Gå til innhold

Trenger litt hjelp...


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Prøver å planlegge dette med familie og fremtiden... Er ikke lett, håper dere kanskje råd til oss.

Vi hadde tenkt å begynne å prøve på å få barn om et års tid (begynne å prøve neste sommer). Men nå i sommer har vi bestemt oss for at vi ønsker å flytte (litt pga fremtidige barn.) Så min mann har begynt å søke etter jobb i området hvor vi ønsker å bo. Men sånn som arbeidsmarkedet er nå vil det nok ta en stund å finne en passende jobb, vi regner i grunnen med at det fort vil ta et års tid. Jeg må også finne en jobb, men for meg er det litt enklere. Men det som nå ble litt dumt er at flytting/jobbsøking veldig fort kan kollidere med prøving... Dvs. at jeg kan risikere å bli gravid rett etter at jeg har begynt i ny jobb, og det er ikke så veldig ideelt. Å utsette barn er heller ikke aktuelt da alderen begynner å løpe fra oss syns vi. Samtidig ønsker vi heller ikke å utsette en eventuell flytting...

Så nå lurer jeg på om det kanskje hadde vært bedre om jeg ble gravid nå i løpet av høsten/vinteren, holder meg i min nåværende jobb til jeg får permisjon (kan til nød pendle hvis det blir flytting tidlig), og så heller finne meg en ny jobb når permisjonen er over? Om det da blir 2 år til vi får flyttet så har ikke det noe å si..

Hva ville dere gjort?

Må si at jobbmessing for meg er det helt ideelt å få barn nå, har jobbet i over 4 år etter endt utdanning og har solide kunnskaper. Vi har også økonomi til det. Så vi har egentlig ingen grunn til å vente, bortsett fra kanskje å kunne nyte en siste tid alene bare vi to...

Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vet, det er ikke sikkert at du blir gravid akkurat når du ønsker det...

Ideelt sett bør ting som bolig og jobb være på plass før du får to blå.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja, men vi har bolig og jobb. Eier en stor leilighet med plass til barn og har fast jobb. Det er bare det at vi har lyst til å flytte på oss, men det kan fort ta et par år før det blir noe av. Og jeg har ikke lyst til å vente så lenge med barn. Men du har et poeng, det beste hadde vært å være på plass i nye jobber og nye bolig før man prøver, helst bør man vel ha vært i jobben et år eller noe også, for å være skikkelig igang sånn at det er lettere å komme tilbake etter permisjon. Men da vil det kanskje ta 3-4 år før vi får vårt første barn, og da er vi begge godt over 30 år.... Syns det blir sent jeg, da er vi fort oppimot 40 før vi evt. får barn nr 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Ta livet med ro, virker som om du kanskje er litt kontoll freak?...( ikke vondt ment) Du skriver at allt egentlig er på plass men dere har lyst å flytte på dere. Skjønner ikke problemet. Ikke alt i livet er til for å planlegges. Det er heller ikke sikkert at dere kan få barn akkurat når dere vil det heller. Har dere lyst på barn så sett i gang da vel, alt det andre ordner seg sikkert. Ikke stress, nyt livet og hverandre og la ting skje når det skjer. Årene går jo fort, har hørt om mange som har ventet lenge med å bli gravid og når det endelig "passer" er det noe som gjør at man kan ikke få barn alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Far til 2

Enig med Blåmann.

Om du vurderer dette "for nøye" vil du stadig finne nye grunner til ikke å få barn. Tiden vil gå og vurderingene vil tilsi at det aldri passer.

Jeg synes det er fint at dere tenker gjennom dette, men ikke forsøk å fin grunner til at det ikke passer.

Overtal mannen til at det passer NÅ. mange har planlagt barn under langt vanskeligere forhold. Og "altid" viser det seg at barna har fått det kjempefint.

Far til 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er også enig med 'Blåmann' og 'far til 2'.

Jeg var selv 19 år da vi fikk førstemann. Flyttet da sammen, hadde fremdeles ett år igjen av utdannelsen. Etter 1 1/2 år hadde vi hus og bil, andremann ble født, og jeg fortsatte utdannelsen min da hun var 7 mnd. Etter tre år, hadde jeg fagbrev, og barn nr tre! Nå skal eldstedattera begynne på skolen, jeg har vært hjemme lenge nok, har fått jobb. Vi har det kjempebra!

Dere har jo både bra jobber og leilighet. Ingen ting hindrer dere. Vi flyttet selv når eldstemann var 10 mnd. Bare sett i gang, så skal du se at alt ordner seg! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn jeg ser det kunne det nesten passet best om du ble gravid nå?

Året han trenger for å finne ny jobb går mens du er gravid. Flytte kan dere gjøre når permisjonen din har startet. Så da har dere egentlig 2 år på dere å finne jobb til han. For når din permisjon nærmer seg slutten kan du begynne å se etter ny jobb. Den jobben du er i nå kan du si opp under permisjonen.

Kan ikke tenke meg at noen får barn når det passer 110 %.

Jeg lot sjebnene avgjøre (ja, jeg tror på sjebnen). Sluttet på pillen første året av min utdannelse, prøvde ikke bli gravide, men fant ut at det som skjedde skjedde. Og hva skjedde? Jo jeg fødte en mnd etter eksamen på andre året mitt - bedre kunne det ikke blitt timet om vi hadde planlagt det til punkt og prikke. Så nå får jeg gått hjemme med henne til hun er 14 mnd, jeg skal nå ta siste året av min utdannelse og hun skal begynne hos dagmamma.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det passer vel egentlig aldri å få barn. Det er alltid mange grunner for å ikke sette igang, men kjenn på magefølelsen din du. Hvis den sier du vil ha ett nå så sett i gang å prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hehehe - ingen av mine har vært planlagt, men det har da gått bra for det. Det å få barn er en utrolig omveltning, plutselig har du en ny "sjef" som kontrollerer livet ditt til det ugjenkjennelige...

Ikke ta så alvorlig på det - sett i gang, du blir gravid når du blir gravid - og sjansene går ned etter hvert som du blir eldre, så det kan ta tid (nå har du ikke sagt hvor gammel du er da), ungen kommer når hun kommer, og om dere har flyttet eller blir boende der dere er til hun er seks år, spiller jo ingen rolle over hodet. Det ORDNER seg....

LYKKE TIL!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...