Gjest Zalomine Skrevet 25. juli 2003 #21 Del Skrevet 25. juli 2003 Ja, hadde jeg kunnet glede meg til ferien min... men jeg har ingen ferie... Gleder meg til min sjef skal ta resten av sin ferei i stedet.... men det er ikke sikekrt det blir med det første, eller det andre.... eller det tredje, og innen den tid HÅPER jeg å ha fått en annen jobb, men tviler... Enkelte mennesker burde aldri blitt "oppgradert", det gjelder i alle fall min sjef! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 25. juli 2003 #22 Del Skrevet 25. juli 2003 Nei - Opusmor, du er så langt fra alene. Jeg sliter med sjefen min. Han lyver så det renner, snur kappen etter vinden og omgjør beslutninger, tar æren for ting han ikke har gjort selv, snakker rundt grøten i tillegg til at han ikke kan hva han snakker om. Jeg har inntrykk av at han ikke stoler på meg og min faglige vurdering (kvinne i ekstremt mannsdominert yrke...) Jeg har ett ord om sjefen min: Ubrukelig. Arghhh - Kan vi ha samme sjef????? Det er akkurat slik jeg ville ha beskrevet sjefen min! Uff.. ja ja... Haaper at det blir en cappobaby i loepet av neste aar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. juli 2003 #23 Del Skrevet 26. juli 2003 "Møkkasjefer" dukker gjerne opp i disse ferietider. De liker gjerne særs godt å vise at de er blitt "fungerende høyeste sjef" ved å komme med bagatellmessige oppslag i lokalavisa... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinka Skrevet 28. juli 2003 #24 Del Skrevet 28. juli 2003 Jeg er heller ikke overvettiges begeistret for min sjef.... :x Han er helt grei å ha med å gjøre, helt til man skal ta noe opp med han! Da reagerer han med å gå rett i forsvar og så til angrep. da gjerne med ting som overhodet ikke har noe med saken å gjøre. Har prøvd å ta opp ting med han på en saklig og rolig måte, men han fyrer seg opp med en gang :-? Og etterpå går han rundt og furter som om han skulle vært en 3 år gammel gutt som ikke fikk isen han ville ha, i flere uker etterpå!! Slitsomt... Særlig fordi jeg nå MÅ ta opp noe med han.... Har oppdaget at en i firmaet, som ble ansatt for litt over et år siden (jeg har vært her i over 5 år), og som i tilegg er yngre enn meg, og heller ikke har den relevante utdanningen jeg har, tjener 17,50 mer i timen enn meg... Jeg er jente og han er gutt for å si det sånn :evil: Firmaet jeg jobber i er ikke veldig gode på dette her med arbeidsmiljøloven og slikt nemlig, de er derimot veldig gode på å forskjellsbehandle folk, eller gi trynetilleg som jeg kaller det... Og dette kan jeg ikke la gå forbi, jeg er nødt til å ta det opp, men huff som jeg gruer meg Nå kommer det til å bli utrivlig på jobb i minst en måneds tid fremover etter det... Han skulle rett og slett aldri ha vært i en lederstilling!! Huff, ingen som vet hva man kan gjøre med sånne sjefer da??? Eller noen av dere andre som har sånne fæle som har noen gode ideer på hvordan man takler de? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 28. juli 2003 #25 Del Skrevet 28. juli 2003 I dag, etter drøyt 7 måneder i jobben, fikk jeg lista over "hva skal gjøres hvor ofte". Jeg har jo en vaskejobb, og det kunne kanskje vært greit å vite hvilke ting som er min jobb, at ting jeg har gjort "sånn ekstra2 uten å få beskjed om det viser seg å være "skal vaskes ukentig" f.eks. Rart dama klager over ting ejg ikke har gjort da? Måten jeg oppdager at jeg skal gjøre dem er jo at hun påpeker at de ikke er gjort "ååhh, er DET min jobb også?" tenker jeg da. NÅ har jeg lista, i det minste.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dixie Skrevet 30. juli 2003 #26 Del Skrevet 30. juli 2003 Huff, idag er sjefen tilbake... Han har vært blid den første timen, men venter bare på smellet..... Har nesten ikke sovet i natt, har hatt det topp på jobb i 3 uker mens han var borte..... Ryddet og vasket som en gal på kontoret i går, slik at han ikke skulle finne noe å klage på... Men, vent å se.. Har ikke hørt noe fra der jeg søkte jobb, er vel ferie enda. Men jeg håper jeg iallefall får komme på intervju!! Lite onsdags sukk fra meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
opusmor Skrevet 11. august 2003 Forfatter #27 Del Skrevet 11. august 2003 Hei alle sammen :D Her er jeg igjen... Nå har jeg nettopp kommet tilbake fra 14 dagers ferie.. *sukk* og er atter tilbake på kontoret.. Har heldigvis fått ladet batteriene og til og med kommet fram til at jeg skal begynne å søke på andre jobber... JIPPI Man bruker så sinnsykt mye tid av livet på å oppholde seg på jobb, så hvorfor ikke prøve å finne en jobb UTEN en møkkasjef?! Om man risikerer å gå ned litt i lønn, så er det jaggu verdt det! TRIVSEL FORAN ALT!!! Blir en kort hilsen dette her, men måtte bare innom en liten tur... See u all Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 11. august 2003 #28 Del Skrevet 11. august 2003 Huff så trasig dere har det Jeg er fhv nyutdannet i min første "ordentlige jobb". Dvs ganske sårbar. Sjefen min har fra første stund signalisert tillit og tiltro. Hun er raus med ros oghar alltid "fem minutter". Hun stoler på meg samtidig som hun hele tiden gjør det klart at hun tar ansvaret hvis noe "går galt". :D Jeg er veldig glad for å ha henne som sjef! :D (Men jeg har hatt sjefer som har vært stormannsgale, små-pampete (små menn bak store skrivebord), giddalause sjefer som tror at sjefens rolle er å kunne ta fri på de gjeveste tidspunktene og at noen andre gjør alt ubehagelig, etc som en personlig tjener eller noe :evil: ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
opusmor Skrevet 12. august 2003 Forfatter #29 Del Skrevet 12. august 2003 Hei Embla Kan nok fremstå som masse syting og klaging dette her, men må liksom bare få det ut et sted... og da er det jo bedre å være irrasjonell her enn å få et plutselig utbrudd på sjefen...som i seg selv fører til katastrofe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarone Skrevet 12. august 2003 #30 Del Skrevet 12. august 2003 Jeg liker veldig godt min nærmeste overordnede, men "über-sjefen" er akkurat slik som en del har beskrevet her: Flyr i flint av ingenting, og føler sin posisjon truet av de mest uskyldige utsagn (av typen: Vi har lite vekslepenger... o.l.). Synes synd på mannen, han må ha tidenes dårligste selvtillit! Og ærlig talt, ved å opptre på den måten han gjør, så skaffer han seg ikke akkurat mer respekt! Grunnen til at jeg ler av dette, er at det bare er en sommerjobb. Men jeg må si at jeg gleder meg ikke så mye som før til å komme ut i det "ordentlige" arbeidslivet, når jeg nå vet at det faktisk finnes så gale mennesker der ute. Amarone Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
opusmor Skrevet 14. august 2003 Forfatter #31 Del Skrevet 14. august 2003 Skjønner jeg godt Amarone...mye rart som går løst... Jeg prøver tappert...hver dag... å være litt hyggelig...smile på de rette stedene...le av de forbanna dårlige vitsene...bla bla bla.. men JEG FÅR DET IKKE TIL!!! Klarer bare ikke alltid ta meg sammen...får helt spasmer av hele personligheten hans... Vet det kan høres ganske drøyt ut, men han må faktisk nesten oppleves... Det er helt forbanna UTROLIG at noen kan få seg til å ansette en så udugelig og usikker/skråsikker person i en LEDERSTILLING... Han er til og med ansatt gjennom et rekrutteringsfirma... ER DET MULIG???? Ser meg om etter ny jobb, i og med at lønnen min kommer til å gå NED fra og med november... Nei nå ble jeg i så dårlig humør, at jeg må reparere med en røyk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
opusmor Skrevet 22. august 2003 Forfatter #32 Del Skrevet 22. august 2003 ....noen som har en sjef de kan sende nedover til meg... aaaaaaaarghhh.....hilsen d-e-p-r-i-m-e-r-t Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 22. august 2003 #33 Del Skrevet 22. august 2003 Du kan få den dritten av en sjef jeg hadde! (Har akuratt slutta!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 22. august 2003 #34 Del Skrevet 22. august 2003 Jeg har hele tiden siden jeg begynte på den arbeidsplassen jeg er på vært kjempefornøyd med sjefen min og skrytt masse av henne til mange. Nå kan jeg derimot skriver under på at jeg har en helvetes FALSK OG SLU sjef :evil: Det gikk opp for meg i forrige uke, og jeg kan ikke fatte at jeg har vært så blind og dum!! Jeg har reagert på småting før også, men ikke så kraftig som nå. Hun forskjellsbehandler sine ansatte til de grader, det er skikkelig trynefaktor ute og går! :-? La meg fortelle noen historier som beviser akkurat dette. Eksempel 1: Vi har flere nye ansatte nå som begynte hos oss i sommer. En av dem ble sjuk denne uken, la oss kalle ham K. Han fikk magasjau, så han var ikke på jobb onsdag-fredag (i dag). I går (torsdag) sto sjefen min(N) på kjøkkenet og prata med en annen ansatt. En tredje ansatt © som jobber sammen med meg på avdelingen var også der og hørte hele samtalen. Så sier N (sjefen) til den andre ansatte: "Det er ikke særlig heldig av K og bli sjuk når han såvidt har begynt å jobbe her, det gir ikke godt inntrykk." Da sier C til N: "Hallo, jeg ble sjukmeldt 2 uker etter at jeg begynte her jeg, da! Man kan jo ikke noe for at man blir sjuk!" (For de som ikke vet det, så jobber jeg i barnehage og det er veldig vanlig at man er mye sjuk i starten når man jobber der fordi man er så tett på alle basseluskene hele tiden...) Sjefen sa ikke mer, men hun sendte blomster til C da hun ble sjukmeldt etter å ha vært ansatt i 2 uker... Eksempel 2: Som sagt fikk C blomster da hun ble sjukmeldt etter å ha vært ansatt i 2 uker... En annen ansatt hørte ikke et pip da hun mistet moren sin før jul. Jeg fikk heller ingenting da jeg mistet mine to ufødte barn før jul. Eksempel 3: K holder på å kikke på huskjøp sammen med kjæresten sin. Forrige uke hadde vi planleggingsdager på torsdag og fredag. Den eneste muligheten til at K og dama skulle få vært og snakka med banken sammen før de får lånbevis var på torsdag. K spurte meg om jeg trodde det gikk bra at han gikk en halvtime før dagen var over på torsdag. Jeg sa jeg trodde ikke det var noe problem bare han sa fra til sjefen. Jeg tenkte ikke over det da, men da torsdagen kom så var K på jobb hele dagen ut, han. På fredag rett før lunsj sa sjefen at en ansatt (A) skulle gå etter lunsj. Han skulle reise bort på hotellhelg sammen med kona si. Sjefen sa: "Jeg har latt A få fri halve dagen i dag, siden han skal på hotelltur og han er aldri på noe eller borte, han." :o DA reagerte jeg... Sa ingenting, men jeg spurte i lunsjen K om han hadde spurt sjefen om dagen i forveien om han kunne gå den halvtimen før. Jepp, han hadde spurt, men hun syntes visst ikke at det "passet"........ Eksempel 4: Da jeg var gravid i fjor, fikk jeg det legen trodde var svært tidlig bekkenløsning. Jeg hadde mye smerter, og ble derfor 50% sjukmeldt. Legen min ville jeg skulle arbeide halve dager for det ville være best for meg for å unngå mest mulig smerter. Sjefen nektet meg å jobbe halve dager fordi det ble for vanskelig for dem på jobben at jeg skulle være der bare halve dagen og at de skulle ha vikar resten av dagen. Så jeg jobbet annenhver dag i den perioden jeg var 50% sjukmeldt. Nu har vi en annen ansatt (M) som er gravid. Hun er pedagogisk leder på en annen avdeling enn den jeg jobber på. Hun er 50% sjukmeldt fordi hun har problemer med ryggen pga graviditeten. Hun jobber hver dag, men hun jobber bare halve dagen Hva gir dere meg?? :-? Er ikke dette eksempler på forskjellsbehandling så vet ikke jeg... En annen ting også med sjefen min... Hun okker og bærer seg heeeeeeeeeele tiden over at folk er sjuke og borte fra jobb, og hun er hissig på omtrent hvert eneste møte fordi "det er så mye surmuling i gangene" hos oss..... Det hun ikke fatter er at det er HUN og HENNES PRESS som utløser all denne "surmulingen" som hun kaller det. Folk mistrives jo!!! Vel, jeg satt på naborommet til kontoret like før sommerferien, jeg var tidlig ute og hadde ikke begynt på jobb enda. På kontoret til sjefen satt hun selv og jobbet med døren sin åpen. Hører hun ringe et sted, men jeg har ikke for vane å lytte til andres telefonsamtaler så jeg brydde meg ikke om det. Helt til pplutselig jeg hørte henne: " Hei, dette er XXX fra XXX barnehage. Jeg trenger virkelig hjelp nå, for jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med en av mine ansatte. Hun heter XXXX XXXXX og er borte fra jobb hele tiden!! Hun er ikke særlig samarbeidsvillig for når jeg innkaller henne til samtaler for å finne ut hvorfor hun er så mye borte så er hun ikke interessert i å prate om det. Jeg vet jeg ikke kan si henne opp uten gyldig grunnlag, men jeg trenger hjelp for jeg er helt fortvila her..." osv osv osv :o :o Slik satt hun faktisk og snakket om en av mine kolleger, MED DØREN ÅPEN så alle i nærheten kunne høre ALT hun sa.... Jeg hørte jo alt sammen, men jeg gikk vekk derfra ganske fort for jeg var ikke interessert i å høre på henne prate dritt om en av mine kolleger. Saken er den, at uten at noen hadde sagt det direkte så VET alle ansatte på huset at denne ansatte som sjefen pratet om faktisk sliter med sterke psykiske problemer og har det veldig tøft hjemme. Dessuten er hun av utenlandsk opprinnelse og har blitt utsatt for rasisme fra et par av foreldrene på den avdelingen hun jobber. Dette er sjefen min faktisk fullstendig klar over, men istedenfor å prøve å hjelpe så sitter hun og snakker høyt i telefonen at hun må ha hjelp for å få henne oppsagt :o For tiden er det 3 ansatte som er sjuke eller sjukmeldte hos oss. En av dem pga utbrenthet. Vi som er på jobben føler empati med de sjuke og klandrer ikke dem på noen som helst slags måte, vi vet alle at man ikke kan noe for det om man blir sjuk. Vi er 4 avdelinger + en friluftsavdeling. I dag kom problemet at fra klokka 14.30 til klokka 17.00 ville det være kun 1 ansatt på den ene avdelingen med 18 barn og 1 ansatt på friluftsavdelingen hvor det er 12 barn. Hva skulle vi gjøre med det? Sjefen ba dem slå sammen avdelingen så de ble 2 ansatte på 30 unger, for det var ikke uforsvarlig siden det "er så mange pedagoger på huset her" som sjefen selv sa. DA reagerte jeg. "Mener du virkelig at det er forsvarlig????" spurte jeg krasst. "Hva hjelper det om det sitter en pedagog med 3 unger inne på et soverom og det er 2 ansatte sammen med 30 unger på et annet rom? Dessuten har ikke pedagogene nødvendigvis mer barnetekke enn assistente, for pedagogene er her for den pedagogiske planleggingen og tilretteleggingen. Det er iallfall ikke særlig pedagogisk å ha 2 voksne på 30 unger" sa jeg, ganske hissig. Da fikk jeg tilbake DEN tordentalen - selvsagt var vel dette forsvarlig!! Skjønner hun ikke at hun presser og sliter ut de som er friske nå, så når de andre kommer tilbake blir de som nå er frisk sjukmeldte fordi da er DE utbrente?? Det blir en evig ond sirkel! Men vi får ikke vikar, "for det koster så mye penger og vi må spare til vi virkelig trenger vikar"....... My ass..... Urgh! Nå har jeg fått ut mye eder og galle her, men jeg måtte få det ut nå. Hadde tenkt å starte en egen tråd om dette, men siden det allerede var en tråd som heter "Møkkasjef" så kunne jeg bare henge meg på den...hehe...... Jeg er, som kanskje noen vet, på utkikk etter en ny jobb. Og selv om jeg dessverre er for feig til å si ifra til sjefen min om hennes oppførsel nå som jeg fortsatt er ansatt der, så skal jeg love dere at det vil garantert komme frem på sluttsamtalen min den dagen jeg har det. (Håper forøvrig det er veldig snart......) Lillian *sinna* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
opusmor Skrevet 27. august 2003 Forfatter #35 Del Skrevet 27. august 2003 OI OI OI...ja her var det mye å ta av Lillian... Skjønner absolutt frustrasjonene dine!!! Sjefen min, som jeg allerede har uttrykt meg ganske klart om, har nå b e g y n t å se at på små arbeidsplasser bør man kommunisere greit for trivselen... Her forleden kom han ut til meg når jeg hadde røykepause, og spurte om vi ikke skulle gå hele gjengen å spise pizza en dag... HALLOOO??? Jeg fatter ikke at folk ikke har mer stolthet enn det... Når du ikke kan unngå å se at samtlige i bedriften syntes du er en stor k u k... (excuse my french), så hadde ikke jeg satt meg i den situasjonen... For det første så kommer det til å bli katastrofalt på den måten at (vi er bare 5 ansatte...snart 4) vi 4 andre er ganske nære venner på fritiden, og kommer til å sitte å snakke med hverandre ... Ingen HAR rett og slett noe som helst å snakke med ham om... For det andre så kommer vi nok til å prøve å snike oss unna så tidlig som mulig, for å slippe å misbruke en fredagskveld... Og da sitter han jo der da...alene...igjen... Hvem fan gidder å invitere folk som hater trynet ditt (ihvertfall når de er i flertall) på middag?? Hva er greien liksom? "Jeg KAN være litt kul av og til asså..." Nei fan heller... AAAAAAAAARRRRRRRRRGGGGGGGGGGHHHHHHHHH ...Men det er litt lys i mørket... Neste uke reiser han til moderlandet på ledersamling og blir borte en hel uke.. ...og hva skal han liksom si når han kommer tilbake da?? " Kom igjen venner så går vi ut og tar en pizza og koser oss litt.." ETTER at han har presentert hver og enkelts nye lønns-situasjon??? (Vi har fått beskjed om at alle går litt ned i lønn...!!!) Nei for pokker! Håper han setter pizzan i halsen...han skal ihvertfall få spise den alene!!!! JA!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
opusmor Skrevet 1. september 2003 Forfatter #36 Del Skrevet 1. september 2003 EN FANTASTISK HENDELSE HAR SKJEDD!!! jEG HAR FÅTT NY JOBB!!!!!!!!!! hAR SAGT OPP JOBBEN MIN IDAG OG BEGYNNER I DEN NYE OM 14 DAGER!!!! NÅ KAN SJEFEN MIN FÅ VÆRE SÅ MØKKETE KJIP HAN BARE VIL, BECAUSE IM LEAVING THE BUILDING BABY!!! OH YEAH!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 1. september 2003 #37 Del Skrevet 1. september 2003 Gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 1. september 2003 #38 Del Skrevet 1. september 2003 Jeg har gjort nøyaktig det samme som deg, Opusmor. Dvs. jeg har sagt opp, men har ingen ny jobb ennå og jeg må nok jobbe ganske mye lenger enn deg (oppsigelsestid). Er kjempefornøyd med avgjørelsen min.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 1. september 2003 #39 Del Skrevet 1. september 2003 Jeg har ikke sagt opp, men kontrakten min utgår 30.9 så da står jg uten jobb om jeg ikke får noe nytt. Fortsatt ingen telefon fra den jobben jeg venter på telefon fra, så håpet begynnr å synke. Jeg titter gjennom alle muligheter, og håper å finne noe... Men ja, jeg er fornøyd med å ikke lenger skulle jobbe der, ikke måtte takle mor (min sjef) og sønn (nesten 18 år, "tøff i kjeften") krangle på morgenkvisten, ei heller i lunsjen, ikke måtte høre rasistiske utsagn til en stadighet, og kanskje oppleve å få kolleger som skjønner hvorfor 6+1 rett i lotto ikke kan gi like mye i gevinst som 7 rette (6+1=7 mener mine kolleger, og bør derfor være det samme) gleder meg! (men om jeg ikke får en annen jobb litt fort, så gruer jeg meg rent økonomisk da...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
opusmor Skrevet 3. september 2003 Forfatter #40 Del Skrevet 3. september 2003 Veldig gla for å høre at det er flere som gjør noe med jobb-situasjonene sine!! JA, det er et stort valg - og som regel så har mange ikke en alternativ jobb å gå til når de først velger å si opp.. MEN jeg har alltid levd etter et ordtak som sier (en smule naivt kanskje, men funker som f...) "det som ikke går, det går over!!!" Håper det ordner seg for dere begge, Lea og Fredagsbarn! "Snille piker kommer til himmelen - slemme piker kommer så langt de bare vil" Og for å bare kommentere dine kollegaers tolkning av 7 rette i lotto fredagsbarn: Gi dem en tippekupong, så kan de virkelig få sløst med energien sin!!! Ha en fabelaktig dag alle dere fornøyde og misfornøyde arbeidere - TRIVSEL FORAN ALT!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå