Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det er ingen tvil om hvem som har ansvaret for den tekniske feilen: Telenor.

Senderen Telenor klarte ikke å levere alle sms'ene til mottakeren.

Om det norske folket ønsker å få refundert sine stemmekroner kan de henvende seg til Telenor.

Gjest Christabelle
Skrevet

Hvis dette stemmer skal det da virkelig ikke være nødvendig å ta kontakt med Telenor. De skal ordne opp i dette selv.

Skrevet
Hvis dette stemmer skal det da virkelig ikke være nødvendig å ta kontakt med Telenor. De skal ordne opp i dette selv.

Hvorfor skal de ordne opp i noe? Faenskapet presterte å vinne :(

Gjest Gjest
Skrevet
Hvorfor skal de ordne opp i noe? Faenskapet presterte å vinne :(

Horfor kaller du Aleksander Rybak for "faenskap"? Jeg synes det var veldig stygt og ufint sagt av deg. Er du utenfor du, som ikke kan glede deg over Norges seier i en europeisk konkurranse.

Folk som sendte sms-stemmer fra Norge kunne ikke stemme på seg selv (Norge - eller som du kaller det "faenskap"). Om de som stemt eføler seg snytt for misledende reklame: at de kunne påvirke gjennom å betale for sms, og Telenor sørget for at de ikke kunne påvirke likevel, vel, så er Telenor juridisk sett forpliktet til å betale tilbake summen til personen som klager, og som kan dokumentere sine utgifter (mobilfaktura).

Jeez..Gratulerer til Norge, heia, heia! :)

Gjest Gjest
Skrevet

Telenor er juridisk sett ansvarlig. Dermed må folk rette sine krav dit.

Skrevet

NORGES stemmer kom med, men helt som forskriftene sier, når det grunnet tekniske åraker ikke lar seg gjøre å få med telefonstemmene, er det bare fagjurien som ble hørt. Så stemmene til det norske folk kom ikke med nei, og det er noe man kan ta opp med Telenor.

Men, det hadde absolutt ingen innvirking på hvem som vant, selvsagt, siden vi uansett ikke kunne stemme på oss selv (og ingen andre var i nærheten av å kunne ta ham igjen uansett) Og at det er fagjuryen som høres når telestemmene av uviss grunn ikke kan presenteres, er jo ikke noe nytt eller uvanlig.

Gjest Gjest
Skrevet

Bosnia-Herzegovina syntes det var så rart de ikke fikk flere poeng fra Norge...nå ser det ut til at dette er svaret. Vanligvis får de flere poeng fra oss, men låta hadde visst ikke gått helt hjem i den norske juryen.

Ingen krise nå, men tenk om Norge og Bosnia hadde knivet om førsteplassen og de *egentlig* hadde vunnet over oss med tele- og jurystemmer, men pga tekniske problemer kun fått jurystemmer og vi DERMED hadde slått dem ut, DA kunne man snakket skandale!

Gjest Gjest
Skrevet
Men, det hadde absolutt ingen innvirking på hvem som vant, selvsagt, siden vi uansett ikke kunne stemme på oss selv (og ingen andre var i nærheten av å kunne ta ham igjen uansett) Og at det er fagjuryen som høres når telestemmene av uviss grunn ikke kan presenteres, er jo ikke noe nytt eller uvanlig.

Dette har ingen relevans for at de som stemte ikke kan få refundert sine penger fra Telenor: det kan de, om de sender refusjonskrav.

Skrevet

Selvsagt har det ikke relevans for om de kan få pengene tilbake, men det var da heller ikke det jeg skrev, men mer til et svar om at det var "sjokkerende" at "norges stemmer ikke kom med". Hovedinnlegget handet da ikke om å kreve penger fra Telenor, men om hvor "sjokkerende" det var at "norges stemmer ikke kom med", så at jeg ikke svarte direkte på ANDRE innlegg i tråden er da en annen sak..

Skrevet

Jeg syns det er en skandale egentlig - og i tilegg prøve å holde det skjult. Jeg ble mildt sagt overrasket at det norske folk stemte så heftig på Azerbaijan.. men nå innser jeg at det er ikke det norske folk - men juryen.

Det er i utgangspunktet ikke mye penger de har "stjålet" fra hver person, men det utgjør en stor sum alt til sammen - og i tillegg at de ikke har sagt noe.. Man har brukt "tid og krefter" (for å ikke nevne penger) for å ringe inn og sende sms.

Jeg syns de skal gi tilbake alle pengene - krise er det ikke, men de burde få seg en smekk - slik at de hvertfall tar alt dette som gikk galt alvorlig - slik at det blir bedre neste år. Hvordan skal dette gå.. vi som skal arrangere ESC, og vi klarer ikke få inn stemmer fra telefonstemmene engang :fnise:

Gjest kenneth
Skrevet
HVA?!? ÅNEI!!! IIIIIIIK!!!

Skal vi snart slutte å late som Eurovision song contest er en viktig happening?

Jeg tror ærlig talt uttrykket "sjokkerende" er forbeholdt litt større hendelser enn "post-MGP-hendelser" (især sett i lys av det faktum at Norge faktisk vant). Siv Jensen er ofte sjokkert. Kanskje er det smittsomt?

Til de som har kjendis.no som favoritt i nettleseren: Gjør deg selv en tjeneste og slett den.

Gjest Gjest
Skrevet

Bosnia? Husker ikke sangen engang...

Skandalen er om ikke folk får pengene sine igjen. Så lenge stemmer ble gitt fra Norge er det jo greit. Men hva hadde skjedd om ikke ordningen med jury var igangsatt?

Skrevet

Jeg syns ikke det er viktig om man husker sangene eller ikke - det er nok mange som har stemt på ulike land - og noen av disse landene hadde nok kommet mye høyere opp. Leste også om at Danmark gav 12 poeng til Island, men når de skulle presentere poengene var det plutselig Norge som fikk 12 poeng.

Jeg er fortsatt sjokkert over Azerbaijan - det viser for min del at den juryen ikke hørte hjemme der ;P

Skrevet
Bosnia? Husker ikke sangen engang...

Skandalen er om ikke folk får pengene sine igjen. Så lenge stemmer ble gitt fra Norge er det jo greit. Men hva hadde skjedd om ikke ordningen med jury var igangsatt?

Det har alltid vært en jury i bakhånd, i tilfelle. Et år var det f.eks en veldig ulykke i... var det nederland? under finalen, som gjorde at det var jurystemmene som kom fra det landet.

Gjest Gjest
Skrevet

Kan ikke si jeg er helt overrasket, det er jo ikke første gang televoting har hatt store problemer, og det i mange land. Over til noe kind of different, er Digame en Telenorbedrift?

- Det er European Broadcasting Union (EBU) som har hatt en teknisk feil med sin teleleverandør Digame, sier Malme til Dagbladet.
Gjest Gjest
Skrevet
Det er i utgangspunktet ikke mye penger de har "stjålet" fra hver person, men det utgjør en stor sum alt til sammen - og i tillegg at de ikke har sagt noe..

Telenors omdømme svekkes når de i tillegg ikke sa noenting...de visste om det, men holdt det hemmelig.

Det forteller om Telenor at de synes det er greit å svindle sms'ere.

Gjest Gjest
Skrevet
HVA?!? ÅNEI!!! IIIIIIIK!!!

Skal vi snart slutte å late som Eurovision song contest er en viktig happening?

Jeg tror ærlig talt uttrykket "sjokkerende" er forbeholdt litt større hendelser enn "post-MGP-hendelser" (især sett i lys av det faktum at Norge faktisk vant). Siv Jensen er ofte sjokkert. Kanskje er det smittsomt?

Til de som har kjendis.no som favoritt i nettleseren: Gjør deg selv en tjeneste og slett den.

Du har misset hele poenget i tråden: Telenor har svindlet folk for å ta betalt for sms'er som aldri ble sendt. Det er saken her.

Og: for mange her til lands. og i Europa, er MGP er stor happening.

For meg er sports-VM, NM og OL ingenting...aner ikke når det er engang. Så når aviser og andre sier "sjokkerende" når en skiløper bæsjer i buksene, synes jeg kanskje de bør begrense ordbruken sin.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg er fortsatt sjokkert over Azerbaijan - det viser for min del at den juryen ikke hørte hjemme der ;P

Det er jo en fagjury som har god greie på musikk generelt da, både som fag, historisk og trend. Hva er så galt med Aserbadjan?

Dessuten: kanskje de var useriøse og ga poeng til den de visste ikke ville få mange poeng, for å ikke ytterligere bygge opp vinnerne, slik at Rybak kunne få vinne i fred.

Skrevet (endret)
Det er jo en fagjury som har god greie på musikk generelt da, både som fag, historisk og trend. Hva er så galt med Aserbadjan?

Dessuten: kanskje de var useriøse og ga poeng til den de visste ikke ville få mange poeng, for å ikke ytterligere bygge opp vinnerne, slik at Rybak kunne få vinne i fred.

Det var hvertfall 6 andre sanger der som var supersterke i forhold til den sangen - oppbrukt, dårlig låt med dårlige vokalister. Jeg syns ikke juryen var gode representanter; de kom jo bare fra radio-bransjen. Det er ikke poenget i denne tråden, jeg bare bekreftet min mistanke om at noe hadde gått galt på finalekvelden når de fikk 12 poeng fra Norge.

Jeg syns det er helt absurd at de ikke går ut med denne saken; det er snakk om 1,36 millioner kroner... som de har "stjålet" (ja, litt kanskje sterkt ord) fra folket for en tjeneste de ikke har klart å levere.. uansett hvem som har skylda.

Hadde de gått ut med saken med en eneste gang etter finalen, så hadde det kanskje ikke vært så stort oppstyr rundt det - kanskje folk hadde tenkt "Ja, slik kan skje, og de beklager for det, men sånn er det", men når de ikke ser en grunn til å melde fra, da...

Endret av ninuska_

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...