Gå til innhold

Vil ikke amme...


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

nei amming er ikke noe du skal grue deg til ihvertfall! etter amming blir faktisk som jeg har sett brystene til mødrene mindre, i hvertfall ikke større etter på! :wink:

nei begynner du først å amme vil du få mye glede ut av det, og du ser at babyen din koser seg fælt også, og et helt spesielt bånd vil knyttes sterkere til dere!

skulle det skje at babyen din skriker og vil ha mat når du nylig har gitt den pupp, og du er på en offentlig plass, og det er vanskelig å finne en plass å amme på,og den vil ha mer etter bare en time eller halvtime, ja gjør som meg: ha med ei flaske med morsmelkerstatning hvor enn du ferdes, det vil gjøre deg tryggere!

lurt tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest celine
Akkurat der der med amming er også noe jeg virkelig gruer meg til. Har hatt svært store komplekser for puppene og de er ikke borte enda. Ønsket meg brystkreft sånn at jeg kunne fjerne de jeg.. Har selvsagt vokst fra det, men allikevel..

Jeg har ikke bestemt meg for hva jeg vil. Vil ikke gjøre det før jeg har fått baby, men jeg kommer neppe til å amme i offentlighet ihvertfall. Klarer ikke engang at legen skal se de jeg..

Mitt problem kom fordi det var jeg som fikk pupper først i klassen tror jeg. Har nemlig ikke så ekstremt store pupper (B/C cup) og de henger ikke, men.. Nei, æsj.. :(

Må legge til at det ikke plager meg det minste at andre ammer. Kunne godt sittet i et rom fullt av ammende mødre jeg. Problemet er MINE pupper..

Dette var jo ikke det samme problemet som ditt, Rhina, men det er ihvertfall fler enn deg som føler amming som et problem...

Lykke til uansett :D

Hihi, tror vi har ganske motsatt "problem" egentlig..

Har ammet to barn, og i ettertid funnet ut at det hadde vært fint om de syntes utenpå klær iallefall.. (uten bh med geleinnlegg)

Har ammet så og si overalt. Med litt store gensere eller t skjorter er det jo ingen som ser noe likevel. Barnets hode skjuler det som er verdt å se, og det har aldri vært noen som har stirret heller..

Når barnet skriker og er sultent, er det greit å kunne gi mat med en gang. (Fins faktisk mange plasser å stikke seg bort på i byen) Å da skulle begynne å varme flaske, kan jeg ikke forstå at er så enkelt. (Lurer veeeldig på hvordan dere ikke- ammende takler dette ) Måtte gi flaske en liten periode selv, og det var en lidelse å høre på den intense gråten til flasken var varm nok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest there

Jeg kan ikke forstå hvordan noen kan dømme mennesker for at de ikke vil amme!?! Å amme er ikke den helt store kosen som alle supermødre vil ha det til. Det er hardt arbeid og vis man ikke føler seg konfortabel med amming, så kan det da bli mere stress en kos. Så slapp av og nyt de stille stundene når barnet spiser av flaske og gjør de mest mulig nær, så vil det nok gå bra! Vi er vel flere som klarte oss på MME når vi vaks opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
Det er hardt arbeid og vis man ikke føler seg konfortabel med amming, så kan det da bli mere stress en kos.

Helt enig. Men det forutsetter at man har prøvd å amme et barn. Har man prøvd, har man sine grunner hvis man ikke vil fortsette. Har man ikke prøvd uten å ha sterke traumer, er man sær. Det mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kittykat, ikke innlogget

Det er ikke snakk om å være sær. Hun vet hva hun vil og det er hun som sliter med dette, ikke vi. Vi har ingen rett til å si at du må amme, du må ditt, du må datt. Hvis hun ikke vil, så vil hun ikke og jeg skjønner henne så altfor godt.

Det er nok ammepress i dette landet og det er ille nok at hun skal få det samme fra vilt fremmede personer på nett.

Mitt råd til henne er å gjøre det HUN vil og stå for det uansett hva andre måtte mene.

Man må ikke ha ammet først før man bestemmer seg for å ikke amme.

Hun vet som sagt hva hun vil og hun har jo selv skrevet at hun sliter med dette pga forskjellige ting. Så enkelt er det........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Når hun legger det ut her, og nevner grunnene hun har (gode grunner, men de kan påvirkes) må det da være greit å komme med sine uttalelser synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest celine
Når hun legger det ut her' date=' og nevner grunnene hun har (gode grunner, men de kan påvirkes) må det da være greit å komme med sine uttalelser synes jeg.[/quote']

Det er vel derfor det kom et slikt innlegg i utgangspunktet...? Å få kommentarer og andres synspunkter..

Jeg vil uansett gjenta rådet mitt om å vente med å ta den avgjørelsen til barnet er der. Følelser er en rar greie.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er til tider helt forferdelig å amme!!! Husker de første ukene med så såre vorter at tårene spruta bare jeg tok en dusj, eller skifta behå! Og ikke minst syns jeg at puppene hang ute hele tiden, babyen ble jo aldri mett!!!!

Og finne seg en stilling, eller et sted der ingen ubehagelige blikk slapp til har heller ikke vært det enkleste i verden. Ikke minst brystspreng!!!!! Ikke en jentekveld uten en tur på toalettet (helst midt i kø-tiden , og med bare en do i hele lokalet!) for å ”lette på trykket”. Og så blir likssom ikke sexen helt den samme, men fare for lekasje……

Nei, det har til tider vært forferdelig å amme, men nå har jeg gjort det i over 9 måneder og det har virkelig vært verdt det, og jeg gruer meg til den dagen jeg skal slutte!

Men heldigvis er det ingen som har presset meg til verken det ene eller det andre, jeg og klumpen min har funnet ut av det på egen hånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Man trenger ikke å varme flaske for å gi barnet morsmelkerstatning.... man kan gi kald også! bare kok opp litt friskt vann, avkjøl det til det blir kaldt og sett lokk over, og bland oppi pulver og vann i flasken til neste dag! vanskeligere er det ikke! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes amming er vakkert og naturlig og jeg har ammet på alle mulige steder, på trikken, på Oslo City, på alle mulige kafeer og i digre familie selskaper.

Synes det er kjempeegoistisk å avskrive noe barnet ditt har godt av p.g.a. dine tanker om din families holdning til sex.

Dessuten er ammingen en fantastisk del av babyperioden,

en bonding-situasjon du aldri vil oppleve maken til.

Amminegn er faktisk det jeg savner aller mest fra babytiden.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da synes jeg ikke du skal amme, så greit er det. Jeg hadde bestemt meg på forhånd om at det var noe jeg ikke kom til å like. Jeg orket ikke tanken på å ha mine pupper foran alles påsyn og heller ikke han eoen hengende der til alle døgnets tider. Men bestemte meg for å ville prøve, det gikk supert fra dag en. Og i dag er jeg glad jeg har ammet mitt kjære barn. Men synes du skal gjøre det som er rett for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...