Gjest Anonymous Skrevet 23. juli 2003 #1 Del Skrevet 23. juli 2003 Tror jeg har vært aktiv her inn for lenge jeg... Når jeg begynte å kikke her inne for ca 2 år siden, snakket vi om å ha vanlig bryllup med kirkevielse, stor kjole, 3-retters middag for 80 gjester og beyllupsfest i god gammeldags stil... Men etter å ha vært i 4 slike bryllup i løpet av de siste 2 årene, samt sett på hva ting koster (alt som har med bryllup å gjøre er jo svindyrt!!), slo vi fra oss det. Så mindre, billigere alternativer ble vurdert. Men nå tror jeg som sagt at jeg har fått for mye av detaljplanlegging, og lest for mye om folk som blir fornærmet over ditt og datt som gjester og lignende, for jeg vurderer å avblåse hele greia. Det viktige for meg er å bli gift med min kjære, og selvsagt at det skal være en hyggelig opplevelse. Og for å få det så trenger jeg bare tre ting, min kjære, en dommer og forlovere. Og så en romantisk bryllupsreise der vi kan nyte hverandre de første ukene som mann og kone. Sånn kommer vi til å bli mest lykkelig, og tenk på alt stresset vi slipper. Så får bare familie og venner bli fornærmet over at vi ikke har fest, da slipper de i det minste å bli fornærmet over å bare bli invitert til kaffen.... Jeg er rett og slett lei av bryllup jeg, det er alltid hyggelig når man blir invitert som gjest, men de siste gangene har det ligget en lite "ikke nå igjen..." i bakhodet. Dette er ikke ment som kritikk over entusiastiske planleggere her inne altså, og blir jeg lei så lar jeg bare være å kikke inn her! Men er det andre som føler det sånn? At det er formye styr og forventninger rundt dette med bryllup? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 23. juli 2003 #2 Del Skrevet 23. juli 2003 ta deg en pause, da vel.... :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pernille2 Skrevet 23. juli 2003 #3 Del Skrevet 23. juli 2003 Jeg synest det er fantastisk at folk gjør det de mest av alt har lyst til! Om noen har lyst til å gjøre det stort,so what!!! Om de ønsker det enkelt,so what?? Ha gjerne meninger om andres brylluper,men hold dem for deg selv- du er jo allerede gift og har hatt ditt bryllup!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nessi Skrevet 23. juli 2003 #4 Del Skrevet 23. juli 2003 Det viktigste med bryllupsdagen er at den blir slik brud og brudgom ønsker. Ikke at man følger "normer og regler". Jeg kan skjønne folk som bare tar med seg forlovere og får det gjort, og jeg skjønner de som har masse gjester. Jeg ønsker å ha med både familie og venner i mitt, og satser derfor på mange gjester, men enkel servering og ikke mye "stas og fjas". Skal ærlig innrømme at vi begynte å prate om alt vi kunne ha råd til hvis vi bare giftet oss i stillhet, når vi begynte å sette opp budsjett. Men..vi vil nå gjerne ha med venner og familie, da disse betyr mye for oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. juli 2003 #5 Del Skrevet 23. juli 2003 Jeg er ikke gift, jeg prøver å planlegge bryllup, det er derfor jeg er her inne... Og selvfølgelig skal alle gjøre det de har lyst til! Har ikke sagt noe annet! Bare lurte på om det er andre enn meg som blir så frustrert over alle forventninger og sånt og ender opp med å gjøre noe helt annet enn de først hadde tenkt? Hører jo stadig klaging på familiens innblanding her inne, og folk som fortviler over at alt er så dyrt. Men det var kanskje et vumt sted å spørre, siden de som evt. velger å gjøre det helt enkelt neppe bruker masse tid her inne... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 23. juli 2003 #6 Del Skrevet 23. juli 2003 Jeg var ganske opptatt av bryllupet før jeg giftet meg.. (ikke sånn som hadde fargen på serviettene klare 2 år i forveien ) men jeg hadde en veeeldig stor bunke med brudeblader, og jeg var inne på bryllupsforumet flere ganger om dagen.. og var veldig glad når none gadd åhøre på meg når jeg fortalte om planene.. Jeg var egentlig begynt å bli ganske mettet på bryllups-styr når dagen kom, og nå etter bryllupet interesserer det meg absolutt ikke i det hele tatt.. Kikker ikke inn vinduet på brudesalonger jeg går forbi engang :o Og jeg tror ikke dette har noe med størrelsen på bryllupet å gjøre heller, fargen på serviettene må bestemmes uansett om de er av damask eller kjøpes på Nille, skjønner? Nå kjenner jeg fortsatt 3 mnd etterpå at jeg er skikkelig fed-up av hele greia, og er sjeleglad for at dagen er over og at den ble akkurat like fin som vi hadde håpet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nessi Skrevet 23. juli 2003 #7 Del Skrevet 23. juli 2003 Vi har ikke fortalt foreldrene våre om planene enda. Svigerforeldrene min skal få vite det i kveld, og foreldrene mine til helga, da vi skal på ferie sammen. Vet ikke helt om de er så enige i hvordan vi har lyst til å gjøre det, men vi skal nok bli enige om noe. Heldigvis er hverken foreldrene min eller hans slik at ting må være absolutt størst og best. Jeg tror de vil like ideen med enkel mat og masse mennesker. Vi har jo stor familie og er heldige og har mange venner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felix Skrevet 23. juli 2003 #8 Del Skrevet 23. juli 2003 Jeg er helt enig Gjest! Når planleggingen tar helt av, merker jeg at jeg egentlig bare har lyst til å dra Tigergutt i halen, og sette oss på første fly til Italia for en liten intim vielse der. For som du sier, det viktigste er jo å bli gift. Hårfrisyre, kjole og hvordan maten smaker har ingenting å si for hvorvidt man blir gift! Og som du sier; Bryllupsreise.. Gleder meg faktisk til vi sitter på flyet, dagen etter. Gleder meg ikke til selve bryllupet, middagen og festen. Kunne vært foruten det. Vielse, så bryllupsreise.. Det hadde vært tingen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 23. juli 2003 #9 Del Skrevet 23. juli 2003 Jeg skjønner hva du mener! Ting tar fort overhånd, og det blir detaljorientering på et helt vanvittig nivå! Merket at jeg var "bitt" selv da jeg allerede hadde kjøpt meg tiara, men studerte nøye tre andre for å se om de kanskje var enda finere til - og brukte masse tid på det. Og i perioder har jeg blitt kjempelei av forumet (evt heller lei av "bryllupsfjas", som jeg liker å kalle det:) ), og heller trukket meg litt tilbake. Jeg er allerede gift, giftet meg 4 juli i Las Vegas i all hemmelighet. Vi hadde en vakker, intim og romantisk seremoni med bare oss to tilstede, og en rett og slett fantastisk dag! Deretter hadde vi bryllupsreise i Florida. Kan anbefale dette på det sterkeste! Familie og venner har tatt det veldig bra, men "forventer" fest. På den måten blir festen litt mindre høytidelig, og vi fikk en bryllupsdag helt etter vårt ønske. Spør du meg, er det en win-win situasjon. Lykke til videre, og fortell oss gjerne hva du ender opp med! Kan sende deg detaljer fra dagen vår via PM hvis du vil, og bilder kan du se i signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 23. juli 2003 #10 Del Skrevet 23. juli 2003 Vi har også gått fra planene om stort bryllup, til noe lite og enkelt. (planene er ikke helt klare...) Kunne godt tenkt oss å gifte oss i utlandet, men føler at vi må ta litt hensyn til familien også... Vanskelig balansegang det der... (Men etter å ha sett bildene til Pusekatt frister utlandet enda mer...). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. juli 2003 #11 Del Skrevet 23. juli 2003 Hvis du har vært aktiv her inne i over to år, så, JA, DA HAR DU VÆRT AKTIV HER AAALT FOR LENGE. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 23. juli 2003 #12 Del Skrevet 23. juli 2003 Vi har også gått fra planene om stort bryllup' date=' til noe lite og enkelt. (planene er ikke helt klare...) Kunne godt tenkt oss å gifte oss i utlandet, men føler at vi må ta litt hensyn til familien også... Vanskelig balansegang det der... (Men etter å ha sett bildene til Pusekatt frister utlandet enda mer...).[/quote'] Vi trodde at spesielt mødrene våre kom til å bli rimelig fornærmet. Men de ble bare kjempeglade begge to! Og nå gleder de seg til bryllupsfest :D Men hvis det ikke hadde blitt noe fest etterpå, er det nok mulig at det ville blitt litt sure miner. Og vi skal vise videoen fra vielsen (gleder meg STORT til å få den i posten!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaia Skrevet 23. juli 2003 #13 Del Skrevet 23. juli 2003 Føler det akkurat sånn som Felix; hadde vært supert med vielse og så rett til flyplassen. Akkurat nå gleder jeg med lite til middagen og festen, men forventer egentlig at det blir kjekt likevel... Kaia som også er litt lei alt styret nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tosca Skrevet 23. juli 2003 #14 Del Skrevet 23. juli 2003 Og jeg som for få dager siden ble veldig lei meg fordi bryllupet ikke blir så stort og omfangende som vi hadde planlagt. :-? Nå har jeg absolutt klart å venne meg til tanken, og kommer til å bli kjempefornøyd uansett. Måtte bare omstille meg littegrann. Nå skulle jeg faktisk ønske at hele greien var over. Gidder ikke å henge meg opp i detaljer lenger. Blir lei hele planleggingen av og til jeg også. Sikkert ikke så unormalt. Den dagen jeg får gifte meg med min kjære, blir en flott dag uansett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. juli 2003 #15 Del Skrevet 23. juli 2003 Hvis man er en person som er lett påvirkelig i forhold til hva andre måtte mene og synes kan bryllupsplanleggingen bli ganske anstrengende. Forventninger kan også være farlige hvis ikke disse leves opp til. En kjempegod venninne av meg som er gift sa at jeg ikke burde ha alt for høye forventninger. Bryllupsplanleggingen kan også bli for detaljestyrt. Og det er jo naturlig at man går mye opp i å få det akkurat slik man vil ha det, og det kan kreve sitt. Jeg hadde en periode hvor jeg merket at jeg var "feed up" av sanger, menu, blomster etc. Jeg kjente at jeg var sliten og småirritabel. Så jeg tok med meg min kommende ektemann på telttur hvor vi grillet, solte oss og storkoste oss. Det var uuuutrolig deilig. Jeg tror det kan være lurt og ta seg en pause fra bryllupsplanleggingen en gang inn imellom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest stakkinnom Skrevet 23. juli 2003 #16 Del Skrevet 23. juli 2003 Startet du "planleggingen " for 2 år siden????? og er fremdeles ikke gift??????? En ting å si til det: BRIDEZILLA!!!!!!!!!!!!!!! For all del-deg om det! Er litt fed-up av å høre om hvor bekymret enkelt er over hva somkan aksepteres av foreldrene sine ang. bryllupsplanene etc..etc.. : ærlig talt jenter - er dere ikke voksne mennesker med egne meninger og ønsker både brudgommen og du????????!! Mor,far og svigers har hatt sin bryllupsdag dem -og flott er det! Nå er det deres tur; i 2003/04/05 - og det skal være deres store dag; har dere ikke guts nok til å holde på det?? Familiefred er flott det-men er det dager som er personlige, er det jo dager som f.eks. bryllupet til den du elsker og degselv??! Er det noen som blir fornærmet; dem om det - det er deres dag og den bør feires slik dere vil selv-stort eller lite, ingen har noe med det bortsett fra brudeparet selv!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Knight Skrevet 23. juli 2003 #17 Del Skrevet 23. juli 2003 Jeg skjønner alle sammen, men er det ikke brudeparet dagen skal handle om? Er det ikke giftemålet som er i fokus? Jeg og pusekatt stakk til Vegas. Om folk hadde blitt sure for det så hadde det betydd null og niks for oss. Hovedsaken var at vi fikk giftet oss slik vi ville. Om folk blir fornærmet for ditt eller datt ville jeg som sentral person i sammenhengen rett og slett ignorere. Mange innlegg her jeg har lest er jo helt absurde. Om folk ikke kan følge invitasjoner og være glade for å få ta del i begivenheten etter normer og regler spesifisert av brudeparet, hadde jeg rett og slett sagt at de ikke var velkomne. Fornærmet eller ei.... Knight. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 23. juli 2003 #18 Del Skrevet 23. juli 2003 Skjønner deg egentlig godt. Selv har jeg planlagt ganske mye og kan få litt hetta av og til. Nå er jeg i en periode der jeg er litt lei av planlegging og bare har lyst til å bli gift. Synes det altfor ofte blir feil fokus selv om det er stas med kjole, blomster etc. Det er jo at vi blir gift som er målet med hele dagen og det jeg virkelig ønsker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. juli 2003 #19 Del Skrevet 24. juli 2003 Hei hei, det var jeg som startet denne! Det er godt å høre at det ikke bare er jeg som får litt hetta til tider. Selvfølgelig er det vår dag, og vi skal ta mest hensyn til hva vi selv ønsker, men det at barna gifter seg er faktisk ganske stort for foreldrene også. Og jeg har litt vondt for å kunne glede meg hvis jeg vet at foreldrene våre blir veldig skuffet. Ikke at de presser oss altså (nåja, svigerfar har sagt rett ut at han blir skuffet om vi gifter oss i hemlighet i utlandet eller noe sånt... ). Vi har også selv brukt litt tid på å finne ut hva som er riktig for oss selv, når vi først begynte å tenke på bryllup så var vi knapt nok klar over hvilke muligheter vi hadde, og vi var heller ikke klar over hva alt som har med bryllup å gjøre koster. Og siden det har kommet noen kommentarer: Vi har IKKE planlagt bryllup i 2 hele år! Jeg begynte å kikke her inne for to år siden fordi vi sånn smått begynte å tenke på å gifte oss. Begynte vel planleggingen for ca 1 år siden. Dessuten skulle vi egentlig vært gift nå, men måtte utsette det pga både økonomiske og familiære årsaker. Derfor har jeg vært lenge her inne. Men er glad for det også, for jeg tror det har ført til at jeg omsider har fått riktig fokus, funnet ut hva som er viktig, etter å ha fulgt med på alt som har skjedd her inne. Så istedet for å folkusere på hvilke farger vi skal ha, og hvordan vi skal dekorere bordene fokuserer jeg nå på selve vielsen, altså handlingen. For tross alt er det jo det som er viktigst! Og da er det den som bør stå i sentrum, ikke all staffasjen rundt. Sånn tenkte jeg absolutt ikke for 2 år siden. Det er i grunnen det jeg vil ha frem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. juli 2003 #20 Del Skrevet 24. juli 2003 foreslår att du kanskje holder deg unna disse bryllupsidene hvis du mer eller mindre har vært her inne i to år!!!!!!!!!!!IKke rart du er fed up!!! Jeg gifter meg i april, kommer til å være her inne en 9 måneder, ta med meg de tipsene jeg kan få, og så move on!! Tror ikke det er sunt å leve for disse sidene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå