Gå til innhold

Tankespinn II

Ellevill

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har drømt om deg i natt jeg!

:hoho:

Jeg var hos deg for å bake brød, og tiden varte og rakk, og jeg tror du ble litt lei av meg... :grine:

Og av en eller annen grunn så hadde du bruskorker i bestikkskuffen din, kommentaren din var "Ja, det er jo helt naturlig!"

Jeg turte ikke spørre, men nå når jeg er våken og mange mil fra deg, så kan jeg vel spørre. Hvorfor er det så naturlig å ha bruskorker i bestikkskuffen?

:fnise:

Ha en super dag! :klemmer:

Håper sola også skinner på dine kanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har drømt om deg i natt jeg!

:hoho:

Jeg var hos deg for å bake brød, og tiden varte og rakk, og jeg tror du ble litt lei av meg... :grine:

Og av en eller annen grunn så hadde du bruskorker i bestikkskuffen din, kommentaren din var "Ja, det er jo helt naturlig!"

Jeg turte ikke spørre, men nå når jeg er våken og mange mil fra deg, så kan jeg vel spørre. Hvorfor er det så naturlig å ha bruskorker i bestikkskuffen?

:fnise:

Ha en super dag! :klemmer:

Håper sola også skinner på dine kanter.

He he, godt du drømmer om meg, og jeg er sikker på at jeg ikke ble lei. Men det med de bruskorkene stemmer ikke, altså! :ler:

Jeg drømte i natt at jeg fant en elgkalv i esken med juletre, som jeg lagret på loftet. Jeg bandt elgen i et tau og lot den ligge på kjøkkenbenken. Jeg glemte den nesten bort og den holdt på å dø, og da matet jeg den med sukkererter.

Så skulle vi slippe den løs i skogen og vi tok den med ut på gårdsplassen. Jeg kjeftet fordi noen hadde løsnet tauet dens før vi rakk å ta bilde. Så søsteren min fanget den igjen. Og da jeg etterpå ville vite hvor hun hadde gjort av den, sa hun den var i bilen hennes. Og ganske riktig, der i bilen lå den prydelig i en flettet kurs, slik som katter og hunder har. Og jammen hadde hun ikke en kurv med hunder, katter, noen sauer og en stor purke med flekker og tre små griseunger. Alle lå i hver sine kurver og det var rene disneystemningen.

Men jeg tror ikke du var med.

Dessverre.

Skal se om jeg får til å drømme litt om deg i natt.

:nigo:

God helg til deg også! Det er jo en liten rest igjen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aj, jeg har vært syk i to dager. Det er den forbaskede hodepinene jeg får med ujevne mellomrom. Og alltid i ferier. Tror denne påsken var den første ferien på flere år som ikke inkluderte flere dager med fullstendig kollaps.

Begynte murrende allerede fredag morgen, men jeg hadde masse møter den dagen og da jeg til slutt kom hjem klokka 18.00, nærmest krabbet jeg fra bilen og inn døra. Og deretter har jeg stort sett ligget. Kastet opp litt og følt meg helt forferdelig. Jeg skjelver, blir lyd- og lyssky, er kvalm, flyr på do, tror jeg hele tiden skal falle om jeg går og har selvfølgelig et hode som er i ferd med å eksplodere. Nå er jeg frisk igjen, er bare litt i ørska etter hele greia.

Og ungene som har gått for lut og kaldt vann skal straks legges. Ulempen er at det ikke er kun to, men fire, Passet litt dårlig i dag, men....

Håper på en strålende dag i morgen!

Det er jeg sikker på at det blir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

:hallo: Nei, jeg er lite aktiv på KG i det hele tatt. Logger meg på tilnærmet hver dag, men er ikke særlig aktiv. Kjenner det byr meg nesten i mot. Men når jeg først begynner å taste ned noen bokstaver, blir det jo som vanlig litt skravlete likevel...

Prøver bevisst å gjøre annet, det tar fort for mye tid. I dag har jeg for eksempel sittet rett opp og ned ved kjøkkenbordet i stillhet og lest - midt på dagen. Det gjør jeg vanligvis aldri. Margaret Skjelbred - Mors bok. Nydelig. Og skravlet skit med mine single mannenaboer. Bært sten til bed og ryddet litt ute. Vartet opp unger. Gått lang tur. Jobbet. Og hørt på lydbok: Charlotte Isabel Hansen. Jeg liker den.

------------------------------------

Har hatt huset fullt tre helger på rad med barnas overnattingsgjester og ser for meg at det blir slik kommende helg også. Det er veldig populært, til tross for at barna bare bor noen hundre meter fra hverandre. Veldig greit å da kjapt kunne re opp to ekstra plasser på eldstemanns sovesofa og en ekstra plass på reiseseng på minstens rom. Takk for det, gjør det litt enklere det hele.

Den største er så stor nå. 43 i sko (og han klagde i dag på at de begynner å bli for små...) og rekker meg til nesetippen - og min nesetipp er ganske høy. Overnattingsgjesten han hadde i natt har jeg ikke truffet før, men han er alt kommet i stemmeskifte. Og de er i en sånn veldig bryting nå mellom barn og ungdom, jeg hører det godt når jeg tyvlyttet på dem gjennom et åpent vindu der de sto å snakket med kompisene på gårdsplassen her tidligere i dag. Jeg kjenner han glipper litt mellom fingrene mine. I sommer blir han tenåring og til høsten begynner han på ungdomsskole, og jeg har blandede følelser. Det er godt at han blir mer selvstendig, det er morsomt å se han utvikle seg og vokse til. Og det er ikke minst vemodig å vite at han vokser fra meg.

Nå skal jeg ta et skikkelig bad - det skjer ikke ofte. Mens jeg hører på lydboka mi. Og jeg skal skrubbe meg fra topp til tå, føler meg alltid så ren etterpå. Så skal jeg farge øyebryn, jobbe en liten halvtime, legge meg og få litt søvn før klokka ringer. I morgen må jeg være på jobb kl 7. Det betyr at min klokka ringer før hanen galer. Gjesp.

I morgen er det fotballkamp med minsten 5 mil unna her vi bor :overrasket:. Jeg synes det er helt galskap, men slik er det vel å bo på landet i store kommuner og store avstander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye skjer langt unna når man bor på landet ja.

Kos deg med badet. Høres helt herlig ut. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charlotte Isabel Hansen er kjempefin ja! Husker jeg hadde så lyst til å skrive på FB statusen min "Kosemose... går til sengs med Charlotte Isabel Hansen" hehe, men feiget ut! Har så mange ubeleste venner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jøss så vanskelig dette skulle være da? Trippelpost...

Endret av Kosemose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: Nei, jeg er lite aktiv på KG i det hele tatt. Logger meg på tilnærmet hver dag, men er ikke særlig aktiv. Kjenner det byr meg nesten i mot. Men når jeg først begynner å taste ned noen bokstaver, blir det jo som vanlig litt skravlete likevel...

BLOGG....

Jeg må bare presisere (og dette er helt uten snev av ironi): Enkelte brukere her på KG er aktive i en mengde blogger og i forumet i tillegg. Og det er ikke akkurat slik at de tvinner tommeltotter på fritiden heller. Og jeg FATTER ikke at de klarer, de må ha en utrolig kapasitet i forhold til meg. Jeg har regelrett dårlig samvittighet for alle bloggene jeg på ingen måte følger opp. Jeg er blitt invitert inn som "medblogger" og synes det er leit at jeg ikke klarer å slenge inn noen ord i medgang og motgang på en anstendig måte. Særlig når de samme menneskene stadig gir meg både trøst, kunnskap og underholder meg. Jeg henger ikke med i alle dagbøkene en gang, men her er det i alle fall en lek å orientere seg sammenlignet med det yrende livet i de uoversiktlige bloggene. Så alle dere som har invitert meg inn i bloggene: Det er meg, ikke deg! :fnise: (Er det ikke det man sier?). Men jeg mener det!! Når jeg sier "byr meg i mot" gjelder dette selvfølgelig ikke at noen av bloggeierne eller de som er aktive der byr meg i mot.

Bært sten til bed og ryddet litt ute.

Det heter kanskje båret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Charlotte Isabel Hansen er kjempefin ja! Husker jeg hadde så lyst til å skrive på FB statusen min "Kosemose... går til sengs med Charlotte Isabel Hansen" hehe, men feiget ut! Har så mange ubeleste venner...

He he, trippelpost....

Og he he til FB-oppdatering. Sjikkeli sjedeli når man føler at god humor vil falle på stengrunn.

Forfatteren leser selv. Det er så bra. Jeg hørte for litt siden på Muleum av Erlend Loe, han leste også selv (:hjerte: Loe) og det blir så riktig. Senere var det vel Naiv. Super. jeg hørte på, og det ble helt feil med annen oppleser.

Jo Nesbø sine bøker blir balnt annet (bare?) lest av Torbjørn Harr. Han er kjemepflink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye skjer langt unna når man bor på landet ja.

Kos deg med badet. Høres helt herlig ut. :klemmer:

Ser man det, ja...

:klemmer:

Her har man for eksempel et godt eksempel på en som er tilstedeværende i en litt større grad for meg enn det jeg er tilbake.... :sukk:

Og takk! Nå hopper jeg i det. *skrubb skrubb*

Endret av Ellevill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: Der var du, jo. :)

Og her, ja.... :blush:

Hakke glemt deg, jeg titter innom serru.

:kghjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Tulippa

Apropos bad, hvordan gikk det egentlig med badet? Husker du hadde oppussingsplaner, skjedde det noe? Og - har du badekar? :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppussingsplanene er forkastet. Har ikke råd.

Du, det badekaret har du tatt en dusj i! :ler:

Badekaret står i det ekstremt koselige og elegante bad&vaskerommet i underetasjen.

Snakket med nabo om asfaltering av gårdsplassen i dag. Antatt sum 15.000 pr husstand. Vil gjerne ha trapp ned til hagen. Og platting i hagen. Utvidet veranda, nå er den latterlig smal. Oppussede bad. Og litt andre ting. Ny sykkel, f.eks. Bør snart ha ny bil. Men det får bli i et annet liv. Akk ja, det finnes sannsynligvis noen som har det verre enn meg her i livet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulippa

Husker det var noe med løpsk vann fra dusjen som ikke lot seg stoppe av ei...list? :klø:

Jah, jeg har dusja i badekaret, ja! :) Stemmer jo det. Eller, jeg husker ikke at det var et badekar der, egentlig. Det jeg husker aller best, er at vi spiste god mat. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det løpske vannet er på badet i overetasjen. Fortsatt litt løpsk, det....

Apropos mat: Fredag laget jeg meg nydelig fruktsalat:

eple, banan, jordbær, bringbær, granateple, kiwi, melon, druer, noe hermetisk frukt... jeg har spist og spist hele helgen, vet ikke om noe bedre. Med vaniljesaus på. Mmmmmmm :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...