Gå til innhold

Tankespinn II

Ellevill

Anbefalte innlegg

Jeg synes malt panel er veldig pent, og hadde dette væørt et "vanlig" hus ville jeg nok malt, revet vegger og tapetsert uten kvaler.

Men i dette huset føler jeg at det bryter med stilen. Og det er vel en sjelden perle, føler jeg. Uten at jeg egentlig har peil.

Det er litt som å ta et f.eks. et funkishus og sette inn rosemalte dører... Omtrent, da... Øhhh, dårlig eksempel... :sjenert:

:)

Jeg skjønner jo hva du mener, og å tapetsere og rive vegger ville jo vært helt uaktuelt. Men å lysne panelen ville jo ikke forandret på inntrykket mener jeg. Nå synes jeg gammel, ubehandlet panel som har mørknet så mye er veldig stygt, det blir mørkt og deprimerende å bo med. Det ble jo ikke bygd slik heller, ny, ubehandlet panel kan jo være fint. Men maling burde man sikkert også være forsiktig med ja, men jeg tror at det kunne funket også. Hadde jeg hatt råd til det huset hadde jeg nok hatt råd til å leie inn noen eksperter som kunne hjelpe til også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elastica
Kjempefint hus!

Det er bare å begynne å spare... :klovn:

Menne.... Den rislampa fra Ikea? Ikke en lampe jeg forventet å finne der, for å si det sånn. :fnise:

Gulrøtter, man trenger gulrøtter. For å baske seg gjennom schwære arbeidsoppgaver, logistikkpes, dårlig samvittighet. Gulrøtter for seg selv, gulrøtter som involverer barna.

Hva er dine gulrøtter?

Jeg må bare kommentere denne. Da jeg snakket med arkitekten vår angående belsyning på hytta vår (som er en moderne hytte med et veldig rent uttrykk) så foreslo han også enkel rislampe som hovedbelysning i stuen. I starten synes jeg det var snodig, men etterhvert tenker jeg at det kanskje ville vært fint likevel. Vi valgte altså ikke rislampe... Kanskje noen rett og slett har en greie for rislamper? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alhelí
Jeg må bare kommentere denne. Da jeg snakket med arkitekten vår angående belsyning på hytta vår (som er en moderne hytte med et veldig rent uttrykk) så foreslo han også enkel rislampe som hovedbelysning i stuen. I starten synes jeg det var snodig, men etterhvert tenker jeg at det kanskje ville vært fint likevel. Vi valgte altså ikke rislampe... Kanskje noen rett og slett har en greie for rislamper? :fnise:

Har rislampe selv, jeg. Riktignok på barnerommet, da, men synes i utgangspunktet rislamper er fine. Men må innrømme at jeg måtte myse litt da jeg så lampa i huset til Ellevill (hehe, "huset til Ellevill"), det hadde jeg ikke ventet. Men hvem vet, kanskje det er superhot og riktig med rislamper en funkisbolig fra 60-tallet. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica
Har rislampe selv, jeg. Riktignok på barnerommet, da, men synes i utgangspunktet rislamper er fine. Men må innrømme at jeg måtte myse litt da jeg så lampa i huset til Ellevill (hehe, "huset til Ellevill"), det hadde jeg ikke ventet. Men hvem vet, kanskje det er superhot og riktig med rislamper en funkisbolig fra 60-tallet. :ler:

Kanskje det? :)

Jeg ser nå at det av innlegget mitt ser ut som jeg ikke liker rislamper selv, men det er altså feil! Jeg har også rislampe på barnerommene, og det passer kjempefint. Men jeg må også si jeg stusset ørlite over arkitekten som foreslo rislampe til oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Gåsemor, her hadde jeg helt klart trengt hjelp. Ikke for det, jeg kommer aldri til å eie et slikt hus i den prisklassen uansett.

Jeg liker rislamper, jeg! Men har ingen selv. Men for egen del stusset jeg over rislampe fordi det er noe jeg med en gang assosierer med en billig lampe fra IKEA, og dermed så litt malplassert ut i akkurat dette huset. Tror det bare var fordi det var tomt, og lampen dermed ble så iøyenfallende, hadde aldri tenkt på det ellers. Tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syter og klager om tanna til alle som gidder å høre. Når de begynner å flakke litt med blikket, tar jeg tak i dem og tvinger dem til å høre og se. :nigo: Nesten.'

Men jeg får mange diagnoser og prisoverslag. Helt opp i 10.000,-!!!!!! Det går faktisk ikke. Da må jeg ta av pengene som jeg har ruget på til badet - og som allerede det er tatt for mye av.

Ja, ja - skal til tannlegen på onsdag. Får høre dommen, da....

:cry3: :cry3: :cry3: :cry3: :cry3:

Dumme, dumme, dumme, dumme meg som alltid utsetter og utsetter.

Det straffer seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fjodor D.
Jeg syter og klager om tanna til alle som gidder å høre. Når de begynner å flakke litt med blikket, tar jeg tak i dem og tvinger dem til å høre og se. :nigo: Nesten.'

Men jeg får mange diagnoser og prisoverslag. Helt opp i 10.000,-!!!!!! Det går faktisk ikke. Da må jeg ta av pengene som jeg har ruget på til badet - og som allerede det er tatt for mye av.

Ja, ja - skal til tannlegen på onsdag. Får høre dommen, da....

:cry3: :cry3: :cry3: :cry3: :cry3:

Dumme, dumme, dumme, dumme meg som alltid utsetter og utsetter.

Det straffer seg!

Ikke si slik da. Jeg må også bestille tannlegetime... Har bare utsatt det i noen måneder nå... Man bør jo gå ekstra mens man er gravid. Gjorde jeg? :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besti-hill ti-hime i måå-håren, Fjo-hodor! *hikst, hikst* Sni-hiillle deg!

*pusser nesen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjodor D.
Besti-hill ti-hime i måå-håren, Fjo-hodor! *hikst, hikst* Sni-hiillle deg!

*pusser nesen*

:grine: Har nettopp bestilt meg nye briller... Må vente til oktober, kanskje. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke den som vil tøreke av den bekeplata fire ganger om dagen, og jeg har en følelse av at ungene i alle fall ikke vil gjøre det. Men hva om man setter den inn med (masse) olje?

Sluk er det, men ikke membran. Her må alt rives ned, nytt gulv må støpes osv... :dåne:

Fuktighet eller om det er vann på benkeplata er ikke så farlig. Det er først når du

etter fra det et glass eller lignende der det er vått, at du kan få merker.

Olje må til uansett, men det kan bli merker likevel.

Min bror har en slik benkeplate på kjøkkenet, tross søl av unger, oppvask..

Har den bare en flekk som skyldes vannsøl.

Her kunne jeg tenkt meg å bo. Håkon Lies tidligere hus. Fint hus, nær saltvann.

Har sett litt på det huset og romløsningen spessielt. Lar meg ikke imponere.

Legg merke til kjøkkenet, ikke rare greiene. Går knapt an å lage middag der. ;)

Tannsympatiklem. :klem:

Endret av Toro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atmosfæren, Toro, atmosfæren. :fnise:

Også beliggenheten, da.

Jo .. men søren heller, skulle jeg bo der ville jeg måtte lage mat og det er det nesten ikke mulighet til. ( kjøkkenarealet ikke oppgitt )

Og så beliggenheten, inneklemt i en fufuskog, hva med utsikt ?? Sitte ute en

sommerkveld med litt mat og vin.. Tydeligvis noe arkitekten ikke tenkte på.

Nei ta meg heller med på hytta di Elastika, der vet jeg at jeg vil trives. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica
Jo .. men søren heller, skulle jeg bo der ville jeg måtte lage mat og det er det nesten ikke mulighet til. ( kjøkkenarealet ikke oppgitt )

Og så beliggenheten, inneklemt i en fufuskog, hva med utsikt ?? Sitte ute en

sommerkveld med litt mat og vin.. Tydeligvis noe arkitekten ikke tenkte på.

Nei ta meg heller med på hytta di Elastika, der vet jeg at jeg vil trives. ;)

Der er det god plass til å lage mat også! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har helt glemt: I forrige uke fikk jeg verdens koseligste setninger i en PM og for noen dager siden en veldig hyggelig hilsen i posten! Tusen hjertelig takk! Du vet selv hvem du er, hvis du vil gi deg til kjenne som den som gledet meg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alhelí
Jeg har helt glemt: I forrige uke fikk jeg verdens koseligste setninger i en PM og for noen dager siden en veldig hyggelig hilsen i posten! Tusen hjertelig takk! Du vet selv hvem du er, hvis du vil gi deg til kjenne som den som gledet meg! :klem:

Æsj, det var ikke meg... :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Æsj, det var ikke meg... :snurt:

Nei, men du har sagt så mye annet koselig og snilt og trøstende og morsomt og lærerikt gjennom tidene, så ikke vær lei deg for det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle jo legge meg. Men orker liksom ikke reise meg.... Og han fysakken nede er døgnvill og fortsatt våken. Godt vi enda har noen dager før han må opp kl. 7.

Og: Nå har begge begynt med linser!!!! :sjokkert:

I forrige uke.

Jeg trodde begge måtte ha briller, eks ordnet time hos optiker, og begge jammen fikk linser!!!

Minsten litt bekymret fordi han mente han måtte stå opp enda en time tidligere om morgenen slik at han både rakk å sette på (les: streve med) linsene og likevel rekke skolen.

I dag har begge spisset blyantene sine, sekkene er tømy for alskens rusk (!!) og det er rart at vi snart er i gang med hverdagen igjen. Fotballtrening i dag, så vi har så vidt begynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alhelí
Nei, men du har sagt så mye annet koselig og snilt og trøstende og morsomt og lærerikt gjennom tidene, så ikke vær lei deg for det. ;)

Skal prøve. Snufs.

Jeg skulle jo legge meg. Men orker liksom ikke reise meg.... Og han fysakken nede er døgnvill og fortsatt våken. Godt vi enda har noen dager før han må opp kl. 7.

Og: Nå har begge begynt med linser!!!! :sjokkert:

I forrige uke.

Jeg trodde begge måtte ha briller, eks ordnet time hos optiker, og begge jammen fikk linser!!!

Hvor gammel er minste igjen? Han er jo ikke sååå mye eldre enn min eldste? Hun hater nemlig brillene sine... :( Vil alltid ta dem av, synes selv at hun er så mye finere uten. Det skjærer meg i hjerte å se at hun skynder seg å ta dem av i spesielle situasjoner. F.eks. om det kommer besøk (ikke venninner, da, men om det f.eks. er voksne hun ikke kjenner) eller om hun skal i bursdag. Har tenkt at hun er altfor ung til å få linser på maaaange år enda, men allerede nå, altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...