Gjest Elize Skrevet 20. mai 2009 #1 Del Skrevet 20. mai 2009 Når kan man skjære i et nystekt brød? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 20. mai 2009 #2 Del Skrevet 20. mai 2009 Skalken må man ta av med en gang. Glovarm, nystekt skalk med smør som smelter, grovmalt pepper og maldonsalt...mmmm Men ellers hadde jeg nok venta til det ble avkjølt, mye mindre smuler da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonka Skrevet 20. mai 2009 #3 Del Skrevet 20. mai 2009 Ikke lenger enn man kan vente:) Så det kommer an på hvor godt brødet lukter. Mmmmm...Kan jeg få en skive? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elize Skrevet 20. mai 2009 #4 Del Skrevet 20. mai 2009 Skalken må man ta av med en gang. Glovarm, nystekt skalk med smør som smelter, grovmalt pepper og maldonsalt...mmmm Men ellers hadde jeg nok venta til det ble avkjølt, mye mindre smuler da Ikke lenger enn man kan vente:) Så det kommer an på hvor godt brødet lukter. Mmmmm...Kan jeg få en skive? Nystekt brød er noe av det beste som finnes. Skulle gjerne sendt over en skive Jeg ventet 20min, var redd for at det skulle bli rårand (eller hva det heter) i brødet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 21. mai 2009 #5 Del Skrevet 21. mai 2009 Egentlig skal man vist vente til brødet er avkjølt for å forhindre rårand. Men, varmt, nystekt brød med masse godt smør og gulost.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 21. mai 2009 #6 Del Skrevet 21. mai 2009 hva er rårand? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2009 #7 Del Skrevet 21. mai 2009 hva er rårand? Ja, hva er egentlig rå rand? Noen mener at hvis helt ferske brød blir dunket borti så blir en del av brødet trykket sammen. Det ser da ut som en stripe som ikke er stekt. Samtidig har jeg ofte både dunket i brødet når jeg har tatt det ut av ovnen og skåret i det når det har vært helt ferskt uten at det ble rårand av det. Så min teori er at brødene er for lite stekt når det blir rårand i dem. Den kommer uansett hvordan brødene blir håndtert når de er varme. Så må gjerne skjære i dem med en gang. Å nå fikk jeg lyst på varm skalk med kviteseidsmør og Gudbrandsdalsost og varm sjokolade med krem. Tror jeg må bake brød i helga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet i går, 12:30 #8 Del Skrevet i går, 12:30 er det kommet nye regler ved å skjære nystekt brød? hva sier en bakermester? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:47 #9 Del Skrevet i går, 13:47 Egenskap skrev (1 time siden): er det kommet nye regler ved å skjære nystekt brød? hva sier en bakermester? 15 år gammel tråd du måtte dra opp?? Google er helt fantastisk" "Fristende å skjære i brødet med en gang, la det hvile ca 30 min før det skjæres opp." https://www.tv2.no/underholdning/god-morgen-norge/rykende-ferskt-hjemmelaget-brod-til-frokost/8560990/#:~:text=«Bank på» brødet%2C det,i et kjøkkenhåndkle ved oppbevaring. Anonymkode: 2ffe4...a54 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå