Gå til innhold

slankeoperasjon

NoAngel

Anbefalte innlegg

det inngrepet som forminsker magesekken.

noen her som har erfaring med å gjennomføre dette?

vil så gjerne høre litt fakta ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt en slik operasjon. De fjernet 95% av magesekken og 1,5 m av tolfingertarmen. Dette fører til at jeg blir mett av små porsjoner og kan bli dårlig hvis jeg spiser for mye søtt!

Har gått ned fra 146 kg til 73 kg og livet er såååå mye bedre!

Hvis du vurderer dette, og tilfredstiller BMI kravet vil jeg råde deg til å søke med en gang, for ventetiden er dessverre lang. Og da har du fortsatt muligheten til å trekke deg senere...

Kan også annbefale deg å melde deg inn på www.vektoperasjon.no

Er det noe mer du lurer på er det bare å spørre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo to måter å gjøre det på, det ene er å forminske - og det andre er å legge denne ringen rundt som hindrer mengdeinntak.

du burde se på oprah sine hjemmesider, for de hadde faktisk et helt program viet til dette hvor man tok opp de medisiske virkningene - og hvor man fikk vite mye man kanksje ikke blir fortalt på forhånd.

plastringen er jo et mindre "alvorlig" inngrep enn å forminske.

det man kanskje ikke blir fortalt er at det er ikke så mye matlysten i seg selv som forsvinner, men mer muligheten for å innta vanlige mengder mat.

du lærer å spise små mengder fordi du rett og slett kaster opp når du har spist vanlige mengder.

har en venn osm har tatt operasjon med ring, og det jeg la merke til var at hun ikke endret livsstilen sin - og da er jo hele poenget borte.

hun hadde et emosjonelt problem - og behandlet det fysisk.

hun er fortsatt overvektig, men ikke like stor som før.

det går mye i usunn mat, men små mengder.

ofte må hun ta seg en tur(for å hoppe...) etter å ha spist, fordi maten "henger seg fast". spesielt ting som tomater(skinnet), og mye annen mat er vanskelig å spise fordi det ikke er meget lett fordøyelig.

så det er nok ikke så lett som man kanskje får inntrykk av.

personlig tror jeg på å forandre seg mentalt ifht kosthold og aktivitet før man i det hele tatt vurderer noe som har så stor innvirkning på livet ditt.

tilslutt er det viktig å få med seg at magesekken kan utvides, så man må uansett utøve stor selvdisiplin for å ikke gå tilbake til gamle vaner.

de som ikke går gjennom en mental prosess for å endre livsstilen går tilbake til gamle vaner, og bedrer ikke helsen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen offentlige sykehus i Norge som opererer med Gastric banding lenger (bånd på magesekken).

den vanligste slankeoperasjonen er gastric bypas son jeg skrev litt om lenger opp.

I forkant av denne opersjonen må man igjenom kurs for å bli klar over hvorfor man spiser som man gjør og blr bevist dette.

Jeg spiser mye som før enda, men i små mengder... og er fornøyd med det. Det er en super deilig følelse. Magesekken kan ikke udvides igjen, men man kan venne tarmen til å tåle mer mat.

Denne operasjonen er ikke en enkel løsning, men ett verktøy til å mestre livstilsendring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 måneder senere...
Gjest Gjest_mARLENE_*
det inngrepet som forminsker magesekken.

noen her som har erfaring med å gjennomføre dette?

vil så gjerne høre litt fakta ..

Hei

har lest en del om forskjellige operasjonsmetoder nå. tror ikke det og binde mavesekken er spes lurt. strikken kan gli, og de fyller inn veske utenfra for og krympe mavesekken mer. ikke spes pent med rør som stikker ut av kroppen.

sleeve gastrectomy er en operasjon der de fjerner 75% av magesekken ikke noe av tynntarmen, dermed har du ikke den samme risikoen for vitamin mangel som ved gastric bypass der de oxo fjerner 60%av tarmen pluss minus.i tilegg beholder du nedre del av magesekken så faren for varige diare luft plager ikke er noe stor sansynlighet. men denne operasjonen er beregnet for litt lettere overvekt bmi 30 - 40.

er ikke en like efektiv operasjon som gastric bypass siden du ikke fjerner deler av tarmere. men du slipper jo oxo en del bivirkninger.

http://www.fedmeoperasjon.no/om_kfk/

her står det litt mer om de forskjellige operasjonene. er en privatklinikk, men er altid greit og lese litt.

håper svaret hjalp litt!

Marlene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-drea

faren min tok den opperasjonen for under et halvt år siden og har gått ned 30 kilo. Han er superfornøyd. Han spiser så klart MYE mindre som hvis vi før bestilte pizza kunne han spise hele, mens nå 2, kanskje 3 stk. Det er uvant men vi har bare positive opplevelser etter opperasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Annonse

Jeg har hatt en slik operasjon. De fjernet 95% av magesekken og 1,5 m av tolfingertarmen. Dette fører til at jeg blir mett av små porsjoner og kan bli dårlig hvis jeg spiser for mye søtt!

Har gått ned fra 146 kg til 73 kg og livet er såååå mye bedre!

Hvis du vurderer dette, og tilfredstiller BMI kravet vil jeg råde deg til å søke med en gang, for ventetiden er dessverre lang. Og da har du fortsatt muligheten til å trekke deg senere...

Kan også annbefale deg å melde deg inn på www.vektoperasjon.no

Er det noe mer du lurer på er det bare å spørre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja men hvor mye må enn betale for en sånn orasjon? da ser jeg på å fjerne magesekken, men ikke ta noe av tarmen, for eter ikke noe søtt uansett.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...