Gå til innhold

Ditt beste interiørkjøp?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Helenius

Hva er ditt beste interiørkjøp, eventuelt interiørgave?

Jeg har to:

* Min fem år gamle toseterssofa fra R.O.O.M. - kjærlighet ved første blikk. Brungrå, firkantet i formen og utrolig god å sitte i. Jeg kaller den "magnetsofaen"!

* Den kule lampen min, også fra R.O.O.M., som er en hvit ledning med små hvite lys, hvert pakket inn i en liten rispapirkube. Den henger fra taket og litt utover gulvet og gir et varmt, bløtt og stemningsfullt lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har mange..

Men favoritten er spisestuen min.

Den kjøpte jeg billig fra de som eide en leilighet jeg kjøpte for mange år siden. Den er i massiv eik og har "løve-føtter". Det fulgte også med 2 skjenker (en stor og en liten).

Nå har jeg malt og lasert alt sammen, og den er skikkelig flott.

Ellers fant vi en dyp hylle på et loppemarked. Skikkert hjemmelaget.

Den er rett og slett bare "røff". Brunbeiset og litt skjev, men jeg liker den kjempegodt. Mye møbel for 200 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

to lysegrå strikkede puter fra IKEA, er SÅÅÅ gode å hvile hodet på når jeg slapper av i sofaen!!

Og et kjempestort Kelim"putetrekk"(egentlig gammel melsekk, sa selger....) eg kjøpte i Tyrkia.

Et stort gammelt trefat og morter m kobber og messing dekorasjon eg kjøpte i en landsby i Atlas-fjellene i Marokko.

...nå leter eg etter drømmesofaen...noe lignede "Frasier" sin...noen som har sett noe sånt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Mitt beste kjøp: To sengetepper jeg kjøpte i Mexico. De er stripete i knallsterke farger og lyser virkelig opp på soverommet. Passer perfekt til de lyse veggene vi har. I tillegg kostet teppene ikke så mye. Vi prutet ganske mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

-en coca cola kasse fra 50-tallet,,, fant den på loftet til mormor.. den har en herlig gul farge og c.c. logoen selvfølgelig.. den er av tre og flaskene på den tiden var mye mindre da en de som er nå, jeg har hengt den på veggen på kjøkkenet og har nøkler, mobilteltefoner osv i den. Min perfekte "puttekasse"..

-en lampe fra 30 tallet som lå i en eske på loppemarked.. kjøpte den og var i tvil om den egentlig kunne settes sammen til no fornuftig,, men den ble faktisk kjempe stilig..

- en benk.. ser ut som den kunne vært et tog sete.. 1.50 høy i ryggen, helt rett, så ikke verdens beste å sitte i .. Den var veldig sarvete da jeg fant den, så jeg byttet ut fyllet i setene og rygg og la på nnytt skinn... Ble kjempe stilig!! Har ikke sett noen som har no lignende noen steder.. fant den på loftet i en gammel butikk på landet.. Dama som eide butikken hadde tenkt å brenne den for hun syntes den var så latterlig stygg... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Liten

Jeg synes at stilige lamper er en ting som er vanskelig å finne, men har to jeg er veldig fornøyd med. Den ene er en constanza taklampe fra R.O.O.M. Den andre er en kjempelekker bordlampe med papirskjerm fra Basics furniture i New York. Samme lampa står faktisk like til høyre etter at du kommer inn i leiligheten til Carrie i Sex & the city! :rodme:

Eller er jeg fremdeles like fornøyd med den utrolig stygge keramikkfisken signert Ole Martin Skaug (øverst til venstre her) og bulldogen fra samme kunstner. Begge gaver fra min kjære eksmann. :kysse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

* et lekkert gammelt vitrineskap fra Budapest kjøpt på loppemarked og pusset opp sammen med tilhørende bord.Begge i Jugendstil.

* Kjøkkenbord fra 70 tallet kjøpt på loppemarked malt hvitt nå og av en utrolig kvalitet.Ser kjempedyrt ut og jeg betalte noen få hundrelapper for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange gode interiørkjøp jeg.. Blir vanskelig å velge EN ting da men..

Stuebordet mitt er en ting.. Det er kjempe fint. Kistebord med mange skuffer i mahogney.

Ett stort speil jeg har hengende på stua.. Det er i gull og mahogney og er aldeles nydelig.

En annen ting er ett råstilig bilde laget av en Ålesunder som heter Simon Vågsholm. Har dere ikke hørt om han, hadde jeg sjekka om det fantes noen av bildene hannes på nettet. Han er utrolig talentfull og lager skikkelig kule bilder.

Bildet er tredelt, og i ulike blåfarver. Svakt på bildet ser man siluetten av en mann.. Nei, det går ikke an å forklare det. Det må bare sees... :D

Fornøyd med alle mine interiørkjøp jeg.... :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En trehylle mannen min lagde på ungdomskolen og som han egentlig vil kaste fordi han synes det er så stygt.Men nå henger den faktisk oppe og han ser det ikke engang eller så har han glemt det.

koldbruna :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To flotte store keramikkfat som er uglaserte (terakotta) på utsiden og lys gult glaserte inni. Fant dem i uthuset der jeg bor nå... Nydelige og passer perfekt til resten av innredningen. Har ett på bordet i stua og ett på kjøkkenet.

To meters slagbenk som står på kjøkkenet. Fikk kjøpt den veldig billig etter at den hadde blitt plukket fra hverandre, limt opp igjen og malt i den fargen jeg ville ha :hjerte:

Ei bittelita vedkasse som er perfekt til votter og luer - og derfor står i gangen. Kjøpte den for 100 kroner og strippa den for maling.

Mye, mye mer....

Suz :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

TV-bordet fra IKEA. Jeg elsker Sony sine Widescreens på 32", men det er 'dømrade vanskelig å få tak i bord som greier alle de deilige 80 kiloene et slikt et veier. Og da koster de som oftest langt forbi 3000,-

Kjøpte et enkelt og greit bord på IKEA i rett høyde til 645,- (mener det var det, da..), det står visstnok bare 70 kilo på setifiseringen, men det lever i beste velgående ennå.

På toppen av det hele så er det plass til forsterker, DVD, CD, etc etc.

Og best av alt; det ser ikke så aller værst ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Maleriet jeg kjøpte (istedenfor videokamera) som gave fra mine foreldre på 30 års dagen min. (Det var kjærlighet ved første blikk)

Og siden det er så aktuelt/nytt: Furulutavitrineskapet (med plass til "alt") jeg kjøpte for en veldig billig penge som nå er malt i en fin hvitnyanse og tar seg enormt godt ut! Passer perfekt til mitt behov/omgivelsene det skal stå i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg har noen knall gule iskrem glass jeg er veldig glad i (kan ha noe med at jeg er så glad i iskrem) Glass har sjateringer og er på stett. Kanskje ikke så godt forklart, men. Har skjeer som matcher. Disse gjør at desserten blir mye finere enn om man bare serverer den på en skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gammel tidligere seng med rammemadrass dom jeg har brukt som både sofa og seng. Sengen er i bjørk, og etter at min far tok av lakken har den blitt lekker. Har sett at de har hatt nesten samme design på senger hos Hødnebø.

Ellers gjorde jeg en lur prioritering mens jeg var student/flyttet litt rundt fra leilighet til leilighet. Jeg valgte et par farger (blått og linfarget + hvitt) på de fleste tingene jeg hadde. Da fikk jeg lett helhet der jeg bodde!

Dessuten er jeg svært glad i de knallblå middagstallerknene fra Høganes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et litografi.

Kjøpte det da jeg var studen for "100 år" siden. Hadde selvsagt ikke råd, men levde på spagetti et par måneder for å kunne kjøpe det.

Jeg har kjøpt mange malerier og litografier siden den gang, men dette er fremdeles det mest spesielle. Og det gjør ethvert rom til en perle!

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spisestuebord med 6 stoler - to skjenker , en med glassdør og en med hele dører - alt i flammebjørk - kjøpt for en latterlig billig penge av hun jeg kjøpte leiligheten av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

To oljelamper, kjøpt i en bitteliten butikk i gamlebyen, Praha.

Keltisk design, omtrent femten centimeter høye.

Innehaveren sa det var hans bestefar som hadde laget tingene i butikken for hånd - det vites jo ikke om var sant, men spesielle var varene/tingene hans, og ikke noe du finner igjen i stua hos naboen.

Jeg liker spesielle, originale ting som samtidig gjør nytte for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste & verste: Et litografi med tilttelen "Nattens fyrste"! Det forfølger meg og må ha/krever en hederplass i mitt interiør! Alt annet må bare følge etter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...