Gå til innhold

Hvilke språk snakker du??

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hvor mange og hvilke språk snakker du?

Og hvilke har du planer om å lære?

Selv kan jeg norsk .

Kan også en del tysk, men tenker på å fordype meg i det, slik jeg lærer det skikkelig!

Holder nå på og lære meg spansk!

(Vurderer og lære swahili eller japansk senere...)

Mvh Clea :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Norsk, nynorsk og engelsk - no problem. Tysk går bra også. Fransk kan jeg litt. Har begynt å lære meg italiensk, spansk kan jeg de nødvendige turistgloser man trenger på bygden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vampie

norsk

engelsk

nederlandsk

spansk

fransk

vil lære meg bedre fransk og spansk, pluss italiensk, tysk, russisk og islandsk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er som Lea, jeg. Kan norsk, engelsk, litt tysk, litt fransk og bittelitt spansk. Engelsk, tysk og fransk har jeg hatt på skolen, spansk har jeg tatt på kveldskurs (og har vel egentlig glemt det meste).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Norsk, nynorsk, engelsk, svensk, litt tyrkisk, tysk forstår jeg ganske bra, men kan ikke snakke det så mye selv, men litt kan jeg.

Skal lære meg spansk siden vi flyttet til Spania neste sommer :D gleder meg allerede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenius

Folkens, da?

Hva mener dere med at dere *snakker* norsk og nynorsk?

(Siden spørsmålet faktisk var hvilke språk dere snakker.)

1. De fleste her til lands snakker én dialekt.

2. De som snakker flere, snakker uansett norsk.

3. Nynorsk er norsk!

4. Ytterst få mennesker snakker nynorsk, siden nynorsk er et skriftspråk. Norsk er ett språk med to skriftspråk, nynorsk og bokmål, det er ikke sånn at norsk er ett språk og nynorsk et annet slik som mange her i verden (ikke bare på KG!) ser ut til å tro.

*puh*

Det var oppklaringen for i dag. Over til spørsmålet:

Jeg snakker norsk og engelsk.

Og så forstår jeg naturligvis dansk og svensk, og en del tysk, fransk, islandsk og færøysk. Men jeg snakker dessverre ingen av disse språkene.

(Og jeg skriver både nynorsk, bokmål og engelsk.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk

Veldig flytende engelsk (bodd i USA)

Godt fransk

Brukbart spansk

... og på et eller annet tidspunkt skal jeg lære meg russisk, har jeg tenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker norsk, engelsk, fransk og italiensk.

Jeg vil gjerne laere: spansk, tysk, russisk og japansk.. men jeg tror jeg faar ta en ting om gangen og naa maa jeg foerst og fremst perfeksjonere italiensken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bloomy

Titt tei!!

Jeg snakker Engelsk, tysk og endel thai. Og norsk da, selvfølgelig. Så da var det sagt :P

*Squeeze*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker:

Norsk

Engelsk

Tysk

Litt italiensk

Forstår:

Noe spansk

Bittelitt fransk

Har planer om å lære fransk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakker flytende engelsk og bittelitt spansk. Har planer om å begynne på spanskkurs da vi mest sannsynlig kommer til å kjøpe sommerhus der. Greit å kunne språket ettersom mange spanjoler enten ikke snakker engelsk eller snakker dårlig engelsk.

Har lett for å ta språk så jeg kunne godt tenkt meg å lære fler.. Så vi får se.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanessa

Veldig godt engelsk

Godt tysk

Noenlunde godt fransk

OK spansk

Litt italiensk

Dette er altså språk jeg har hatt på skolen, pluss at jeg nå studerer engelsk på universitetet. Jeg snakker ingen av dem flytende, men har et godt språkøre og lett for å lære.

Språk jeg har lyst til å lære, er portugisisk og nederlandsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg snakker norsk og engelsk flytende (snakker engelsk hver dag) har hatt tysk og fransk på skolen som trenger å gjenoppfriskes, skjønner svensk og dansk ganske bra, har et spanskkurs et sted og skal begynne på italiensk til høsten tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvel

Jeg snakker norsk, mer eller mindre flytende engelsk, og litt spansk etter tre år på vgs. Har også hatt fransk B-språk i fire år, men det er utrolig hvor fort og mye man glemmer når man ikke bruker det! :o Jeg forstår fortsatt en og annen fransk glose, men kan ikke gjøre meg forstått for alt i verden. Litt synd, for det er et pent språk, og jeg skulle ønske jeg kunne snakke det skikkelig. Er litt redd for at det kommer til å gå samme vei med spanskkunnskapene nå, så jeg får vel finne meg noen å snakke spansk med. :)

I tillegg forstår jeg naturligvis svensk og dansk, og jeg skriver nesten like godt nynorsk som bokmål (i hvert fall med ordliste i nærheten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker norsk, nederlandsk og engelsk. Hadde tysk på videregående også så kan det sånn nogenlunde. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Norsk, engelsk, litt spansk, og forstår litt fransk. Har glemt all fransken jeg lærte i løpet av fire år på ungdomskole/vgs, men spansken henger litt i ennå.

Virvel: kanskje vi skulle ordne en tråd på spansk, så fikk vi praktisert litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...