Ellevill Skrevet 16. august 2009 Forfatter #241 Del Skrevet 16. august 2009 Kylling, salat, avocado, fetost, løk, "hjemmelaget" krutonger, tomat.... Og Cola. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjodor D. Skrevet 16. august 2009 #242 Del Skrevet 16. august 2009 Jeg får så vondt av deg, kjære Ellevill, det høres så ille ut å ha det slik du har det nå. Håper natten blir bedre enn du frykter, kanskje den ekstra halve tabletten gjør at du sover helt rundt? Ikke ha på vekkeklokke, vær vill og gal og kom for sent på jobb. Helsa først i morgen. Myntetips: Lag en marinade av en kvart liter tørr hvirvin, en stor skje honning, mynte- og sitronmelisseblader. Legg i ferske jordbær. Fyll i porsjonsskåler etter et par timer, hell over creme fraiche, som er iblandet noen skjeer melis. Noen mynteblader på toppen til pynt. Det er virkelig godt, altså! (Men jeg er redd du må spise det ofte om du skal få fortgang bortgang i myntesamlingen din. ) Hjemmelagede krutonger fikk meg til å huske at jeg skal lage litt snacks til Poirot, og da betyr det vel at jeg har litt dårlig tid nå. Jeg kjøpte deilig olje på Oliviers & co; jeg har litt olje i bunnen av en ildfast form (eller stekebrett, avhengig av hvor mange jeg skal lage til), legger på oppskåret pariserloff, baguette, loffskiver. Drypper olje på toppen av dem igjen, og strør på med urtesalt fra O&co. Stekes i ovnen til brødet blir sprøtt og godt. NAM! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjodor D. Skrevet 16. august 2009 #243 Del Skrevet 16. august 2009 Eller nei... Poirot begynner jo ikke før 22 i dag, og ferdig midnatt, hvilket er altfor sent for meg. Ja, ja, digitalboksen får ta det opp, da. Men jeg har i alle fall god til til å lage snacks da! Og finne Cola (zero). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 16. august 2009 #244 Del Skrevet 16. august 2009 Ja, ikke sant!! Og det tåler alt, overvintrer i potter og hvis det blir litt stygt (for mange strå eller gulner av tørke) er det bare å grave opp den fineste planten og starte på nytt igjen. Jeg sender deg gjerne, hvis du vil! Tusen, tusen takk. Alt det du står oppi nå, så tenker du på å sende meg pyntegress? Du er virkelig noe for deg selv. Jeg tror ikke jeg får realisert planene mine før til neste år, så jeg kan heller si fra da. Men tusen takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alhelí Skrevet 16. august 2009 #245 Del Skrevet 16. august 2009 Jeg har erfart at sånn kjølemaske rundt øynene kan funke på hodepine... og Hvor lenge har du tatt sovemedisin? Det er visstnok slik at den mister effekten etter en stund, men du har vel ikke tatt så lenge? Høsten for 3-4 år siden hadde jeg problemer med å sovne på kveldene. Samme periode hadde jeg begynt på Acem-meditasjon. Etter hvert ble det klart at det var nesten umulig for meg å meditere uten å sovne (vet ikke hvor mange ganger jeg ramla ned fra stolen under mediteringen, litt flaut... ), og da jeg etterhvert begynte å ta ei økt i senga om kvelden, ble innsovningsproblemet mindre. Verdt et forsøk? Skulle gjerne byttet den kveldsmaten der mot min, gitt... (min siste plate Walters på lange, lange tider...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 16. august 2009 #246 Del Skrevet 16. august 2009 Åh for en deilig kveldsmat! Jeg er så sulten, eller egentlig ikke sulten, men jeg har så lyst på noe godt. Sjokolade eller en god smårett. Men har ingen ting i skapet og har vel spist nok for både i dag og i morgen... Men hørtes godt ut ja... Håper du får sove i natt. Syns det var lurt tips med meditasjon. Prøve det? Kanskje ungene må avlære alle triksene som gnagis har lært seg da? (hente avisen, gå med søpla, ta oppvasken, ryggmasasje, osv. Virkelig en flink liten gnager dette her altså)! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 16. august 2009 #247 Del Skrevet 16. august 2009 Jo også skulle jeg si at jeg vil veldig gjerne ha både mynte og sånn stripegress. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alhelí Skrevet 16. august 2009 #248 Del Skrevet 16. august 2009 Send gnager'n hit du, Kosemose! Kanskje jeg skal komme ned og synge nattasang for deg, Ellevill? Blir du med, Kosemose? Jeg kan noen veeeeldig fine... (Sjokolade eller en annen god smårett, that's my kinda girl! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 17. august 2009 Forfatter #249 Del Skrevet 17. august 2009 Her kunne jeg tenkt meg å bo. Håkon Lies tidligere hus. Fint hus, nær saltvann. Det hadde vært helligbrøde å male panelet, men jeg kjenner at jeg gjerne ville hatt noe lyse flater.... Men det hadde jeg nok hverken turt eller gjort. I alle fall ikke uten eksperthjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 17. august 2009 Forfatter #250 Del Skrevet 17. august 2009 Jeg får så vondt av deg, kjære Ellevill, det høres så ille ut å ha det slik du har det nå. Håper natten blir bedre enn du frykter, kanskje den ekstra halve tabletten gjør at du sover helt rundt? Ikke ha på vekkeklokke, vær vill og gal og kom for sent på jobb. Helsa først i morgen. Takk for omsorg! Det gikk greit med hodet, i det minste. Dyttet i meg det jeg fant i ren desperasjon. Og hodepinen ble nesten borte. Natten ble så som så. Lå lenge og vred meg etter å ha vært fornuftig og kun tatt én tablett. Innså snart at jeg ikke kom til å sovne, svelget en halv til og etter nye tre kvarter eller så, sov jeg. Som en sten. Klokka ringte lenge, lenge før jeg skjønte hva det var. Slet meg til slutt opp, kom for sent på jobb. Det ble ikke veldig mange timer, i alle fall ikke for meg som allerede er på underskudd, men det ble bra. Kunne ikke dra senere på jobb i dag eller ha hjemmekontor el.lign. Måtte levere noe i formiddag til et møte og må dessuten dra hjemover tidligere, for det er så smart her at skolen ikke begynner før enda et par dager. Så ungene er alene hjemme IGJEN. Min evige dårlige samvittighet.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 17. august 2009 #251 Del Skrevet 17. august 2009 Nydelig hus! Jeg ville nok ikke malt, men kanskje gjort noe med gulvet. Jeg er selv vokst opp i et ikke ulikt hus, og har gode minner knyttet til murvegger og umalt panel. Stilig i de rette omgivelsene. Det er mye man kan gjøre med tekstiler og møbler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 17. august 2009 Forfatter #252 Del Skrevet 17. august 2009 Tusen, tusen takk. Alt det du står oppi nå, så tenker du på å sende meg pyntegress? Du er virkelig noe for deg selv. Jeg tror ikke jeg får realisert planene mine før til neste år, så jeg kan heller si fra da. Men tusen takk. Jeg står da ikke oppi så mye?? Men uansett takk for både klem og gode ord Jeg sender pyntegress når det skal være. Bare si i fra når du vil ha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 17. august 2009 #253 Del Skrevet 17. august 2009 Jeg står da ikke oppi så mye?? Men uansett takk for både klem og gode ord Jeg sender pyntegress når det skal være. Bare si i fra når du vil ha! Jeg synes tannproblemene dine høres ille nok ut til å sette meg helt ut. (Og som du selv har skrevet - mangel på søvn.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 17. august 2009 Forfatter #254 Del Skrevet 17. august 2009 Nydelig hus! Jeg ville nok ikke malt, men kanskje gjort noe med gulvet. Jeg er selv vokst opp i et ikke ulikt hus, og har gode minner knyttet til murvegger og umalt panel. Stilig i de rette omgivelsene. Det er mye man kan gjøre med tekstiler og møbler. Veldig fint hus! Fine vinduer/vindusløsninger. Nydelig peiskrok. Murvegger er kjempefint. Og jeg synes kjøkkenskapet var kjempefint (dette med forskjellige nyanser på dørene). Og for noen omgivelser - grønn, utemmet frodighet og svaberg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 17. august 2009 #255 Del Skrevet 17. august 2009 Veldig fint hus! Fine vinduer/vindusløsninger. Nydelig peiskrok. Murvegger er kjempefint. Og jeg synes kjøkkenskapet var kjempefint (dette med forskjellige nyanser på dørene). Og for noen omgivelser - grønn, utemmet frodighet og svaberg! Enig i alt. Og kjøkkenskapene likte jeg også veldig godt. Ellers kunne nok badet trengt seg en liten oppussing, men da hadde jeg trådd varsomt frem og ikke laget noe veldig fancy. Bare noe som stod i stil til resten av huset. (Kanskje glassvegger i dusjen og dusjkar? ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 17. august 2009 Forfatter #256 Del Skrevet 17. august 2009 Kanskje ungene må avlære alle triksene som gnagis har lært seg da? (hente avisen, gå med søpla, ta oppvasken, ryggmasasje, osv. Virkelig en flink liten gnager dette her altså)! Sånne triks?? Serriøst? Hmmm.... Okay, da kan den få komme hjem igjen. Jo også skulle jeg si at jeg vil veldig gjerne ha både mynte og sånn stripegress. Værsågo'! Kanskje jeg skal komme ned og synge nattasang for deg, Ellevill? Blir du med, Kosemose? Jeg kan noen veeeeldig fine... Nattasang hørtes fint ut! :søvn: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 17. august 2009 #257 Del Skrevet 17. august 2009 Veldig fint hus. Men jeg hadde gjort noe med panelen uten å nøle. Lysnet det meste av den, malt noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 17. august 2009 Forfatter #258 Del Skrevet 17. august 2009 (endret) Jeg synes malt panel er veldig pent, og hadde dette væørt et "vanlig" hus ville jeg nok malt, revet vegger og tapetsert uten kvaler. Men i dette huset føler jeg at det bryter med stilen. Og det er vel en sjelden perle, føler jeg. Uten at jeg egentlig har peil. Det er litt som å ta et f.eks. et funkishus og sette inn rosemalte dører... Omtrent, da... Øhhh, dårlig eksempel... Endret 17. august 2009 av Ellevill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 17. august 2009 Forfatter #259 Del Skrevet 17. august 2009 Hjelp, jeg har mange og vanskelige oppgaver på jobb nå!!! :dåne: Virkelig! Jeg føler meg nesten litt maktesløs. Her skal det utarbeides schwære saker. Og unger som har vært alene hjemme i hele dag!! Og dårlig samvittighet. Og irritert på eks som har ringt ungene, oppdaget at de fortsatt er alene, og ringer meg med "Jeg synes du sa du skulle ha halv dag?". Jeg sur. Jeg gjør så godt jeg kan!!!! Ingen sin skyld, bare sånne dager som er stress. Som vanlig. Og *gjeeeeeesssssp!!!* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alhelí Skrevet 17. august 2009 #260 Del Skrevet 17. august 2009 Kjempefint hus! Det er bare å begynne å spare... Menne.... Den rislampa fra Ikea? Ikke en lampe jeg forventet å finne der, for å si det sånn. Gulrøtter, man trenger gulrøtter. For å baske seg gjennom schwære arbeidsoppgaver, logistikkpes, dårlig samvittighet. Gulrøtter for seg selv, gulrøtter som involverer barna. Hva er dine gulrøtter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå