Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har veldig lyst til å laseroperer øyene mine, men ser at de ulike klinikkene operer med ulike metoder og priser.

*Memira anbefaler Femtesecondo, for den metoden skal de ha 36000kr (kampanje nå).

*Synslaser anbefaler cTen, for den metoden skal de ha 24000kr.

*Godtsyn anbefaler Femtesecondo, for den metoden skal de 29750kr.

Jeg heller mot Synlaser, de mener at Femtesecondo er en meget omdiskutert metode, og at man heller bør velge cTen metoden. Det står på nettsiden:

Etter laserbehandlingen legges en bandasjelinse (myk kontaktlinse) på øyet. Denne beskytter øyet og skal være på i 4-7 dager mens epitelcellene igjen danner en 100 % sterk overflate. Man må påregne noe ubehag under tilhelingen dagen etter behandlingen.

Har noen blitt operert med cTen metoden og kan fortelle hvordan det fungere? Jeg skjønte ikke helt akkurat det der. Gjør det veldig vondt? Faller noe av?

Har noen erfaringer med Synlaser?

Selv har jeg bare hørt om Memira og mange gode erfaring derfra, men de er jo over 10 000kr dyrer. Jeg er student og har ikke akkurat så mye penger...

Er sånn i tvil om hva jeg skal gjøre!

Hører gjerne om Femtesecondo metoden også :)

Videoannonse
Annonse
Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Heisann

Jeg kan ikke svare på akkurat det du spør om, men jeg har noen tips til deg. Det aller lureste du kan gjøre, er å bestille time hos noen som er seriøse (lurt å sjekke litt først), for å diskutere inngrepet. Da kan dere sammen komme frem til hvilken metode som er best for deg, og om du i det hele tatt kan opereres. Er ikke alle som kan det.

Jeg ble operert på Haugesund Medisinske Senter for ca fem år siden. Jeg husker ikke hva operasjonen het, men det er den hvor du ser lynklart rett etter inngrepet, men så ser veldig uklart en måneds tid. Pga tynne og skjeve hornhinner var jeg på grensen for om jeg kunne opereres, men heldigvis på den trygge siden :o)

Operasjon pluss oppfølgning kostet rundt 40 000 kroner. Jeg vet hvordan det er å være fattig student, men det er dessverre ikke noe man kan ta hensyn til ved slike operasjoner.

Hvorfor du bør gå til seriøse leger; en onkel av meg gjorde det. Og fikk vite at han ikke burde ta noen operasjon. Han dro til noen andre som gjennomførte opersjon på ham. Det endte med at hornhinnen løsnet, og han måtte bruke både kontaktlinser og briller for å se noe som helst etterpå.

Så håper jeg noen andre kan svare deg på det du egentlig spurte om :o) Men iallefall, mitt beste tips; ta turen innom en klinikk for konsultasjon, og ikke bestill operasjon direkte :o)

Lykke til!

  • 2 uker senere...
Skrevet

Ble du noe klokere TS??

Jeg lurer selv på en slik operasjon, og vurderer sterkt synslaser. Skal ringe de i morgen for å få litt informasjon rundt behandlingen tenkte jeg!

Ingen som har erfaring med Synslaser og cTen metoden??

Gjest Gjest_vimsa_*
Skrevet

Jeg har opperert på Argus synssenter i Oslo, "hele" familen min og masse venner har gjort det etter meg.. Mener de bruker en metode som heter lassik.

De er superfllinke, og veldig seriøse. En veninne av meg trngte korrigereing etter 4 år og det betalte hun ikke noe for...

Skrevet

Jeg har bestemt meg for om jeg skal gjennomføre degt så blir det på Memira. Jeg synes de virker mest seriøse, og jeg har ikke lest om noen som har noen negative erfaringer med de. I tillegg kjenner jeg mange som har gjennomført operasjoner der.

Synslaser har jeg lest masse negativt om.

Jeg kan bare ta femtesecondo metoden pga. store pupiller. men får bare 20 000 kr på nedbetaling siden jeg er student. Dvs. at jeg må spare 16 000kr selv da.

Memira har klinikker i Sverige, Femtesecondo koster 26 000 NOK det med 3000kr i studentrabatt. Jeg vet ikke om du kan oppfølgingen i Norge, det skal jeg sjekke ut. For da skal jeg gjøre det der. Nærmeste klinikk ligger i Udevälla(?), ca 3 t fra Oslo.

Synes det er verdt å reise 3 timer får å gjøre, bussen koster 150 kr.

Skrevet

Du kan ta oppfølgingen her i Norge, har snakket med Memira.

Så da er det bare til å sette seg på bussen til Sverige og ta operasjonen der. Du sparer jo 10 000 NOK. :)

Skrevet

Hei,

hørte du mye negativt om Synslaser? Hadde nesten bestemt meg for å ta min operasjon der, men nå ble jeg usikker :(

Jeg har også vurdert å ta min i Sverige siden jeg bor ved svenskegrensen ;) Hvordan er det med finansiering når du tar den i Sverige?? Men det er jo flott at du kan ta oppfølgingen i Norge da, så slipper man å reise tilbake til Sverige hele tiden !

Vet du hva slags garanti Memira tilbyr dersom man må korrigere øynene på nytt??

Gjest Ødelagte øyne
Skrevet

Opererte øynene med prk på synslaser for 2,5 år siden.

Har siden vært plaget med tørre øyne, dobbeltsyn og tredobbelt syn, lysømfintlighet og ikke minst - jeg ser dårlig og må bruke linser.

Dette er ganske vondt, da øynene er veldig såre og "sensitive" etter operasjonen, hvor de skrapte vekk hele epitelet, som det heter.

Jeg har saltvannsoppløsning i lomma, i veska, og selvsagt på nattbordet, for jeg får ikke opp øynene om morgenen før jeg har fuktet dem med saltvann, øynene sitter fast i øyelokket. Drypper øynene hvert kvarter, hver eneste våkne time.

Som følge av dette har jeg selvsagt mye hodepine, og er ganske blakk, etter at jeg de siste årene har brukt 40.000,- på øynene mine.

Hele greia holder på å ta livet av meg, og jeg vet ikke om jeg orker mer snart!

Så tenk deg om. Jeg skulle gladelig betalt samme sum, for å få mine gamle øyne tilbake.

Skrevet

Huff, det høres ikke bra ut!

Hvordan har Synslaser forholdt seg til dette??

Skrevet

Jeg skal operers på Memira om to uker i Norge.

Jeg måtte helt til Stockholm eller Malmö for å gjennomføre Femtesecondo lasere, de hadde ikke det på klinkkene rett over grensa. Da ble de såpass mye ekstra i resieutgifter at jeg rett og slett valgte å gjøre det i Norge.

Jeg gleder meg som en liten unge.

En kollega gjorde det for cirka èn måned siden, hun ser som en drøm og har ikke hat noe vondt. Eller noen problemer! Samme klinikk og samme metode :)

Gjest Gjest
Skrevet (endret)
Opererte øynene med prk på synslaser for 2,5 år siden.

Har siden vært plaget med tørre øyne, dobbeltsyn og tredobbelt syn, lysømfintlighet og ikke minst - jeg ser dårlig og må bruke linser.

Dette er ganske vondt, da øynene er veldig såre og "sensitive" etter operasjonen, hvor de skrapte vekk hele epitelet, som det heter.

Jeg har saltvannsoppløsning i lomma, i veska, og selvsagt på nattbordet, for jeg får ikke opp øynene om morgenen før jeg har fuktet dem med saltvann, øynene sitter fast i øyelokket. Drypper øynene hvert kvarter, hver eneste våkne time.

Som følge av dette har jeg selvsagt mye hodepine, og er ganske blakk, etter at jeg de siste årene har brukt 40.000,- på øynene mine.

Hele greia holder på å ta livet av meg, og jeg vet ikke om jeg orker mer snart!

Så tenk deg om. Jeg skulle gladelig betalt samme sum, for å få mine gamle øyne tilbake.

Svaret borttaget, vänligen kontakta Hilde på hilde(at)kvinneguiden.no för att upprätta en firmabruker du kan svara med.

/Furstina (mod)

Endret av Furstina
Skrevet

jeg ble operert på Argus synssenter i oslo for 8 år siden, husker ikke hva metoden het ,men de bruker laser innenfra på en måte så det ikke blir så mye arr på utsiden av hornhinna. Jeg så som en ørn etter 2 timer og har siden gjort det .

  • 2 uker senere...
Skrevet

I morgen skal jeg opereres!! Gleder meg stort :D

Skrevet

Det gikk helt topp!

Hele prosessen gikk utrolig fort i "inn-ut". Fra jeg kom inn på operasjons rommet til jeg gikk ut tok det nøyaktig 3 minutter.

Det var ikke vondt i det hele tatt, og nå ser jeg like godt som en ørn.

Jeg kan ikke noe annet enn å anbefale det, og Memira kan jeg også anbefale :D

Strålende fornøyd!!!

Gjest Gjest
Skrevet
Det gikk helt topp!

Hele prosessen gikk utrolig fort i "inn-ut". Fra jeg kom inn på operasjons rommet til jeg gikk ut tok det nøyaktig 3 minutter.

Det var ikke vondt i det hele tatt, og nå ser jeg like godt som en ørn.

Jeg kan ikke noe annet enn å anbefale det, og Memira kan jeg også anbefale :D

Strålende fornøyd!!!

Hvilken operasjonsmetode tok du? Og hva kostet det?

Skrevet

Femtesecondo, 36000kr.

  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har i hvertfall bare gode ord om Memira, supet god oppfølging også :)

Nå har det gått litt over 2 uker siden, fortsatt uvirkelig at jeg kan se uten linser/briller. Sprøtt!! Det er sååå deilig :) :) :)

Skrevet

Tråden er ryddet.

  • Liker 1
Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Hei igjen.

Jeg vil svare litt på innlegget til "Ødelagte øyne".

Hva sa de du opererte hos om bivirkningene du opplever nå?

Jeg har også tørre øyne (som kan føre til hodepine, men må ikke tvinge de opp med saltvann), og er lysømfintlig. For min del er ikke dette pga operasjonen, jeg slet med disse tingene på forhånd også. Og jeg ble informert om at jeg var et unntakstilfelle om dette endret seg etter operasjon.

Så hvilken forhåndsinformasjon og hvilken oppfølgning fikk du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...