Gå til innhold

beste ferie ever


mimifin72

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er vanskelig å velge, for jeg har vært på mange ferier som har vært "best" på sin måte.

Familieferie: da vi leide vinslott i Toscana

Opplevelsesferier: Singapore/ Vietnam og Kambodsja-rundtur

"Ferie" som har gitt meg mest: Praksis i Namibia, kombinert med noen dager i Cape Town. (Så fantastisk at jeg tok med med samboer og venner tilbake året etter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Generelt glad i å reise på tur, jeg. Men interrail, russetur til Bulgaria og diverse sykkelferier i Frankrike er blant favorittene. :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cruise i Karibien (St. Thomas, St. Maarten, Puerto Rico og Haiti) kombinert med et par dager i Fort Lauderdale, Florida. Familietur, og sambo var med :) Fantastisk tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eventyrlige Island =) Var der en uke med min kjære i fjor sommer og det var magisk fra vi landet til vi tok av :rødme: Har vært mange herlige steder, men Island kan liksom ikke sammenlignes med noe av det andre jeg har prøvd :)

Ellers kommer Budapest, Praha, London og Utrecht høyt på favorittlista mi :) Gleder meg også noe helt avsindig til jeg skal til Dublin i år - det har jeg drømt om siden jeg var lita, så tipper det blir temmelig stas :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Å det er mange, men på hver sin måte! Har vært heldig nok til å reise mye, men høydepunktene er nok:

Rundreise i Kroatia i 3 uker. Dubrovnik og Split var klare høydepunkt.

Marokko. På dromedar med nomadene. Å sove under åpen himmel i Sahara i 5 dager. Besøkte de fattigste av de fattige.

Ellers er Krakow fint å tilbringe en langhelg (og Auchwits satt virkelig inntrykk).

Praha er nydelig. Paris er FANTASTISK!<3 Stockholm imponerte stort.

Mens barnet i meg liker godt Color Magic og Disneyland. De kommer ikke helt på topp, men det er likevel noe magisk ved det altså:)

Og Hellas!! Har vært der 3 ganger og vil se mer mer mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt flere fine ferier de siste årene, men øverst på min liste er turen til Tromsø for noen år siden da det var knallsommer i nord og regnrekord og flom i sør. Herlig på-sparket-ferie i sydenstemning og-varme. Helt fantastisk! :)

Ellers har vi vært på opplevelsesrik ferie i Estland, Latvia og Litauen.

Slikke-sol-ferier i Helles

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beste ferie må ha vært da vi seilte rundt i bahamas og mellomamerika i 3 mnd. Avsluttet med 3 uker i Florida. Kjett å komme hjem til norge etter denne turen og vurderer sterkt å bosette oss i karibien.

Som romantisk by vil jeg si Praha. Middelaldersk sjarm bare man styrer unna de verste turistgatene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 5 på topp liste:

1. biltur i USA (vestkysten)

2. biltur i USA (østkysten)

3. interrail i øst Europa

4. øyloffing i Hellas

5. rundreise i Thailand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine aller beste fereier er da vi dro til Læsø. Bare late seg på stranda, og nyte livet helt ut. Elsker det! :) dro dit faktisk 6 eller 7 somre på rad, og kjedet meg aldri! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 3 på topp-liste, og alle er reiser jeg gjerne vil gjenta.

Den første er en 3 ukers familietur da jeg var 10: vi kjørte ned til Italia, brukte 3 dager på det, var der nede i 2 uker før vi brukte en uke på hjemturen. Vil gjerne gjenta turen uten oppholdet i Italia og bruke lenger tid på selve turen.

Den andre var en biltur gjennom Scotland da jeg var 14, fantastisk fin tur gjennom et fantastisk land, selv om det var en kald og våt sommer.

Den tredje var en jentetur til Amsterdam sammen med mine to beste venninner, en fantastisk by, og siden det var i desember var det skikkelig førjulstemning i byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carleigh-Ann

Australia-turen min :) Begynte som en ferie og endte med at jeg ble tilbudt jobb og flyttet tilbake like etter jeg kom hjem! Et fantastisk år.. *drømmer meg bort til de vakre sandstrendene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig vanskelig, men hvis jeg skal velge en topp 3 liste må det bli:

- Bryllupsreisen vår i USA og Bahamas. Var innom New York, Las Vegas, Miami og Nassau. Reisen hadde litt av alt. Storby i NY, sol og uteliv i Miami, fantastiske strender på Bahamas og ren og skjær galskap i Las vegas!

- Safari i Tanzania, avsluttet med en uke på drømmeøya Zanzibar etterpå. anbefales på det varmeste.

- To uker på Cuba. Bodde hovedsaklig i Varadero, som ikke er så imponerende i seg selv, men tok noen dager i Havana, og reiste helt ut på vestspissen til Maria la Gorda i Piñar del Rio provinsen for å dykke - og DET var fantastisk!

Av storbyer er Rio de Janeiro den store favoritten (verdens vakreste by etter min mening), tett etterfulgt av Paris, Roma og Praha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jul i Marokko (Essaouira - helt fantastisk, ridetur på stranden og vandring i små trange gater og fantastiske lukter, nydelig mat)

Frivillig arbeid og bo med mannen min i Gambia (Bakau, Serekunda, Pirang, Jan Jan Burey - elsker ALT, språket, kulturen, menneskene, musikken, luktene)

Familieferie i Kroatia (Korcula - fantastisk sted, leide en leilighet ved stranden av ett tysk par)

Togtur fra Ungarn og gjennom Romania (Ingenting planlagt, tok hver dag som det kom og ble der vi likte oss)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Første ferien med mannen. Vi kjørte et gammelt vrak av en bil og kom oss ikke lengre enn til Sverige, men vi hadde det superkos :)

Beste reisemål jeg har vært: Japan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Cozumel, Mexico! Kjempefint!

Og interrail i Europa for maaange år siden. Ikke så avslappende, men morsomt for de unge og freshe;)

Alle reisemål er supre for meg, bare jeg får reise noe sted ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...