink og nøye, men jeg liker ikke å ikke ha noen garanti på en slik jobb. En annen ting er at jeg ikke liker å stå i takknemlighetsgjeld til noen i den grad.

Jeg har ikke nok penger til full renovering nå, og slites mellom:

a) Lyst til å sette i gang likevel, tømme alt av kontoer og sparebøsser

b) Orker ikke, makter ikke, klarer ikke. Alle avgjørelser jeg må ta alene, alt arbeidet jeg må gjøre alene osv. For det krever nok en form for egeninnsats.

Jeg har kjøpt vask.

Og jeg har lyst på Godmorgon fra IKEA.

Men jeg vil ikke ha vaskene som de selger til. De er alt for grunne, det er helt latterlig. Jeg har kjøpt en vask (nå greier jeg ikke huske om den er rund, oval eller firkantet... hallo? :klaske: ), og hadde tenkt å sette den på en plate på toppen av benken. Men så fant jeg denne løsningen her, med eikeplater. Men bekymrer meg litt for vannsøl osv.?

Gulv grå fliser.

Vegger hvite.

Antar jeg....

Æsj, jeg vet ikke.

Hulk!

:vinke:

Forstår dine kvaler mot det å stå i takknemlighetsgjeld. Det er for venner. ;)

Av det man leser så kan det virke som om garantier ikke er hva de engang var.

Selv de som har valgt å få jobben gjordt av fagfolk har fått problemer. Så uflaks kan man ha.

Dagens materialutvalg er kraftig forbedret. Så er man nøye så skal det mye til for at det skal gå galt. De du må ha med på laget er elektriker og rørlegger.

Men det tar tid å pusse opp bad. ( ja penger også ) Synest du jobber seint og tidlig. ;)

Vannsøl er ikke skadelig på den benkeplata. Merker kan du få om det står noe der det er fuktig, feks. glass, skåler ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Toro!

:vinke:

Litt opptatt nå, sliter med HTML-koder til en tabell og er vekselsvis imponert over meg selv og skuffet over egne evner. *øynene myser og fingrene slår krøll på seg*

Må lese nøyere hva du skriver etterpå.

Tjallabais!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Så lenge det er membran og sluk på badet i utgangspunktet, er det lite som kan gå galt når man skal pusse opp selv.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alhelí

Jeg stemmer for vennetjeneste. Takknemlighetsgjelden kan du innfri ved å varte opp under jobben og gi en gjennomtenkt oppmerksomhet etterpå. Rett og slett. Du har ikke anledning til sånne kvaler. Tenk så deilig med nytt bad... Du kan ikke gjøre alt selv, du kan ikke blakke deg på noe som du kan få nærmest gratis. Hvis denne handymannen tilbyr seg og du tror ham når han sier at han gjerne gjør det, slå til.

Nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føkkings dritt!

Jeg som var så glad og fornøyd. Og så brekker plutselig halve tanna mi av. HÆ? HÆÆÆ?

Jeg har alltid vært bortskjemt med fine tenner etter at tannreguleringen ble tatt av på barneskolen og med tilnærmet null hull. Jeg har dog en del pusseskader. Og tennene i underkjeven begynner å stokke seg litt, men det er visstnok vanlig når man blir eldre, ref tannlegen. Det blir visst (jeg husker ikke hvorfor) mindre plass i underkjeven.

For fem år siden eller så knakk jeg en bit av en jeksel på jobben og - seriøst - nesten begynte å gråte fordi jeg følte meg med ett såååå gammel. Vel, tannlegen fikset og ordnet, og dette traumet ble etterhvert glemt. :roll:

Så brakk jeg på nytt en liten del av en jeksel for snart to år siden. Jeg hadde akkurat vært hos tannlegen til vanlig kontroll (alt flott - null hull), og denne tannlegen hadde i mellomtiden (fra denne kontrollen til tannbrekkingen) utviklet seg fra å være yndlingstannlege til å bli jævlapatestiskdustetannlege av mange ekle årsaker. Så jeg gadd ikke gå med dette til jævlapatetiskdustetannlegen, tanna plaget meg ikke særlig og jeg visste ikke hvilken tannlege jeg ellers skulle begynne å bruke. Så sløve meg utsatt. Og utsatt. Og utsatt.

Torsdag ba jeg tilfeldigvis en bekjent om en tannlegeanbefalning, hun tipset og jeg fikk time dagen etter pga avbestilling. Og, han var kjekk og grei og hyggelig :hjerte: Litt dyrere enn andre, men det er greit, bare jeg er fornøyd. Jeg er ikke så ofte til tannlegen. og jeg har perfekte tenner, ikke sant??

MEN hva hører jeg? Han sier at den delen av jekselen som brakk av har ført til at en fylling i den tanna har blitt løs, under er det betent og at hele greia nå 99% sikkert må rotfylles! :dåne: Ok, ok, min sløvhet, min feil. Det hadde vært en fillesak å få ordnet ellers.

Min Nye Tannlege er så populær at det er vanskelig å få time, og min time for event rotfylling er ikke før slutten av august. Men i dag brakk den dustetanna altså!! Hva skjer nå?? Tann på stift?? Gebiss? Helvetes dritt.

Og nå som jeg hadde begynte å få hodet over vann økonomisk, må jeg sikkert betale en million får å få dette fikset og dritt dritt dritt.

Jeg blåser i at det er min feil.

Hadde ikke patetiskdustetannlege vært så innmari og utstudert ekkel og uetisk at jeg måtte slutte hos ham, hadde ikke dette skjedd.

Ringen er sluttet - det er hans skyld!!! Grrrrr!!!!

:frustrert::sur::frustrert::sur::frustrert::sur::frustrert::sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens materialutvalg er kraftig forbedret. Så er man nøye så skal det mye til for at det skal gå galt. De du må ha med på laget er elektriker og rørlegger.

Men det tar tid å pusse opp bad. ( ja penger også ) Synest du jobber seint og tidlig. ;)

Vannsøl er ikke skadelig på den benkeplata. Merker kan du få om det står noe der det er fuktig, feks. glass, skåler ..

Ja, det tror jeg du har helt rett i, garantier er ikke lenger hva de engang var...

Og han som har tilbudt å hjelpe sier også som deg at det skal mye til for at det skal gå galt så lenge man er grundig og leser bruksanvisninger - og eller følger sunn fornuft.

Men likevel.... :sukk:

Jeg er ikke den som vil tøreke av den bekeplata fire ganger om dagen, og jeg har en følelse av at ungene i alle fall ikke vil gjøre det. Men hva om man setter den inn med (masse) olje?

:) Så lenge det er membran og sluk på badet i utgangspunktet, er det lite som kan gå galt når man skal pusse opp selv.

Sluk er det, men ikke membran. Her må alt rives ned, nytt gulv må støpes osv... :dåne:

Jeg stemmer for vennetjeneste. Takknemlighetsgjelden kan du innfri ved å varte opp under jobben og gi en gjennomtenkt oppmerksomhet etterpå. Rett og slett. Du har ikke anledning til sånne kvaler. Tenk så deilig med nytt bad... Du kan ikke gjøre alt selv, du kan ikke blakke deg på noe som du kan få nærmest gratis. Hvis denne handymannen tilbyr seg og du tror ham når han sier at han gjerne gjør det, slå til.

Nemlig.

Men denne handymannen er det litt vanskelig med, serru.

Han sliter seg helt ut på så mye. Jeg har ikke lyst til å gi ham mer jobb.

Dessuten sa han for noen uker siden at han var forelsket i meg....

Vi har vært sammen før, for et par år siden. Jeg kan desverre IKKE gjengjelde de følelsene nå på noen måte, og da blir det litt ekstra kinkig. Men jeg har vært ærlig på det altså. Jeg vet bare ikke om jeg har lyst til å involvere ham mer enn nødvendig i mitt liv enn det vi allerede gjør i dag, og i alle fall ikke ved å la han få bruke x antall timer på jobbing for meg...

Endret av Ellevill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Masse tannsympati oversendes herfra.

Når det gjelder mynte, er jeg redd jeg ikke er rett person å spørre. Jeg har fått overdose mynte etter at svigermoren min en høst HADDE MYNTE I ALT HUN LAGET. ALT. :rope:

Peppermynte derimot, ville jeg laget te av. Smaker nydelig. (Har blogget om det i sommer også. :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanntrøst! :klem: At ikke subsidiert tannlege blir en valgkampsak, begriper jeg ikke. Vi bodde i Tyskland en stund, der var det omtrent gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Mynte: Jeg vil fryktelig gjerne ha mynte. Det er dødsdigg med mynteblader i te. Og mynte er sikkert også godt i milkshake, på is osv.

2) Nå har de lært den lille gnageren et "dorulltriks". Når du får den tilbake kan du melde ham på Norske talenter :ler: De syns forøvrig han er litt kjedelig fordi han sover så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå kjenner jeg meg litt resignert og fortvilet. Jeg er så inderlig sliten. Til tross for rolig helg og tidlige kvelder, sover jeg jo ikke.... :( Selv ikke med sovetablett. Den virket jo så fint de første nettene? Det er så jeg gruer meg til å legge meg, samtidig som jeg stolprer rundt i konstant søvnunderskudd.

I kveld skal jeg ta 1 1/2 tablett (selv om legen sa jeg bare skulle ta 1), slå av telefoner og satse på noen timer kvelitetssøvn hvis jeg legger meg 22.00. I natt tror jeg jeg sov fire timer, i går like så. Og det er uten noen klokke som ringer om morgenen. Slik som i morgen... :cry3:

Nå har jeg dunkende hodepine, verkende kjever, skuldre oppunder ørene og en tann der bare noen fliser er igjen. :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elastica: Takk for sympati! Bu-huuu! Jeg er så sløv at jeg faktisk ikke har prøvd mynte i noe ( i motsetning til din svigermor), til tross for at det snart har vokst seg inn gjennom dørene her. Jeg drikker ikke te. Kanskje jeg burde begynne med det? Ikke kjører jeg slalom eller drikker kaffe heller. Jeg er sosialt handikappet. Bu-huuu igjen. (Elastica, har du forresten kaffekvern? :lur:)

Ashera: Takk for sympati! Bu-huuu enda mer. Ser du har lagt igjen myntetips. Skal se på det når de små vesenene i hjernen min har sluttet å banke og grafse. Au au! (Hodepine altså)

Kosemose: Du kan få! Hent det denne uken og sett det i en krukke, så rekker du å få masse før høsten. Jeg har eplemynte, peppermynte, fransk mynte, krusmynte.... Og hva det nå heter.

Hamster som kan triks vil vi ikke ha. Nå må dere beholde henne! *Ha, den var skikkelig smart*

Endret av Ellevill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7yLB82uOqDU

Kjærlighet er for dem som har flaks.

Hmmm....

Kanskje det....

:cry3:

Jeg får isteden være glad for den kjærlighet jeg får fra familie og venner. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AxvxoeLH_Wc

Robyn har jeg alltid likt! Kul og tøff! Og ikke - gudhjelpemeg - en sexy femme fatale som krabber rundt på videoene sine med trutmunn.....

Bruk noen minutter til å se denne videoen hennes.

0oPk-LwlOBE

:hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte:

Endret av Ellevill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så utrolig fornøyd med årets beplantning på verandaen. Den består kort og godt av stripete prydgress.

Det sprer seg mildt sagt som ugress, en liten tust i en krukke = mer eller mindre sprengt krukke noen uker senere. med nydelig,m elegant gress. Stripete! Og sikkert 50 cm høyt. :hjerte:

Og det lager så fin lyd i vinden. :)

post-28444-1250446225_thumb.jpg

Endret av Ellevill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant!!

Og det tåler alt, overvintrer i potter og hvis det blir litt stygt (for mange strå eller gulner av tørke) er det bare å grave opp den fineste planten og starte på nytt igjen. Jeg sender deg gjerne, hvis du vil! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...