Gå til innhold

Tankespinn II

Ellevill

Anbefalte innlegg

Siden jeg nevnte Bonytt her i går: Gavetips: Håndsydd mappe av rådyrskinn til skokremen, kr. 1150,- sto det blant annet så fint i julegavetipsene. Jeg tror jeg dauer! :dåne:

Og et annet sted i bladet annonse for følgende produkt (den har jeg sett flere ganger både på TV og i magasiner, og jeg er lam(bi)slått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden jeg nevnte Bonytt her i går: Gavetips: Håndsydd mappe av rådyrskinn til skokremen, kr. 1150,- sto det blant annet så fint i julegavetipsene. Jeg tror jeg dauer! :dåne:

Og et annet sted i bladet annonse for følgende produkt (den har jeg sett flere ganger både på TV og i magasiner, og jeg er lam(bi)slått.

Jeg ler meg fillete av den første. :hoho:

Den andre skjønte jeg ikke en gang. Jeg ser ikke nie særlig på TV. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ler meg fillete av den første. :hoho:

Den andre skjønte jeg ikke en gang. Jeg ser ikke nie særlig på TV. :sjenert:

Flere som har lakenskrekk? ;)

Det jeg mente med den andre var bare at jeg synes det er så fullstendig meningsløst. Jeg var sikkert litt uklar, annonsene i bladene ser ikke akkurat ut som den jeg lenket til, men temaet er det samme (fargebruk, bilder, tekst...).

Det er altså snakk om dopapir, eller toalettpapir som det kanskje skal omtales som i det offentlige rom. Og en fantastisk designer har nå laget et ekslusivt nytt design på Lambipapiret. Men husk: Det er kun et begrenset opplag, dette er ikke noe du kan regne med å grafse med deg fra Rema når som helt. Ne-hei!!.

People have the right to a good and a esthetically strong design no matter what the product is.

Ser man det.

Og dette blir presentert i elegante annonser.

:rope: DET ER DOPAPIR, FOR GUDS SKYLD! HALLO???

Folk dør av sult, krig og sykdom - og her reklamerer vi for dopapirdesign av fremadstormende designere... Det er til å grine av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når man først er inne på reklame. Fikk noe i posten i dag fra et reisebyrå. Jeg har jo ikke råd til å dra noe sted, så det gikk rett i Det Store Arkivet.

Men hva så jeg ikke på forsiden før det ble eliminert?

Jo, det fengende:

Livet er ikke dagene som går

- men dagene du husker

Ikke pokker!

Jeg blir provosert. Takke meg til hverdagene (også). Det er mye glede og lærdom og vekst og kjærlighet i en dag som ikke nødvendigvis blir risset inn i hukommelsen. Rart det er mange som er misfornøyd med livet sitt, hvis dette er hva man skal leve opp til.

Like dust som:

Fordi du fortjener det!

Endret av Ellevill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dallandra

Her kan jeg ikke annet enn å :ler::Nikke: og :riste: på alle de riktige stedene.

*kjøper stor lambipakke med bare hvitt papir, fordi rørleggeren sier det er best!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt rart å tenke på at noen gir venninnegaver i det prissegmentet (skokremposer i reinsdyrskinn). Det er en annen verden.

Ang designer-dopapir: Jeg syns det er provoserende og har reagert på denne annonsen. Ikke minst i et øko-perspektiv. Noe så meningsløst. Hvor mye ressurser er puttet inn i dette konseptet? Utvikling, design, selve produksjonen, reklame på glosset papir, osv. Jeg syns det blir et symbol på alt som er urettferdig og ødeleggende i verden. Selv om det bare er dopapir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Miss O'Hara

Enig med siste taler.

Ler høyt av forslag til venninnegave. Jeg tror mine venninner hadde blunket forbløffet om de hadde pakket opp noe sånt fra meg... selv hadde jeg antagelig blitt middels irritert, mest fordi 1. skokrem?! og 2. pose til skokrem?! og 3. ...av reinsdyrskinn?! Why?

Jeg tar en billig vinflaske any day :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alhelí
Like dust som:

Fordi du fortjener det!

Vel...den der bruker jeg til litt av hvert... :sjenert::fnise:

Venninnegave, ja. Der minnet du meg på at jeg hadde den uhyrlige ideen i fjor at jeg skulle strikke pulsvanter til min venninner. Det ble én vante til én venninne. Jeg sendte den dog i posten, og den andre fikk hun i...tja...det kan vel ha vært i mars en gang, og den så fullstendig annerledes ut enn den første. :fnise: Så tenkte jeg at neste år, da skal jeg sette den geniale ideen ut i livet. Jeg synes jo fortsatt ideen er bra, men det skjer jo ikke. Kanskje jeg skal sy noe av rådyrskinn i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan jeg ikke annet enn å :ler::Nikke: og :riste: på alle de riktige stedene.

*kjøper stor lambipakke med bare hvitt papir, fordi rørleggeren sier det er best!*

Jeg kjøper også Lambi stort set, men spar meg for ekslusiv design, limited edition og unik utrykksform.... Og annonser som skal se sobre og elegante ut. :spoing:

Det er litt rart å tenke på at noen gir venninnegaver i det prissegmentet (skokremposer i reinsdyrskinn). Det er en annen verden.

Jeg vet ikke om dette var ment som venninnegaver, mer som gaver generelt.

Men jeg tror jeg hadde begynt å grine om jeg hadde fått noe slikt. Alvorlig talt, betal heller strømregningen min.

Min skokrem ligger for øvrig hulter til bulter i en liten kurv fra IKEA - det holder for meg.

Jeg har forresten tenkt å gi denne som venninnegave til noen i år i år. :fornuftig:

De er kjempesmarte!! De settes inn i stikkontakten og begynner automatisk å lyse om strømmen går, slik at man slipper å famle seg frem i mørket. Og fungerer ellers som en kjempeeffektiv lommelykt med godt lys!! *Dagens reklame*

Enig med siste taler.

Ler høyt av forslag til venninnegave. Jeg tror mine venninner hadde blunket forbløffet om de hadde pakket opp noe sånt fra meg... selv hadde jeg antagelig blitt middels irritert, mest fordi 1. skokrem?! og 2. pose til skokrem?! og 3. ...av reinsdyrskinn?! Why?

Jeg tar en billig vinflaske any day :ler:

Ikke reinsdyrskinn...

Rådyrskinn!!!

:roll:

Eller rådyrt skinn, om du vil.

:hoho:

Det ble én vante til én venninne. Jeg sendte den dog i posten, og den andre fikk hun i...tja...det kan vel ha vært i mars en gang, og den så fullstendig annerledes ut enn den første.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang designer-dopapir: Jeg syns det er provoserende og har reagert på denne annonsen. Ikke minst i et øko-perspektiv. Noe så meningsløst. Hvor mye ressurser er puttet inn i dette konseptet? Utvikling, design, selve produksjonen, reklame på glosset papir, osv. Jeg syns det blir et symbol på alt som er urettferdig og ødeleggende i verden. Selv om det bare er dopapir.

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaggu ser det ikke ut til at jeg må lete gjennom utlyste stillinger igjen.

Dette er 3. gangen på like mange år, og det er så slitsomt. Slitsomt å måtte tjene minimum det jeg tjener i dag, ellers må vi flytte. Få en jobb som passer både mht interesse, miljø og geografi. Lære meg nye bedrifter å kjenne, nye arbeidsoppgaver.

:cry3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Miss O'Hara

Gjett om de har spesialdesignet dopapir for slike bryllupskurver eller hva det nå heter... med typiske bryllupsmotiver; to ringer tvinnet i hverandre, to duer, snørrunger i tyll med en pute med ringer på, etc. Det er bare et tidsspørsmål før man kan scanne bilder av brudeparet for det bruk. Eller kanskje de kan det allerede, what do I know...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Dallandra
Gjett om de har spesialdesignet dopapir for slike bryllupskurver eller hva det nå heter... med typiske bryllupsmotiver; to ringer tvinnet i hverandre, to duer, snørrunger i tyll med en pute med ringer på, etc. Det er bare et tidsspørsmål før man kan scanne bilder av brudeparet for det bruk. Eller kanskje de kan det allerede, what do I know...

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke mistet jobben, men jobben skal flytte. Jeg har allerede i underkant to timer reisevei, og synes det er drøyt nok.

Neste år vil veien bli ganske mye lenger og arbeidsplassen vil ikke få parkeringsmuligheter. Så nå må jeg enten dra hjemmefra senest kl. 06.30 hver dag (i håp om KANSKJE få parkert) eller ta kollektivt (som blir bil - tog - buss - gå), og det har jeg rett og slett hverken ork, lyst eller tid til.

Bu-huuu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...