Gå til innhold

Nettdating

Gjest Sprelleman

Anbefalte innlegg

Gjest Sprelleman

Jeg ser at jeg er en av mange gutter som irriterer seg over manglende respns fra dere kvinner på nettdating steder.

Men, når jeg endelig får et svar tilbake og det blir utvekslet noen meldiger. Så dabber det fort av, og svarene stopper ofte etter noen meldinger.

Hva vil dere høre? Hva vil dere at gutter skal skrive om? Skal vi gå rett på sak og avtale en date? Eller bør vi røre litt rundt i grøten først for å se om det finnes noen felles interesser? Snakke om utdanning? Sex?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Purple Haze

Skriv om det som opptar deg, vær deg selv, gi av deg selv. Det største turn-off som finnes, er intetsigende meldinger som ikke gir noe inntrykk av hvem du er og hva du ønsker.

Og for guds skyld, ikke skriv om sex i 2. eller 3. melding. Det er bare lavmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Nettdating er som regel bortkastet tid for menn. Det er så uendelig mange menn og så forsvinnende få kvinner på slike sider at en forsvinner i mengden nesten uasnett. Slik sett er det bedre å manne seg opp og heller sjekke opp ute i den virkelige verden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men menn forventer jo å bli kontaktet med

"Hei, så fin profil. Ta kontakt!" og tom profil. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Men menn forventer jo å bli kontaktet med

"Hei, så fin profil. Ta kontakt!" og tom profil. :rolleyes:

I hine hårde dager da jeg ennå levde i troen på at snille menn kom seg noen vei prøvde jeg disse nttdatingstedene. Det hjalp ikke hva slags prfil en hadde. Med bilder, utfyllende tekst og kontakter mot kvinnene som var mer enn bare "Hei du er fin!". Når en kontakter noen og viser med all tudelighet at en faktisk har lest hva som står i profilen og det er HELT STILLE, hva skal en da gjøre? At damer blir lei av "Hei, skal vi pule?" og "Deilige pupper du har på det bildet" forstår enhver oppegående fyr. Det vi oppegående fyrer IKKE forstår er den totale stillhet en blir møtt med.

At en til slutt gir opp er ikke så rart. En kan gjøre hva en vil som mann på et datingsted og en vil aldri bli lagt merke til. Dethjelper ikke å være hyggelig, det hjelper ikke å være frekk, det hjelper ikke å være pen, det hjelperikke å vise interesse, det hjelper ikke å være høfflig. Det som det serut som om hjelper er sixpack, penger og skarpe albuer.

Generelt er kvinner på datingsider så selvhøytidelige og arrogante (for mye oppmerksomhet fra for mange menn føkker virkelig til hodet til kvinner) at en ender opp med å bli en brutal mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestdeluxe
Jeg ser at jeg er en av mange gutter som irriterer seg over manglende respns fra dere kvinner på nettdating steder.

Men, når jeg endelig får et svar tilbake og det blir utvekslet noen meldiger. Så dabber det fort av, og svarene stopper ofte etter noen meldinger.

Hva vil dere høre? Hva vil dere at gutter skal skrive om? Skal vi gå rett på sak og avtale en date? Eller bør vi røre litt rundt i grøten først for å se om det finnes noen felles interesser? Snakke om utdanning? Sex?

Jeg er også for øyeblikket single - og 35. Har flyttet en del rundt på grunn av jobb, og har funnet ut at det aller beste er å møte folk gjennom venner, kolleger og venners venner, eller om en melder seg på kurs og aktiviteter.

Internett/nettdatinger bare et kjedsomt supplement...tidsfordriv eller noe man kan finne på å gjøre i et øyeblikk av depserathet når alderen tynger og skrekkscenarier males.

Jeg har også vært innom og sett på ulike tjenester...måtte jo sjekke. Sukker, Match, Be2 er vbel de jeg har sett på. Du verden, jeg så ikke en eneste kjekk mann jeg...

Gadd jo ikke å svare på meldinger og blunk når de så så...mindre attraktive ut. Tenkte liksom, oi, her har restene/taperne samlet seg på nett, den akseptable måten å skaffe kjapp sex på(?) Samtidig prøvde jeg jo det ut selv, så det gjør meg til en like stor taper - for et øyeblikk.

Huff, da vet jeg at dette ikke er noe for meg. Derimot har det funket ved et par aneldninger at en mann tilfeldigvis snappet opp e-posten min og han hadde også forvillet seg inn i systemet ved en feil...han viste seg å være en jeg like så gjerne kunne ha møtt i dandy selskap - kjempeflott type! My luck var han nyskilt og ennå ikke ferdig med sin eks.

Men nettdating blir som fest for single: krampaktig med litt despostempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også vært innom og sett på ulike tjenester...måtte jo sjekke. Sukker, Match, Be2 er vbel de jeg har sett på. Du verden, jeg så ikke en eneste kjekk mann jeg...

Er det rart stadig flere menn heller skaffer kone i utlandet. Når man ikke finner en eneste som er bra nok på verken Sukker eller Match er man nok ganske livsfjern og små patetisk selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze
Er det rart stadig flere menn heller skaffer kone i utlandet. Når man ikke finner en eneste som er bra nok på verken Sukker eller Match er man nok ganske livsfjern og små patetisk selv.

Nå er skjønnhet en subjektiv ting da. Jeg kan syns en mann er kjekk, mens venninna mi ikke syns han er noe å se på. Smak og behag kan ikke diskuteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestdeluxe

Tror ikke det er så veldig mange menn som skaffer seg en kone i utlandet. Her forleden var det en lite attraktiv single mann på 37 som veldig mislykket og kjapt prøvde å få et forhold med meg. Grei type, men utseendet var veldig uaktuelt. Da han under en kveld på byen skulle fortelle om sine "erfaringer", gikk det mest i Thailand/Malaysia/Kambodsja/Burma/Singapore. Klart de ville ha ham der, den hvite mannen som står for håp og drømmer. Men det er vel ikke mange som ham?

IRL er det jo mange som er kjekke, men det er ikke sikkert de er på nettdatingstjenester. Jeg synes ikke det er patetisk å være selektiv.

Hva med deg selv da, du som er åpen for alt som kryper og går, har kanskje alltid kjærester da? Ifølge din teori skal jo du ha horder av kvinner etter deg, fordi du er villig til å sluke over alt som kan krype og gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IRL er det jo mange som er kjekke, men det er ikke sikkert de er på nettdatingstjenester. Jeg synes ikke det er patetisk å være selektiv.

Det går heller på at når man ikke finner noe interessant på Sukker, som tross alt har tusenvis av profiler, inkludert diverse veltrente pappagutter fra Oslo Vest, så er man så selektiv at det blir direkte patetisk...

Ellers er jo det å være "selektiv" noe som hører dekadente rike kulturer til. Det er jo slik at når et land blir rikt, så får en veldig stor andel av befolkningen totalt urealistiske forventninger til livet. Det gjelder menn like mye som kvinner, og på mange andre ting enn partnervalg også. Ser man på femtitallet her i Norge var jo så å si alle gift, så det går nok ikke bare møte mellom rike menn og fattige kvinner. Det er i Nord Amerika, Vest Europa og Øst Asia at folk har blitt fanget av denne idiotiske drømmen om det perfekte livet som er helt uoppnåelig for de fleste.

Det skal dog nevnes at jeg strengt tatt foretrekker norske kvinner fremfor russiske og fillipinske. Det er bare det at de som er noe tess i Norge enten er kronisk opptatt eller har fire barn. De som er ledige i tredveårene i Norge som ikke har en haug av barn er enten totalt urealistiske, har nerveproblemer eller har blitt så frøkenaktige at de egentlig ikke takler kontakt med menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestdeluxe
Ser man på femtitallet her i Norge var jo så å si alle gift.

Det skal dog nevnes at jeg strengt tatt foretrekker norske kvinner fremfor russiske og fillipinske. Det er bare det at de som er noe tess i Norge enten er kronisk opptatt eller har fire barn. De som er ledige i tredveårene i Norge som ikke har en haug av barn er enten totalt urealistiske, har nerveproblemer eller har blitt så frøkenaktige at de egentlig ikke takler kontakt med menn.

Norge i 1950-årene var vel preget av etterkrigstiden, og datidens samfunnsbilde, som tilsa at det var vanlig og forventet at man giftet seg, og at kvinnen var i hjemmet. At det nå er mer velstand og individualisme er bare bra, synes jeg. Mange som er selektive i partnervalg, skulle kanskje ønske at de ikke var det. Men de bare r det, og kan ikke noe for det. Samtidig tror jeg at selv de selektive lett kan finne seg en, bare de tør opp og kommer seg ut på de riktige treffarenaene. Ofte er det tilfeldigheter som råder.

Da jeg sjekket ut Sukker kan jeg ikke si jeg så så mange kjekke pappagutter på 40 der men...har jeg gått glipp av noe da kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge i 1950-årene var vel preget av etterkrigstiden, og datidens samfunnsbilde, som tilsa at det var vanlig og forventet at man giftet seg, og at kvinnen var i hjemmet. At det nå er mer velstand og individualisme er bare bra, synes jeg. Mange som er selektive i partnervalg, skulle kanskje ønske at de ikke var det. Men de bare r det, og kan ikke noe for det. Samtidig tror jeg at selv de selektive lett kan finne seg en, bare de tør opp og kommer seg ut på de riktige treffarenaene. Ofte er det tilfeldigheter som råder.

Da jeg sjekket ut Sukker kan jeg ikke si jeg så så mange kjekke pappagutter på 40 der men...har jeg gått glipp av noe da kanskje.

Hvis du ser etter menn på 40, så blir det enda mer tullete å forvente det perfekte. Når menn runder 40 mister mange hår, legger på seg litt, har ikke så glatt hud lenger også videre. Det å ikke justere kravene etter sin alder er vel nærmest en sykdom.

Saken er dog den at overdreven selektivitet er en sykdom som en kultur ikke kan overleve. Fødselstallene blant de populasjoner hvor slik selektivitet er utbredt er så lave, at de over tid vil dø ut. I Japan og Singapore hvor kvinner er mest selektive fødes det kun et barn per kvinne, og det er alt for lite. Individualisme er da en egenskap som evolusjonen vil sette en ende på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestdeluxe
Hvis du ser etter menn på 40, så blir det enda mer tullete å forvente det perfekte. Når menn runder 40 mister mange hår, legger på seg litt, har ikke så glatt hud lenger også videre. Det å ikke justere kravene etter sin alder er vel nærmest en sykdom.

Individualisme er da en egenskap som evolusjonen vil sette en ende på.

En kvinne på 35 ser jo gjerne etter menn som er noen få år eldre. Menn ser på sin side ofte etter en kvinne som er litt yngre enn dem selv.

Vi er nok litt uenige i måten å tenke på ja, for "perfekt" betyr likeosm ikke at han har hår på hodet. Mange 40-årige menn har hår på hodet, så det er ikke uoppnåelig å ha det som krav. Jeg vet om flere 40 årige menn som har hår på hodet, som trener og har fin hud. Så det er ikke så urealistisk, spesielt ikke om man selv trener og er opptatt av et sunt utseende.

Jeg kan ikke se noen automatikk i at krav skal senkes når alderen stiger. Tvert i mot.

Jeg tviler sterkt på at evolusjonen vil sette en ende på individualisme. Der er intet galt med individualisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En kvinne på 35 ser jo gjerne etter menn som er noen få år eldre. Menn ser på sin side ofte etter en kvinne som er litt yngre enn dem selv.

Vi er nok litt uenige i måten å tenke på ja, for "perfekt" betyr likeosm ikke at han har hår på hodet. Mange 40-årige menn har hår på hodet, så det er ikke uoppnåelig å ha det som krav. Jeg vet om flere 40 årige menn som har hår på hodet, som trener og har fin hud. Så det er ikke så urealistisk, spesielt ikke om man selv trener og er opptatt av et sunt utseende.

Jeg kan ikke se noen automatikk i at krav skal senkes når alderen stiger. Tvert i mot.

Jeg tviler sterkt på at evolusjonen vil sette en ende på individualisme. Der er intet galt med individualisme.

Mange er nok "perfekte" når de er 40 også, men de er betydelig færre enn når de var 20, og derfor vanskeligere å få tak i. Slik sett er det å ikke senke kravene med alderen en ypperlig resept for å forbli enslig for alltid. Dessuten, mange menn på den alderen som fortsatt tar seg bra ut og har god økonomi ønsker nok heller en kvinne som er enda yngre og mer fruktbar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestdeluxe
Dessuten, mange menn på den alderen som fortsatt tar seg bra ut og har god økonomi ønsker nok heller en kvinne som er enda yngre og mer fruktbar.

Ja, der sier du det jo selv: det er mange menn i den alderen som tar seg bra ut.

Noen av de ønsker muligens en kvinne som er 10 år yngre enn seg selv, andre synes det er greit med en som er 5 år yngre. Det er ikke slik at 40-årige menn flest ønsker en kvinne som er ti år yngre.

Noen av disse mennene har barn fra før av og ikke ha flere.

Andre ønsker flere barn, og svært mange kvinner kan få barn selv om de er 35+

For atter andre igjen betyr ikke barn alt. Har forstått at fruktbarhet kan bli brukt mot kvinner som bikker 35 og beveger seg oppover i alder. Selv ville jeg ikke ha bekymret meg for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, der sier du det jo selv: det er mange menn i den alderen som tar seg bra ut.

Det er ikke mange, det er noen få. Allerede når folk bikker 30, så begynner man å tenke "han har tapt seg" eller "hun har tapt seg" når man møter dem igjen. Det normale er jo at man bryr seg mindre om ting som utseende når man runder 30, rett og slett fordi det å få noen med flott utseende blir mer og mer usannsynlig. De menn jeg kjenner over 30 som har høye krav til utseendet har blitt evig single, inkludert de som har hatt god drag på damene tidligere. Det er først og fremst folk som rett og slett ikke klarer å bli voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjestdeluxe
Det er ikke mange, det er noen få. Allerede når folk bikker 30, så begynner man å tenke "han har tapt seg" eller "hun har tapt seg" når man møter dem igjen.

Det vet vel ikke du...jeg synes jeg kan se mange kjekke 40-åringer rundt omkring, spesielt på jobb - og de som er gift med venninner: kjekke alle sammen.

Jeg kan ikke forstå tankegangen din. Det er ikke gitt at folk tenker "h*n har tapt seg" når de møter en på 30+ og oppover. Jeg tenker tvert i mot: "h*n virker interessant, og endelig noe voksen".

Det høres for meg ut som om du er veldig fastlåst i noen tankemønstre omkring alder og menn/kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet vel ikke du...jeg synes jeg kan se mange kjekke 40-åringer rundt omkring, spesielt på jobb - og de som er gift med venninner: kjekke alle sammen.

Jeg kan ikke forstå tankegangen din. Det er ikke gitt at folk tenker "h*n har tapt seg" når de møter en på 30+ og oppover. Jeg tenker tvert i mot: "h*n virker interessant, og endelig noe voksen".

Det høres for meg ut som om du er veldig fastlåst i noen tankemønstre omkring alder og menn/kvinner.

Jeg tenker da på folk jeg har kjent tidligere, og som ikke ser så bra ut som de gjorde tidligere. Hvis du ikke har funnet en slik kjekk man tidligere, så kanskje du rett og slett ikke er bra nok for de kjekke mannfolka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kvinnene som er tess i Norge er lesbiske..... :fnise: Jeg tror at mange kvinner har et problem med å ta kontakt med menn som ikke nødvendigvis er helt "optimale" fordi de har tanker og forventninger om at den manne de skal ha skal være "perfekt". De har en liste som et vondt år på hvordan manne skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kvinnene som er tess i Norge er lesbiske..... :fnise: Jeg tror at mange kvinner har et problem med å ta kontakt med menn som ikke nødvendigvis er helt "optimale" fordi de har tanker og forventninger om at den manne de skal ha skal være "perfekt". De har en liste som et vondt år på hvordan manne skal være.
Endret av HRT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...