Gå til innhold

Tanketomme nettdatings-profiltekster

Gjest kenneth

Anbefalte innlegg

Gjest Stjernedryss
Det er her menn svikter toalt innen nettdating. Kvinner kan ha så håpløse profiler de bare vil og menn vil løpe etter dem som futen etter pengene dine. Fordi andre menn godtar hva som helst så trenger ikke jeg gjøre det samme. Kvinner som godtar menn som godtar hva som helst er ikke spesielt spennede uansett.

Å kreve at kvinner gidder å bruke hodet sitt og vise at de har et gjennomtenkt og jordnært forhold til seg selv er ikke for mye forlangt.

Det er greit at du kan kreve dette av en fremtidig partner, men du sitter jo å krever dette av kvinner som for det første han nok andre menn å skrive med, og for det andre sansynligvis ikke er interessert i deg, ettersom de ikke skriver til deg, så da blir kravet ditt litt feil synes jeg. Skjønner imidlertid ikke hva du gjør på et nettdatingsted når du synes alle jentene der er så håpløse. Hvorfor ikke bare konsentrere seg om de du synes er interessante, fremfor å henge deg opp i hva alle andre gjøre.

Hvis du ikke liker profilen til en jente, så hvorfor i all verden skrive til henne :fnise: Det er en gylden regel som heter at hvis du ikke har noe hyggelig å si, så kan du helle la være å si noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Hvorfor skal vi forandre profilteksten vår når dere skriver til oss uansett? :fnise:

Kanskje heller menn som burde forandre teksten litt, da de aldri får noen brev.

Enig med deg...:-)

Hva med menn som sier i profilteksten at de er "veltrent og kjekk"..he,he

Sier hvem? mammaen din? ho,ho

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze
Du kan vel ikke klage på at mennene ikke har "all verdens dybde" når du ikke engang gidder å skrive en profiltekst?

Når jeg kommer over slike profiler som din, der det bare står f.eks. "Jeg er en kvinne som søker menn", så klikker jeg meg videre med en gang. Da tenker jeg at jenta ikke er særlig seriøs når det gjelder å finne en kjæreste (og det er det jeg er ute etter). Og når jeg ikke vet noe om jenta, har jeg heller ingen forutsetning for å vite om vi ville passet sammen. Hvis jeg skriver til en jente, er det de som har beskrevet seg selv på en fin måte i profilen, som ikke virker grunne og kravstore, og som ellers virker sjarmerende.

Du får det du ber om... Med en tom profil virker du ikke særlig seriøs selv, og får useriøse henvendelser tilbake.

Mitt poeng var at jeg la ut en mer eller mindre tom profiltekst som et lite eksperiment. For å se om henvendelsene jeg fikk da, var annerledes enn da jeg hadde en veldig utfyllende profil.

Det var de ikke.

95% av henvendelsene var helt like i begge tilfeller. Ergo virker det som 95% av menn på slike sjekkesider kun går etter hva de ser på et bilde. Og et bilde sier ingenting om meg som person, mine kvaliteter, holdninger, tanker, følelser eller hva jeg kan gi i et forhold.

Som tidligere nevnt, ble jeg kjent med kjæresten min på nett, men ikke på en sjekkeside. Og han skrev kun to korte setninger, men de var interessante nok til at jeg ønsket å bli kjent med han.

Jeg tror at de rene sjekkesidene blir overveldende for mange. En finner stadig andre som er mer interessante, ser bedre ut, klarer ikke skille ut hvem som er verdt å satse på.

Og min erfaring er at mange skriver med/har kontakt med mange på en gang, og da klarer man ikke satse kun på en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest-jente
Er det ingen som vil diskutere de spesifikke flosklene jeg uthever i startinnlegget? Hvilke tanker/oppfatninger ligger til grunn for alle de som velger å bruke disse klisjeene?

Det må da være noen uselvhøytidelige, glade, fornøyde, sprudlende, selvironiske, høyt utdannede, søte, pene og/eller sjarmerende mennesker som leser denne tråden og som kan forklare meg hvorfor de 1) oppfatter seg på denne måten, 2) er av dette kaliber og 3) absolutt må skrive det samme som alle andre gjør.

For min egen del synes jeg det er flott å lese profiler der folk definerer seg selv som gjennomsnittlige og normale. Da viser man ihvertfall at man er ydmyk og har såpass selvinnsikt til å innse at man sannsynligvis er like spennende/kjedelig som de aller fleste av oss. Det er i mine øyne en bra start (men man bør selvsagt skrive mer enn bare det).

Var for et års tid tilbake inne på en nettside/datingside og jeg kan ikke påstå at min profil var så voldsomt original. Prøvde så godt jeg kunne å få frem det jeg anser som mine positive sider, hvilke kvaliteter jeg så etter i en mann og at jeg faktisk ønsket meg et forhold... Men prøvde å ligge litt lavt i terrenget med den siste delen for erfaringsmessig blir dere gutter/menn lett skremt og løper i den andre retningen så fort man er ærlig... :forvirret:

En annen grunn til at jeg sikkert brukte noen av disse "klisjeene" er vel fordi jeg rett og slett ikke er så veldig kreativ og synes det kan være vanskelig å få frem alt på en riktig måte skriftlig. Men gjør det egentlig noe om man "skriver som alle andre"? Skjønner jo at man bør trigge en nysgjerrighet hos de som er inne å ser, men det å skravle på nett blir noe helt annet enn å møtes IRL. Selv pratet jeg med en del hyggelig menn, traff 2, men det var ikke riktig kjemi IRL. Er vel også derfor jeg ikke fortsatte med "nettdating", men kan vel heller ikke påstå at uttellingen har vært noe bedre ute i det virkelig liv da jeg fremdeles er singel :ler: Bør kanskje vurdere å komme meg på nett igjen... ?

Og til info - guttas profiler var ikke mer originale og var også fylt av det du kaller "klisjeer" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jo at man bør trigge en nysgjerrighet hos de som er inne å ser, men det å skravle på nett blir noe helt annet enn å møtes IRL.

Du er inne på et viktig punkt, tror jeg. Hva er det man prøver å oppnå og formidle med profilteksten? Hva er det man prøver å oppnå og formidle når man skriver på et forum? Når man chatter/mailer? Når man møtes IRL? Ganske ulike ting, begynner det å gå opp for meg.

Jeg har en profiltekst som jeg skrev med tanke på å beskrive meg selv (riktignok inkl en god del mellom linjene), samtidig som den er annerledes. Med litt hjelp (tusen takk til K!) har jeg innsett at den mangler en del på å trigge nysgjerrighet. Et annet problem er at den den ikke beskriver hele meg (det er jo umulig), samtidig som den synes så detaljert at den som leser får inntrykk at den beskriver mer enn den egentlig gjør. Den er nok ikke skivebom, men som profiltekst har den stort forbedringspotensiale. Profilteksten skal vekke nysgjerrighet og invitere til (relevante) spørsmål, IMO. Hvis klisjeer hjelper, so be it. Men da man må jo ha en formening om hva som hjelper...

Det kan godt være at en tom jenteprofil tiltrekker like mange og like dårlige henvendelser som en intetsigende og klisjefylt en. Men jeg er overbevist om at det går an å gjøre det bedre enn som så, selv om jeg ikke har funnet noen gode eksempler på det så langt. Jeg ser sikkert på de gale profilene. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lille_ma

Har ikke noen profil på slike steder, men kanskje jeg burde opprette en. Hva er bra, møteplassen eller match? Har et traumatisk minne fra da jeg hadde profil på nettby og jeg fikk en haug med ekle mailer om knulling og annet svada. Føler meg dog litt gammel for nettby nå.

Det er vel ikke alle som er like komfortable med å vise så mye av seg selv på nettet og dermed bare skriver noe "basic" som "alle" kan like. ?

Evnt ikke legger sjela si i å lage en bra profil. For mange er vel nettdating et tidsfordriv.

Jeg ville svart en fyr med et interessant og humoristisk brev, de typiske lange og kjedelige standardmailene er like kjedelig og uinteressant som cocky holdningen. Dessuten virker slike mailer at fyren er en smule "horete" og prøver seg på det meste. Altså , uinteressant.

Forstår ikke helt diskusjonen om at jenter er så arrogante og vanskelige, og at de krever så mye. Det er da vel helt naturlig?

Jeg har mange kriterier for en eventuell kjæreste, de fleste kvinner i tyveårene begynner å få en ganske grei oversikt over hva de ønsker seg. Dersom en ønsker seg en dame som ikke stiller krav burde vel lete på gruppen under 20 eller finne seg noen som bare er desperat.

Jeg ville f.eks ikke vært interessert i en sofasliter som verken fantes samfunnsengasjert,musikkinteressert, selvstendig eller har noen mål i livet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_aud_*
Nei. Dette stemmer ikke. Jeg har hatt mange, veldig forskjellige profiler. Dustene er der uansett. Enkelte menn har til og med en standardåpning. De skriver et langt åpningsbrev, som de lagrer og sender til mange damer.

Men man kan oppleve mye gøy på slike steder. Veldig mye gøy.

Enig. Har selv hatt flere orginale og velformulerte profiler, men oppdaget fort at veldig mange svarer bare på grunnlag av et fint bilde og har ikke tatt seg bryet med å lese det som står i profilen.

En lurte på om det var påskelabyrinten jeg hadde laget, men han hadde ikke noen kommentar utover det.

At man liker å reise og se nye steder og kulturer, betyr en del for meg, så om det er aldri så mye en klisje, så tar jeg det med likevel.

Hvis noen må understreke at de er ærlige og snille, stusser jeg litt, for det tar jeg da som en selvfølge. Til og med "turer i skog og mark" er det noen som fremdeles driver med. Så jeg tror neppe klisjeer er forbeholdt kvinner.

Og ja, jeg har fått meg mang en god latter i det minste, selv om det meste kan kalles tragikomisk. Har også fått slike massemailer som oser kopimaskin lang vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
At man liker å reise og se nye steder og kulturer, betyr en del for meg, så om det er aldri så mye en klisje, så tar jeg det med likevel.

Dette står i ALLE kvinners profiler. Skulle gjerne vert med men har ikke sjangs rent økonomisk samt at en må setta av en del ferie til å være med sine barn. Bzzzt! Der gikk den mannen i søppelbøtta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest David John jr.
Dette står i ALLE kvinners profiler. Skulle gjerne vert med men har ikke sjangs rent økonomisk samt at en må setta av en del ferie til å være med sine barn. Bzzzt! Der gikk den mannen i søppelbøtta...

Jeg har tidligere gjort en kategorisering av kvinnelige nettdatere som et råd menn som bedriver dette. Selvsagt tok jeg ikke kopi av denne, jeg er dårlig på slikt, men stort sett kan de kategoriseres slik:

Den biologiske klokka

Hun sier hun har et rikt liv med mange venner, men mangler den ene. Ca 38/39 år og presiserer at hun ikke er desperat. Hun er selvsagt verpesyk.

20 år for seint.

Hun er i førtiårene og har barn i 20 årene. Har et tidligere forhold som er sirka like langt som alderen på barna. Er gjerne uten høyere utdannelse. Skal ta igjen det forsømte og drømmer om romantiske reiser champagnefrokoster og oppvartning. Er ikke av den lojale typen. Med andre ord, det forsømte skal tas igjen og du skal finansiere det. Legger ved 5 - 10 bilder av seg selv.

Divaen

Urban og utdannet opptatt av utseendet sitt - og ditt. Bor gjerne i Oslo Vest el. l. Opptatt av fasade og vil vurdere deg ut fra om du er representativ nok - dvs. høyde, utseende, lommebok, utdannelse, jobb og hjemmeadresse. Legger ved bilde av seg selv tatt om bord i en seilbåt (som ikke er hennes egen) eller eksotiske steder alterntivt tatt på golfbanen. Vil ofte teste ut flere før hun bestemmer seg. Kjenn på om du setter pris på en overfladisk livsstil.

Grønnere gress

Mellom 35 og 45 år. Mellomlang utdannelse, gjerne kvinneyrker sykepleier eller lærer etc. Føler hun ikke blir satt pris på og tror gresset er grønnere hos andre enn sin ex-mann. Mener hun er uforskyldt skilt og er opptatt av du dyrker henne. Prøver å framstå med "riktige" interesser som litteratur, film, teater etc. Ikke så dyr i drift som Divaen, men mer uselvstendig. Sier ofte ikke ting som de er, men forutsetter at du er synsk. Kjenn på om du orker å høre om exer, siste fra syklubben etc.

Gullkornet

Den kjekke og reale jenta som virkerlig fortjener drømmeprinsen. Er du klar for å binde deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Den biologiske klokka

Hun sier hun har et rikt liv med mange venner, men mangler den ene. Ca 38/39 år og presiserer at hun ikke er desperat. Hun er selvsagt verpesyk.

Den der begrenser seg ikke bare til 38/39. Jeg vil heller si 30-39.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...