Gjest O'hara Skrevet 5. januar 2010 #621 Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) Fikk du laget peppermyntedropsene? Ble de gode? Endret 5. januar 2010 av O'hara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #622 Del Skrevet 5. januar 2010 Hei! Jeg tenkte faktisk på deg i går da jeg pusset tenner, og at jeg skulle sende deg en "oppdatering". Det ble dobbel porsjon... Det ble først så tørt og så skulle jeg bare ta litt mer eggehvite i, så ble det for mye og for vått (for det er ikke lett å helle litt eggehvitte fra en kopp...), dermed så klinte jeg oppi hele eggehvitten og en melispakke til. Og himmel, det var vanskelig å kna det sammen!! Bruker du kjøkkenmaskin? Ungene gikk fort lei, men jeg laget kuler til den store gullmedlaje. Etter en stund ble jeg også lei, så noe av "deigen" ble rullet til tynne pølser og skåret i skiver. Jeg synes det var godt, og Kosemose fikk med seg masse da hun var innom, for hun var den som likte det best av alle tror jeg. Ungene var ikke veldig begeistret, men jeg har spist min del og vel så det. *rap* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O'hara Skrevet 5. januar 2010 #623 Del Skrevet 5. januar 2010 Jeg bruker ikke kjøkkenmaskin nei, og det ser litt tørt ut med en gang, men det blir greit etter litt knaing ...jeg kastet noe når jeg ble for lei jeg..... Er jo ikke såååå dyrt liksom, og lat er man innimellom... Godt at det ble passe vellykket da hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #624 Del Skrevet 5. januar 2010 Jeg lager det gjerne igjen! - eller gir resten av traganten til Kosemose. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O'hara Skrevet 5. januar 2010 #625 Del Skrevet 5. januar 2010 Den der traganten kan man godt dele på.. Vet ikke av noe annet enn marsipan man kan bruke den til?? Og hvorfor i all verden kan det ikke selges i mindre forpakninger? Hvor forspist på mint mener de man skal bli??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #626 Del Skrevet 5. januar 2010 jeg har aldri brukt det før. Måtte innom tre - fire apotek før jeg fikk tak i det. Og blir litt usikker på hva en knivsodd egentlig er? Jeg revurdrte pulvermengden att og frem. Hvorfor sier man f.eks. ikke 1/2 eller 1 ts? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O'hara Skrevet 5. januar 2010 #627 Del Skrevet 5. januar 2010 Knivsodd er, om jeg ikke husker helt feil, et gammelt mål som er bare litt på kniven, omtrent en halv teskje. Det er hvertfall det jeg bruker. Mulig jeg nå uttaler meg og virker bestemt på noe jeg overhodet ikke vet, men det får nå være. Ingen har tatt skade av "mine" knivsodder så langt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #628 Del Skrevet 5. januar 2010 Ja, men jeg ble så usikker om jeg skulle ta litt på tuppen av kniven bare eller hvor langt opp på bladet, og tynt eller tykt lag osv. Tror jeg tok i litt for mye.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 5. januar 2010 #629 Del Skrevet 5. januar 2010 Omregningstabell... Alt strå neppe der da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #630 Del Skrevet 5. januar 2010 Oj, takk, men så nøyaktig vekt har jeg nok ikke. Men utfra tabellen tror jeg likevel at jeg da tok litt for mye. 0,1 - 0,2 gram er jo ikke veeeeldig mye, akkurat... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O'hara Skrevet 5. januar 2010 #631 Del Skrevet 5. januar 2010 Gikk sikkert helt fint!! Har ennå ikke hørt om noen som har omkommet av overdose med tragant.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #632 Del Skrevet 5. januar 2010 Nei, heldigivs! Og ikke smaker det noe spes heller, tror jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O'hara Skrevet 5. januar 2010 #633 Del Skrevet 5. januar 2010 Aner ikke?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 5. januar 2010 #634 Del Skrevet 5. januar 2010 Hva snakker dere om? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alhelí Skrevet 5. januar 2010 #635 Del Skrevet 5. januar 2010 Hva snakker dere om? :klø: Tragant. Det er visst et øst-europeisk bilmerke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #636 Del Skrevet 5. januar 2010 Hva snakker dere om? :klø: Jeg fikk oppskrift poå noen peppermyntegreier av O'Hara før jul. Og da måtte vi på apoteket å kjøpe tragant - som gjør "deigen" litt mer smidig. Eller no' sånt. Tragant. Det er visst et øst-europeisk bilmerke. Tragant, trabant, whatever. Ville strevd enda mer med en knivsodd Trabant. Har du omregning på den du, Skravla? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 5. januar 2010 #637 Del Skrevet 5. januar 2010 Jeg fikk oppskrift poå noen peppermyntegreier av O'Hara før jul. Og da måtte vi på apoteket å kjøpe tragant - som gjør "deigen" litt mer smidig. Eller no' sånt. Tragant, trabant, whatever. Ville strevd enda mer med en knivsodd Trabant. Har du omregning på den du, Skravla? Trabant.... tja... finner ingen omregning, men verdien av en trabant er vel omtrent en knivsodd... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 6. januar 2010 #638 Del Skrevet 6. januar 2010 Jeg har kjørt Trabant, forresten. De er visst laget av glassfiber i stedet for metall! I Berlin, Trabant-sightseeing, dvs. at vi kjørte i kolonne i disse gamle, små, søte bilene med guiden på walkie-talkie. Og brytere ramlet av underveis og sånn. Veldig sjarmerende Men neppe noe for mintgodteri. Setter seg mellom tenna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #639 Del Skrevet 11. januar 2010 Hører litt frivillig på Nattønsket. Mange rare ønsker. "Jeg vil sende en hilsen til han Gunnar som jeg elsker over alt på denne jord. Og jeg håper på et frieri snart. Kjæresten min, jeg er så glad i deg. Tenk så fint om vi ble gift!? Jeg er sikker på at du lager et kjempefint frieri for meg!" Akkurat.... Eller: "....og jeg ligger nå i kontinentalen" Jeg har hørt om slanguttrykket "ligge i horisontalen" altså, men.... Og: "Til kjæresten min som er verdens beste kjæreste i hele verden!!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O'hara Skrevet 11. januar 2010 #640 Del Skrevet 11. januar 2010 Mye morsomt der ja! Husker forresten Nattønsket var en stor greie da jeg gikk i ungdomsskolen. Den lokale varianten vel og merke. Alltid morsomt å høre hvem som fikk ønske fra en eller annen etter besøket på ungdomsklubben.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå