Gå til innhold

Tankespinn II

Ellevill

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har hatt en veldig fin helg!

Kjempestress etter jobb fredag for å få alt i orden til venninnefest på kvelden. Plutselig står mamma og pappa på døren, og i steden for stress ble det en kjempekoselig ettermiddag der vi pratet og de hjalp meg. Og de fikk prøvesmake maten... :) Snille, snille foreldrene mine!! :hjerte:

Venninner ankommer, kjempehyggelig. Alhelis lasageoppskrift ble nydelig. Og tusen takk, Alheli, for utrolig detaljert oppskrift. Tilogmed plastinnpakningen til "parmesanosten" ble beskrevet så jeg skulle ta riktig ost. :klem:

Skravle, skravle. Fine gaver. Masse latter.

Lørdag våkner jeg til masse hyggelige sms'er. Og snart ankom 9 gjester, det var foreldre, søsken, min eks og våre barn. Ny omgang lasagne og nydelig eplekake jeg hadde i fryseren fra fjorårets eplehøst.

Minsten hadde laget et kort, det var uten tvil gaven jeg ble mest glad for. "Mamma, jeg er glad i deg!" og "Håper du får en fin dag!" osv. med barnslig skrift og hjerter og stjerner.... Jeg blir så RØRT av sånt!!

En veldig søt og blid Kosemose kom på døren med fin presang barna adopterte umiddelbart.

Gjestene dra, jeg sliten og hodepine. Etter 15 minutter i sofaen var det å stelle seg for fest. Jeg hadde IKKE lyst, men jeg følte meg nesten litt beæret som var invitert, vi var få og det var middag. Synes ikke jeg kan melde avbud i siste liten da! Jeg bestemte meg for ikke å drikke, fikk nydelig mat, lo så jeg grein (type: :hoho::ler::hoho:) og ble der i 8 timer. Så kjørte jeg hjem. Jointer ble sendt rundt, det er ikke jeg vant til, selv om jeg tror de aller fleste venninnen mine har prøvd litt av hvert en gang i blant. Jeg har aldri gjort det. Følte meg som en nonne der jeg satt. Alle var drita, de fleste røyket hasj - og jeg satt der edru og takket nei til narkotika. :ler: Men som sagt, alt var kjempehyggelig! Og for en gangs skyld ble jeg ikke tynt for å si at jeg ikke skulle drikke. Vanligivis er det et jævla mas, her ble jeg hjertelig tilbudt en sofa eller en madrass om jeg ombestemte meg mht drikking, da jeg takket nei, var det et avsluttet tema.

I dag sov jeg lenge, dro på kjøretur med en venninne, skeiet ut med å kjøpe indisk ferdigmat og dro hjem., Spiste nydelig mat, sov på sofaen, har tittet på TV

-OG SYNES JEG HAR ET VELDIG GODT LIV!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en veldig fin helg!

-OG SYNES JEG HAR ET VELDIG GODT LIV!!!

Juhu, så bra! Høres ut som en topp bursdagshelg. Det er deg så vel unt! Hurra! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var fint!

Og det takket være fin familie, fine venner, latter, mett mage og varm stue. Kan man ønske seg mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det var fint!

Og det takket være fin familie, fine venner, latter, mett mage og varm stue. Kan man ønske seg mer?

En sjærste kanskje? Men høres ut som du har det veldig bra uten og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sjærste kanskje? Men høres ut som du har det veldig bra uten og :)

Altså, når jeg lå under et pledd på sofaen her i kveld og sløvet, kjnete jeg at det ikke hadde vært dumt med en hyggelig fyr å kline litt med! :fnise:

Utover det synes jeg livet er så enormt mye mindre komplisert når hverdagen bare består av barna + meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble jo forsøkt oppringt av en fyr i natt. Han ringte masse i fjor etter at vi hadde vært på en fest sammen. Alltid sent på kvelden eller natta. Jeg tok ikke telefonen.

Heller ikke i går. Han har så veldig spesielt telefonnummer, at jeg kjente igjen nummeret med en gang og lot det gå til svareren.

Han er kjekk og verdens hyggeligste. Dessuten er han gift.

Jeg begynner å bli litt desillusjonert...

Og så blir jeg litt heftig kurtisert av en av de jeg var på fest med i går. Og det er jo hyggelig. Men samtidig nesten litt trist. For han er for ung og dessuten ikke min type. Men jeg har kjent ham mange år, han er en veldig fin fyr. Og det er så vanskelig å være sånn høflig avvisende, for jeg vet han har mannet seg opp til dette.

Dette var dagens "mannfolkskryt". Det skjer jo ikke så mye på den fronten, jeg er jo knapt ute blant folk sånn til vanlig. Så jeg må jo flagge det som skjer. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bruke det til å styrke selvbildet ditt. Føler det er en liten dismatch her, så sånn sett er det bra med alle fyrer som manner seg opp og stalker deg, selv om de ikke er noe aktuelt klinemateriale for deg. Så, når de har puffet opp egoet ditt litt treffer du en knakende kjekk fyr! Snipp snapp snute... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel overstått! :smilyblomst:

Høres ut som du hadde en fin aften og en fin helg ellers også. Med :smoke: og greier...hehe. Ja, ikke på deg da, men.

Jeg tror også at det ville vært veldig kos med en kjæreste, men jeg går heldigvis ikke rundt og ønsker meg en. Lettere sånn, tror jeg.

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Ønsker deg en super jul og et fantastisk 2010. :nissekonekyss:

Tusen takk, Skravla!

Og alle gode ønsker til deg også!

Dette har vært en utrolig lat dag. Har gjort litt skolearbeid, utover det har jeg surfet litt, lest litt aviser, sett på TV... I morgen skal jeg rydde og male litt, og kanskje bevege meg litt mer enn ca 100 skritt i løpet av en hel dag. :roll: Det er deilig med en slik dag da, men helt unyttig!

Det var egentlig en fin feiring hjemme hos eks og noe av hans slekt i går. Alt ble ikke helt slik som jeg ville ha gjort det, men han laget sin type jul i beste mening og det ble bra! Fikk som vanlig utrolig mye fint. Jeg er så heldig.

Ellers ikke mye nytt å melde. Er ikke så mye her for tiden. Eller er mye her (dessverre, det går bort alt for mye tid her), men skriver ikke stort. Litt bekymringer å tygge på med både det ene og det andre, bla det ene barnets operasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Den nye?) Unicef-"reklamen" er så fryktelig. Jeg så den for første gang i dag, og den sitter som en vond klump i magen enda. De to små guttene som går gatelangs og tigger. Dene ene som gråter store tårer. og de voksne som etter all sannsynlighet misbruker dem. "Vi får lekebiler av de som slår oss..."

Herregud, tenk å være barn i denne verden og ikke ha en voksen, trygg person med deg på ferden. Jeg griner bare av tanken.

Med all den jævla ondskapen overraskende mange klarer å få seg til å utøve, tenker jeg med gru hva som skjer med forsvarsløse barn som ingen merker om forsvinner..... Eller som ingen passer på at mette. Eller trygge. Eller glade. Eller har et fang å krype opp i.

:cry3:

Og her sitter jeg i all min overflod og trygghet, og "masserer" mine bekymringer. Verden er jammen urettferdig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OMG!

I dag fikk jeg svi for ikke å ha måkt snø i går. Jeg har nå måkt i over tre timer. Nærmere fire, tror jeg faktisk. :overrasket:

Men det er jo godt også, eneste trimmen jeg får for tiden er snømåking, synes jeg. Og det var jo deilig vær.

Og jeg fant et julekort i postkassen fra Alheli med søte små på. Tusen takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må se The Shining glimtvis, for hun som spiller kjæresten ser så inderlig fjern ut at jeg får helt mark.

Okay, jeg er sikkert umoden, men hallloooooo...!?

:roll:

Hmmmm....

Erre mulig?

Men det måtte bare ut... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ærlig talt... haloooo?!

:ler:

Er så mett at jeg nesten sprekker, årets deilige pinnekjøttmiddag er nettopp satt til livs. Og her sitter jeg med skinke, ost og cola. jaddda :himle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke spist så mye ordentlige måltider i julen. Julaftenmiddagen ble litt "haltende", men de to siste dagene har jeg laget julemat til meg selv og det er ikke så stas. I går ble det salat, i dag brødskiver.

Men det er utrolig hvor mye annet jeg klarer å putte i munnen som er proppet med kalorier......

*ruller bort til kjølekapet*

I morgen er det familieselskap, og der vet jeg at jeg får nyyyyydelig kalkunmiddag og karamellpudding.

Dillemaet nå er om jeg skal be med eks eller ei (og dermed barna)... Æsj, det er ikke så lett å finne ut av. Teller på knappene...

Endret av Ellevill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...