SynsLaser Oslo Skrevet 19. august 2009 #21 Skrevet 19. august 2009 (endret) Opererte øynene med prk på synslaser for 2,5 år siden. Har siden vært plaget med tørre øyne, dobbeltsyn og tredobbelt syn, lysømfintlighet og ikke minst - jeg ser dårlig og må bruke linser. Dette er ganske vondt, da øynene er veldig såre og "sensitive" etter operasjonen, hvor de skrapte vekk hele epitelet, som det heter. Jeg har saltvannsoppløsning i lomma, i veska, og selvsagt på nattbordet, for jeg får ikke opp øynene om morgenen før jeg har fuktet dem med saltvann, øynene sitter fast i øyelokket. Drypper øynene hvert kvarter, hver eneste våkne time. Som følge av dette har jeg selvsagt mye hodepine, og er ganske blakk, etter at jeg de siste årene har brukt 40.000,- på øynene mine. Hele greia holder på å ta livet av meg, og jeg vet ikke om jeg orker mer snart! Så tenk deg om. Jeg skulle gladelig betalt samme sum, for å få mine gamle øyne tilbake. Hei, Mitt navn er XXXXX. Jeg arbeider som kundekonsulent ved SynsLaser i Oslo. Historien din er helt ukjent for meg. Metoden du beskriver, hvor man "skraper" bort epitelet, har forøvrig aldri blitt brukt ved klinikken her. I Tromsø har kirurgene utelukkende utført cTEN* siden 2005. Hvor er du behandlet? Det finnes tre klinikker i Norge med navnet SynsLaser. Klinikken i Oslo og klinikken i Tromsø tilhører firmaet SynsLaser Kirurgi AS, mens klinikken i Trondheim tilhører firmaet SynsLaser Trondheim AS. Hvis du er behandlet i Oslo eller Tromsø, kan du kontakte oss på telefon XXXX, eller sende en e-post til XXXX. Klinikken i Trondheim kan nås på telefon XXXX. Hvis du virkelig har det slik som du beskriver, håper jeg inderlig at du kontakter oss slik at vi kan gjøre vårt beste for å hjelpe deg! Jeg har aldri tidligere hørt om noen som har hatt slike plager i så lang tid (2,5 år) etter en behandling. Det betyr selvfølgelig ikke at det er umulig at slikt kan skje. På lik linje med alle typer kirurgiske inngrep, er det også en viss komplikasjonsrisiko i forbindelse med laserbehandling. Både SynsLaser Kirurgi AS og SynsLaser Trondheim AS har jevnlige etterkontroller det første året etter behandlingen. Møtte du til disse? Hensikten med slike kontroller er 1) kirurgen sjekker at alt har gått som forventet 2) vi forsikrer oss om at du forlater oss fornøyd. Hvis jeg hadde vært deg, hadde jeg kontaktet klinikken hvor jeg ble behandlet for å avtale en etterkontroll. Siden du er logget inn på forumet som "gjest", er det dessverre vanskelig for oss å nå deg. Jeg håper du leser dette. Med mindre du kontakter oss er det dessverre en sjanse for at du forblir et mysterium for oss. Til andre som er interessert i laserbehandling: Alle som har spørsmål vedrørende laserbehandling, metoder og komplikasjonsrisiko er selvsagt også velkommen til å kontakte oss. Hvis du er usikker på hvor du eventuelt vil behandles, anbefaler jeg deg å kontakte flere ulike klinikker. De fleste tilbyr gratis forundersøkelser. Ved å møte til flere slike kan du lære mye om ulike metoder, og samtidig få et inntrykk av hver klinikk. Hvis mulig, kan det være lurt å få en forundersøkelse hos kirurgen selv. På forundersøkelsen bør du stille alle spørsmålene du lurer på. Inkluder gjerne disse på listen din: * Hvor godt egner jeg meg for laserbehandling? * Hva er fordelene med en laserbehandling? * Hva er fordelene, og ulempene, med de ulike metodene? * Hva er alternativene til en laserbehandling? * Hvilke mulige komplikasjoner kan oppstå? * Vil jeg muligens trenge mer enn en behandling per øye? * Må jeg bruke briller etter behandlingen? * Vil jeg trenge lesebriller? Med vennlig hilsen, XXXX *cTEN Epitelet fjernes med laserstrålen. Ingen kirurgiske instrumenter berører øyet. Innlegget er redigert iht reglene. Yvonne (mod) Endret 25. april 2010 av Yvonne
Gjest Vet_Nok Skrevet 21. august 2009 #22 Skrevet 21. august 2009 Uansett hvilke metode som velges er det aldri å anbefale noen å operere øynene sine. Du vil aldri få det samme synet som med briller/linser. Spesielt mørkesyn. Har selv blitt operert for ca 1 år siden. Finner det merkverdig at det er lov å markedsføre laseroperasjoner som det gjøres i dag, dette er blitt et salgsprodukt som det tjenes mye penger på. Uten at det settes fokus på alle som får varige skader eller defekter på øynene sine, dette hører man dessverre sjelden om. Det burde være en mye større opplysningsplikt for tilbyder av operasjoner, vanlige i dag er standard med mørkesynet, halo/starbust etc. Selv om du kanskje hører andre si: "alt ble så perfekt!!" Så bør du vurdere selv, ikke la andre anbefale deg en operasjon! Har du en jobb, et liv der du klarer deg med briller er dette aller best for deg! Det skrives om alle metoder, alle skal være best. Men ingen av metodene er best, langtidsvirkninger vet man for lite om enda.
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2010 #23 Skrevet 11. januar 2010 har trådstarter (lune) hatt noen som helst problemer etter operasjonen? hvordan er f.eks mørkesynet?
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. april 2010 #24 Skrevet 23. april 2010 Jeg gikk gjennom Godt Syn (en svensk bedrift som booker operasjoner hos Memira) for å få min LASEK behandling. De ga svært god support og oppfølging. Resultater ble 100 % eller korrigering av skjeve hornhinner og litt nærsynthet. Betalte ca. 21 000,-. Beste investeringen i mitt liv. ikke vurder å ta laseroperasjon - gjør det! merk: velg LASEK-metoden siden denne gir bedre legning av øyet (slik at du senere kan drive med fridykking, flyvning, fallskjermhopping etc. etc.. I tillegg er sjansene mindre for å miste nattsynet/ mørkesynet ved LASEK). Beklager dårlig struktur - har liten tid til å skrive.
Gjest Anonym Skrevet 23. april 2010 #25 Skrevet 23. april 2010 Jeg gikk gjennom Godt Syn (en svensk bedrift som booker operasjoner hos Memira) for å få min LASEK behandling. De ga svært god support og oppfølging. Resultater ble 100 % eller korrigering av skjeve hornhinner og litt nærsynthet. Betalte ca. 21 000,-. Beste investeringen i mitt liv. ikke vurder å ta laseroperasjon - gjør det! merk: velg LASEK-metoden siden denne gir bedre legning av øyet (slik at du senere kan drive med fridykking, flyvning, fallskjermhopping etc. etc.. I tillegg er sjansene mindre for å miste nattsynet/ mørkesynet ved LASEK). Beklager dårlig struktur - har liten tid til å skrive. Glemte å si at LASEK er den eneste behandlingen som kvalifiserer til "spesiell" militær tjeneste. Tenker da helst på spesialstyrkene og de diverse jeger-tjenestene (ikke flyverutdannelse).
Gjest blackbird Skrevet 22. februar 2012 #26 Skrevet 22. februar 2012 (endret) . Endret 22. februar 2012 av blackbird
Gjest Fagmann Skrevet 17. juli 2013 #27 Skrevet 17. juli 2013 Glemte å si at LASEK er den eneste behandlingen som kvalifiserer til "spesiell" militær tjeneste. Tenker da helst på spesialstyrkene og de diverse jeger-tjenestene (ikke flyverutdannelse). Glemte å si at LASEK er den eneste behandlingen som kvalifiserer til "spesiell" militær tjeneste. Tenker da helst på spesialstyrkene og de diverse jeger-tjenestene (ikke flyverutdannelse). Tull og tøys. Både cTEN, PRK og LASEK er godkjent.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå