Gjest kenneth Skrevet 22. mai 2009 #1 Del Skrevet 22. mai 2009 Jeg er medlem på Møteplassen.no og snoker i den forbindelse på det som er av dameprofiler innenfor min "søkeradius". Beklageligvis er en god og vettug profil unntaket snarere enn regelen. Profilene er stort sett en orgie i klisjeer og floskler, og jeg lurer litt på om folk tenker selv, eller bare kopierer andres svada. La oss se på noen eksempler: Jeg glad, fornøyd, sprudlende o.l. Dette er klisjé numero uno. Her er det et klart misforhold mellom folks postulater og det man opplever i det virkelige liv. Hvis MP-profilene er representative for allmennheten for øvrig, ville landet vært befolket av euforiske vesener (og Frp ville hatt liten oppslutning). Jeg kjenner få som er å betrakte som sure. Det er dog et stykke fra å være - tja, normal? - til å fremheve at man er så inn i hampen glad. Tar ikke meg selv høytidelig For all del - det ville jo gjort deg til det dårligste mennesket på kloden. Hva vil det egentlig si å ta seg selv høytidelig? Floskelen er unektelig moderne, men relativt snau på substans. Er det lov å ta seg selv høytidlig på 17. mai? Julaften? På høyloftet? Har masse selvironi Er det noe man ikke bør mangle i 2009 så er det selvironi. Da stiller man nederst på den sosiale rangstigen. Men, hva om alle har 100% selvironi? Mister ikke da greia litt av futten? Skal jeg rangere menneskelige egenskaper, tror jeg selvironi kommer langt ned på listen. (Langt bak humor og folkeskikk, eksempelvis). Har høy utdanning Det er et eget valg hvor man kan angi høgskole/universitet. Holder ikke det? Og, i hvor stor grad preger utdanningen din deg? Jeg har møtt mange høyt utdannede som ikke akkurat har vært omgitt av en klok aura. Intelligens og klokskap øker ikke proporsjonalt med antall studiepoeng. Jeg er pen, søt, sjarmerende, attraktiv o.l. Dette er høyst subjektive begreper. Burde det ikke være opp til hver enkelt å avgjøre hvorvidt DU er pen? De fleste vil sikkert sette pris på en partner som kan tenke sjæl. Da er slike merkelapper overflødige. Jeg får frysninger hver gang jeg ser folk som omtaler seg selv på denne måten. Jantelov eller ikke Jantelov - la nå den potensielle partneren få gjøre seg opp en mening selv. Det var det jeg kom på i farten. Er de mannlige profilene like stusselig lesning og? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 22. mai 2009 #2 Del Skrevet 22. mai 2009 Du har glemt det som står i ALLE kvinners profiltekster "Er glad i å reise". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 22. mai 2009 #3 Del Skrevet 22. mai 2009 Min profil er tydeligvis ganske orginal, for jeg har ikke skrevet de tingene der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 22. mai 2009 #4 Del Skrevet 22. mai 2009 (endret) Den jeg var singel og var på slike sider, valgte jeg bevisst å ikke ha noe av det nevnte i profilen, rett og slett fordi det er såpass klisjé. Riktignok hadde jeg "er glad i å reise", men det er jeg jo også, så det var jo ingen understatement. Derimot prøvde jeg å være litt orginal, og en av grunnene til at min kjære falt for meg, var fordi jeg ikke la skjul på mitt samfunnsengasjement, og diktene mine (som var lett tilgjengelig i profilen). Personlig tror jeg det er litt viktig at man viser at man kan gi litt av seg selv (uten å nødvendigvis overdrive), at man kan tenke selv. Profiler som man har sett tusen ganger før, blir med ett svært uinteressante. Det var ihvertfall min observasjon fra den gang jeg var aktiv med nettdating. Og hvorfor jeg falt for min kjære? Fordi han var litt "sær", men ikke på en negativ måte, var litt underfundig, og det likte jeg. Mvh Yvonne Endret 22. mai 2009 av Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 22. mai 2009 #5 Del Skrevet 22. mai 2009 Glemte jo "Han må få meg til å le". Hva med han da, skal ikke han bli underholdt? Profiler på slike sjekkesider er som regele ekstremt selvsentrerte. Det står aldri "vi" i hva en er på jakt etter. Det står aldri hva tosomheten skal gjøre for begge parter. bare hva den ene parten forventer at den andre skal bringe med seg. Hva med det en selv må yte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2009 #6 Del Skrevet 22. mai 2009 SNILL!!! Jeg er SNILL!!!! KJEMPESNILL!!! Jeg driter i om du anser deg selv som snill. Selv jeg er snill mot bestemoren min. Men jeg er et rasshøl mot dem som er rasshøl mot meg. Jeg er opptatt av om du er rettferdig, eller i det minste forsøker å være rettferdig, eller aller helst hvilket grunnlag du benytter deg av for å forsøke å være rettferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 22. mai 2009 #7 Del Skrevet 22. mai 2009 SNILL!!! Jeg er SNILL!!!! KJEMPESNILL!!! Jeg driter i om du anser deg selv som snill. Selv jeg er snill mot bestemoren min. Men jeg er et rasshøl mot dem som er rasshøl mot meg. Jeg er opptatt av om du er rettferdig, eller i det minste forsøker å være rettferdig, eller aller helst hvilket grunnlag du benytter deg av for å forsøke å være rettferdig. Så spør da. Personen bak profilen kan jo ikke vite hva akkuratt du lurer på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2009 #8 Del Skrevet 22. mai 2009 Så spør da. Personen bak profilen kan jo ikke vite hva akkuratt du lurer på. I stedet for at disse 2/3 av damene (ja, jeg har tellet) bruker plassen til å lire av seg dette intetsigende ordet "snill", burde de komme med et par setninger som illustrerte denne såkalte snillheten deres. En profil er en salgsannonse. Man gidder ikke prøve noe som markedsfører seg så dårlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 22. mai 2009 #9 Del Skrevet 22. mai 2009 Næhh.. jeg har aldri hatt en profil på en sånn side og heller ikke lest så mange profiler der siden jeg ikke er singel, men hvis jeg skulle, det er omtrent sånn hadde jeg tenkt å beskrive meg. Kanskje utenom det 'sprudlende, søt og pen', en del av dette får man avgjøre selv og søt finnes ikke. Men.. så i dag har jeg fått vite at jeg er en uoriginal klisje! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2009 #10 Del Skrevet 22. mai 2009 Men.. så i dag har jeg fått vite at jeg er en uoriginal klisje! Så, så. Vi liker deg for det. (Men bare hvis du er snill og ikke modererer oss bort.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 22. mai 2009 #11 Del Skrevet 22. mai 2009 Jeg får stadig vekk melding av fyrer på nettsider om at profilen min skillte seg ut osv. Sjelden jeg svarer på disse meldingene uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenneth Skrevet 22. mai 2009 #12 Del Skrevet 22. mai 2009 Glemte jo "Han må få meg til å le". Hva med han da, skal ikke han bli underholdt? Profiler på slike sjekkesider er som regele ekstremt selvsentrerte. Det står aldri "vi" i hva en er på jakt etter. Det står aldri hva tosomheten skal gjøre for begge parter. bare hva den ene parten forventer at den andre skal bringe med seg. Hva med det en selv må yte?He-he, ja han må få henne til å le - men hun kan gjerne få han til å gråte av å lese profilen hennes. Det er litt vrient å ta for seg vi-et, da dette er "yet to come". Jeg leste gjennom profilteksten min på ny etter å ha lest innlegget ditt, men så ikke helt hvordan jeg skulle få inn de helt store vi-greiene. Jeg tenker som så at hvis jeg presenterer/beskriver meg selv på en god måte, så vil "den potensielt rette" kjenne seg igjen i det jeg skriver. Sånn fungerer det ihvertfall for meg når jeg råker utfor glimrende kvinneprofiler. Jeg ble litt nysgjerrig på den tosomheten din. Hva ville du fokusert på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_player_* Skrevet 22. mai 2009 #13 Del Skrevet 22. mai 2009 Jeg får stadig vekk melding av fyrer på nettsider om at profilen min skillte seg ut osv. Sjelden jeg svarer på disse meldingene uansett. Slike meldinger sender jeg ut dusinvis av. De funker på dem som er helt ferske på nettdating. Man gir dem følelsen av å være spesielle. Deretter er det bare å "plukke blomsten". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mannlig gjest Skrevet 23. mai 2009 #14 Del Skrevet 23. mai 2009 Har selv hengt på et par nettdating siden den siste måneden. Og jeg er oppgitt over kvinne-heten. Mister rett og slett troen på at det finnes spennede jenter der ute. Og, de som kanskje er spennede er som Stjernedryss. Hvorfor henger dere på disse nettdating stedene om dere ikke gidder å svare noen? Jeg tror og mener at dagens kvinner er sinnsykt bortskjemte og de kan sitte prippene og vente på å bli sjekket opp av drømmeprisen uten å løfte en finger selv. Derfor driter de fullstendig i hva de skriver. For så lenge de legger ut et bilde av seg selv, får de et par hundre meldinger uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Guttegjest Skrevet 23. mai 2009 #15 Del Skrevet 23. mai 2009 Og ikke for å nevne alle jenter som legger ut bilder av seg selv og andre gutter. Eller, av seg selv der gutten er halveis klippet vekk eller en arm rundt jenta osv. Ingen er interessert i å se ei jente sammen med exen når de leter etter en date. Men, hva kan vi forlage av dere kvinner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 23. mai 2009 #16 Del Skrevet 23. mai 2009 Har selv hengt på et par nettdating siden den siste måneden. Og jeg er oppgitt over kvinne-heten. Mister rett og slett troen på at det finnes spennede jenter der ute. Og, de som kanskje er spennede er som Stjernedryss. Hvorfor henger dere på disse nettdating stedene om dere ikke gidder å svare noen? Jeg tror og mener at dagens kvinner er sinnsykt bortskjemte og de kan sitte prippene og vente på å bli sjekket opp av drømmeprisen uten å løfte en finger selv. Derfor driter de fullstendig i hva de skriver. For så lenge de legger ut et bilde av seg selv, får de et par hundre meldinger uansett. Jeg er ikke passiv, for jeg sender ut en del meldinger selv. På utesteder er jeg heller ikke passiv, der er det jeg som må ta initiativ dersom det skal skje noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hopplahei ;-) Skrevet 23. mai 2009 #17 Del Skrevet 23. mai 2009 For ikke å snakke om alle de spennende nickene som brukes og sannsynligvis reflekterer disse personenes dybde: BlunkBlunk ;-) JUHUUUU Tullejenta Jippi! Tøysetulla Og disse er 30+ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 23. mai 2009 #18 Del Skrevet 23. mai 2009 Jeg ble litt nysgjerrig på den tosomheten din. Hva ville du fokusert på? Hva er gevinsten for begge. Dvs at en må definere sine fremtidsdrømmer. En må definere sine verdier. En må definere hva en selv vil bidra med. For egen del ville det vert at jeg vil bidra med mental ro i kriser, lidenskap i relasjonen, en grunnleggene humanistisk tankegang, tolmodighet og vilje. Altså, en må fortelle hva en vil gi. Alle snakker bare om hva en krever. Noe som gjør at alle føles uopnåelige for hverandre. Som igjen fører til at folk er evig single. Forhold handler om å skape en merverdi for hverandre. Om en ikke har det merkbart bedre i ett forhold enn som singel så er ikke forholdet verdt å ha. Men for å skape merverdi så må en være villig til å gi av seg selv, og INGEN profiler på slike sjekkesider gjør det. Hvor ble det av poenget mitt? Jo! Tosomheten trenger at en gir for å oppstå og for å leve. er vel der tosomheten min kommer inn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 23. mai 2009 #19 Del Skrevet 23. mai 2009 Hva er gevinsten for begge. Dvs at en må definere sine fremtidsdrømmer. En må definere sine verdier. En må definere hva en selv vil bidra med. For egen del ville det vert at jeg vil bidra med mental ro i kriser, lidenskap i relasjonen, en grunnleggene humanistisk tankegang, tolmodighet og vilje. Altså, en må fortelle hva en vil gi. Alle snakker bare om hva en krever. Noe som gjør at alle føles uopnåelige for hverandre. Som igjen fører til at folk er evig single. Forhold handler om å skape en merverdi for hverandre. Om en ikke har det merkbart bedre i ett forhold enn som singel så er ikke forholdet verdt å ha. Men for å skape merverdi så må en være villig til å gi av seg selv, og INGEN profiler på slike sjekkesider gjør det. Hvor ble det av poenget mitt? Jo! Tosomheten trenger at en gir for å oppstå og for å leve. er vel der tosomheten min kommer inn? Hvorfor skal vi forandre profilteksten vår når dere skriver til oss uansett? Kanskje heller menn som burde forandre teksten litt, da de aldri får noen brev. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 23. mai 2009 #20 Del Skrevet 23. mai 2009 Hvorfor skal vi forandre profilteksten vår når dere skriver til oss uansett? Kanskje heller menn som burde forandre teksten litt, da de aldri får noen brev. Og her har vi et stjerneeksempel på kvinnelig selvinnsikt. Arrogansen ligger i tjukke lag og det finnes ikke sjans i havet for en mann å oppleve imøtekommenhet. Ja, biologien gjør at menn jakter og at kvinner blir jaktet på. Men den moderne norske kvinne sin ekstreme arroganse i forhold til dette faktum gjør at menn ikke orker langsiktige forhold og heller jakter på ONS og annen tilfeldig uforpliktende sex. Vi orker nemlig ikke å forplikte oss til arrogante selvgode kvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå