Suzy Skrevet 27. mai 2009 #21 Skrevet 27. mai 2009 Mine håndledd er 17 cm og relativt kraftige - men jeg har også kraftig benbygning generelt (har målt i maskin som ser på kroppssammensetningen og jeg har sjelett som veier over 3 kg - normalt er mellom 2,5 og 2,7 for min høyde).
Gjest KateW Skrevet 27. mai 2009 #22 Skrevet 27. mai 2009 Mine er: mellom 14 og 15, skiller mellom høyre og venstre.
Gjest white tiger Skrevet 27. mai 2009 #24 Skrevet 27. mai 2009 mine er 17 cm, så de er ganske kraftige. men har kraftig benbygning også. sliter iallfall kraftig om jeg skal ha på meg armbånd uten lås for ikke å snakke om anklene.. ingenting som går rundt der.
Netha Skrevet 27. mai 2009 #25 Skrevet 27. mai 2009 12,5 cm. Finner aldri armbånd som passer (bortsett fra barnestr. da, slike med små marihøner og slikt. ) Ellers er jeg ikke spesielt slank, heller tvert imot, så håndleddene henger "dårlig sammen" med resten av meg. Greitt at NOE er tynt da Akkurat slikt med meg også!
Gjest Stjernedryss Skrevet 27. mai 2009 #27 Skrevet 27. mai 2009 Jeg har tynne armer, men mine håndledd er ca 14 cm. Selv om jeg er ganske tynn, tror jeg benbygningen min er forholdsvis kraftis. Jeg har også ganske kraftige ledd på fingrene.
Andale Skrevet 27. mai 2009 #28 Skrevet 27. mai 2009 Mine håndledd er 17 cm og relativt kraftige - men jeg har også kraftig benbygning generelt (har målt i maskin som ser på kroppssammensetningen og jeg har sjelett som veier over 3 kg - normalt er mellom 2,5 og 2,7 for min høyde). Å, sånn maskin har jeg lyst til å prøve! Hvor kan man få tatt sånne tester for å se kroppssammensetningen? Folk blir så innmari overraska når jeg sier hvor mye jeg veier (de som har spurt), de tror jeg veier mye mindre enn jeg faktisk gjør. Så lurer på om skjelettet mitt har en finger med i spillet der :gjeiper: Har ikke målebånd så får ikke målt håndledd, men de er ganske små. Mens leggene/anklene mine derimot er ganske så kraftige. hehe. merkelige greier..
Sunshine Skrevet 28. mai 2009 #29 Skrevet 28. mai 2009 Å, sånn maskin har jeg lyst til å prøve! Hvor kan man få tatt sånne tester for å se kroppssammensetningen? Folk blir så innmari overraska når jeg sier hvor mye jeg veier (de som har spurt), de tror jeg veier mye mindre enn jeg faktisk gjør. Så lurer på om skjelettet mitt har en finger med i spillet der :gjeiper: Har ikke målebånd så får ikke målt håndledd, men de er ganske små. Mens leggene/anklene mine derimot er ganske så kraftige. hehe. merkelige greier.. Men når det bare er noen hundre gram som skiller et lett beinbygging fra tung beinbygging så vil ikke det ha noe voldsomt utslag på vekta di. Husk at muskler veier mer enn fett, så er du godt trent veier du nok mer enn det ser ut til
Suzy Skrevet 28. mai 2009 #31 Skrevet 28. mai 2009 Å, sånn maskin har jeg lyst til å prøve! Hvor kan man få tatt sånne tester for å se kroppssammensetningen? Folk blir så innmari overraska når jeg sier hvor mye jeg veier (de som har spurt), de tror jeg veier mye mindre enn jeg faktisk gjør. Så lurer på om skjelettet mitt har en finger med i spillet der :gjeiper: Har ikke målebånd så får ikke målt håndledd, men de er ganske små. Mens leggene/anklene mine derimot er ganske så kraftige. hehe. merkelige greier.. Maskina heter In Body og finnes på flere treningssentere og på 4M-klinikken (det var der jeg var). Jeg blir også tippet med en lavere vekt og jeg tror det rett og slett er fordi jeg er grovt bygget - det kan godt være tilfelle for deg og. Sunhine: Tror ikke noen tror at det gjør utslag på vekten med grov beinbygning, men det blir et visuelt bedrag, fordi grøvre beinbygning vil synes bedre og dermed virker man slankere.
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2009 #32 Skrevet 28. mai 2009 Mine håndledd er 18 cm og jeg er grovt bygget ja. @ Sunshine: En grov benbygning har en del å si på vekta, ikke i form av skjelettvekt selvsagt, men i form av kjøtt på bena, muskler, vann og blod.
Sunshine Skrevet 28. mai 2009 #33 Skrevet 28. mai 2009 Mine håndledd er 18 cm og jeg er grovt bygget ja. @ Sunshine: En grov benbygning har en del å si på vekta, ikke i form av skjelettvekt selvsagt, men i form av kjøtt på bena, muskler, vann og blod. Får man mer muskler (muskler er vel det man kaller kjøtt), vann og blod pga noe tykkere skjellet? :klø:
ynskje Skrevet 29. mai 2009 #34 Skrevet 29. mai 2009 Mine er ca 16,7 cm, variere litt på høyre og venstre. Har aldri tenkt over at jeg har spesielt store håndledd... Har ganske store og beinete hender også, så har ikke noe problem med å ta rundt håndleddet med tommel og pekefinger eller lillefinger
Gjest ~VanDora~ Skrevet 29. mai 2009 #35 Skrevet 29. mai 2009 Uten å ha lest hele tråden så kan det hende noen har sagt dette før, men jeg tror det er normalt om du kan ta rundt håndleddet med den andre hånden. Langfinger møter tommel
Gjest Fropessor Snurre Skrevet 10. juni 2009 #36 Skrevet 10. juni 2009 (endret) Det er vel noen andre faktorer som også spiller inn på tykkelsen; blant annet alder, kroppsbygning og etnisitet. En norsk kvinne på 30 år med kraftig kroppsbygning har kanskje litt tykkere håndledd enn en thailandsk kvinne på 25 år med spinkel benbygning? Endret 10. juni 2009 av Fropessor Snurre
NysgjerrigeNilsi Skrevet 10. juni 2009 #37 Skrevet 10. juni 2009 17,5cm. Er også kraftig bygget. Hadde vært morsomt å måle beinbygningen, jeg vet at jeg er stort bygd (brede, rette skuldre (bredere der enn over hoftene), bred rygg, kraftige armer og hender), men hadde vært morsomt å se!
Lune Skrevet 11. juni 2009 #38 Skrevet 11. juni 2009 14.5 cm, synes mine ser tynne ut. De er kansje ikke det da..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå