Gå til innhold

Kvinnlige geeks :o)

Andrelinoge

Anbefalte innlegg

Kjenner ingen dame/jente super geeks og det er trist. Trur nok det er dame/jenter eg ville likt veldig godt :rødme:

Eg er super geek på både godt og vondt. Teikneserier, rollespel (pensjonert), filmer, TV serier, "gadgets", filmeffekter, bøker, miniatyrer osv.

Min mor er faktisk litt geek og. Ho er fjellvandrer geek. Min bror er geek, han er kostholds og trenings geek. Min Søster hmm trur eg ikke er so mye geek, ho er skredder/designer so,,,kanskje litt design geek :)

Kjenner eit par jenter som er litt geek, eine er harry potter geek+mobil geek, og ei er singstar geek. Og ei som var World of warcraft geek men ga seg.

Vet det finnes mange kvinne/dame super geeks i feks USA, men hva med Norge da?

Og da tenker ikke på geeks som "band geeks" "harry potter geeks" "klær Geeks" "Tech geeks" "foto geeks" osv.

Men fantasy filmerbøker/xena/stargate/Browncoats/Trekkie/dr who/LARP/Cosplay osv.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer jeg også på?

Jeg er nerd når det kommer til musikk, men det er liksom ikke det mange forbinder med nerd eller geek!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel trur det er mange definisjoner på hva ein geek er. Men hovedsaklig er det vel drømmere, noen som er ekstremt opptatt av ein eller fleire "geeky" ting. Mange blir spesialister fordi dei bruker so mye tid på slikt. Det har lite samfünns nytte bare eigen verdi.

Noen geeks greier seg veldig bra,,,slik som Kevin Smith, George Lucas, Joss wedon. Ikke slik som nerds som sel meir av seg sjølve, sin kunnskap og produkt. Geeks konsumerer mer ting. Feks.

Det at ein les alle fantasy bøker ein kommer over + ser alle fantasy filmer og serier = fantasy geek

Det at ein ser/har sett alt av star trek betyr at ein er star trek geek.

Det at ein har alle harry potter bøkene, har plakater/figurer, + alle filmene = harry potter geek.

Ein kan faktisk være geek av å være opptatt av mote ha tusenvis i mote klær og sko...= klær/sko geek.

Musikere, skuespillere, og forfattere kan og være geek. Setter all sin energi, penger, tid, og draumer inn på å bli noe.

Tech geek/ gadget geek/mobil geek. Er opptatt av tekniske dupeditter, mobiler, musikk anlegg, data..ofc i stor skala.

Tiger woods er ein geek, for han ånder og lever for golf.

Eit eksempel er ein eg kjenner som fann ut at han ville begynne å hobby fiske, endte opp med at han brukte 30,000 på fiske utstyr og gjorde ikke anna i månedsvis + supplerte på med utstyr. Dette er snakk om elvefisking so ingen båt/påhengs involvert. Normale folk hadde nøyd seg med å legge ut 500 kroner på utstyr og synes det er greit...ein "geek" går litt lenger....

Beste måte å beskrive det,,,ein person som er ekstremt hekta på noe. Om det er TV serier, filmer, foto, bil styling, osv.

Håper det hjelper...

Simon Pegg forklarer det godt her synes eg...

Endret av Andrelinoge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer jeg også på?

Jeg er nerd når det kommer til musikk, men det er liksom ikke det mange forbinder med nerd eller geek!

Dersom du har dungesvis av musikk cder, vinyl og slikt, og bruker mye tid og penger på musikk. Bredt spekter i musikk smak...er du nok litt "geek" "geeky".

Om ein har alle beatles vinyl og cder (eller elvis eller andre artister) + alle film konsertene. Kan tekstene på rams. Vet hvor beatles drog hit og dit. Lest bøker osv om drama rundt bandet og kan det på pugg...Det er litt nerdy ville eg tru.

Synes folk som er "Geeky" er fantastisk spennandes personer fordi dei har ofte bred underholdnings smak som mange kjenner til, men allikavel til det ekstreme.

Men ein "nerd", vel hadde ikke skjønt ein dritt om eg var med ein person som begynte å prate om at derom du kobler slik og slik på eit hovedkort på ei datamaskin skjer det og det...

"geeks" liker å bruke data og spel og tekniske dupeditter. Nerds liker å forstå korleis ting virker inne i datamaskina, og gjerne gjøre forandringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tanita
Vel trur det er mange definisjoner på hva ein geek er. Men hovedsaklig er det vel drømmere, noen som er ekstremt opptatt av ein eller fleire "geeky" ting. Mange blir spesialister fordi dei bruker so mye tid på slikt. Det har lite samfünns nytte bare eigen verdi.

Noen geeks greier seg veldig bra,,,slik som Kevin Smith, George Lucas, Joss wedon. Ikke slik som nerds som sel meir av seg sjølve, sin kunnskap og produkt. Geeks konsumerer mer ting. Feks.

Det at ein les alle fantasy bøker ein kommer over + ser alle fantasy filmer og serier = fantasy geek

Det at ein ser/har sett alt av star trek betyr at ein er star trek geek.

Det at ein har alle harry potter bøkene, har plakater/figurer, + alle filmene = harry potter geek.

Ein kan faktisk være geek av å være opptatt av mote ha tusenvis i mote klær og sko...= klær/sko geek.

Musikere, skuespillere, og forfattere kan og være geek. Setter all sin energi, penger, tid, og draumer inn på å bli noe.

Tech geek/ gadget geek/mobil geek. Er opptatt av tekniske dupeditter, mobiler, musikk anlegg, data..ofc i stor skala.

Tiger woods er ein geek, for han ånder og lever for golf.

Eit eksempel er ein eg kjenner som fann ut at han ville begynne å hobby fiske, endte opp med at han brukte 30,000 på fiske utstyr og gjorde ikke anna i månedsvis + supplerte på med utstyr. Dette er snakk om elvefisking so ingen båt/påhengs involvert. Normale folk hadde nøyd seg med å legge ut 500 kroner på utstyr og synes det er greit...ein "geek" går litt lenger....

Beste måte å beskrive det,,,ein person som er ekstremt hekta på noe. Om det er TV serier, filmer, foto, bil styling, osv.

Håper det hjelper...

Simon Pegg forklarer det godt her synes eg...

:ler: Unnskyld, men jeg tror du har misforstått ordets betydning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Unnskyld, men jeg tror du har misforstått ordets betydning!

Trur ikke eg har misforståt ordets betydning, kanskje eg skulle skreve "kvinner som driver med geeky ting" i staden for geeks. For ja geeks handler og mye om kunnskap, men driver ein med mye geeky ting blir ein litt geek (altså ein blir kunnskapsrik på geeky greier).

Kan ha bommet på eit par ting fordi det er so bredt spekter.

Desverre er det mange definisjoner på hva ein geek er. Før ordet geek brukte dei ordet freak.

A person with a devotion to something in a way that places him or her outside the mainstream. This could be due to the intensity, depth, or subject of their interest. This definition is very broad but because many of these interests have mainstream endorsement and acceptance, the inclusion of some genres as "geeky" is heavily debated. Persons have been labeled as or chosen to identify as physics geeks, mathematics geeks, engineering geeks, sci-fi geeks, computer geeks, various science geeks, movie and film geeks (cinephile), comic book geeks, theatre geeks, history geeks, music geeks, art geeks, philosophy geeks, literature geeks, historical reenactment geeks and roleplay geeks

Beste testen for å finne ut om du er ein geek er å lese det norke bladet "m", veldig mange av dei og om ein fårstår alle vitsane der. So er ein nok ein "geek"

Veldig mange av "m" sine vitse ruter er faktisk ikke forstålig for folk som ikke har "geeket" litt. Og da mener eg også detaljer som ka lue m har på og ka som står på skjorta til madamen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter dine definisjoner er jeg mmorpg-geek, hundegeek, fantasy-geek, rollespill (tabletop)-geek og Harry Potter-geek. Og jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vært PC-spill geek, skrivesaker-geek, manga-og-anime geek og gaia-geek. Nå tror jeg at jeg er film-geek:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Spill WoW og finn deg ei geek kjerring.

Ikke legg på deg at hun har en del rare meninger om livet og det vil gå helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

synes denne definisjonen er enkel og grei:

A Nerd is someone who is passionate about learning/being smart/academia.

A Geek is someone who is passionate about some particular area or subject, often an obscure or difficult one.

A Dork is someone who has difficulty with common social expectations/interactions.

dictionary.com gir denne definisjonen som jeg heller ikke synes er så fryktelig langt fra sannheten:

geek

  Slang.

–noun

1. a peculiar or otherwise dislikable person, esp. one who is perceived to be overly intellectual.

2. a computer expert or enthusiast (a term of pride as self-reference, but often considered offensive when used by outsiders.)

Jeg er glad i fantasy/sci-fi/gaming/gadgets men jeg er ingen geek/nerd. Og det til tross for at jeg har mine "die hard" perioder. En geek er ikke over middels inetereserrt i et emne, men mye mye mye mer.

Mulig at den norske fjortis versjonen er noe annerledes, da det er mye kulere å være geek nå. Jeg har truffet min andel, og uten unnak er dette veldige sære folk. Både nerder og geeker (og n00bs i spill). veldig sære.

Miss Josie Normal - 35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlo

Kan vel, og har blitt kalt, kalles for en "geek"

Jeg har siden jeg var liten värt sykelig opptatt av comicbooks, Marvel of course :P

Har lest det meste av fantasy vil jeg tro

Drev en del med laiv og rollespill som tenåring.

Spillt mmorpg i ca 12 år, Meridian whoho lol, var jo skikkelig BRA på den tiden. Etterhvert som årene kom og gikk så har jeg vel värt gjennom de fleste mmorpg som har blitt utgitt.

Det har värt vanskelig til tider å väre jente, men samtidig så geek. I dag er jo dette mye mer vanlig og mer akseptert, heldigvis, men jeg ble utstött på skolen og hadde ikke mange venner. Endte opp med at jeg hang mye med gutta som hadde samme interesser, så jentevenner har jeg aldri hatt faktisk, för nå i voksen alder (har et par venner av samme kjönn, men omgås ikke så mye med dem - igjen grunnet interesser)

Heldigvis har jeg funnet meg en samboer som også kan kalles for geek hehe og vi har mye av de samme interessene selvom vi er på hver vår kant av begrepet også.

Vi begge spiller mmorpg (var også i et spill vi traff hverandre), men comicbooks er min greie - hans har värt hacking og lignende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...