Gå til innhold

voksing, skrubbing etc. på armer....


Huldra

Anbefalte innlegg

Hvor gjør man det'? Har aldri gjort det før, har liksom aldri hatt behov for å føle meg så hårløs liksom, men ser jo i forrige tråd at det jo faktisk nesten er "ventet" at man skal være et eterisk og hårløst vesen på bryllupsdagen...

Men så lurer jeg på, hvordan gjør man dette, og når? Samme dag eller? Og holder det å barbere seg under armene eller må man bruke sterkere "lut"?

Skal ha ermløs og stroppeløs kjole, derfor er jeg nyskjerrig på dette, vil jo som andre ta meg best mulig ut!

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du aldri har gjort det før vil jeg abefale deg å ta en omgang en god stund før bryllupet først, for å se hvordan huden din reagerer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre du har sort har på armene ville jeg ikke giddet. Jeg har i hvert fall aldri hørt om det eller sett en "hårløs" brud før, så vet ikke hvor vanlig det er. Har i hvert fall tentk å la mine lyse dunhår være :D

Men hvis du bestemmer deg for å gjøre det ville jeg absolutt fulgt Tex sitt råd, så du ikke ender opp med kjøttkakearmer på den store dagen :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det beste er å gå til en hudpleiesalong og få voksa armene, det er veldig mye klin å gjøre det selv, vanskelig å komme til alle steder. Og da går det jo an å få en kroppspeeling i samme slengen. Men du bør nok absolutt prøve ut hvordan du reagerer på voksing en god stund før (et par måneder?) Og hvis det går fint kan du ta en behandling noen dager før bryllupet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv vokset og skrubbet jeg armene mine på bryllupsdagen og var veldig fornøyd med resultatet. Jeg tror derimot at ingen vil reagere om du ikke gjør det. Gjør det om du har lyst, det er du som bestemmer. I innlegget ditt høres det ut som om du tror dette forventes, men tviler sterkt på at noen av gjestene mine forventet det.

Jeg hadde aldri vokset armene før, men har vokset ben før og gikk ut ifra at jeg tålte det siden jeg har helt greie erfaringer fra leggvoksing. Man blir ofte litt rød etter voksing, men på meg går dette over i løppet av noen timer. Vokset armene noen dager før bryllupet og skrubbet dem jevnlig før bryllupet (jeg skrubber kroppen jevnlig hele året rundt, særlig om sommeren). Da brukte jeg en kroppspeeling, men du kan like gjerne bruke en hampvott eller en av de syntetiske hanskene fra Body Shop. For en ekstra effekt på bryllupsdagen brukte jeg Diors lotion med skimmer.

Men som sagt, gjør som du vil!! Jeg gjorde dette for min egen del! Jeg kunne ha kommet iført en potetsekk om mannen min ville likevel sagt ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vokset armene i salong. Jeg synes all hjemme-voks jeg har prøvd har vært elendig, spesielt kaldvoks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommer aldeles ikke til å vokse armene, hverken nå til bryllupet eller senere. Jeg barberer/vokser beina gjevnlig, men på armene skal det da være hår. Det er i alle fall helt naturlig for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fjernet dem med epilator første gang i våres og etter det har jeg blitt avhengig av å gjøre det - føles veldig bra! Men ville gjort det en stund før bryllupet ja (et par dager kanskje), resultatet varer jo ganske lenge. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kjole med lange armer (heldigvis da :roll: ), men det kunne aldri falt meg inn å vokse armene til bryllupet - heller ikke beina - det holder å barbere. Og dessuten - MÅ jeg få manikyr og øyebryn nappa før den store dagen osv? Jeg har aldri vært i hudpleiesalong eller hos negledesigner - og jeg hadde heller aldri tenkt at jeg skulle gjøre det. Gjør alle bruder dette? Sorry at jeg trekker tråden i en litt annen retning, men jeg bare lurer litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal beholde både de lange, lyse lokkene :blunke: og fregnene på armene mine på bryllupsdagen. Det er sånn jeg ser ut!

Skal spørre søstra mi om hjelp med neglene. Vil se velstelt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn; Unn deg en time eller to i en hudpleiesalong det er bare såå deilig!

Fiks neglene og legg fransk manikyr, de blir lekre- alle vil jo sikkert se på hendene dine og ringen..

Ta gjerne pedikyr i samme slengen, man føler at man svever etterpå! Føttene har virkelig godt av det.

Å nappe brynene i salong gir et jevnere resultat enn når man gjør det hjemmme.. Koster lite og er gjort i en fei.

Selv skal jeg ta en massasje time også, det får en virkelig til å slappe av!

Prøv, jeg garanterer at du vil synes det er fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kjole med lange armer (heldigvis da :roll: )' date=' men det kunne aldri falt meg inn å vokse armene til bryllupet - heller ikke beina - det holder å barbere. Og dessuten - MÅ jeg få manikyr og øyebryn nappa før den store dagen osv? Jeg har aldri vært i hudpleiesalong eller hos negledesigner - og jeg hadde heller aldri tenkt at jeg skulle gjøre det. Gjør alle bruder dette? Sorry at jeg trekker tråden i en litt annen retning, men jeg bare lurer litt...[/quote']

Du MÅ selvfølgelig ingenting. Men jeg tror du vil føle deg mere vel dersom du får leggene voksa (dersom du skal på bryllupsreise slipper du jo dessuten å tenke på barbering hele bryllupsreisen, og det er deilig). Med mindre du har veldig pent forma øyenbryn ville jeg ha fått dem nappa, og det er ingenting som er så pent som velstellte negler. Husk at mange kommer til å ville se på hånda di med ringen... Jeg fikk lagt fransk manikyr uten å støpe nye eller lengre negler. Har aldri veldig lange negler, og det ville ikke blitt naturlig eller pent til bunaden som jeg brukte. Men det var herlig å føle seg pen "over det hele".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Junebug,

hvilken lotion er dette? hørtes litt spennende ut... Er det veldig mye shimmer i den?

Kaia, ikke innlogget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp kjole med lange ermer.

Enkelt og greit!

Nå er det no slikt at jeg allerede har kjøpt kjolen da! Og det er jo bare 2,5 uke igjen til bryllupet også da...

Bruker en "nappemaskin" på bena og blir da ganske rød og "nuppete", synes kanskje det er bedre med litt hvite dun istedenfor røde nuppete armer????

Den kremen med glitter i, går det an å bruke den hvis man ikke vokser? Og kan man vokse armhulen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal beholde både de lange' date=' lyse lokkene :blunke: og fregnene på armene mine på bryllupsdagen. Det er sånn jeg ser ut! [/quote']

Helt enig med deg! Ser ikke poenget med å vokse armene - og det falt meg ikke inn å gjøre det før bryllupet heller. Bena barberte jeg, og det gikk da helt fint på bryllupsreise og alt! (Hvor mange ser egentlig at du har voksede ben under kjolen?) Unnet meg akryl-negler og en ansiktspleie, men følte ellers ikke noe behov for å gjøre meg så annerledes. Jeg verken napper eller skjærer brynene mine til vanlig, så det ville se helt rart ut hvis jeg plutselig gjorde det til bryllupet.

Gjør det du føler for og har lyst til slik at du føler deg vel - man MÅ ingenting. Noen ganger kan det bli vel mange forslag om ting man skal og ikke skal gjøre her inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis man ikke føler behov for å være "anneledes" på bryllupsdagen enn ellers så sparer man jo ganske mye penger på kjole ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv er jeg helt avhengig av å nappe øyenbryn. Greit nok, jeg HATER å gjøre det (vondt!), men synes selv jeg blir mye penere med nappede bryn. For det første, ser brynene mer ryddige ut, for det andre åpner det øynene mer, og for det tredje virker øynene større (veldig fint for meg som egentlig har små øyne).

Var til hudpleie 2 uker før Dagen, og fikk en lang og deilig ansiktsbehandling, som ble avsluttet med napping og farging av bryn, samt farging av vipper. Anbefales! Huden min ble virkelig fin, og hudpleieren nappet også en del ørsmå, lyse brynhår som jeg "slurver" litt med.

Som andre har påpekt; du MÅ ikke noe som helst. Men det er jo deilig å føle seg litt ekstra lekker på en slik dag da, eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junebug,

hvilken lotion er dette? hørtes litt spennende ut... Er det veldig mye shimmer i den?

Kaia, ikke innlogget

Det er ikke mye skimmer i den, bare nok til at det blir en lekker effekt. Den heter Dior Body Radiance Moisturizer.

Huldra:

Du kan selvfølgelig bruke slik lotion selv om du ikke fjerner håret på armene.

Ang. voksing av armhulene: Du kan få vokset hårene i armhulen i salong. Jeg har selv bare gjort det en gang og syntes det var så vondt at jeg aldri skal gjøre det igjen. Nøyer meg med å barbere meg under armene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen lekker skimmerlotion er Star Bronzer fra Lancome. Sitter her med prøver fra den og en annen lotion (Noa) for å velge. Noa er det for mye glitter i syns jeg.

Men for å komme tilbake til temaet, husker med gru at vi barberte armene da vi var tenåringer...ikke særlig lekkert etter noen dager :hoho: Tror jeg skal satse på voksing istedet da ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...