Frk Doodad Skrevet 22. juli 2003 #1 Del Skrevet 22. juli 2003 Ispirert av Tjorvens tråd om frisørpriser. Tenkte det var greit å starte en ny tråd for å ikke spore helt av opprinnelig spørsmål. Hva synes dere? Min yndlingsfrisør er av de billigere, jeg er alltid superfornøyd etter å ha vært der. (Desverre har jeg flyttet så det blir ikke lenger så ofte jeg får gå dit.) På samme måte som mange av oss bestiller produkter fra f.eks Lookfantastic for å spare penger i forhold til å kjøpe produktet i byen, hvorfor gå på den dyreste frisøren når du får utført samme tjenesten og det blir benyttet like produkter som en billigere plass? Jeg ser ikke noen direkte sammenheng mellom kvalitet og pris når det gjelder frisører, en flink frisør er personavhengig og man er ikke nødvendigvis flink selv om man jobber på et trendy sted. Det er ikke snakk om å være gniten, men om å være en bevisst forbruker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 22. juli 2003 #2 Del Skrevet 22. juli 2003 Jeg er 100% enig med deg Frk Doodad. Er egentlig mest begeistret for "voksne" frisører som er av den gamle skolen jeg. De som har gått i læra leeenge og som har jobbet på samme sted i en evighet. Min frisør er billig.. eller rimelig da. Der har de en fast kundemasse og en veletablert salong litt utenfor byen. Jeg har aldri vært misfornøyd der og får kjempegod service. Hvorfor skal jeg batale mer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Liten Skrevet 22. juli 2003 #3 Del Skrevet 22. juli 2003 Jeg bruker en relativt dyr frisør ganske enkelt fordi jeg er utrolig fornøyd med henne og ikke gidder å la en ny frisør bli kjent med meg og håret mitt, hva jeg liker og tør osv. Dessuten er frisøren min hele tiden oppdatert slik at om jeg har sett noe kult et sted, så skjønner hun hva jeg snakker om og hun foreslår gjerne selv også nye ting hun har sett og lært. Dette kan en sikkert få hos en rimeligere frisør også, ettersom mye handler om en blanding av personlig kjemi og faglig dyktighet. Men det å holde seg oppdatert, gå på kurs og lære seg nye teknikker osv koster og vil selvfølgelig avspeile seg i prisene. Jeg kunne godt ha sluppet en litt mer "satt" frisør i håret mitt om det kun skulle stusses, men ikke om det er snakk om en ny frisyre eller radikal klipp. Og selvsagt vil frisører i sentrum av de store byene være dyrere enn de i utkanten på grunn av leieprisene. Jeg tror at det viktigste er å finne en frisør som passer dine behov. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 22. juli 2003 #4 Del Skrevet 22. juli 2003 Jeg tror ikke dyktigheten til frisøren bestemmes av pris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 22. juli 2003 #5 Del Skrevet 22. juli 2003 Når det gjelder mine frisøropplevelser, er dyrt klart best. Der jeg klipper meg, koster det ca 385 for en klipp. Det syns hvertfall jeg er dyrt. Har flere ganger vært til billigere frisører, men jeg er ALDRI fornøyd. Det spiller ingen rolle hvem som klipper meg på det dyre stedet, jeg blir like fin uansett. Så da må det jo ha noe med at de beste frisørene havner på de mest attraktive salongene? Har en venninne som gikk på frisørlinjen for noen år siden. Hun var med i NM og kom på en tredjeplass blant de som var skoleelever. Hun ble headhuntet til en av byens bedre frisører og jobber i dag, 3 år etter endt utdannelse, hos Adam og Eva. *ser seg i speilet med nyklippet hår av dagen* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 23. juli 2003 #6 Del Skrevet 23. juli 2003 Jeg ser ikke noen direkte sammenheng mellom kvalitet og pris når det gjelder frisører, en flink frisør er personavhengig og man er ikke nødvendigvis flink selv om man jobber på et trendy sted. Det er også min erfaring. Det finnes kjempeflinke frisører som er rimelig, og det finnes dårlige frisører som er dyre. Personlig er jeg ute etter en frisør jeg har god kjemi med (som forstår hva jeg mener når jeg forklarer ting), som er flink og kreativ og som er rimelig. Er fortsatt på jakt etter dette, da min fste frisør over 1 1/2 begynner å bli dyr... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisemor Skrevet 24. juli 2003 #7 Del Skrevet 24. juli 2003 Frisørenes priser avhenger jo også hvor de holder til-hvor dyr leie de har på lokale sitt. Går du litt i utkanten får du billigere frisør, tannlege,masasje osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. august 2003 #8 Del Skrevet 2. august 2003 Salonger som har "høye" klippepriser investerer ofte mer penger i å kurse frisørene og delta i konkurranser - de er ofte mer oppdaterte på nye produkter og trender. Men dyktigheten avhenger av personen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå