Gå til innhold

beste ferie ever


mimifin72

Anbefalte innlegg

Jeg skal ikke reise på ferie i år. Hele ferien blir jeg hjemme pga risikosvangerskap.

Elsker å reise, så jeg sitter og leser om forskjellige steder i verden.

Fortell litt om den beste ferie dere har hatt, gjerne med detaljer;)

Mine beste ferier:

1. På Gran Canaria for 2 år siden når vi leide bil og kjørte hele øya på kryss og tvers

2. Fjelltur i Bulgaria for 10 år siden. Vi besøkte mange små landsbyer og spiste utrolig god mat.

3. I Russland da jeg var 18. Besøkte bl.a. Moskva samt andre byer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rundtur på Island sommeren 2008.

Så bilturen da jeg var 18 år. Kjørte på lykke og fromme i Europa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på bilferie i California for ca. 5 år siden. Kjempefine steder, opplevde noe hver dag og det skjedde noe hele tiden. Beste 3 ukene jeg har hatt på ferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frosk

Skal heller ikke på noen skikkelig ferie i sommer, har nettopp flyttet utenlands og blir her og i Norge hele ferien, tror jeg.

Fine ferier:

* Første turen min til Asia - backpacket i tre måneder, blant annet i Malaysia og Vietnam. Så deilig med turer der man har god tid, ingenting er fastlagt på forhånd og man kan ta alt som det kommer...

* Jorden-rundt tur for noen år siden - da var jeg blant annet på Cook Islands (Rarotonga og Aitutaki) og Fiji, fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 uker på Barbados. Helt fantastisk øy, og fantastiske folk!

Neste års ferie vil nok også bli bra - planlegger rundreise i Kroatia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 uker i Minnesota-området i fjor med familien :) Opplevde mye forskjellig og besøkte slektninger som var veldig hyggelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine 5 turer til Bali kommer høyt opp på lista mi. elsker folkene der nede, naturen, strendene, maten.. Egentlig det meste. har vært så heldig å få utforske store deler av øya + et par naboøyer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av mine beste ferier har jeg hatt her i Norge. Men det kommer av menneskene og stemningen.

I utlandet må noen av mine beste ferier ha vært da vi var på cruise i Østlige Karibien, backpackerturen i Asia, og Hong Kong.

Ellers har jeg det alltid fantastisk i Paris og på de greske øyene :hjerte:

Endret av Sunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllupsreisen vår til Thailand:-)

Vi var innom Bangkok, Hua Hin og Koh Samui.

Kunne ønske at vi kunne reise tilbake i sommer, ingen ting i de vanlige sydenkatalogene som frister etter denne turen iallefall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i samme båt som deg, blir bare biltur i Norge og liten tur til England i sommer... Men i fjor hadde vi en fantastisk tur, så jeg tar fram bildene og ser på dem for å trøste meg.

Vi tok fly til Beijing og den transsibirske jernbanen til Moskva. Brukte tre uker og hadde mange stopp. Fire dager i Beijing, fire i Mongolia (Ulan Bator og omegn, bl.a. i telt i naturområde der nomader, kameler, yak-okser spaserte rett utenfor). Så videre til Russland der vi stoppet i Irkutsk i tre dager og tre dager i Perm før oppholdet i Moskva.

Vi opplevde så utrolig mye, togreisen og medpassasjerene iberegnet, storstilt smugling av billige vesker og salamipølser fra Kina, forferdelige grensepasseringer med svært uhøflig russisk politi, vodkadrikking i restaurantvognen,...

og jeg anbefaler denne turen til alle. Men ikke med små barn... Det var to grupper med turister som vi støtte på. De unge som ennå ikke hadde etablert seg, 20-30 år, og de som var pensjonister.

Vi ble bitt av togbasillen, og hadde planlagt togtur gjennom India i sommer, men det var før vi ble gravide... Det får bli senere en gang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm...tricky å svare på. Men jeg tror at den beste strand ferien jeg har vært på var på Maldivene. Plassen var bare utrolig og øya som vi var på var virkelig som postkortene som du ser fra Maldivene...blått hav, hvite strender, lite folk etc. Sjekk bildene på http://gardkarlsen.com/sun_island_index.htm

Av byferier må jeg si at Roma er utrolig....mye å se, masse historie, god mat og vin, deilig vær etc. Her er et reisebrev med bilder: http://gardkarlsen.com/rome_italy.htm

Men det er vanskelig å trekke frem noen plasser...alle nye plasser er jo spennende på sine måter...Cape Town er nydelig, Bangkok er eksotisk, landskapet og de små byene i Toscana er fantastisk flotte etc. Det er så mange flotte plasser å besøke i denne verden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cupcakes

den beste ferien min var vel igrunn da samboer og jeg dro på ordentlgi ferie sammen for første gang i 07, da dro vi til kypros - fig treebay (??) og hadde en kjempe deilig og avslappende ferie med soling, bading, snorkling og pleing av romantikken :rødme: i år tar vi turen til kreta for vår andre ordentlige ferie sammen..og når vi en gang får masse penger skal vi dra til maldivene eller et annet eksotisk sted :Nikke:

Endret av Cupcakes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sozopol, Bulgaria - i fjor sommer. Svært billig, nydelige strender, herlig mat og utrolig flotte mennesker.

Marbella, Spania - familieferier (4 somre på rad). Vi bodde ikke på de vanlige turisthotellene, men leide egen leilighet og ferierte med en annen familie. Leide bil og kjørte rundt, fikk sett så mye spennde som man ellers ikke får om man reiser charter.

York, England - studietur 2 uker, høsten 2008. Nydelig by, historisk vakkert, nydelige bygninger, gode handlemuligheter, gjestfritt og flott. Min favorittby!

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Annonse

Gjest Gjest_Ingrid_*

Definitivt vår utrolige rundreise i Kroatia i sommer. Reiste ned med Norwegian midt i august og var i Split, Bol(på øya Brac), øya Vis (HELT NYDELIG) og Dubrovnik til slutt..

Vi lever ennå på den turen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å velge en favoritt, er jo så mange flotte steder!

Men når det er sagt, så tror jeg 3 uker backpacking i Brasil fortsatt står igjen som noe veldig spesielt.. :) Landa i Sao Paulo, videre til Curitiba og deretter Ilha do Mel.. Noen dager ved Foz de Iguazu, deretter noen småsteder før noen fantastiske dager i Rio! Brasil anbefales ja :-)

Hvis jeg skal velge meg ett favorittsted i Europa tror jeg det må bli England.. Har reist litt rundt der, mange flotte små byer, koselige folk og spennende severdigheter ;)

Åh..blir reisesyk nå ja! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Istanbul turen i høst, den var fantastisk og bare herlig! 8 dager var altfor lite!

Vi hadde veldig flaks i forbindelse med steder vi skulle spise og se, som gjorde at vi kom borti utrolig mye kulturelt som man ikke ellers får se! Vil tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyhoppingen i Kykladene (Hellas) i sommer, med tre venninner.

Vi reiste rundt i 2 uker, litt hit og dit på sparket. Bodde billig, sov noen netter på stranda på Anafi. Møtte herlige mennesker, deriblant to amerikanere som reiste rundt med oss i flere dager, hadde det supergøy, så nydelige steder, leide scooter og bil og kjørte rundt. HERLIG ferie, med minner for livet!!

Endret av Tonje!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig vanskelig å velge, men sånn generelt sett er feriene med min kjære mine favoritter, fordi de da utgjør noe spesielt for oss. Vår første ferietur sammen var biltur rundt i Danmark. Kanskje ikke noe særlig eksotisk, men allikevel var det veldig spesielt for oss, fordi vi var bare oss to i to uker. :hjerte:

Vi reiser også til Frankrike annethvert år, noe som alltid er gøy. Da blir det litt av hvert: strandliv i sør, opplevelser som fjellklatring og rafting i Alpene og shopping og festing sammen med venner i ''hjembyen''.

Men den aller beste ferien vi noen gang har hatt må være bryllupsreisen til Roma i år. Den fineste byen jeg har vært i, uten tvil. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår bryllupsreise til Miami, og så cruise i Karibien. Helt fantastisk!

En god nr to er Kuredu på Maldivene! Drømmested

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...