Ellevill Skrevet 31. juli 2009 Forfatter #181 Del Skrevet 31. juli 2009 (endret) Ryddeflinka! Det må være kos å se ungene igjen nå, tenker jeg. Han eldste prøvde å få meg til å love pr telefon at jeg ikke skulle kose ham i morgen når vi møttes igjen. Særlig! Takk for "Ryddeflinka", som vel må være et nytt ord , men grunnen til at jeg må bruke uker på å rydde, henger jo sammen med at jeg ikke er spesielt flink til å rydde. (Men nå ligger faktisk tilogmed julekortene sortert etter år... ) Jeg panter flasker, selger unna det jeg kan og sparer for harde livet for å kunne leie inn Elastica noen dager Akk himmel, det hadde vært noe. Kanskje jeg både kunne løst interiør- og ryddeproblematikk under ett. *veldig åpenhjertig* Vet ikke helt hva det er, men jeg blir så glad hver gang du besøker meg her, Eilan. Kanskje det har med at du både ser så inderlig god og fin ut, og på alle måter virker både snill og 'flink'. Og NB! Og dette er ikke til forkleinelse (høh! kan man skrive det ordet?) for hvilken som helst annen, for jeg synes det er superduperkoslig med ALLE som er innom her! Ingen må tro noe annet!!!! Endret 31. juli 2009 av Ellevill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 31. juli 2009 Forfatter #182 Del Skrevet 31. juli 2009 Jo, nei, jeg får vel rusle ned i boden igjen, da.... Nå hører jeg på "Mannen som hatet kvinner". Jeg er sikkert den eneste i hele Norge som hverken har lest boken eller sett filmen. Nå hører jeg boken. *lat* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 31. juli 2009 #183 Del Skrevet 31. juli 2009 Hyggelig at du er glad for besøk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 2. august 2009 #184 Del Skrevet 2. august 2009 Sånn, nå får jeg deg opp på mine innlegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 2. august 2009 Forfatter #185 Del Skrevet 2. august 2009 Jaggu på tide, Kosemose! Og takk for i kveld! *rap* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 2. august 2009 Forfatter #186 Del Skrevet 2. august 2009 (endret) Jeg har fått sansen for denne damen, altså: http://fyrabarnsmamman.bloggagratis.se/2009/07/#1867102 Jeg har linket til hennes blogg tidligere også! Se det fantastiske skapet hun har laget/tapetsert (litt ned på lenken). Jeg hadde ALDRI funnet på det eller kunne hatt et slikt hverken hjemme eller på hytta, men det er så utrolig fargerikt og modig å gjøre det - fordi man har LYST!! Dessuten ser det ut som et pent utført håndverk, så vidt jeg kan se. Ikke noe slurving, altså. Moro! Hmmm, rart. Når jeg sjekket lenken, ser det ut som om det er innlegget under innlegget jeg mente som kommer frem. Skjønner ikke det....? Så jeg tror - hvis det samme skjer hos dere - at dere må scrolle oppover. (Hvis dere kommer til et rosa lys i en rosa lysestake, må dere scrolle oppover.) Endret 2. august 2009 av Ellevill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 2. august 2009 Forfatter #187 Del Skrevet 2. august 2009 I går kom det to unger hjemme jeg ikke hadde sett på altfor lang tid. Det var rart. De var liksom blitt så stoooore. De skravlet og skravlet og skravlet. Og det var "Mamma, se her!" hele tiden. Jeg har en list (gerekt) som jeg måler dem på. Sist jeg hadde målt dem var i januar, Og på de 7 - 8 mnd. hadde de vokst hhv 5 og 7 cm. Er ikke det ganske mye? 12-åringen er nå 162 cm (litt vanskelig å måle nøyaktig med masse hår og bok og i det hele tatt). Vi har hatt en fin dag med på familiebesøk, og den lille fetteren som er så stas at det ikke ligner noenting. De leker/koser/snakker/leser/skifter på ham/trøster/mater - non stop! Og den lille ettåringen er like glad i dem tilbake. Nå skal ungene være her en uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alhelí Skrevet 2. august 2009 #188 Del Skrevet 2. august 2009 Ting, ting, ting, overflod, bod. Unger som er rare og alt som er rart når de kommer hjem igjen. I know. Fantastisk hvordan en liten fugleunge kan bli til en liten tøffing. Veldig bra at du har fått dop, du trenger det, for en stund. Og så har du blitt glad i fete og store bokstaver, ser jeg. Og gjerne fete og store på én gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 3. august 2009 Forfatter #189 Del Skrevet 3. august 2009 Ting, ting, ting, overflod, bod. Unger som er rare og alt som er rart når de kommer hjem igjen. I know. Fantastisk hvordan en liten fugleunge kan bli til en liten tøffing. Veldig bra at du har fått dop, du trenger det, for en stund. Og så har du blitt glad i fete og store bokstaver, ser jeg. Og gjerne fete og store på én gang. Kort oppsummert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjodor D. Skrevet 4. august 2009 #190 Del Skrevet 4. august 2009 Ting, ting, ting, overflod, bod. Unger som er rare og alt som er rart når de kommer hjem igjen. I know. Fantastisk hvordan en liten fugleunge kan bli til en liten tøffing. Veldig bra at du har fått dop, du trenger det, for en stund. Og så har du blitt glad i fete og store bokstaver, ser jeg. Og gjerne fete og store på én gang. Fantastisk innlegg. Ellevill: 162 høres høyt ut. Jeg må måle enkelte, skjønner jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 4. august 2009 #191 Del Skrevet 4. august 2009 Min tolvåring har passert meg, og jeg er 168, cirka..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 4. august 2009 Forfatter #192 Del Skrevet 4. august 2009 Fantastisk innlegg. Jeg er litt usikker på om det var litt spydig, eller i beste fall ironisk. Ikke fra din side, altså. He he. Min tolvåring har passert meg, og jeg er 168, cirka..... Søren! Jeg som var så stolt av høy sønn og så blir han gruset. Hmprf! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjodor D. Skrevet 4. august 2009 #193 Del Skrevet 4. august 2009 Nei, nå må det måles! Brb! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjodor D. Skrevet 4. august 2009 #194 Del Skrevet 4. august 2009 162 og 167! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 4. august 2009 #195 Del Skrevet 4. august 2009 Jeg er litt usikker på om det var litt spydig, eller i beste fall ironisk. Ikke fra din side, altså. He he. Søren! Jeg som var så stolt av høy sønn og så blir han gruset. Hmprf! Ynsjyll. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 4. august 2009 Forfatter #196 Del Skrevet 4. august 2009 162 og 167! Hhv barnet og deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 4. august 2009 Forfatter #197 Del Skrevet 4. august 2009 Ynsjyll. Nuvel.... Hmm... Det får gå for denne gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 4. august 2009 Forfatter #198 Del Skrevet 4. august 2009 Jeg er skikkelig stresset. Går meg hjertet i halsen-stresset. Jeg er flau over egen innsats i halvsøvne på kontoret de siste dagene/ukene. Jeg har masse jeg skulle vært ferdig med nå, mye som skulle ligge klart til mandag. Bare en brøkdel er gjort og jeg blir så eitrende forbanna på meg selv. Jeg har egentlig ferie denne uken, men hadde hverken råd til å ta full ferie, avspasering nok eller samvittighet til det. Så jeg har jobbet i går og i dag, og har ferie de resterende dagene. Ungene er her, de kan jo ikke akkurat slenge rundt alene hjemme en uke heller. Dessuten er jeg stresset for en del praktiske ting som burde vært gjort i huset. (!) Men som stoppes av økonomi og ressurser. Og en del utenfor. Som beising (eller er det olje jeg kjøpte) av platting og veranda. Men det regner jo bare... Jeg herjet dessuten med ungene så ille i går at det "skjedde" et eller annet i ryggen. Var litt bekymret når jeg la meg i går, tenkte ikke på det i dag, men fikk en kraftig påminnelse da jeg fikk hekseskudd når jeg bøyde meg etter noe på gulvet i stad. Nå hinker jeg rundt, og er livredd for at det skal bli verre. Og noe av det viktigste: Jeg SKAL gå gjennom matten med eldstemann før skolen begynner igjen. Han har noen hull i mattekunnskapen som vil skape problemer for ham. Alt skal gåes gjennom, og jeg gruer meg til prosessen. Jeg synes jeg ser det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 4. august 2009 Forfatter #199 Del Skrevet 4. august 2009 Jeg har hørt - uten å gidde å sjekke selv - at det er fint vær i morgen. Da kommer i så fall til å befinne meg i en skatepark nesten 1 times kjøring herfra. Øh... Hurra? Lurer på om jeg kan ta med meg campingstol. Som om jeg ikke føler meg teit nok på skateparken som det er.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alhelí Skrevet 4. august 2009 #200 Del Skrevet 4. august 2009 Jeg er litt usikker på om det var litt spydig, eller i beste fall ironisk. Ikke ironisk, ikke spydig!! Jeg kjente bare at jeg måtte kvittere for å ha vært her hos deg, vise at jeg leser, men så var det så snabla travelt (øh... la meg heller si snabla sent) at det bare ble en kjapp oppsummering som skulle bevise at jeg hadde lest... Stemmer for et kraftig lønnspålegg, kraftig overtidsbetaling eller kraftig avspasering. Ett av tre, gjerne alle. Jeg tror du er gull verdt for arbeidsgiveren din. Din grumsete følelse av å ikke gjøre godt nok, den fnyser jeg av. Du strekker og tøyer deg i alle retninger for å tilfredsstille på alle bauger og kanter, unger, jobb, hus som vil beises - du fortjener at en ridder kommer susende i glinsende rustning og tar seg av husutfordringene både økonomisk og praktisk mens du raker avgårde på en to ukers husmor-, mor- og hardtarbeidende-kvinne-ferie. Når du er hjemme, uthvilt og med full-ladede batterier, så kjernesunn at et eple ville blitt misunnelig, er kjøleskapet fullt og ridderen spør om du vil ha ytterligere tjenester utført av ham før han igjen reiser avgårde på sin hest. Eller hva riddere nå til dags nå bruker av framkomstmiddel. Amen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå