Gå til innhold

Jenter som klager over singeltilværelse

Gjest Gjest_Mann_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mann_*

På min jobb hvor det er endel yngre kvinner av det motsatte kjønn (23-30) har jeg hørt ofte flere av de snakke om at de savner en kjæreste og vil gjerne ha dette. Og generell "klaging" om at det er vansjelig å finne noen.

Personlig kjenner jeg to av disse jentene og er ikke overrasket over at de er single. Ikke noe i veien med utseende eller personlighet deres men de legger jo ikke forholdene til rette for at noen ting skal skje heller. De tar rett og slett ikke noe iniativ. De står opp om morgenen, drar til den samme jobben, stikker på trening hvor de avfeier de som eventuelt skulle prøve seg på noe for så og dra hjem for å besøke en venninne eller til seg selv. Jeg har vært på flere jobb/kollega fester eller på byen hvor de har vært tilstede og da vil de helst at vi skal sette oss i et hjørne og drikke og prate. Ikke noe i veien med det, fordi det er hyggelig det, men da forstår jeg ikke hvorfor de er overrasket over at de ikke finner noen og er single. Jeg synes det er veldig mange passive jenter som det kan virke som forventer at en mann skal oppdage de. Nå er det riktignok endel jenter også som får servert menn på et sølvfat, men forstår ikke helt at de som ikke gjør det tar iniativ selv for kontakt med menn.

De fleste av oss menn har vokst opp med at skal det bli noe på oss må vi jobbe for det, prøve oss på damer og gjerne 10 på en kveld. Kanskje noen av disse kvinnene har noe å lære av oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er veldig mange passive jenter som det kan virke som forventer at en mann skal oppdage de.

De venter vel på en prins skal komme ridende på en hvit hest en vakker dag tenker jeg. Men det blir vel som å håpe på å vinne i Lotto uten en gang å ha levert kupong... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det blir vel som å håpe på å vinne i Lotto uten en gang å ha levert kupong... :fnise:

Noe i veien med det, eller!? :snurt:

Men sånn på den seriøse siden... Det kan godt hende de EGENTLIG er litt fornøyd med single-tilværelsen enda. Hadde de VIRKELIG ønsket seg kjæreste, hadde de vel gått litt mer inn for det? Vet iallefall selv, at i perioder hvor jeg har vært single en stund, kan jeg beklage meg over disse kjæreste-emnene som tydeligvis ikke finnes noe sted. Samtidig kan jeg ikke si at jeg egentlig savnet en, heller. Var nok helst nærheten jeg savnet, der og da. Nå har jeg aldri vært single så lenge at jeg kan si hva som kommer etter det; om det er rendyrket desperasjon, eller hva. Men det kan iallefall virke sånn.

Skjønner jo at gutta reagerer... Men så skal det også sies at jeg har sett lignende oppførsel hos dere også, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
De venter vel på en prins skal komme ridende på en hvit hest en vakker dag tenker jeg. Men det blir vel som å håpe på å vinne i Lotto uten en gang å ha levert kupong... :fnise:

Ja, og så?

Jeg er 37, lekker, single, osv. og venter fortsatt på prinsen på den hvite hesten - som i eventyrene.

Men i virkeligheten er menn shabby, utro, dårlige til å kle seg, har baktanker med alt og er enkle vesener.

Det er best å være single, da kan man date og stå fri til hva man vil. Til og med få barn og bli single mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men i virkeligheten er menn shabby, utro, dårlige til å kle seg, har baktanker med alt og er enkle vesener.

Med den holdningen er det kanskje ikke så rart du er singel? :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Med den holdningen er det kanskje ikke så rart du er singel? :filer:

Tja, som single kvinne har jeg datet en god del menn, og når jeg har kjent de over tid ser jeg raskt tegningen: de er kjedelige og ikke så spennende som i begynnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
På min jobb hvor det er endel yngre kvinner av det motsatte kjønn (23-30) har jeg hørt ofte flere av de snakke om at de savner en kjæreste og vil gjerne ha dette. Og generell "klaging" om at det er vansjelig å finne noen.

De fleste av oss menn har vokst opp med at skal det bli noe på oss må vi jobbe for det, prøve oss på damer og gjerne 10 på en kveld. Kanskje noen av disse kvinnene har noe å lære av oss?

Har det slått deg at disse kvinnene faktisk gjerne vil være forelsket i kjæresten sin? Og ikke bare prøve seg på et titalls menn på en kveld til de finner en som takker ja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kavring

Jeg er vel en av de TS så godt beskriver :ler:

Tiltaksløs og passiv. Men jeg er vel sjenert og redd for å få avslag. Og ja, jeg vet at det ikke er krise å bli avvist, men lell da...

Så jeg er vel ikke på det stadiet at jeg føler desperasjonen enda, for da trosser man vel beskjedenhet, dårlig selvtillit og alt det der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Følgende setning er vel litt forvirrende : "På min jobb hvor det er endel yngre kvinner av det motsatte kjønn (23-30)"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Det kan kanskje stemme det du sier der. Jeg er det motsatte av tiltaksløs. Jeg oppsøker situasjoner hvor jeg kan møte gutter hele tiden, og tar også en del initiativ. Jeg er ute så ofte som muig, og i tillegg registrert på x antall internettsider.

Dessverre får jenter som regel råd om å ta det med ro og at den rette dukker opp når du minst venter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følgende setning er vel litt forvirrende : "På min jobb hvor det er endel yngre kvinner av det motsatte kjønn (23-30)"

"Ridende rytter til hest" ;)

Ellers:

Jeg er 37, lekker, single, osv. og venter fortsatt på prinsen på den hvite hesten - som i eventyrene.

Man må gjerne sette meg i bås som både shabby, dårlig til å kle meg, enkel og full av baktanker, det kommer vel stort sett ann på øyet som ser, men å bli satt i bås som utro blir for dumt og usakelig. Jeg har ikke vært, har ikke planer om, og kommer heller aldri til å være utro. Forskning har jo dessuten vist at damer er like utro som menn...

...det er jo heller ikke alle som har rett syn, og derfor er ikke alltid "øyet som ser" representativt.

Prinser på hest er det nok av de, men så fort han lukter dine holdninger finner han vel ut at det ikke er vits å gå av hesten, så kanskje noen skulle tenke litt igjennom sine egne holdninger, fordommer og melde seg inn i en reell verden etter hvert? Om ikke er det bare å smøre seg godt inn med tolmodighet

Til TS:

Synes du skal gi jentene et spark bak og be de ta initiativ. Det er kvalmt at man skal bli opplært til at guttene skal jakte, og jentene bli jaktet på. Gutter liker initiativ (ikke fordi de er late), og som gruppe er det også lettere å vær epå offansiven.

Jeg synes også de bør utnytte sjansene og nappene de eventuelt får på "normalt" vi, og ikke gjøre seg så kostbare...altså ikke nok med at mannen skal jakte for å finne de, men han skal jakte for å få kontakt senere også. Jeg ser i alle fall selv på det som et negativt trekk dersom jenter velger å "spille spillet". Føler det holder meg litt for narr og at man egentlig bare leker seg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det er vanskelig å finne noen. Jeg har flere venninner og det virker som at hver gang de blir single, så finner de noen med en gang. Jeg skjønner ikke hvor og hvordan. Det finnes mange steder man kan møte noen, men det finnes ingen fasit. Noen møtes på byen, andre via nettet, andre på jobben, andre via venner osv. Jeg har hatt kjærester som jeg enten har møtt på nettet, via jobb, venner eller som jeg har møtt på byen. Men nå som jeg er singel, synes jeg er det greit å være ute og være sosial. Det vil si å ta initativet inni mellom. Man må bare ta noen sjanser her i livet. Så dukker den personen opp en vakker dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rugby
Synes du skal gi jentene et spark bak og be de ta initiativ. Det er kvalmt at man skal bli opplært til at guttene skal jakte, og jentene bli jaktet på. Gutter liker initiativ (ikke fordi de er late), og som gruppe er det også lettere å vær epå offansiven.

Den holdningen fra norske menn er motbydelig passiv og tam.

Menn i andre land er mer vant til å jakte og ta initiativene, mens norske menn er så bedaglige der de sitter på hver sin fjelltopp og lukter på blomstene.

Møkkamenn, kom dere ut i verden, spill rugby som ekte menn og beskytt kvinner - etter at dere har sjekket dem opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Tar vi initiativ blir jo det også feil, da mister de jo interessen.

Tenker du på scenarioet der hun maser for mye på han? I så fall kan jeg være enig...

Jeg for min del er ikke nødvendigvis "lat" når det gjelder å vise interesse og ta initiativ for jenter, men jeg synes det er en uting at jenter skal sitte på tua si og vente på gutten. Der igjen dette med jakt.

Greit hun skal føle seg ønsket og lignende, men at jenter sitter og ser på fordi det er gutten sin jobb å jakte på de, og til slutt altså fortjene "byttet" er det jeg er kritisk til.

Jeg ser det ikke som absolutt negativt at gutter skal jakte litt på jenter, men alt med måte. Det er et hårfint skille mellom å innvitere til jakt og være (for) kostbar. Selv ser jeg det som absolutt positivt med jenter som tar initiativ, uten at jeg kan peke på hvorfor jeg syne det. Det er i alle fall rimelig sikkert at hun ikke har for høye hard-to-get-tanker om seg selv, og det er et godt tegn.

Så ta initiativ du, skulle satset mye på at det betaler seg bedre (både kvalitet og kvantitet) enn å spille rollen som "byttet" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Kvinner forventer og forlangre å bli jaktet på. Så, hvorfor er detingen som jakter på disse unge pikene? Kan det hende at småpikene rett og slett har et avvisende kropsspråk? Hvem giddr å ta kontakt med jenter som henge i et hjørne og nekter å løfte blikket?

Kvinner er bortskjemte på sjekkemarkedet og bør skjerpe seg. Kvinner bør snart innse at feminismen sin fremmarsj har ødelagt for den iboede biologien i oss. Nemlig at menn jakter,og kvinner blir jaktet på. I dagens feminise samfunn er dette ikke lenger tillatt slik at kvinner selv må ta ansvar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Kvinner er bortskjemte på sjekkemarkedet og bør skjerpe seg. Kvinner bør snart innse at feminismen sin fremmarsj har ødelagt for den iboede biologien i oss. Nemlig at menn jakter,og kvinner blir jaktet på.

Dette passer meg perfekt, det - hvis dere bare kunne slutte med jakten når dere hadde fått dere fast dame og ikke fortsette å jakte på andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...