Gå til innhold

Tanketomme nettdatings-profiltekster

Gjest kenneth

Anbefalte innlegg

Gjest Stjernedryss
Jeg lurte litt på det en stund. Derfor gikk jeg etter hele bredden i personligheter, og ble like skuffet hver eneste gang. En mann uten riktig inntekt og riktig bolig er ikke verdt en dritt!

Det høres mer ut som at feilen for deg og en rekke andre menn er at dere leter etter en kvinne som er villig til å leve med dere. Sett heller krav og lett etter en kvinne som er god nok for dere. Hvorfor prøve ut hele bredden med personligheten egentlig? Er det ikke bedre å satse på den som har en personlighet som matcher akkuratt deg? Dersom du går rundt med instillingen om at du ikke er verdt en dritt for damene, så er du faktisk heller ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest brutal_mann
Kanskje absinthia har rett i at du plukker ut feil damer.

Ikke nå lenger :) Å plukke FF'er er MYE letter enn å finne livspartner. Dog, skal finne FF som kan oppgraderes til partner når de økonomiske rammene er på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Ikke nå lenger :) Å plukke FF'er er MYE letter enn å finne livspartner. Dog, skal finne FF som kan oppgraderes til partner når de økonomiske rammene er på plass.

tull

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Det høres mer ut som at feilen for deg og en rekke andre menn er at dere leter etter en kvinne som er villig til å leve med dere. Sett heller krav og lett etter en kvinne som er god nok for dere. Hvorfor prøve ut hele bredden med personligheten egentlig? Er det ikke bedre å satse på den som har en personlighet som matcher akkuratt deg? Dersom du går rundt med instillingen om at du ikke er verdt en dritt for damene, så er du faktisk heller ikke det.

Har prøv du... Prøvde i mange mange år. Like skuffet og like bedratt og forlatt hver eneste gang. En begynner da selvfølgelig å lure på hva som er galt med en selv og søker derfor mer ut i bredden for å se hva en har gjort galt.

Etter en runde i tenkeboksen har jeg konkludert med at menn bør finne kvinner som de trives med, ikke som de forelsker seg i. Følelser ødelegger gangsynet og er uheldig i søken etter noen å oppleve resten av livet med. Fokuset er derfor på å finne noen med relativt samme interesser for å kunne dele opplevelser.

Min instilling er at jeg er et fantastisk kupp på det personlige plan for nesten enhver kvinne, men det er ikke DET kvinner faktisk vil ha. Derfor er fokuset først å få en BRA inntekt, så å finne noen med en del felles interesser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
tull

tull?!?

Ikke pokker! Det kan umulig være en tilfeldighet at jeg er en spennende person til penger og inntekt blir et tema, og at hver eneste kvinne forsvinner som dugg for solen når min lave inntekt og lave (ikke eksisterende) formue kommer frem i dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Har prøv du... Prøvde i mange mange år. Like skuffet og like bedratt og forlatt hver eneste gang. En begynner da selvfølgelig å lure på hva som er galt med en selv og søker derfor mer ut i bredden for å se hva en har gjort galt.

Etter en runde i tenkeboksen har jeg konkludert med at menn bør finne kvinner som de trives med, ikke som de forelsker seg i. Følelser ødelegger gangsynet og er uheldig i søken etter noen å oppleve resten av livet med. Fokuset er derfor på å finne noen med relativt samme interesser for å kunne dele opplevelser.

Min instilling er at jeg er et fantastisk kupp på det personlige plan for nesten enhver kvinne, men det er ikke DET kvinner faktisk vil ha. Derfor er fokuset først å få en BRA inntekt, så å finne noen med en del felles interesser.

Klart bra inntekt er positivt, men god selvtillit er nok viktigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kenneth

Er det ingen som vil diskutere de spesifikke flosklene jeg uthever i startinnlegget? Hvilke tanker/oppfatninger ligger til grunn for alle de som velger å bruke disse klisjeene?

Det må da være noen uselvhøytidelige, glade, fornøyde, sprudlende, selvironiske, høyt utdannede, søte, pene og/eller sjarmerende mennesker som leser denne tråden og som kan forklare meg hvorfor de 1) oppfatter seg på denne måten, 2) er av dette kaliber og 3) absolutt må skrive det samme som alle andre gjør.

For min egen del synes jeg det er flott å lese profiler der folk definerer seg selv som gjennomsnittlige og normale. Da viser man ihvertfall at man er ydmyk og har såpass selvinnsikt til å innse at man sannsynligvis er like spennende/kjedelig som de aller fleste av oss. Det er i mine øyne en bra start (men man bør selvsagt skrive mer enn bare det).

Endret av kenneth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Er det ingen som vil diskutere de spesifikke flosklene jeg uthever i startinnlegget? Hvilke tanker/oppfatninger ligger til grunn for alle de som velger å bruke disse klisjeene?

Det må da være noen uselvhøytidelige, glade, fornøyde, sprudlende, selvironiske, høyt utdannede, søte, pene og/eller sjarmerende mennesker som leser denne tråden og som kan forklare meg hvorfor de 1) oppfatter seg på denne måten, 2) er av dette kaliber og 3) absolutt må skrive det samme som alle gjør.

Jeg er klar over at det ikke er like enkelt for alle å skrive en profiltekst til 20 i stil, men disse flosklene jeg nevner er ikke språklig motivert, men (la oss kalle det) sosialt/psykologisk relatert.

For min egen del synes jeg det er flott å lese profiler der folk definerer seg selv som gjennomsnittlige og normale. Da viser man ihvertfall at man er ydmyk og har såpass selvinnsikt til å innse at man sannsynligvis er like spennende/kjedelig som de aller fleste av oss. Det er i mine øyne en bra start (men man bør selvsagt skrive mer enn bare det).

Jenter leser jo ikke andre jenters profiler, så hvordan i alle dager skal vi vite hva "alle andre" gjør. Dessuten så får vi som sagt nok brev uansett, så hvorfor i all verden forandre på noe som allerede fungerer utmerket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte ser man etter de tingene helt til man møter en man bare blir forelsket i og glemmer alt man har satt seg av idéer og krav. Det har i hvertfall skjedd meg. Man har ofte en masse krav, men treffer man "den rette" så ser man glatt bort i fra en del av disse kravene.

Jupp! Men så kan man også løpe på "den rette" som har alle de rette tingene, uten at man leter, selv om man har tenkt over hvilke egenskaper vedkommende måtte ha.

Mine krav til en mann som jeg fant ut at jeg ville komme best overens med var at han var snill, laidback,hadde humoristisk sans, hadde en musikksamling jeg kunne leve med, tålte litt rot, gjerne hadde barn, var over 30, måtte gå an å slepe med seg på tur og rockekonsert og også var kreativ. Og plutselig fant jeg ham i vennekretsen! :) ( Ok, han har ikke noen barn, men har alle de andre punktene)

Og til "Brutal mann": drømmeprinsen var en mann med leid leilighet, lav inntekt og som nå bruker en god del tid sammen med meg og mine barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Det må da være noen uselvhøytidelige, glade, fornøyde, sprudlende, selvironiske, høyt utdannede, søte, pene og/eller sjarmerende mennesker som leser denne tråden og som kan forklare meg hvorfor de 1) oppfatter seg på denne måten, 2) er av dette kaliber og 3) absolutt må skrive det samme som alle gjør.

Jeg er klar over at det ikke er like enkelt for alle å skrive en profiltekst til 20 i stil, men disse flosklene jeg nevner er ikke språklig motivert, men (la oss kalle det) sosialt/psykologisk relatert.

Det handler om at folk flest er lite originale. Samt at selvinnsikt stort sett er fraværende. Mennesker er flokkdyr og de fleste er livredde for åskille seg ut. Derfor kopierer de det trygge. Det som motemagasinene forteller dem skal stå i profilen.

Å være ærlig mot seg selv er en forutsetning for å få til en spennede profil. Å være ærlig mot seg selv er noe uhyre få mennesker behersker. Summen av alt er at nettdatingsprofiler tydeliggjør menneskets generelt manglende evne til å tørre å tenke utenfor boksen.

Ps: Beklager avsporingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter leser jo ikke andre jenters profiler, så hvordan i alle dager skal vi vite hva "alle andre" gjør. Dessuten så får vi som sagt nok brev uansett, så hvorfor i all verden forandre på noe som allerede fungerer utmerket?

Hva er målet med nettdatingen? Å finne "den rette", eller å motta flest mulig mail? Skriv en "særere" tekst, og du vil antakeligvis motta færre mail fra menn, men du vil kanskje motta mail fra akkurat den du ser etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

fungerer det utmerket? Hvor mange skikkelige menn er det somtar kontakt? Hvor mange er det som kjører klipp og lim respons? Om 99% av alle brev i innboksen er fra håpløse kandidater så fungerer det strengt tatt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Og til "Brutal mann": drømmeprinsen var en mann med leid leilighet, lav inntekt og som nå bruker en god del tid sammen med meg og mine barn.

Føkkin lucky him... <- ikke noe negativt rett mot deg eller han der.

Men ikke f om jeg kjøper "snill" i den beskrivelsen!

Igjen så antar jeg at det du fikk i innboksen var stort sett svada. Og da er vi, delvis, tilbake til tema for tråden; Hjelper disse identiske profilene egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sjelden opplevd dette med spørsmål om inntekt, bolig og formue som noe damer jeg flørter / dater med som noe som gjør at interessen blir bedre/dårligere.

Men det er klart at er man "vellykket" i jobbsammenheng og økonomisk, kan det gi en viss selvtillit bare det. Og plages man ved at man har "dårlig" jobb/inntekt vil jo selvtilliten kanskje dale om temaet blir tatt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Kald realist / Bitter, tomeitos/tomatos....

Jeg har til orientering aldri brukt ordet må i en eneste nettdatingsprofil, jeg har dog brukt ord som assossiativ intelligens...

Jeg har aldri sett etter inntekt, bolig, osv. Men du har bestemt deg for at kvinner er onde små uærlige kryp, og da blir de det også, alle som en.

Maler du Fanden på veggen, så ser du ham, vet du...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
fungerer det utmerket? Hvor mange skikkelige menn er det somtar kontakt? Hvor mange er det som kjører klipp og lim respons? Om 99% av alle brev i innboksen er fra håpløse kandidater så fungerer det strengt tatt ikke.

Jeg har inntrykk av at de fleste som tar kontakt er skikkelige. Dessuten tar jeg jo selv kontakt med de jeg synes er interessante, og de aller fleste svarer jo. Jeg pleier å gå gjennom alle i nærområdet mitt som er registrert og sende melding til de som virker interessante, så for meg betyr det egentlig ikke så mye å få meldinger fra andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest kenneth
Jeg har ikke bedt om at du (eller andre) uttaler deg på vegne av andre, men jeg har spurt om hvorfor du (hvis du er "en av dem") velger klisjeene.

Energien du bruker på å lese hva jeg skriver kan gjerne overgå energien du bruker på å lage en profiltekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen så antar jeg at det du fikk i innboksen var stort sett svada. Og da er vi, delvis, tilbake til tema for tråden; Hjelper disse identiske profilene egentlig?

Jada, det jeg fikk i innboksen som var typiske sjekkehenvendelser var ofte bare svada, men jeg var heldigvis ikke på et rent sjekkested selv om sikkert 80% brukte det til dette formålet. Fikk faktisk en del venner som jeg fortsatt har kontakt med der, og nå er det vel ca 6 år siden første gang jeg logget meg på.

For at en profil skulle fange mitt øye må det være noe spesielt der, ett eller annet som sier noe om ting som er spesielt for vedkommende - slik var også min profil og jeg regner med at jeg av denne grunn faktisk fikk kontakt med en del morsomme mennesker.

Jeg hadde en "advarsel" mot mine dårlig sider samt noe lignende som dette:

Her er jeg!

Et menneske

fra planeten Tellus

formålet med min eksistens

er visstnok høyst

usikker

men det plager meg egentlig ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Jeg har ikke bedt om at du (eller andre) uttaler deg på vegne av andre, men jeg har spurt om hvorfor du (hvis du er "en av dem") velger klisjeene.

Energien du bruker på å lese hva jeg skriver kan gjerne overgå energien du bruker på å lage en profiltekst.

Jeg husker ikke hva jeg har skrevet i profilen min, så jeg husker ikke om jeg har brukt noen av klisjeene. På profilene min er det svært lite tekst, og som sagt vet man jo ikke hva andre jenter skriver, så umulig å vite om man skiller seg ut eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Så langt jeg vet har jeg aldri valgt klisjeer. Jeg var konkret, jeg beskrev meg på forespørsel om hvordan jeg så ut, som sånn jeg ser ut. Altså de tingene man ser, ikke de man eventuellt opplever/tolker. Høy, foreksempel, siden høyde kan skremme noen menn. Jeg ville aldri i min villeste fantasi beskrevet meg selv som søt, men jeg skrev at jeg var feminin og jålete. Samtidig som at jeg kan herje rundt i skogen uten lebestift.

Hadde også et par utsagn av typen: Lettrørt og lettmoret.

Når det gjaldt hva jeg søkte hos en mann, så skrev jeg at jeg ikke var ute etter en mann som var forholdsredd og som nevnt over at "assossiativ intelligens" er en fin ting. Det er det som var viktigst for meg som jeg husker, brukte ikke ord som "må".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...