Gå til innhold

Tankespinn II

Ellevill

Anbefalte innlegg

Dette er under enhver kritikk, Ellevill. Dette det verste jeg har hørt. Jeg hadde vært så fortvilet og så forbannet på samme tid og sikkert ikke klart å forholde meg så fornuftig som du gjorde.

Er det mulig å rette opp i noe av det som er gjort gjennom evt ny operasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde tidenes meltdown i går.

Jeg skremte nesten meg selv. Jeg tror faktisk jeg besvimte i kaoset.

I går tiltet jeg fullstendig. I bilen. I tre mil.

Jeg tror jeg fikk et anfall eller noe. Klarte nesten ikke å gå fra garasjen og inn, bena bar meg ikke og jeg fikk ikke puste.

I morgen er en skikkelig grue-seg-dag, så jeg får vel legge meg nå slik at jeg er sånn nogenlunde opplagt til å ta i mot den herlige dagen med åpne armer. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er under enhver kritikk, Ellevill. Dette det verste jeg har hørt. Jeg hadde vært så fortvilet og så forbannet på samme tid og sikkert ikke klart å forholde meg så fornuftig som du gjorde.

Er det mulig å rette opp i noe av det som er gjort gjennom evt ny operasjon?

Nei, de har fjernet noe (ikke forhuden :fnise:, unnsjyll, galgenhumor). Så det er ingen mulighet for å komme tilbake til utgangspunktet. Storetå-historien er en ganske god sammenligning, om jeg så skal si det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, men det er vel ikke det...

Mamma stakkars skulle trøste og sa i stad at han kunne erstatte den ene hobbyen med noe annet, og foreslo faktisk piano.

Jeg: PIANO????!!!! JA, SKAL JEG LIKSOM KJØPE PIANO OGSÅ NÅ?? HVOR SKAL JEG HA DET, LIKSOM??? JA, DA TRENGER VI VEL ET HER OG ET HOS EKS OGSÅ, DA. FORRESTEN ER DET IKKE DET SOM ER GREIA HER!!! PIANO!!! *fnys*

Mamma: Nei, men jeg mente bare... Ikke ta det sånn da...

Jeg: ÅH!! JAMMEN...!!! :roll: Ååårrgghhh! PIANO!!!

:roll:

Stakkars mammaen min.

Endret av Ellevill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamman din skjønner at du er lei deg og frustrert. Hva med å ta opp igjen et instrument han spilte før? Jeg vet om en gruppetime det er plass til ham på, der det er veeeeldig hyggelige barn fra før ;)

Masse planer i helgen? Kino?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alhelí

:(

:klem:

Skriv ned gangen i det hele, så fort som mulig, mens du husker detaljer. Og klag.

Teater? Tae kwon do? Capoeira? Cello?

Hvordan tar han det selv, at han ikke kan drive med hobbyene og interessene sine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamman din skjønner at du er lei deg og frustrert. Hva med å ta opp igjen et instrument han spilte før? Jeg vet om en gruppetime det er plass til ham på, der det er veeeeldig hyggelige barn fra før ;)

Masse planer i helgen? Kino?

Tror ikke han vil. Det var liksom dette han likte, og fikk så mye oppmerksomhet for, fordi det viste seg at han virkelig hadde talent.

Ingen planer. Eller én. Men det skal jeg droppe, for jeg tror egentlig ingen der liker meg bortsett fra noen av venninnene mine. Mennene til disse venninnene ser altid litt sånn hånlig på meg, og jeg orker dessuten ikke å komme alene når det er så mange par der.

ps jeg skal treffe en felles bekjent i morgen :kjefte:

Have fun.

*haternoesåinderlig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:(

:klem:

Skriv ned gangen i det hele, så fort som mulig, mens du husker detaljer. Og klag.

Teater? Tae kwon do? Capoeira? Cello?

Hvordan tar han det selv, at han ikke kan drive med hobbyene og interessene sine?

Capoeira? :klø:

Han er veldig lei seg, men tar det bedre enn meg. For jeg er jo søvnløs og kvalm.... Hadde det vært for noen måneder, så skulle jeg ikke brydd meg. Men dette er for resten av livet.

Jeg har hørt mye snakk om nanoteknologi innen medisinen i det siste. Det er snakk om medisinsk revolusjon mht tekniskk, for å være fryktelig overfladisk i beskrivelsen (av noe jeg dessuten uansett ikke skjønner noe om). Kanskje kan de klare å fikse dette igjen senere?

Men herregud, gutten kunne ha kreft. Jeg syter over noe som i det store og hele er bagetellmessig. Men problemet mitt i dette er MIN rolle i det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har hele tiden handlet ut i fra det du har trodd har vært det beste for ham. Enig med de andre her, du må klage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lov om pasientrettigheter kap 3

Lov om pasientrettigheter kap 7

Angående operasjonen vet jeg jo sånn ca hva det dreier seg om, jeg er bare litt sånn naiv optimistisk med tanke på medisinske muligheter antageligvis.

Uff.

Men helt klart, du handlet jo ut fra den informasjonen du hadde og det du oppfattet var det rette. De fleste av oss hadde vel gjort det, stolt på den informasjonen man fikk av antatte spesialister. Oppførselen du beskriver fra legehold er rett og slett hårreisende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alhelí

Kan du ikke snakke med fastlegen og be om rekvisisjon til samtale med en lege på et annet sykehus, som har kompetanse på området? Altså en annen lege, forhåpentligvis av et annet kaliber og med evne til å svare fornuftig (og beroligende?!) på alle spørsmål du måtte ha? Det burde vel være mulig? Selv om ikke vedkommende skulle inneha spisskompetansen, bør det vel finnes andre leger i byen som har relevant kompetanse og kan være et forsøk verdt å snakke med? Selv om operasjonen er gjort og situasjonen er som den er, kanskje kunne det gjort noe fra eller til for deg, og hvordan du tenker om operasjon/ikke operasjon nå i etterkant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Miss O'Hara

Det sier mye fornuftig her :Nikke: jeg er så hjertens enig.

Det tar nok ikke bort verken i mammahjertet, men dog - vi får ikke gjort bedre enn vårt beste. Vi tar "informerte valg", og i det ligger det som regel noen blindsoner. Noen ganger store, med større konsekvenser.

Oppførselen du beskriver fra legehold er rett og slett hårreisende.

Ja! Skriv ned, få det ut, og kontakt det som kontaktes kan på området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Historien går dypt inn på meg. Man stoler jo på at man er i trygge hender og at de som er ekspertene vet best, hva annet kan man gjøre?

Jeg er sikker på at gutten din får et rikt og lykkelig liv likevel, triste ting skjer dessverre. Det er ikke ment som bagatellisering, kun som trøst.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:dåne: :sinna::sur::fy_fy::grine::hakeslepp::angry::murvegg::overrasket::troest::sjokk::nei::regler:

Klag!!!

Og trenger du noen å spy edder og galle ut til, bare ring, jeg skal høre på!

Ellers så sies det så mye fornuftig fra de andre her.

Mange, mange tanker herfra!

:klemmer:

Endret av O'hara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk jenter, skal sette meg ned i helgen og forsøke å samle hele opplevelsen. Til uken skal jeg ringe litt rundt og så skal jeg sende klagen.

Jeg gruet meg så innmari til å fortelle barnefaren om siste tilbakemelding fra sykehuset, for han synes jo også dette er ille, og han legger nok litt av ansvaret på meg. For det er jeg som hadde all kontakt med sykehuset før operasjonen.

Og jeg skjønner egentlig godt at han føler det slik, det er godt mulig jeg hadde følt det samme, fordi man blir så utafor av hele greia.

Men jeg ringte ham i går og fortalte alt sammen, og han tok det veldig pent og kritiserte meg ikke en liten smule en gang. Og det var fint. *puh*

(Kosemose: Jeg har ikke hatt mobil siden tirsdag, SIM-kortet har vandret heden. Du snakket om event å møtes i helgen. Hvis du forsøker å ringe/sms er det altså nytteløst. Send hotmail-epost eller ring hjemmetelefonen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hotmail epost eller hjemmetelefonen? Hm, prøver hjemme tlf. Er veldig ledig i helgen, så hvis du ikke har barn og f.eks har lyst til å se Upperdog på dvd eller gå på kino, evnt lage salat og skravle? Men skjønner og hvis du har behov for å være alene og samle tråder. Skal prøve å lete fram hjemmetlf nummeret ditt jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hotmail epost eller hjemmetelefonen? Hm, prøver hjemme tlf. Er veldig ledig i helgen, så hvis du ikke har barn og f.eks har lyst til å se Upperdog på dvd eller gå på kino, evnt lage salat og skravle? Men skjønner og hvis du har behov for å være alene og samle tråder. Skal prøve å lete fram hjemmetlf nummeret ditt jeg :)

Men jeg er ikke hjemme nå.

Jeg er på jobb...

Har du fortsatt ditt gamle nummer?

I så fall kan jeg ringe deg i kveld eller du ringer meg.

Jeg er vel hjemme etter 18.00 en gang - for å hive meg over skurefille og snøskuffe. Ikkeutsetteikkeutsetteikkeutsette. Det hadde vært så deilig om mesteparten hadde vært gjort til i morgen.

Endret av Ellevill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...