Ellevill Skrevet 3. mars 2011 Forfatter #1241 Del Skrevet 3. mars 2011 Klaber'n, Skravla! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss O'Hara Skrevet 3. mars 2011 #1242 Del Skrevet 3. mars 2011 Oj, dere er så kjappe Heier på dagbok. En egen? Eller en av våre egne? Min ligger an til lsetting snart, men hvis den kan brukes til noe fornuftig kan den få stå der. Jeg kommer dog aldri aldri aldri til å oppgi vekten min her men jeg kan rapportere antall gram ned og antall kilo igjen til målsetning? Kanskje vi kunne sette oss mål - type innen neste gang vi rapportere skal vi ha gått tre turer á en time, eller hva nå hver og en foretrekker/har mulighet til å gjøre? Oppdragende effekt, liksom? Eller konkurranse - hvem som går ned mest prosentvis innen en dato? Premie tre retters middag på fin restaurant Bare noen forslag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 3. mars 2011 #1243 Del Skrevet 3. mars 2011 Her er'n. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 3. mars 2011 #1244 Del Skrevet 3. mars 2011 Hei, så hyggelig, Alice! Fint å være på rett sted til rett tid. (For en gangs skyld ) Jeg er rett og slett for glad i mat. Jeg elsker mat. Ikke som at jeg spiser uhorvelige mengder eller spiser mye godteri (som jo ikke er mat), men jeg forsyner meg ofte med alt for mye middagsmat for eksempel. Og noen kalorier ekstra hver dag blir fort mye ekstra fett... Dessuten er jeg ikke flink til rutiner - spise jevnt og trutt så man ikke plutselig blir kjeeeempesulten og derfor spiser for mye. Rutiner, måtehold og leggetider. Jeg feiler på alle punkter. For jeg tror at nok søvn er et viktig element i dette også. Men til syvende og sist er det (irriterende nok) mitt ansvar. Jeg kan ikke skylde på alt mulig annet, men det er jammen vanskelig å ha så fokus på vekt og mat og trening som jeg har nå. Jeg fungerer veldig godt på å kutte ned på karbohydrater. Jeg blir mer opplagt og går ned i vekt. Greia er bare at jeg har så vanskelig for å etterleve det.... det er så lett å spise karbohydrater. Igjen: Irriterende at dette er mitt ansvar. Men dette er jo det geniale med lhcf, du kan og skal spise mye fett. Og du trenger ikke å telle kalorier i det hele tatt, du spiser til du blir mett. Og om man skeier ut er det bare å begynne på ny frisk igjen neste dag. Utfordringen er at man er så vant med brød til frokost og poteter til middag at man ikke ser at det finnes andre muligheter. Men lavkarboknekkebrød smaker faktisk bedre og er like enkelt hvis man ikke gidder å lage f.eks egg og bacon, og poteter, ris og pasta savner jeg overhodet ikke. Men nå skal jeg slutte altså... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 3. mars 2011 #1245 Del Skrevet 3. mars 2011 (endret) Men dette er jo det geniale med lhcf, du kan og skal spise mye fett. Og du trenger ikke å telle kalorier i det hele tatt, du spiser til du blir mett. Og om man skeier ut er det bare å begynne på ny frisk igjen neste dag. Utfordringen er at man er så vant med brød til frokost og poteter til middag at man ikke ser at det finnes andre muligheter. Men lavkarboknekkebrød smaker faktisk bedre og er like enkelt hvis man ikke gidder å lage f.eks egg og bacon, og poteter, ris og pasta savner jeg overhodet ikke. Men nå skal jeg slutte altså... Lavkarboknekkebrød - får man kjøpt det, eller kan/må man bake selv? Jeg har levd på lavkarbo i perioder og det funker som bare det for meg. Men med et barn som nesten bare liker karbohydrater glir det ofte litt ut... Endret 3. mars 2011 av pøbelsara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 3. mars 2011 Forfatter #1246 Del Skrevet 3. mars 2011 Å nei, du må ikke slutte. Du skal jo være coach!! Jeg er kjempeglad for innspill, for jeg vet det fungerer godt for meg både mht vektnedgang og at jeg er mer opplagt. Men jeg har aldri klart å gjennomføre det mer enn 3 - 4 uker av gangen tidligere. Alice kan være coach. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 3. mars 2011 Forfatter #1247 Del Skrevet 3. mars 2011 Her er'n. Funker ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 3. mars 2011 #1248 Del Skrevet 3. mars 2011 Funker ikke? Nå da? Opp og hopp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 3. mars 2011 #1249 Del Skrevet 3. mars 2011 (endret) Oi, så mye det hadde skjedd her mens jeg spiste lunsj og ikke var ferdig med å skive innlegget mitt. Jeg vil gjerne være coach! Men jeg har altså en ca 10 kg eller noe å gå ned fremdeles, så jeg er mest deltagende... Lavkarboknekkebrød baker man selv (kan også bruke Fiberrik som du kan kjøpe overalt, men det er sunnere og definitivt bedre med det man baker selv. Legger ut oppskrift i dagboka, men du må fikse linken, Pøbelsara. Edit: var litt sen der ser jeg. Endret 3. mars 2011 av Alice i Eventyrland Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 3. mars 2011 #1250 Del Skrevet 3. mars 2011 Oj, dere er så kjappe Heier på dagbok. En egen? Eller en av våre egne? Min ligger an til lsetting snart, men hvis den kan brukes til noe fornuftig kan den få stå der. Jeg kommer dog aldri aldri aldri til å oppgi vekten min her men jeg kan rapportere antall gram ned og antall kilo igjen til målsetning? Kanskje vi kunne sette oss mål - type innen neste gang vi rapportere skal vi ha gått tre turer á en time, eller hva nå hver og en foretrekker/har mulighet til å gjøre? Oppdragende effekt, liksom? Eller konkurranse - hvem som går ned mest prosentvis innen en dato? Premie tre retters middag på fin restaurant Bare noen forslag... Supre innspill! Kan du kopiere over i den framifrå flotte inspirasjonsboken jeg har laget til oss? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 3. mars 2011 #1251 Del Skrevet 3. mars 2011 Å nei, du må ikke slutte. Du skal jo være coach!! Jeg er kjempeglad for innspill, for jeg vet det fungerer godt for meg både mht vektnedgang og at jeg er mer opplagt. Men jeg har aldri klart å gjennomføre det mer enn 3 - 4 uker av gangen tidligere. Jeg var bare litt redd for å spamme ned dagboken din med lavkarbopropaganda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 3. mars 2011 Forfatter #1252 Del Skrevet 3. mars 2011 Må jobbe litt. brb, som tenåringen min skriver på sitt sms-språk. (Be right back - for de uinnvidde) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 7. mars 2011 Forfatter #1253 Del Skrevet 7. mars 2011 Fin helg! Fredag: Kollen! Og sofa og pizza med ungene til de sene nattetimer. Lørdag: Formiddagstrening på Sats. Deretter huspusling, middagsbesøk (borte. Nam!) og bollebaking/pølsebrødbaking til ca kl 1 den natten. Og det var vel da ungene la seg, også... Søndag: Skitur med mamma og pappa. jeg går på tid (konkurrer med meg selv) og stresser avgårde. Bruke en time omtrent på mila og blir litt nedtrykt når jeg skigutta bruker dobbelt så lang tid på å gå 5 mil.... Latterlig. Jeg ble skikkelig sliten av egen innsats, men det er så deilig å gå. Man får vært ute frisk luft og sol, sammen med foreldrene mine (selv om jeg bare deler av turen gikk sammen med moren min, faren min og jeg jager hverandre) og er så fornøyd med seg selv når man svett setter seg i bilen etterpå. Deretter rett hjem til fullt hus og 50km på TV - det satt og lå folk overalt. Moren min tok den høye C under Northus-rykket, søsteren min (som egentlig ikke er interessert i ski på TV) forstrakk en muskel i heiingen og ungeflokken flyktet til underetasje og kjøkken. Vi spiste pølser (Finsbråthen, det eneste som duger) med hjemmelaget pølsebrød. Nam! Og hjemmebakte boller i tre varianter og kakao med krem. For en fin dag. Jeg er så glad jeg har et så godt forhold med foreldrene mine at det er en glede å tilbringe en hel søndag med dem - både ute og inne. Heldige, heldig meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 7. mars 2011 Forfatter #1254 Del Skrevet 7. mars 2011 (endret) Måtte bare skrive det, for jeg blir så glad av slikt. Og til helgen kommer ungene igjen, da skal jeg være "barnevakt" for egne barn. Fint. Endret 7. mars 2011 av Ellevill 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 7. mars 2011 Forfatter #1255 Del Skrevet 7. mars 2011 Bekymrer meg for selvangivelsen... Jeg er litt for sløv med å justere skattetrekkene etter rentesvingninger. I fjor fikk jeg kjempebaksmell pga rentenedgang. I år er jeg redd det samme skjer. Det er så sløvt av meg, jeg blir litt sånn på meg selv. Renta har gått opp litt fra 2009 til 2010, ikke sant? Noen som husker sikkert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 7. mars 2011 Forfatter #1256 Del Skrevet 7. mars 2011 Penger i det hele tatt.... Jeg må gjøre noe alvorlige galt økonomisk sett. Jeg er virkelig i kvikksand! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss O'Hara Skrevet 7. mars 2011 #1257 Del Skrevet 7. mars 2011 Ooh, sånne skattegreier er min store blindsone, jeg fyller samvittighetsfull tut og sender inn skattekort og selvangivelse og så kniper jeg igjen øynene og venter på dommen Jeg som ellers er så strukturert på sånt, jeg er helt blond på skatt... endrer man skattetrekket etter rentene?! Trodde man bare leverte inne skattekortet så arbeidsgiveren gjorde det rette jeg Har tabelltrekk, da. Høres ut som en drømmehelg Ja, du er virkelig virkelig heldig Jeg gruer for hver minste kontakt jeg må ha med det skrullete opphavet mitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 7. mars 2011 Forfatter #1258 Del Skrevet 7. mars 2011 Nja, jeg kan ikke dette jeg heller, men jeg mener at når renta er lav, burde man kan kanskje justere skattetrekket litt på egen hånd sett i lys av forrige års skuffelse/overraskelse ved selvangivelsesskriving. Tabelltrekket tar jo ikke høyde for en eventuell endring av renta. Det er noen skrullete ting som skjer i slekta mi også, altså. Men det er sannsynligvis på et helt annet nivå enn dine skrullete ting. Hos oss er det mer irritasjonsmomenter som man fint klarer å svelge ved å være litt felksibel, fokusere på de positive sidene og dessuten se seg selv og egne feil litt i fugleperspektiv. Moren og faren min er virkelig verdens mest omsorgsfulle. Det er nesten flaut. Og veldig koselig. Vi bor bare 5 - 10 minutter unna hverandre, men det kan gå uker mellom hver gang vi møtes. Og når vi møtes er det gjerne i en bursdag eller lignende, på en felles skogstur eller til en impulsmiddag. Ting som lett involverer store og små, på tvers av generasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 7. mars 2011 #1259 Del Skrevet 7. mars 2011 jeg fyller samvittighetsfull tut Kult. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 7. mars 2011 Forfatter #1260 Del Skrevet 7. mars 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå