Sauen Shaun Skrevet 5. juli 2010 #1141 Del Skrevet 5. juli 2010 Her var det jo både det ene og det andre å være glad for. Aller først er jeg glad for at du endelig tar skikkelig tak i det selvbildet ditt. For du kan ikke fortsette å tråkke deg selv ned i søla. Du er altfor god til det. Også GRATULERER MED FLOTT EKSAMEN! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 7. juli 2010 #1142 Del Skrevet 7. juli 2010 Kjære Ellevill. Jeg er nesten oppdatert og vil bare si følgende: For det første synes jeg det er fint at du tar tak i det mer selvforakt. Jeg har også vært der, og faller enda noen ganger i fella. Når det skjer noe dumt, er jeg veldig snar til å bebreide meg selv. Men jeg er blitt mye flinkere til å ikke gjøre det. Jeg har også fått hjelp av en helt fantastisk dame som jeg gikk til med jevne mellomrom i nesten to år. For det andre: Jeg synes du er en helt fantasisk jente, som gir og ser. Jeg synes du gir deg selv ufortjent mye juling. Det har du virkelig ikke fortjent. Og for det tredje: Gratulerer med flott eksamensresultat. Flinka! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Potet Skrevet 20. juli 2010 #1143 Del Skrevet 20. juli 2010 Supersøte Ellevill! Så bra at du har ringt psykodame! Jeg håper det går rette veien, at du har en super sommer, og at høsten blir enda bedre. Fordi du fortjener det, sant?! Og gratulerer med SUPERT eksamensresultat! Sier som PS: Flinka! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 24. juli 2010 #1144 Del Skrevet 24. juli 2010 Håper du har en fantastisk sommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 5. august 2010 Forfatter #1145 Del Skrevet 5. august 2010 Beklager at jeg ikke engang har svart på hyggelige og omtenksomme henvendelser her, har hatt KG-fri en måneds tid. Grunnen er en kombinasjon av flere ting, bla. en av foreldrene mine som i all hast ble innkallet til livstruende operasjon. Når slikt skjer, kan det verst tenkelige skje. Det har det ikke her, og vi føler oss alle velsignet - ikke minst pasienten selv. Man blir stadig litt klokere - og det blir stadig enklere å verdsette de ekte og viktige tingene i livet. Og kanskje ikke surre seg alt for mye inn i bagatellene. Når det er sagt (nå kommer klagingen som får forrige avsnitt til å se litt teit og meningsløst ut), er jeg litt surmulende fordi min ferie i år kun kommer til å bestå av fem dager på tur med ungene. Joda, har ferie nå også, men pga tidligere omtalte sykehusopphold og en veldig frynsete økonomi, har ferie så langt blitt tilbrakt i enten 1) sløv tilstand der jeg ikke helt vet hvor tiden har blitt av og 2) i effektiv tilstand med rydding/vasking. Fint å få ryddet og vasket litt, men dette er jo en never ending story. Jeg kveles av ting, selv om jeg faktisk tror jeg har mindre ting enn de mange andre. Jeg rydder i de samme bodene, på de samme rommene i en evig runddans. Ting, ting, ting... Men jeg er heldigvis lite rastløs og trives med å tusle hjemme med ungene også, som for øvrig er gode som gull . Vi finner jo på småting vi også, drar på besøk og på små turer. Så det er helt greit å være hjemme. Jeg tror kanskje det verste er å ikke ha muligheten. At man faktisk tjener helt OK, jobber fulle dager, tar tillegsutdannelse og likevel ikke kan gjøre det som "alle andre" kan. Det gjør egentlig ikke noe, samtidig som det gjør noe... - for å gjøre det enda mere uklart. Altså, jeg mener, det gjør ingenting at jeg ikke har råd til å bli med på alle venninneturer og stobyhelger som det hagler med rundt meg, men det irriterer meg samtidig at jeg ikke har muligheten. Jeg har for eksempel vurdert i hele sommer om jeg skal hive meg på et tilbud en rørleggerkjede hadde med montering av utekran til 3000,-, for det trenger jeg veldig foran huset og har lenge vært et ønske. Og jeg har enda ikke blitt enig med meg selv om jeg skal ta meg råd til det... I min omgangskrets er det slik som blir gjort på impuls, det er liksom ikke noe å tenke på. (Det er luksus da, for jeg har jo kran bak huset.) Nå mente jeg ikke at dette skulle bli et sytete innlegg om mangle på gods og gull, for jeg har mer enn nok. Men jeg må altså innrømme at jeg irriterer meg litt over dette. Og med det mener jeg ikke at jeg irriterer meg over at andre kan, bare såp det er sagt. For det er ikke relevant, det er hva jeg ikke kan som irriterer. OK, nok om det. Husj, vekk! Det er en stor verden av psyko-ett-eller-annet, men det aller viktigste er at man finner noen man har en god kjemi med og at man føler det fungerer. Spiller ingen rolle hvilken "retning" man går i. Anbefaler deg til å gå til damen, finne ut om du liker henne eller ei, og om du ikke gjør det, vel, så bytter du bare til en annen, eventuelt en annen terapi. (Usj, høres så, eh, teit ut, det er jo ikke terapi, men samtaler....) Og om du er nysgjerrig på gestalt, så kan jeg sende deg en ok bok (eller to) om slikt så du kan få låne Hun holdt til et annet sted enn jeg trodde og det ville bare blitt stress å dra til henne. Jeg hadde måtte bruke minst en time hver vei, og det har jeg ingen mulighet til. Kanskje jeg finner en annen. Vedr bøkene, takk for tilbudet, skal tenke litt, kanskje finner jeg noe på biblioteket også? Jeg har stor tro på gestaltterapi, men det aller viktigste er vel relasjonen til terapauten, teknikk er underordnet i så måte. Har 'sladret' på deg, må bli slutt på at du bare markedsfører feil og mangler! Håper vi sees iløpet av helgen Jeg vet lite om den ene terapiformen i forhold til den andre, må jeg innrømme... Gå tur en kveld? Her var det jo både det ene og det andre å være glad for. Aller først er jeg glad for at du endelig tar skikkelig tak i det selvbildet ditt. For du kan ikke fortsette å tråkke deg selv ned i søla. Du er altfor god til det. Også GRATULERER MED FLOTT EKSAMEN! Takk og takk og takk! Kjære Ellevill. Jeg er nesten oppdatert og vil bare si følgende: For det første synes jeg det er fint at du tar tak i det mer selvforakt. Jeg har også vært der, og faller enda noen ganger i fella. Når det skjer noe dumt, er jeg veldig snar til å bebreide meg selv. Men jeg er blitt mye flinkere til å ikke gjøre det. Jeg har også fått hjelp av en helt fantastisk dame som jeg gikk til med jevne mellomrom i nesten to år. For det andre: Jeg synes du er en helt fantasisk jente, som gir og ser. Jeg synes du gir deg selv ufortjent mye juling. Det har du virkelig ikke fortjent. Og for det tredje: Gratulerer med flott eksamensresultat. Flinka! Takk x 3!! Supersøte Ellevill! Så bra at du har ringt psykodame! Jeg håper det går rette veien, at du har en super sommer, og at høsten blir enda bedre. Fordi du fortjener det, sant?! Og gratulerer med SUPERT eksamensresultat! Sier som PS: Flinka! Takketitakk! Håper du har hatt en fin sommer også! Har fulgt med deg litt på FB, og det har jammen ikke sett verst ut. Håper du har en fantastisk sommer. U too! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 5. august 2010 #1146 Del Skrevet 5. august 2010 Hvis det er en liten trøst: Jeg har vært fire dager på en campingplass i norge, 3 dager i danmark og på en harry-dagstur i sommer. Ikke akkurat spenstig ferie det heller. Men jeg skjønner hva du mener med at du syns det er leit å ikke kunne ha råd til en mer spennende ferie denne sommeren, at du på en måte ikke har noe valg. Lettere å være tilfreds når man har bestemt selv og det ikke er økonomi eller andre ting som legger hindringer. Men du, jeg har en forrykende idé til en ferie du kan ta med ungene på i høstferien eller til våren! Billig og bra og spennende for dem og deg! Nå tenker jeg at det snart er din tur! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 5. august 2010 #1147 Del Skrevet 5. august 2010 Godt å høre fra deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 6. august 2010 #1148 Del Skrevet 6. august 2010 (kort i praten, iPhone er ikke like lett å surfe på....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dark Star Skrevet 6. august 2010 #1149 Del Skrevet 6. august 2010 Håper du ellers har det greit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 7. august 2010 #1150 Del Skrevet 7. august 2010 Godt å høre fra deg igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 8. august 2010 #1151 Del Skrevet 8. august 2010 Halloooooooooo, Elleviiiiiiiiil!! Kor e du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tulippa Skrevet 16. august 2010 #1152 Del Skrevet 16. august 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 2. september 2010 #1153 Del Skrevet 2. september 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 3. september 2010 #1154 Del Skrevet 3. september 2010 er det bare jeg som synes at denne var morsom, altså? haha, den er jo genial Her har jeg jo ramlet helt ut, men har nå fått kg til å vise mine emner for lengre tilbake enn de siste to mndr eller noe sånn, så nå leser jeg meg opp. Jeg lurer på hva du måler deg mot når du nedvurderer deg selv slik du sier du gjør? De perfekte er jo bare kjedelige, hvem vil være det, bevare meg vel. Vi må jo sette en helt annen, og mye bedre standard. Den reelle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 5. september 2010 #1155 Del Skrevet 5. september 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 6. september 2010 Forfatter #1156 Del Skrevet 6. september 2010 Halloen, damer! Så koselig at dere etterlyser meg, jeg er elendig til å oppdatere for tiden. og ellers til å bevege meg rundt på KG. men det betyr ikke at jeg ikke tanker på dere, for det gjør jeg faktisk! Ny hektisk uke på jobb - men det er ikke mandagmorra-blues for det, selv om helgen gjerne skulle ha vært en dag lenger. En veldig fin helg forøvrig. Fredag var jeg helt utmattet hjemme etter slitsom uke på jobben. Surfet og vasket. Sammen med noen barnsdomsvenninner forsøker vi å finne unnskyldninger for å treffes i en travel hverdag og forsøker oss nå på diverse kulturelle begivenheter. Vi er på omvisninger, utstillinger osv. og har planlagt vinsmaking, hjemmespa (leier en person hjem til en av oss - kanskje ikke så kulturellt, men... ), juleverksted, litteraturhuset, teater, historiske turstier osv. På lørdag var vi på fotoutstilling på Stenersenmuséet. Deretter middag hjemme hos en av jentene med full oppvarting. Masse skravling og moro, og tilnærmet alle overnattet. Tidlig opp dagen etter, egg og bacon (jøss, som jeg har blitt oppvartet denne helgen), lang tur i nydelig vær, liten svipptur innom Åpent bakeri. Deretter hjem til meg med en av venninnene, middag og kos. Og deretter en mils tur i skogen med en annen venninne. Deilig helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 6. september 2010 #1157 Del Skrevet 6. september 2010 God idé, det med å gjøre halvkulturelle ting sammen! Er dette venninner som alle kjenner hverandre fra før? Mitt problem er at jeg ikke har noen vennegjeng, det er liksom bare enklinger... Noen kjenner jo hverandre litt gjennom meg, da, men det er ikke naturlig for dem å være sammen med mindre jeg er tilstede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 6. september 2010 Forfatter #1158 Del Skrevet 6. september 2010 haha, den er jo genial Ja, ikke sant!! Endelig noen andre enn meg som flirer av den. Jeg lurer på hva du måler deg mot når du nedvurderer deg selv slik du sier du gjør? De perfekte er jo bare kjedelige, hvem vil være det, bevare meg vel. Vi må jo sette en helt annen, og mye bedre standard. Den reelle. Jeg tror ikke jeg måler meg veldig opp mot andre, i alle fall ingen spesielle. Det er i alle fall ikke om noen: "Å, jeg skulle ønske jeg var henne!" Jeg er egentlig veldig fornøyd med å være meg. Det er nok mer at jeg måler meg opp mot egne krav til meg selv, og ikke når opp, fordi jeg med årene har blitt for sløv. Og dessuten har vært for mye sammen med enkelte mennesker som har tuklet med selvfølelsen min. Og som resultat har jeg fått en ganske selvdestruktiv og selvforaktende holdning, som hverken er særlig god, konstruktiv eller sjarmerende. På toppen av dette føler jeg meg ikke helt "i slaget", har egentlig ikke gjort det siden jeg hadde vaskulitt (blodårebetennelse). Jeg er mye sliten, har søvproblemer og perioder med lammende hodepine. Men det får jeg ruske opp i og rydde opp etter beste evne. Det er jo bare å innse at ingen andre kan gjøre det for meg, jeg må gjøre hele jobben selv. Det er det som er så irriterende. Hadde jeg enda kunne skyldt på noen andre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 6. september 2010 Forfatter #1159 Del Skrevet 6. september 2010 God idé, det med å gjøre halvkulturelle ting sammen! Er dette venninner som alle kjenner hverandre fra før? Mitt problem er at jeg ikke har noen vennegjeng, det er liksom bare enklinger... Noen kjenner jo hverandre litt gjennom meg, da, men det er ikke naturlig for dem å være sammen med mindre jeg er tilstede. Vi har kjent hverandre siden barneskolen og noen siden ungdomsskolen. Vi er fra to forskjellige steder, men siden jeg først bodde det ene stedet, og deretter som 8-åring flyttet til det andre, er jeg "bindeleddet". Og det er jeg nesten "stolt" av . For vi har holdt sammen som gjeng (6 stykker) i maaaaange år nå, og hatt veldig mye "nytte" og glede av hverandre. Vi er litt splittet sånn til hverdags. F.eks.: L + M har veldig mye kontakt med B, og jeg har veldig mye kontakt med L + M, men tilnærmet aldri med B. Og slik fortsetter det i et litt intrikat mønster. Men når vi alle er samlet, viskes alt slikt ut. Alle trives sammen og er gode venner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 6. september 2010 #1160 Del Skrevet 6. september 2010 Der var du ja, det har vært så dødt her at du har falt ut av mine innlegg igjen. Fysj! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå